آموزش رایگان موشن گرافیک

چگونه یک سناریو ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی بنویسیم؟

وقتی نوبت نوشتن یه سناریو ویدیو موشن گرافیک میشه، چندتا نکته کلیدی وجود داره که توی ساخت ویدیوهای تبلیغاتی باعث موفقیت میشه. برای یادگیری راه های موفقیت توی نوشتن یه سناریو ویدیو موشن گرافیک عالی، ادامه این مقاله رو همراه ما باشین.

با اینکه راه های زیادی برای نوشتن یه سناریو ویدیو موشن گرافیک وجود داره که بتونه کارآمد و موثر باشه، ولی فرمول نوشتن همه متن های خوب و موفق نکته های مشترک زیادی دارن.

 

چرا یه سناریو ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی خیلی مهمه؟

سناریو ویدیو موشن گرافیک یا همون متن یه ویدیوی موشن گرافیکی یکی از مهم ترین بخش های طراحی یه پیام بازاریابی موفق هستش. این یه نقطه شروع خیلی مهم توی ساخت ویدیوهای تبلیغاتی هستش که تعیین می کنه ویدیوی شما یه ویدیو موفق میتونه باشه یا شکست میخوره.

به عبارت دیگه، فیلمنامه یا سناریو مثل یه ستون برای ویدیوهای موشن گرافیکی هستش. سناریو یه ویدیو باید از مرتبط ترین اطلاعاتی نوشته بشه که توانایی جذاب کردن متن ویدیو و قوی کردن پیام ویدیو رو داشته باشه. خیلی از شرکت‌ها توی این مرحله شکست می‌خورن و نمیتونن یه سناریو ویدیو موشن گرافیک قوی بنویسن، بخاطر همین من می‌خواهم بهترین توصیه‌ها رو به شما برای نوشتن یه سناریو ویدیو موشن گرافیک قوی بکنم. اگه این مقاله رو همراه من باشین و تا آخر بخونین، درک کاملی از نوشتن سناریو ویدیو موشن گرافیک به دست میارین.

 

چه جوری یه سناریو ویدیو موشن گرافیک عالی بنویسیم؟

ساختن یه ویدیوی موشن گرافیکی همیشه زمان بره و کار زیادی رو می طلبه و هیچ راه میانبری برای اون وجود نداره.
حتی فیلمنامه نویسان حرفه ای هم معمولا توی اولین تلاش برای نوشتن یه متن یا فیلمنامه، شکست میخورن. پس باید توی این راه صبور باشین. یکی از توصیه های من به شما اینه که از خودتون انتقاد کنین (هیچ وقت عاشق اولین متنی که برای یه ویدیو موشن گرافیکی مینویسین، نشین، اجازه بدین ایده های بهتری قطعا برای نوشتن وجود دارن و سعی کنین اونا رو پیدا کنین).

ما معمولا موقع دیدن ویدیو خودمون کور می‌شویم و فراموش می‌کنیم که اون چیزی که مردم می‌خوان بشنون همیشه با چیزی که ما فکر می‌کنیم یکی نیستن. خیلی از سناریو ویدیو موشن گرافیک نوشته شده توسط صاحبان کسب‌وکار شکست می‌خورن، چون اونها درباره تمام کارهای بزرگی که یه محصول  یا خدمات می‌تونه انجام بده، می‌نویسن و مردم هم به این موضوع اهمیت نمیدن. چیزی که اونا بهش اهمیت میدن اینه که شما مشکل اونا رو تشخیص بدین و برای اون مشکل یه راه حل خوب پیشنهاد بدین.

پس سعی کنین توی این راه آزمون و خطا انجام بدین، این کار خیلی مهمه. شما باید برای نوشتن بیش از ده ها سناریو مختلف آماده باشین! از چند نفری که فکر می کنین به اندازه کافی صلاحیت دارن، بخواین که از شما انتقاد سازنده کنن. بدین متنی که نوشتینو بخونن و صادقانه فکری که در مورد سناریو شما میکنن رو بهتون بگن. چی رو توی نوشته شما دوست دارن و میپسندن و چی رو دوست ندارن، چی اونا رو شگفت زده و هیجان زده میکنه و چی باعث میشه که ویدیو براشون خسته کننده و کسل کننده بشه و … .

[ux_image id=”14846″]

 

پیدا کردن یه ایده منحصر به فرد برای سناریو ویدیو موشن گرافیک

مطمئنم قبل اینکه شروع به نوشتن یه سناریو ویدیو موشن گرافیک کرده باشین، بهترین نمونه ویدیوهای موشن گرافیکی رو بررسی کردین و اونا رو به دقت دیدین. به نظر منم این اولین کاریه که باید قبل از شروع به نوشتن یه سناریو ویدیو موشن گرافیک انجام بدین. درک کردن اصول اولیه نوشتن یه سناریو ویدیوی تبلیغاتی خیلی مهم هستش، چون به شما کمک می کنه یاد بگیرین که چه جوری می تونین یه مفهوم رو با استفاده از یه رویکردهای جایگزین معرفی کنین.

دیدن ویدیوهای موشن گرافیکی دیگه و یادگیری از اونا به شما کمک می کنه تا ایده منحصر به فردی برای سناریو ویدیو موشن گرافیک خودتون پیدا کنین. این کار برای ساختن یه محتوایی که بیننده رو جذب کنه و تشویق کنه که با شرکت همکاری کنه یا محصول رو خریداری کنه، خیلی مهم هستش. برای پیدا کردن اون ایده خاص و ویژه، باید صبر و حوصله داشته باشین و تمام پیش نویس های خودتون رو دوباره بازنگری و اصلاح کنین. من به شما قول میدم، اگه این کارو انجام بدین، یه سناریویی مینویسن که حتما موفق و قوی میشه.

[ux_image id=”14847″]

 

بصری نوشتن سناریو ویدیو موشن گرافیک

درباره اینکه چه چیزی بنویسین، باید همیشه به یاد داشته باشین که دارین یه سناریویی مینویسین که در آخر به یه داستان بصری تبدیل میشه. این به این معنیه که شما می تونین به جای گفتن، به تصویر بکشین. این یه مزیت بزرگ هستش که باعث صرفه جویی توی زمان هم میشه. برای مثال، فرض کنین برنامه‌ای دارین که تمام اطلاعات پرداخت شما رو ذخیره می‌کنه. به‌جای گفتن شفاهی همه کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی، کارت‌های شارژ، کارت‌های هدیه و …، می‌تونین به سادگی تصویری از همه اونا رو همزمان نشون بدین.

مشخص کنین که این سناریو ویدیو موشن گرافیک رو میخواین برای کی بنویسین، یعنی مخاطبای هدف خودتونو مشخص کنین این خیلی مهمه. این کار باعث میشه تا ایده های بهتری برای کمک به درک نحوه طراحی پیام و انتخاب لحن و کلام مناسب داشته باشین.

مثلا، اگه یه ویدیوی موشن گرافیکی برای تجهیزات پزشکی میخواین بسازین که مخاطبای هدفشون پزشکان هستن، می‌تونین از کلمات فنی استفاده کنین که میدونین مخاطبای هدف این ویدیو به اون مسلط هستن. اما اگه این ویدیوی محصول برای افرادی هم در نظر گرفته شده باشه که این کار رو انجام نمیدن و تحصیلات پزشکی ندارن، پس باید حتما اونو به زبان عامیانه بنویسین.

 

زمان بندی برای سناریو ویدیو موشن گرافیک

برای یه ویدیوی موشن گرافیکی، خوبه که زمان ویدیو شما بین 15 ثانیه تا 3 دقیقه باش. با اینکه، زمان 60 تا 90 ثانیه ای بهترین زمان برای این ویدیوهای تبلیغاتی هستن ولی طولانی تر شدن ویدیو ممکنه که توجه بیننده از ویدیو قطع بشه و براش خسته کننده بشه. برای اینکه بفهمین سناریو شما به صورت صوتی چند ثانیه میشه، می تونین از ماشین حساب های سرعت صدای آنلاین رایگان استفاده کنین تا به سادگی بتونین زمان کلی ویدیوتونو تخمین بزنین.

 

ساختار سناریو ویدیو موشن گرافیک

برای درک ساختار یه سناریو ویدیو موشن گرافیک، اون رو باید به سه دسته تقسیم کنیم:

  1. سناریو ویدیوی معرفی شرکت
  2. سناریو ویدیوی معرفی محصول
  3. سناریو ویدیوی معرفی برنامه

[ux_image id=”14855″]

 

سناریو ویدیو موشن گرافیک معرفی شرکت

یه ویدیوی معرفی شرکت، خیلی متفاوت از انواع دیگه ای از ویدیوهای تبلیغاتی هستش. برای طراحی یه سناریو برای معرفی یه شرکت، مهمترین چیزهایی که باید روی اونها تمرکز کنین عبارتن از:

  •  ارزش ها
  • گذشته
  • ماموریت

یه لحظه این سه مورد رو مرور کنین، بعد یکی رو انتخاب کنین که بتونه شرکت مورد نظر رو به بهترین شکل توصیف کنه و فقط و فقط با یکی از این اصول داستانی قوی نویسین. تمرکز کردن روی یکی از این موردها، کلید نوشتن یه سناریو ویدیو موشن گرافیک قویه.

 

سناریو ویدیو موشن گرافیک معرفی محصول

برای نوشتن یه سناریو برای ویدیوی معرفی محصول، پاسخ دادن به سؤالای زیر به شما میتونه کمک کنه تا قوی ترین نقطه برای فروش بیشتر محصول و نکاتی رو که بهتره توی کل سناریو بگین، براتون مشخص بشه.

  • چه چیزی این محصول رو خاص میکنه؟
  • چه چیزی اون رو برای مشتریا ارزشمند می کنه؟
  • چه مشکلاتی رو حل می کنه؟
  • آیا شرایط خاصی برای استفاده از محصول وجود داره؟
  • چه کسی ویدیو رو تماشا می کنه؟ یا مخاطب هدف ویدیو چه کسایی هستن؟
  • اهدافی که دوست دارین با ویدیو بهش برسین چیه؟

به یاد داشته باشین که لازم نیستش که جواب تمام این سوالات رو توی ویدیو نشون بدین. اینها سوالات اولیه ای هستن که به شما کمک میکنن بفهمین کدوم مسیر رو برای نوشتن یه سناریو ویدیو موشن گرافیک قوی برای معرفی محصول، باید طی کنین و بهترین نکاتی رو که می تونین با داستان خودتون منتقل کنین رو پیدا کنین.

 

سناریو ویدیو موشن گرافیک معرفی برنامه

نکته مهمی که ویدیوی معرفی برنامه رو از ویدیو معرفی محصول جدا می‌کنه اینه که برای یه ویدیوی معرفی برنامه، باید موارد زیر رو بیشتر توی سناریو بیارین:

  • نشون دادن کارهایی که برنامه انجام میده
  • مزایای برنامه
  • یه فراخوان قوی برای استفاده از برنامه

به یاد داشته باشین که برای نوشتن یه سناریو ویدیو موشن گرافیک معرفی برنامه، مهمه که درگیر توصیف تک تک جزئیات برنامه نباشین. در عوض، داستانی بسازین که بیننده رو به سفری ببره که نکات ذکر شده بالا رو بتونه پوشش بده.

 

سخن پایانی

اگه مجبور باشم فقط یه نکته رو درباره نوشتن یه سناریو ویدیو موشن گرافیک موفق بهتون بگم که همیشه به یاد داشته باشین اینه که همیشه و همیشه و همیشه دنبال چیزهایی باشین که به مخاطب ویدیو راه حل هایی برای حل مشکلاتش بده. امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه و ازش چیزای خوب یاد گرفته باشین. اگه سوالی توی این زمینه داشتین میتونین پایین همین مقاله سوالتونو از ما بپرسین.

اگه میخواین ویدیو موشن گرافیک برای خودتون و مشتریتون بسازین و مشکل دارین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.

اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.

آزاده کریمی

سلام! من آزاده کریمی، معمار و علاقه‌مند به یادگیری و کشف چالش‌های جدید هستم. به همین دلیل از نوشتن مقالات، لذت می‌برم.🌟

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. بهترین سایت آموزش موشن گرافیک که دیدم این سایته
    مقالاتتون خیلی آموزنده است ممنون از شما

  2. حقیقتا توانایی دیدن ویدیو از نگاه مخاطب یک بُرد واقعی محسوب می شود. اصل ماجرا همین است که بتوان مشکل مخاطب را تشخیص و راه حل متناسب پیشنهاد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا