آموزش رایگان موشن گرافیک

چجوری یه عنوان یا یه توضیح خوب برای موشن گرافیک مون بنویسیم؟

یادتون باشه که یه ویدیوی موشن گرافیک خوب باید عنوان و توضیحات بی عیب و نقصی داشته باشه. ما توی این مقاله درباره ی همه ی مواردی صحبت می کنیم که می تونه روی بی عیب و نقص بودن عنوان و توضیحات یه موشن گرافیک تاثیر بذاره.

بررسی ها نشون میده که ویدیوها سومین محتوای پربازدید آنلاین هستن. بعد از ویدیوها، پست های رسانه های اجتماعی و مقالات خبری تو رتبه های اول و دوم قرار میگیرن. فرقی نمی کنه که شما چه پروژه ی محتوایی داشته باشین. به هر حال این ویدیوها هستن که مهم ترین بخش اون محتوا رو تشکیل میدن.

پس حالا که متوجه شدیم ویدیوهای موشن گرافیک چه نقش مهمی رو توی دنیای محتوا ایفا می کنن، نیاز شد بدونین که عنوان و توضیحات محتوا هم تاثیر خیلی زیادی روی دیده شدن اون میذارن. احتمالا از خودتون می پرسین که چجوری همچین چیزی امکان پذیره. ما تو ادامه ی این مقاله، هر چیزی که نیازه شما درباره ی عنوان و توضیحات یه ویدیوی موشن گرافیک بدونین رو براتون آوردیم. با ما همراه باشین.

 

چجوری توضیحات ویدیوی موشن گرافیک خودمون رو بنویسیم؟

  • قبل از هر چیزی، عنوان زیبا انتخاب کنین
  • کلمات کلیدی مرتبط رو توی عنوان تون به کار ببرین.
  • یادتون باشه که عنوان باید کوتاه باشه.
  • توضیحات خودتون رو با لینک شروع نکنین
  • یادتون باشه که توی عنوان تون از برچسب ها و دسته بندی های درست استفاده کنین.
  • کیفیت ویدیوهای خودتون رو حفظ کنین.

خُب؛ بیاین که شروع کنیم:

چجوری یه عنوان و توضیحات خوب برای ویدیوی موشن گرافیک مون بنویسیم؟
چجوری یه عنوان و توضیحات خوب برای ویدیوی موشن گرافیک مون بنویسیم؟

1- یک عنوان درست و حسابی انتخاب کنین:

می خوایم با یه جمله از آنا وینتور، سردبیر مجله ووگ، این محتوا رو شروع کنیم که میگفت: «مردم به کسایی که از خواسته‌هاشون مطمئن هستن، عکس العمل خوبی نشون میدن». این یعنی که عنوان ویدیوی موشن گرافیک شما هم باید از همون اول مشخص باشه. عنوانی که شما انتخاب می کنین باید مخاطب رو ترقیب کنه تا روی ویدیو کلیک کنه. در واقع بهتره بدونین که یه عنوان خوب می تونه مثل یه قلاب عمل کنه که بیننده و مخاطب رو شکار می کنه و بعد مسیر و قدم بعدی رو بهشون نشون میده. پس یه عنوان باید ویژگی های زیر رو داشته باشه.

عنوان ویدیو باید جذاب باشه : دقت کنین که عنوان ویدیو باید مخاطب شما رو به سمت خودش جذب کنه. یه عنوان جذاب باعث میشه که مخاطب روی اون کلیک کنه و ویدیو رو ببینه. یه مثال ساده از عنوان یه ویدیو اینه “5 روش شگفت انگیز برای بستن کراوات”. این یه عنوان ساده و کوتاه و تاثیر گذاره. یادتون باشه که استفاده از کلمه های تاثیرگذار مثل بی عیب و نقص، تند و زننده، جادویی و کامل، می تونه انتخاب های خیلی خوبی برای جذابیت بیشتر عنوان ها باشه.

عنوان باید کوتاه و فشرده باشه : یکی از مهم ترین دلایلی که مردم ویدیوها رو به مقاله ها و وبلاگ ها ترجیح میدن، فراری بودن شون از متنه. عنوان خیلی طولانی معمولا حوصله سربر هستش. مثلا برای پلتفرم YouTube، شما نمیتونین بیشتر از 70 کلمه عنوان بنویسین. این یعنی برای ایجاد یه عنوان حتما باید دقت زیادی رو به خرج بدین. کمک گرفتن از یه نویسنده ی حرفه ای می تونه کمک خیلی خوبی برای شما باشه.

با کلمه “چگونه” شروع کنین: یادتون باشه که مردم همیشه دنبال یه راهکار هستن. وقتی توی عنوان شما روش کار ذکر شده باشه، صد در صد این مقاله مورد توجه مخاطبین شما قرار میگیره.

نمونه ویدیوهای زیر توی یوتیوب؛ نمونه های خوبی برای ایده ی عنوان هستن. یادتون باشه که عنوان اگه به راحتی برای خواننده قابل دیدن نباشه، نمی تونه تاثیر خودش رو بذاره. پس توی ادامه این مقاله با هم یاد میگیریم که چجوری باید عناوین و توضیحات با کلمات کلیدی مرتبط باشن.

چجوری یه عنوان و توضیحات خوب برای ویدیوی موشن گرافیک مون بنویسیم؟
چجوری یه عنوان و توضیحات خوب برای ویدیوی موشن گرافیک مون بنویسیم؟

2- عنوان باید شامل کلمات کلیدی مرتبط باشه

توی پاراگراف های بعدی، ما درباره ی اینکه یه عنوان ویدیوی موشن گرافیک باید کوتاه باشه صحبت می کنیم. اما اینجا میخوایم از اهمیت وجود کلمات کلیدی مرتبط توی عنوان ها بگیم. ببینین شاید نیاز باشه برای اینکه کلمه کلیدی شما توی عنوان بیاد، توضیحات زیادی ذکر بشه و عنوان از کوتاهی در بیاد. اما به هر حال شما باید حواستون باشه که کاربر و مخاطب خودتون رو با عنوان های طولانی خسته نکنین. به هر حال مجموعه های زیادی وجود دارن که این کار رو به صورت تخصصی براتون انجام میدن.

 

3- توضیحات و عنوان ویدیو موشن گرافیک باید کوتاه باشن

ببینین عنوان و توضیحاتی که شما برای مقالتون استفاده می کنین باید شامل عباراتی باشن که معمولا کاربرها اونارو سرچ می کنن. این موضوع نه فقط به بالا بودن کیفیت عنوان کمک می کنه بلکه به درد سئوی محتوا هم می خوره. اصلا واسه همینه که شما باید کلمات کلیدی مناسبی رو برای عنوان تون انتخاب کنین. یادتون باشه که نباید توضیحات زیادی رو ارائه بدین، استفاده از چنتا کلمه کلیدی و پرکاربرد برای بستن عنوان تون کافیه. الان بهتون میگیم که یه کلمه کلیدی خوب چه کلمه ای هستن:

  • یه کلمه ی کلیدی خوب، کلمه ایه که خیلی زیاد جستجو میشه.
  • کلمه کلیدی باید پتانسیل محبوبیت داشته باشه. شما برای پیدا کردن این فاکتور میتونین از ابزار Google Trends استفاده کنین.
  • کلمه کلیدی شما باید با موضوع مرتبط باشه. (وقتی از نوار جستجوی YouTube استفاده می کنین، معمولاً زمان تایپ، کلمات کلیدی به صورت خودکار پیشنهاد میشه.)
چجوری یه عنوان و توضیحات خوب برای ویدیوی موشن گرافیک مون بنویسیم؟
چجوری یه عنوان و توضیحات خوب برای ویدیوی موشن گرافیک مون بنویسیم؟

4- توضیحات خودتون رو با لینک شروع نکنین

ما درک می کنیم که شما دوست دارین همین اول کار، توضیحات تون به بعضی از بخش های سایت تون لینک داده بشن. اما باید این کار با ظرافت و صبوری کامل انجام بشه. یه لینک زمانی با ارزش میشه که معمولا محتوا به پایان میرسه. می دونین چرا؟ چون اینجوری شما نشون میدین که به هر قیمتی حاضر نیستین سایت و محصولات و خدمات تون رو به مخاطب تون ارائه بدین.

اینجوری لینک آخر به عنوان یه جایزه برای مخاطب در نظر گرفته میشه و دست مخاطب واسه کلیک روی اون لینک هم بازه. با لینک دادن های زیاد همین اول، محتواتون رو به یه محتوای بازاریابی کسل کننده تبدیل نکنین. مطمئن باشین که یه محتوای خوب، مخاطب رو اونقدر درگیر می کنه که برای همکاری با شما قدم جلو بذاره.

 

5- از برچسب ها و دسته بندی های مناسب برای ویدیو موشن گرافیک تون استفاده کنین

برچسب ها و دسته بندی های درست، این امکان رو به ویدیوی شما میده که خیلی راحت و به صورت آنلاین پیدا بشه. وقتی ویدیو درست دسته بندی شده باشه، همین موضوع باعث میشه که مخاطب شما خیلی راحت و بر اساس سلیقه ای که داره، اون رو پیدا کنه. یادتون باشه که برچسب ها مثل کلمات کلیدی هستن و می تونن ویدیوی شما رو توصیف کنن.

شما باید مطمئن بشین که ویدیوتون رو توی دسته بندی درست گذاشتین. چرا؟ چون وقتی شخصی ویدیو رو از طریق دسته بندی با استفاده از یه برچسب جستجو می کنه، به راحتی می تونه اون رو پیدا کنه. توی بعضی از صفحات شما می تونین 20 تا تگ داشته باشین. اما یادتون باشه که هر چقدر تعداد برچسب های شما بیشتر باشه، پیدا کردن اون هم به مراتب با یه موضوع خاص، سخت تر میشه.

 

6- کیفیت ویدیوی موشن گرافیک تون رو حفظ کنین

کیفیت ویدیو مهم ترین چیزیه که باید بهش توجه کنین. یادتون باشه که کلیت ویدیو رو فدای عنوان و توضیحات نکنین و تحت هر شرایطی به کیفیت محتواتون پایبند باشین. چون حتی اگه کیفیت محتوای ویدویی شما خوب باشه، به هر حال مخاطب رو جذب می کنه. پس بهتره بدون هیچ توضیح اضافه ای، فقط روی عنوان کوتاه کار کنین.

چجوری یه عنوان و توضیحات خوب برای ویدیوی موشن گرافیک مون بنویسیم؟
چجوری یه عنوان و توضیحات خوب برای ویدیوی موشن گرافیک مون بنویسیم؟

 

نتیجه گیری

برداشت مخاطب همیشه حرف اول رو می زنه. هر چیزی که میخواین بفروشین نیاز به جذب، ایجاد علاقه، برانگیختن میل و دعوت به اقدام داره. شما می تونین با عنوان و توضیحات مناسب یه تصور خوب توی مخاطب ایجاد کنین.

فقط لازمه که یه عنوان قانع کننده داشته باشین، کلمه کلیدی مناسب رو انتخاب کنین، عناوین و توضیحات خودتون رو کوتاه در نظر بگیرین، از قرار دادن لینک توی ابتدای توضیحات خودداری کنین، از برچسب ها و دسته بندی های مناسب استفاده کنین و در ضمن کیفیت خوب ویدیو رو حفظ کنین که این کار میتونه به شما توی جذب مخاطب و مشتری کمک کنه.

با کمک این نکاتی که گفته شد، شروع به ساخت عناوین و توضیحات ویدیوی موشن گرافیک تون کنین و نتیجه فوق العاده شو ببینین. خبر خوب ما برای شما اینه که شما می تونین با کمترین هزینه خودتون یاد بگیرین که برای برندتون موشن گرافیک درست کنین. برای این کار کافیه که به وبسایت ما مراجعه کنین. تیم موشن گورو این افتخار رو داره که از صفر تا صد کار، متعهدانه و صادقانه کنار شما وایسه و شمارو راهنمایی کنه.

مجموعه ی ما دوره های خیلی کاملی رو آماده کرده که می تونه بهتون کمک کنه. آموزش موشن گرافیک رایگان به زبان فارسی، دوره آموزش افتر افکت رایگان، آموزش فوق حرفه ای موشن گرافیک موشن گورو، دوره های خیلی خفنی هستن که شما می تونین با کمک اون ها پیشرفت خیلی زیادی تو این مسیر داشته باشین و سوالات خودتون و از پشتیبانای ما بپرسین.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. گاهی وقتا حتی یک تیتر خوب باعث میشه تا انتهای یک ویدیو رو ببینیم بدون اینکه متوجه باشیم چی شد که میخکوب ویدیو شدیم

  2. دقیقا رمز نوشتن یک عنوان مناسب به کارگیری کلمات کلیدی پرکاربرد هست.

  3. به نظرم اگه نحوه دکوپاز و استوری نویسی رو بلد باشی کفایت میکنه برای نوشتن یک داستان یک دقیقه ای.

  4. این نکات حتی به درد نوشتن عنوان برای ویدیوهای اینستاگرام و بقیه شبکه های اجتماعی هم می خورد تشکر از توضیحاتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا