آموزش رایگان موشن گرافیک

چطور یه موشن گرافیک رو تاثیرگذار کنیم؟

یه موشن گرافیک باکیفیت می‌تونه روی هر فردی به خوبی تاثیرگذار باشه. ما ویژگی‌های مهمی رو که باعث ایجاد یه موشن گرافیک خوب میشن توی این مقاله بهتون معرفی میکنیم.

تولید یه موشن گرافیک عالی که بتونه هر بیننده ای رو به مشتری تبدیل کنه کار آسونی نیستش. توی موشن گورو ما موشن گرافیک های زیادی ساختیم و با استفاده از تجربمون، یه مقاله عالی در زمینه موشن کرافیک تاثیرگذار نوشتیم تا نکات مهمی رو که باعث ایجاد بهترین موشن گرافیک ها میشن رو بهتون بگیم.  بعد از خوندن این مقاله، متوجه ویژگی هایی که باعث ساخت و ایجاد موشن گرافیک های درآمدزا و تاثیرگذار میشن، خواهین شد.

پیام های واضح و مختصر

«شفافیت کلید ماست»

فهمیدن پیام و هدف ویدیوی شما باید اونقدر آسون باشه که یه بچه شش ساله بتونه اونو درک کنه.یعنی شما نباید از اصطلاحات فنی که مخاطب هاتونو سردرگم میکنه استفاده کنین .موشن گرافیک هایی تاثیرگذار معمولا یه مشکل و نحوه حل اون و نحوه بهره مندی مخاطب از محصول یا خدمات رو به طور واضح به مخاطبانشون نشون میدن.

 

روی یه مزیت تمرکز کنین

یادتون باشه که موشن گرافیک شما باید کوتاه باشه. بهترین زمان بین 30 تا 90 ثانیه هستش که توی این زمان میتونین هدف و پیام اصلی ویدیوتون رو بگین و از موضوع هم دور نشین.

اینجا یه نمونه کاری براتون میزاریم، این موشن گرافیک برای برنامه varpet هستش که برنامه‌ایه که مردم عادی رو با کارگران حرفه‌ای مرتبط می‌کنه.

 

همینطور که می بینین، توی ویدیو طراحا یه مشکل رایج رو نشون میدن (هر روز مردم برای وقت گرفتن از پیمان کار برای تعمیرات ساده مشکل دارن) و برنامه Varpet رو به عنوان راه حل ارائه میدن.

 

یه پیشنهاد فروش منحصر به فرد داشته باشین

حتی اگه تونسته باشین بازاری با تنها یه رقیب پیدا کنین، مخاطب های شما یه انتخاب دارند، شما یا رقیبتون. بنابراین، برای متمایز بودن، باید منحصر به فرد باشین.

این پایین یه ویدیوی دیگه هستش که توی این ویدیو، (Tourbuds) مشتری، به بیننده نشون میده که چه خدمات خاصی داره که تورهای سنتی نمیتونن ارائه بدنشون.

 

 

مخاطب های خودتون رو محدود کنین

یکی از اشتباه های رایج صاحبان مشاغل هدف قرار دادن تعداد زیادی مخاطب هستش.

بزارین توضیح میدم…

وقتی از مشتری ها می پرسیم، “چه کسی رو هدف قرار میدین؟” ما بهشون سه تا گروه مصرف کننده پتانسیل دار میدیم:

  • کسایی که در مورد این نوع روش چیزی نمیدونن
  • کسایی که از رقیبتون استفاده میکنن
  • یا کسایی که در حال تحقیق برای انتخاب هستن
مشتری معمولاً پاسخ می ده: “خوب، همه”.1

این جواب بدرد نمیخوره و دلیلش اینه که، وقتی کسایی رو هدف قرار میدین که نمیدونن CRM (نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری) چیه و چطوری بهشون کمک میکنه تا خدماتشون رو بهبود بدن باید پیامتون رو درباره مزایای اصلی CRM بسازین. 

اگه مخاطبی که هدف شماست، ویژگی های نرم افزارای دیگه که براش مهمه رو بخاطر CRM از دست داده دیگه نیازی به تعریف CRM ندارین. در عوض، پیامتون رو راجب اینکه چقدر خسته کننده هست و چطوری اون مشکل رو حل می کنین، می سازین. همچنین، شاید بگین که چطوری می تونه از CRM دیگه استفاده کنه.

وقتی که مخاطب های خودتونو محدود کردین، می تونین تعیین کنین که موشن گرافیک شما باید چه جهتی رو طی کنه.

 

برند خودتون رو با محتوای با کیفیت معرفی کنین

همه ما این عبارت رو شنیدیم که «هیچ‌وقت توی برداشت اول شانس دوم پیدا نمی‌کنی». کیفیت ویدیوی شما اولین چیزیه که بیننده(مصرف کننده بالقوه) متوجه اون میشه. اگه ویدیوی شما از نرم افزارهای ساخت انیمیشن استفاده می‌کنه، ممکنه با نام تجاری شما سازگار نباشه و بیننده احتمالاً اونو تا آخر نمیبینه.

ما باید توجه مخاطب رو در عرض 10 ثانیه جلب کنیم. بنابراین، ارائه کیفیت پایین‌ سریع‌ترین راه برای از دست دادن بیننده و مخاطب هستش.

 

سبک، موسیقی و لحنی رو انتخاب کنین که متناسب بِرند شما باشه

نشون دادن حس و حال بِرندتون یکی از جنبه های مهم تولید یه موشن گرافیک با کیفیته. شما نیازی به بودجه زیاد یا داشتن یه استودیو گرون قیمت ندارین. فقط باید زیبایی شناسی بِرندتون رو از طریق تصویر، موسیقی و لحن مناسب به اشتراک بزارین.

گوگل با تولید موشن گرافیک هایی که تصویر برند غول فناوری (گوگل) رو نشون میدن، کار خیلی خوبی انجام میده. اینجا نمونه ای از ویدئویی که توی سال 2014 در زمان انتشار تقویم گوگل منتشر شد رو گذاشتیم. ببینین و ازش لذب ببرین.

 

 

همون طور که دیدین این ویدیو خیلی ساده هستش و رابط کاربری Google Calendar و یه پس‌زمینه سفید که با رنگ‌های روشن منطبق هستش رو نشون میده و تصویر تمیز و سازماندهی شده گوگل رو خیلی موثر و بدون تصویر بصری پیچیده منتقل میکنه.

 

به یه مشکل رایج رسیدگی کنین

یکی دیگه از موارد مشترک بین بهترین موشن گرافیک ها، شناسایی یک مشکله. معرفی یه مشکل به وضوح به جذب بیننده کمک می کنه و اونا رو تا آخر ویدیو درگیر نگه میداره .مشکل باید مخصوص محصول یا خدماتی باشه که بازاریابی می کنین و به اندازه کافی ساده شده باشه تا مخاطبای زیادی رو جذب کنه. هر بیننده ای یه مشتری بالقوه نیست ولی اگه یه مشکل رایج رو شناسایی کنین، همه واسه به اشتراک گذاشتن ویدیوی شما یا تگ کردن یه دوست انگیزه پیدا میکنن.

 

توجه بیننده رو جلب کنین

شناسایی یه مشکل تنها یکی از راه های جذب بیننده هستش. از اونجاییکه دامنه توجه کاربرای اینترنت حدود 8 ثانیه هست، شما باید به سرعت توجه اونا رو جلب کنین.شما می تونین یه موشن گرافیکی بسازین که به روشهای مختلف توجه بیننده رو به خودش جلب کنه.

  • رسیدگی به یه مشکل
  • داستان سرایی خلاقانه
  • تصویرهایی با کیفیت بالا و خیره کننده
  •  احساسی کردن ویدیو
  • ایجاد یه ارتباط

بهترین موشن گرافیک ها با ایجاد ارتباط عاطفی بیننده رو جذب خودشون میکنن. پایین ویدیو موشن گرافیک شرکت، Cyclops رو میتونین ببینین. این ویدئو با نشون دادن اینکه چطور یه فناوری جدید یه مشکل رایج رو برای خرده فروشای آجر و ملات حل می کنه، کار خیلی خوبی برای جلب توجه بیننده انجام داده.

 

 

شانس اشتراک گذاری رو بالا ببرین

هر موشن گرافیک خوبی بیننده رو بیشتر ترغیب می کنه که اونو به اشتراک بزاره مثل گوگل کردن نام شرکت،نظر گذاشتن یا اشتراک گذاری با یه دوست، پس ایجاد محتوای جذاب خیلی مهمه.اگه بتونین ویدیویی با کیفیت بالا رو با موفقیت تولید کنین که با یه روش خلاقانه به یه مشکل رایج رسیدگی کنه، شانس به اشتراک گذاشتن ویدیو شما بالا میره.

توجه داشته باشین در حالیکه همه عواملی که به افزایش تعامل کمک می‌کنن رو پوشش دادیم، درک مخاطب رو نباید نادیده بگیریم.یه راهکار عالی برای فهمیدن روشهای جلب رضایت بازار هدف، تحقیق کردنه، تحقیق درباره چیزایی که قبلا موثر بوده و هر چیزی که اشتراک گذاری موشن گرافیک های رقبای شما رو تقویت کرده.

 

یه راهکار ارائه بدین

موشن گرافیک ها منحصر به فرد هستن چون بیننده رو درباره نحوه عملکرد محصول یا خدمات شما راهنمایی می کنن. تبلیغات سنتی در آخر راه حل خودشو معرفی می کنه و بیننده رو تشویق می کنه تا برای اطلاعات بیشتر پرس و جو کنه. در عوض، یه موشن گرافیک باید بتونه درک عمیقی از محصول به بیننده ارائه بده.

بهترین موشن گرافیک ها راه حل رو خیلی زودتر از تبلیغات سنتی معرفی می کنن. در موشن گرافیک علاوه بر ارائه راه حل، باید به طور کامل توضیح بدین که چطور راه حل شما مشکل رو حل می کنه، چطور ازش استفاده میشه و مصرف کننده از چه مزایایی بهره مند میشه.

 

در نهایت، دعوت به عمل

موشن گرافیک ها می تونن یه دعوت به عمل پنهان یا آشکار داشته باشن. مثلا توی هردو ویدیوی بالا به صراحت به بیننده دستور نمیدن که درخواست خاصی رو انجام بدن.توی موشن گرافیک Google Calendar، ویدیو با بیان اینکه تقویم گوگل می تونه زمان شما رو آزاد کنه  و با نماد برنامه Google Calendar و یه برچسب به پایان میرسه.اینجا نمونه ای از ویدیو گوگل داریم که از دعوت به عمل آشکار استفاده می کنه.

 

 

(اول، احتمالاً متوجه برند جهانی Google در نمایش شدین؛ همون پس‌زمینه سفید، پخش‌های رنگی، موسیقی شادی‌بخش، مشابه صدای آرامش‌بخش ویدیوی Google Calendar.) در آخر، به بیننده دستور داده میشه که از URL بازدید کنه که مستقیماً اونا رو به سمت محصول راهنمایی میکنه.

انتخاب نوع دعوت به عمل مورد نیاز ویدیوی شما یه انتخاب شخصیه. دعوت به عمل مخفی ریسک بیشتری داره، اما اگه بتونین تعامل رو بالا نگه دارین، بیننده فشار کمتری رو احساس می کنه. ارتباط قوی با مشکل و راه حل اینه که چطور بازاریابای موفق میتونن موشن گرافیک هارو با دعوت به عمل مخفی تولید کنن.

 

نکته حرفه ای درباره موشن گرافیک تاثیرگذار

اکثر کمپین های بازاریابی ویدیویی موفق توی پلتفرمای مختلف تبلیغ می کنن. ما به شدت توصیه می کنیم از یه دعوت به عمل متفاوت برای هر کدوم استفاده کنین.برای مثال، اگه یه موشن گرافیک برای رسانه های اجتماعی میسازین، هدف اینه که بازدیدها رو به وب سایت خودتون هدایت کنین و دعوت به عمل باید بر اساس اون نوشته بشه.

وقتیکه موشن گرافیک هایی رو میسازین که توی وب سایت خودتون قرارمیدین، دعوت به عمل باید متفاوت باشه زیرا مشتری بالقوه در مرحله متفاوتی از فروش شما قرار داره.

یک دعوت به عمل مناسب بیشتر شبیه «دمو رایگان ما را امتحان کنید» یا «درخواست آزمایشی ۷ روزه» هستش.برای اینکه بهترین دعوت به عمل رو برای موشن گرافیک خودتون انتخاب کنین، تنها راه برای فهمیدنش اینه که تست کنین کدوم یکی بهتر کار می کنه. در موشن گورو، ما همیشه یه دعوت به عمل جایگزین رو توصیه می کنیم.

ساختن اونا آسون هستش و به مشتریان ما اجازه میده تا برای پیدا کردن بهترین گزینه هردو رو امتحان کنن. یه دعوت به عمل میتونه تفاوت زیادی توی یه موشن گرافیک ایجاد کنه، در نتیجه، ما همیشه گزینه های متعددی رو برای مشتریامون ارائه میدیم.

 

حرف آخر

در حالیکه هیچ الگوی واحدی وجود نداره که هر شرکتی بتونه ازش پیروی کنه، میدونیم که ساخت یه موشن گرافیک عمومی با یه سناریو غیرقابل تصور که به اندازه کافی نشون‌دهنده اسم تجاری شما نباشه، منجر به لایک، اشتراک‌گذاری و نظر نمیشه.

هر شرکتی مسیر متفاوتی رو برای رسیدن به بهترین موشن گرافیک ممکن داره. کار با یه استودیوی حرفه ای انیمیشن با تجربه توی صنایع مختلف یه مسیر منطقی رو به جلو هست.

اگر میخواین اطلاعات بیشتری در مورد پروژه‌هایی که ما انجام دادیم و اینکه موشن گورو چطور می‌تونه به برند شما برای تولید یه موشن گرافیک متحرک باکیفیت کمک کنه، همین امروز با ما تماس بگیرین.

همین طور فراموش نکنین که مجموعه ی ما دوره های خیلی کاملی رو آماده کرده که می تونه بهتون کمک کنه. آموزش موشن گرافیک رایگان به زبان فارسی، دوره آموزش افتر افکت رایگان، آموزش فوق حرفه ای موشن گرافیک موشن گورو، دوره های خیلی خفنی هستن که شما می تونین با کمک اون ها پیشرفت خیلی زیادی تو این مسیر داشته باشین و سوالات خودتون و از پشتیبانای ما بپرسین.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. تشکر بابت مقاله ارزشمند شما
    واقعیت این هست که اثری که براش زمان و تخصص صرف بشه قابل مقایسه نیست با اثری که زمان و تخصص قابل توجهی براش در نظر گرفته نشده. همین پروسه تصویرسازی، اگر تصویرسازی خلاقانه ای جهت ساخت یک موشن گرافیک انجام شود در نهایت پروژه با استقبال مخاطب بیشتر مواجهه خواهد شد.

  2. نکاتی که گفتید همه جوری اند که علاوه بر مهم بودنشون زیاد به چشم نمیان متاسفانه

  3. اینکه توجه کاربرای اینترنت حدود 8 ثانیه ترسناک هست اما با راهکارهایی که شما ارائه دادید این استرس برای طراح کمتر میشه تا اثرش طراحی موثری داشته باشه ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا