آموزش های متفرقه

هر آنچه که باید در مورد بازاریابی ویدیویی آنلاین بدانید!

بازاریابی ویدیویی آنلاین توی همه جا و برای همه زمینه ها کارآمده، اما ما هنوز شناخت کافی از اون نداریم و اونو رو توی زمینه بازاریابی و تبلیغات دست کم میگیریم!

بازاریابی ویدیویی آنلاین، هر نوع محتوای ویدیویی هستش که به پیشرفت کسب و کار شما و رسیدن به مخاطبان هدفتون از طریق کانال های آنلاین کمک می کنه. به طور کلی بازاریابی ویدیویی آنلاین می تونه محتوایی مثل یه ویدیوی تبلیغاتی، ویدیوی توضیحی، ویدیوی طراحی، وبلاگ ویدیویی، آموزش ویدیویی و … باشه.

توی این مقاله هر اون چیزی رو که باید درباره نحوه استفاده از بازاریابی ویدیویی آنلاین برای کسب و کارتون بدونین، رو بهتون میگیم پس تا آخر این مقاله همراه ما باشین.

 

چرا به بازاریابی ویدیویی آنلاین نیاز داریم؟

استفاده از ویدیو برای بازاریابی بهترین راه ممکن برای کسب‌وکارها هستش تا بتونن به کمک اون مخاطبان هدف رو جذب برندشون کنن و به اونها مزایای خودشون رو توضیح بدن و برندشون رو توی ذهن مخاطبانشون موندگار کنن.

اگه درباره قدرت بازاریابی ویدیویی آنلاین مطمئن نیستین، به آمار یه نگاهی بندازین، فکر کنم بتونه کمکتون کنه. بر اساس گزارش Datareportal، امروزه 4.66 میلیارد نفر توی سراسر جهان از اینترنت استفاده می کنن که نزدیک به 60 درصد از کل جمعیت جهان هستش.

تعداد زیادی از مردم توی زندگی روزمره خودشون از اینترنت برای یادگیری، بررسی اخبار و جستجوی اطلاعات، محصولات ویا خدمات خاص استفاده می کنن. اگه پیشنهاد مفید و جذابی برای این افراد داشته باشین، قطعا میتونین اونا رو جذب محصولات یا خدمات برندتون کنین.

آمار دیگه ای که توسط گوگل ارائه شده میگه که از هر 10 نفر 6 نفر ترجیح میدن ویدیوهای آنلاین رو به جای تلویزیون ببینن و اگه این برای درک قدرت بازاریابی ویدیویی آنلاین برای کسب و کارتان کافی نیستش، پس قطعا هیچ چیز شما رو برای درک اهمیت این موضوع نمیتونه قانع کنه!

 

 

بهترین نوع ویدیوها برای بازاریابی ویدیویی آنلاین کدوما هستن؟

بیشتر از 30 نوع مختلف ویدیوی بازاریابی آنلاین وجود داره. برای هر کسب و کاری، حداقل 2 یا 3 نوع ویدیو خیلی خوب و عالی وجود داره. توی ادامه این مقاله بهترین و محبوب ترین انواع ویدیوهای بازاریابی آنلاین رو که می تونن برای هر نوع کسب و کاری مفید باشن، رو بهتون معرفی میکنیم.

 

انواع ویدیوها برای بازاریابی ویدیویی آنلاین: ویدیوی توضیح دهنده

این نوع محتوای ویدیویی می تونه یه راه حل عالی برای تقریباً هر نوع کسب و کاری باشه. برای توضیح نحوه عملکرد کسب و کار خودتون، یا اینکه چه مزایایی دارین، چه جوری مشتریان شما می تونن به سادگی از محصول یا خدمات شما استفاده کنن، یا آموزش دادن و اطلاع رسانی کردن به مخاطبان هدف خودتون و … میتونه کاربرد داشته باشه. توی همه اینا، ویدیوهای توضیحی می تونن عالی و کارآمد و موثر باشن.

توضیح بدین، مخاطب رو سرگرم کنین و توجه اونو جلب کنین. این فرمول جادویی برای ویدیوهای توضیح دهنده هستش. اگه می‌خواین همه چیز رو درباره این نوع از ویدیوهای بدونین، یه نگاه به مقاله های سایت بندازین. ما کلی نمونه موردی از این سبک از ویدیو براتون گذاشتیم.

 

 

انواع ویدیوها برای بازاریابی ویدیویی آنلاین: ویدیوی نمایشی محصول

این نوع از ویدیوی بازاریابی آنلاین یه ویدیوی کوتاه هستش که می تونه به شما کمک کنه محصول خودتون رو به مخاطبانتون نشون بدین و ویژگی هایی از محصول که برای مخاطبان هدفتون مفید هستش رو به اونا معرفی کنین. برای ساختن این نوع از محتواها میتونین از تکنیک های مختلفی استفاده کنین. این نوع از محتواها میتونن یه ویدیوی لایو اکشن، انیمیشن یا ترکیبی از هر دو اونا باشن.

 

 

انواع ویدیوها برای بازاریابی ویدیویی آنلاین: ویدیوی راه اندازی

برای راه اندازی یه محصول، خدمات یا ویژگی جدید، این نوع محتوا می تونه نقش مهمی ایفا کنه. برای یه ویدیوی راه‌اندازی، می‌تونین یه قطعه یا ویدیو کوتاه بسازین یا رویدادی مثل کنفرانس یا رویداد آنلاین ایجاد کنین و بعد اون ویدیو رو توی کانال‌های خودتون آپلود کنین.

 

 

انواع ویدیوها برای بازاریابی ویدیویی آنلاین: ویدیوی آموزشی

این نوع از ویدیوها، ویدیوهایی هستن که به شما کمک می کنن تا مشتریان خودتون رو درباره نحوه استفاده از محصولات خودتون آموزش بدین. هرچه قدر ویدیوی شما آموزنده تر باشه، شانس بیشتری برای جذب بیننده ها برای استفاده از محصول و یا خدماتتون دارین.

 

انواع ویدیوها برای بازاریابی ویدیویی آنلاین: ویدیوی معرفی برند

ویدیوی معرفی برند به ما کمک میکنن که ارزش ها و ویژگی های خاص شرکت خودتون رو نشون بدین، درباره جنبه های قوی برندتون صحبت کنین.

موقع ساختن ویدیوی معرفی برند، باید از تبلیغات مستقیم برند خودتون دوری کنین. در عوض، روی جنبه هایی تمرکز کنین که برند شما رو واقعا برجسته و خاص و متفاوت می کنه و جنبه انسانی و عالی شرکت شما رو نشون میده.

 

 

انواع ویدیوها برای بازاریابی ویدیویی آنلاین: ویدیوی تبلیغاتی بازرگانی

این نوع از محتواها به طور خاص برای تبلیغات پولی محصولات و خدمات تولید میشن. خیلی ها فکر می کنن تبلیغات سنتی رو فقط توی کانال های تلویزیونی میشه پخش کرد، اما الان پخش اونها توی رسانه های اجتماعی محبوبیت خیلی بالاتری داره حتی میشه گفت بهتر از تلویزیون هستش.

اگه از من میپرسین، ترجیح می‌دم تبلیغات برند خودم رو به صورت آنلاین توی فضای مجازی قرار بدم چون این روش نسبت به تبلیغ توی تلویزیون خیلی ارزون تر هستش. دلیل بزرگ و مهم دیگه اون اینه که با کمک این روش میشه تبلیغات خودمون رو به گروه هدف خاصی از افراد نشون بدیم ولی توی تلویزیون این امکان وجود نداره.

 

 

انواع ویدیوها برای بازاریابی ویدیویی آنلاین: ویدیوی فرهنگی شرکت

اگه شرکت شما ویژگی های ارزشمند بزرگی داره که دوست دارین با مخاطبان خودتون اونارو به اشتراک بذارین، چرا اونها رو تبلیغ نکنین؟ به اشتراک گذاری این نوع اطلاعات به شما کمک می کنه اعتماد مخاطبانتون رو جلب کنین و به استخدام کننده های احتمالی شما هم کمک میکنه تا متوجه بشن که شرکت شما مکانی عالی برای کار کردن هستش.

 

 

بهترین کانال های رسانه های اجتماعی برای بازاریابی ویدیویی آنلاین کدوما هستن؟

جواب ما به سوال بالا نمیتونه دقیق باشه. چرا؟ چون این اولین سوالی هستش که قبل از ساختن اولین ویدیوی بازاریابی خودتون باید به اون جواب بدین.

هر فراخوانی که ایجاد می‌کنین باید برای هدف قرار دادن افراد مشخصی که از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خاصی استفاده می‌کنن، باشه. پس بهترین کانال های رسانه های اجتماعی برای بازاریابی ویدیویی آنلاین شما، کانال هایی هستن که مخاطبای هدف شما از اون استفاده میکنن. وقتی پاسخ این سوال رو دادین، اون وقته که زمان اون رسیده که یه ویدیو بازاریابی برای اون کانال اجتماعی بسازین.

 

چه جوری یه ویدیو بازاریابی آنلاین موفق بسازیم؟

ویدیو این قدرت رو داره که یه محصول و یا یه خدمات رو سریعتر از محتوای متنی نشون بده و یا به مخاطبا معرفی کنه و به کاربران این امکان رو میده که اطلاعات ارائه شده توی ویدیو رو به جای کلیک کردن روی صفحات زیاد یا گشتن دنبال اون توی متن، به راحتی پیدا کنن.

امروزه افراد بیشتر تمایل دارن که ویدیو ببینن، پس نیازه که بازاریابان، نحوه استفاده بهینه از ویدیوها رو بررسی و تجزیه و تحلیل کنن. برای موفقیت توی ساخت ویدیو، چندین مفهوم هستش که باید اونها رو درک کنین. توی ادامه دربارشون بیشتر توضیح میدیم.

1. یه ویدیو مدتی طول می کشه تا افراد زیادی اونو ببینن. 

به لطف پلتفرم‌های میزبانی ویدیویی رایگان، مردم تونستن کانال‌های شخصی رو برای هر هدفی راه‌اندازی کنن و چون که ویدیو خودش توانایی این رو نداره که به تعداد افراد زیادی نشون داده بشه و به احتمال زیاد زیر تعداد زیادی از ویدیوهای دیگه توی اون پلتفرم ممکنه دفن بشه و اصلا دیده نشه. بازاریابان باید کسایی رو پیدا کنن که اون ویدیو رو با به اشتراک بذارن تا ویدیو رو افراد بیشتری ببینن تا بالاتر از سایر محتواهای موجود توی پلتفرم قرار بگیره.

2. محتواهای ویدیویی باید به طور مداوم ساخته بشن.

یکی از نقش‌هایی که ویدیو بازی می‌کنه، تعامل و برقراری ارتباط با بیننده ها هستش. حتی اگه فکر می کنین هیچ محصول یا خدمات جدیدی برای ارائه به مشتریاتون ندارین، باید همیشه محتوای ویدیویی بسازین تا تعاملتون رو با اونا بتونین حفظ کنین و این کار باعث جذب بیننده های بیشتری میشه که می تونه به طرفداران برند شما تبدیل بشن و با افراد دیگه محتوای شما رو به اشتراک بذارن.

3. ساختن یه ویدیو به تلاش بیشتری نیاز داره.

ساختن یه ویدیو همیشه نیاز به ایده های خلاقانه داره. ویدیوهای جذاب که بازدیدهای زیادی داشته باشن می تونن از زوایای مختلفی برای شما کارآمد باشن. برخلاف بازاریابی متنی که قوانین خاصی هم داره (مثل نوشتن کلمات از سمت راست به سمت چپ و غیره)، بازاریابی ویدیویی آنلاین قانون خاصی نداره که باید کجا و چه زمانی تصاویر، متن ها و موارد دیگه رو به مخاطب نشون بدین. این یه مزیت بزرگ برای بازاریابی ویدیویی آنلاین هستش. با این حال، ساخت ویدیو تبلیغاتی به تکنیک ها و مهارت های منحصر به فردی نیاز داره که برای ایجاد یه ویدیو باید اونا رو یاد بگیرین.

 

سخن پایانی

برای یه بازاریابی ویدیویی آنلاین که کارآمد و موثر هم باشه، نیازی به تسلط روی مهارت ها و تکنیک های منحصر به فرد ندارین. ما به شما پیشنهاد میکنیم که اصول اولیه رو درک کنین تا بتونین به برند خودتون توی این زمینه کمک کنین. اگه سوالی درباره  بازاریابی ویدیویی آنلاین دارین، زیر همین مقاله ازمون بپرسین.

اگه می‌خواین بازاریابی ویدیویی آنلاین عالی توی فضای مجازی داشته باشین و میخواین ویدیو بازاریابی برای خودتون و یا مشتریتون بسازین و مشکل دارین، موشن گورو به شما کمک میکنه. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.

اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو بازاریابی آنلاین قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.

آزاده کریمی

سلام! من آزاده کریمی، معمار و علاقه‌مند به یادگیری و کشف چالش‌های جدید هستم. به همین دلیل از نوشتن مقالات، لذت می‌برم.🌟

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا