آموزش رایگان موشن گرافیک

آیا ویدیوهای موشن گرافیک موثر هستند؟ + معرفی 4 نوع از ویدیوهای موشن گرافیک

توی این مقاله میخوایم بگیم که آیا ویدیوهای موشن گرافیک میتونن، ویدیوهای تبلیغاتی موثری باشن یا نه و اینو توضیح بدیم که چرا معروف ترین شرکت های بزرگ از ویدیوهای موشن گرافیکی برای بازاریابی کسب و کارشون استفاده می کنن.

آیا تا به حال خواستین که یه ویدیو موشن گرافیکی برای کسب و کارتون بسازین؟

اگه اینطوره، احتمالاً از خودتون پرسیدن که “واقعاً ساختن یه ویدیو موشن گرافیکی برای تبلیغات، ارزش هزینه کردن رو داره؟”

آیا مشهورترین شرکت‌های بزرگ که توی زمینه کارآفرینی و تجارت فعالیت می‌کنن، از ویدیوهای موشن گرافیکی برای کسب و کارشون استفاده میکنن؟

بیاین با هم بریم ببینیم چه جوریاس!

 

اعداد دروغ نمیگن

از ویدیوهای تبلیغاتی میتونین برای کمپین بازاریابیتون استفاده کنین، این ویدیوها میتونن توی وب سایت شما یا صفحات رسانه های اجتماعی شما گذاشته بشن. اگه بخواین ساده تر بگیم، استفاده از ویدیوهای تبلیغاتی این روزها خیلی رایج شده و یکی از راه‌های اصلی تعامل کسب‌وکارها با مشتریان جدید و قدیمی هستش. اعداد و نتایج نشون میدن که ویدیوها چقدر محبوب هستن و چه جوری می تونن به کمپین بازاریابی شما کمک کنن.

  • از هر 10 نفر 6 نفر ترجیح میدن ویدیوهای آنلاین رو به جای آگهی های تلویزیونی تماشا کنن.
  • ویدیوهای آنلاین تا سال 2022 بیش از 82 درصد از کل ترافیک اینترنت مصرف کننده ها رو تشکیل میدن.
  • بیننده ها 95 درصد از یه پیام رو موقع مشاهده توی یه ویدیو میتونن درک کنن و بفهمن، در حالی که این میزان توی خوندن یه متن تبلیغاتی، 10 درصد هستش.

فکر میکنین چرا اینجوریه؟

اولاً، ویدیوهای آنلاین خیلی محبوب هستن و توی سال های آینده حجم بیشتری از ترافیک وب رو شامل میشن. علاوه بر این، توی چند سال اخیر دیده شده که ویدیوها توی دادن پیام‌ به مخاطب نسبت به متن های تبلیغاتی نوشته شده مؤثرتر هستن، بنابراین استفاده از ویدیوهای تبلیغاتی راه بهینه‌ای برای تبلیغ برند شما میتونه باشه.

اما چرا باید از یه ویدیو موشن گرافیکی برای تبلیغات استفاده کنیم؟؟

 

 

چرا ویدیوهای موشن گرافیک موثرن؟

  1. ویدیوهای موشن گرافیک مستقیم به اصل مطلب میرن.
  2. شما می تونین از طریق داستان گویی با مردم ارتباط برقرار کنین و اونا رو جذب کنین.
  3. ویدیوهای موشن گرافیک کاربردی هستن.
  4. ویدیوهای موشن گرافیک فروش محصول یا استفاده از خدمات رو بیشتر میکنن.
  5. ویدیوهای موشن گرافیک مثل ویروس به راحتی پخش و دیده میشن.
  6. ویدیوهای موشن گرافیک باعث دیده شدن بهتر شما میشن.
  7. ویدیوهای موشن گرافیک مقرون به صرفه هستن.
1. ویدیوهای موشن گرافیک، مستقیم به اصل مطلب میرن

یه مانع وجود داره که اکثر کسب و کارها توی وب سایت خودشون با اون روبرو میشن، که اون برقراری ارتباط با بازدیدکننده های سایتشون درباره چیستی کسب و کارشون هستش.

بازدیدکننده های وب سایت شما فقط باید چند دقیقه طول بکشه تا محصولی رو که می فروشین رو بهتونه درک کننه و بفهمه که چیه. در غیر این صورت اونها دکمه “بازگشت” رو توی مرورگرشون می زنن و سایت شما رو ترک میکنن.

داشتن یه ویدیوی موشن گرافیکی توی صفحه اصلی شما راهی سریع و آسون برای توضیح شرکت و محصول یا خدمات شما به شخصیه که از سایت شما بازدید می کنه. وقتی که بتونین با مخاطب یا بازدیدکننده سایتتون ارتباط بگیرین، اون موقع اس که میتونین اونو برای خرید ترغیب کنین.

یه کاربر مجبور نیستش روی چندین صفحه و برگه کلیک کنه تا محصول شما رو بتونه درک کنه، این کار اصلا خوب نیست و همچنین مجبور نیستش متن های زیادی رو برای فهمیدن محصول یا خدمات شما بخونه و قطعا هم این کارو نمیکنه.

کاری که باید انجام بدین اینه که: 
همه اون چیزی که باید درباره محصول یا خدمات شما بدونن رو با ویدیو به اونها نشون بدین و توضیح بدین.

 

2. با ویدیوهای موشن گرافیک، شما می تونین از طریق داستان گویی با مردم ارتباط برقرار کنین و اونا رو جذب کنین

یکی از بهترین راه ها برای فروش محصول یا خدمات برندتون استفاده از سبک داستان سرایی هستش. هر کسب و کاری باید یه «داستان برند» داشته باشه که این کار میتونه به کسب و کار شما اعتبار ببخشه، اعتماد رو توی مخاطب تقویت کنه و یه رابطه عاطفی با مشتریان برقرار کنه.

اصول داستان سرایی برای بازاریابی به طور کلی به این صورته:

  • مشکل
  • پیشنهاد راه حل
  • چه جوری کار می کنه
  • فواید
  • فراخوانی برای اقدام

متأسفانه، متن های نوشتاری تبلیغاتی همیشه بهترین راه برای انجام داستان سرایی نیستن. بیشتر مردم هیچ علاقه ای به خوندن رمان‌های متنی توی وب‌سایت‌ها ندارن. یه وب‌سایت یه تجربه بصری رو به مخاطب میده و داستان برند هم باید توی درجه اول بصری باشه. یادمونم باشه که استفاده از متن های نوشتاری راه بهینه ای برای ارائه داستان برند حتی توی فضاهایی مثل نمایشگاه یا کنفرانس نیستش.

یه ویدیوی موشن گرافیکی یکی از موثرترین راه‌ها برای ارائه داستان برند شما و راهنمایی مشتریان توی سناریویه که توی اون مشکل اونا با استفاده از محصول شما حل میشه. از آنجایی که یه ویدیوی موشن گرافیکی ماهیت بصری داره، حتی توی وب سایت و  نمایشگاه و کنفرانس ها هم قطعا موثر و کارآمده.

 

 

3. ویدیوهای موشن گرافیک کاربردی هستن

برخی از محصولات هستن که توصیف کردن اونها راحت تر از محصولات دیگه هستش. اگه کسب‌وکار شما محصول یا خدماتی رو ارائه میده که کمی پیچیده هستش، در این صورت داشتن ویدیوی موشن گرافیکی برای به تصویر کشیدن کاری که انجام میدن و اینکه چه جوری کسب وکارتون برای مشتری میتونه مفید و کمک کننده باشه، خیلی مهمه!

نوشتن متنهای تبلیغاتی درباره یه محصول از لحاظ سئو ارزشمنده، اما مواردی هم وجود داره که توصیف اونها از طریق متن دشوار هستش و میشه گفت غیر ممکنه.

مثلا، نوشتن دستورالعمل در مورد نحوه بستن کراوات دشواره ولی نمایش دادن اون خیلی ساده تر هستش. یه ویدیوی موشن گرافیکی می تونه به شما توی به تصویر کشیدن و نشون دادن این کار کمک کنه.

شما میتونین به مشتریای خودتون نشون بدین که محصول شما چه جوری هستش و چه مزایایی داره و چه جوری میتونه زندگی شما رو بهتر و راحت تر کنه. محصول یا خدمات شما توی هر شاخه و موضوعی باشه، از توسعه نرم افزار گرفته تا خدمات بازسازی، اگه پیشنهادتون پیچیده و احتمالاً درک اون دشواره، ممکنه از داشتن یه ویدیوی موشن گرافیکی که فرآیند شرکت شما رو به روشی قابل هضم توضیح بده، بهترین راه حل برای کسب و کار شما میتونه باشه.

 

 

4. ویدیوهای موشن گرافیک فروش محصول یا استفاده از خدمات رو بیشتر میکنن

نظرسنجی ها می تونن داده های متناقضی ارائه بدن، اما همه اونها توی یه چیز اتفاق نظر دارن:

مردم بعد از تماشای یه ویدیوی موشن گرافیکی تمایل بیشتری به خرید اون محصول یا استفاده از اون خدمات دارن.

این به این دلیله که ویدیوهای موشن گرافیکی توضیح میدن و این نوع از ویدیوها با پرداختن به مشکلات و دادن راه‌حل مشکل و صحبت کردن درباره مزایای اصلی محصول یا خدمات خیلی خوب مخاطب رو جذب خودشون میکنن.

پس، این باعث میشه که مخاطب ها بتونن تصمیمات آگاهانه تری بگیرن و نرخ تبدیل و استفاده از محصول یا خدمات رو بیشتر کنن و در نهایت هم به مشتری وفادار تبدیل بشن.

[ux_image id=”18677″]

 

5. ویدیوهای موشن گرافیک مثل ویروس به راحتی پخش و دیده میشن

هیچ فرمول اثبات شده ای برای “ویروسی شدن” وجود نداره. با این حال، اگه یه شکل از محتوا وجود داشته باشه که بتونه سریعتر از هر رسانه دیگه ای پخش و دیده بشه، اون ویدیو تبلیغاتی هستش.

یکی از بهترین چیزها در مورد ویدیوهای موشن گرافیکی اینه که جذاب و خنده دار هستن و مردم دوست دارن که اونارو با دوستاشون و یا خانوادشون به اشتراک بگذارن.

توی اکثر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، ویدیوی شما به‌طور خودکار پخش میشه و چشم هر کسی که به صفحه بخوره رو خیره میکنه.

اگه می‌خواین برندتون رو به روش دهان به دهان تبلیغ کنین، داشتن محتوایی که به راحتی قابل اشتراک‌گذاری و مشاهده سریع باشه، میتونه براتون مفید و کارآمد باشه.

 

6. ویدیوهای موشن گرافیک باعث دیده شدن بهتر شما میشن

بیش از یه میلیارد کاربر هر ماه از یوتیوب بازدید می کنن و روزانه بیش از 4 میلیارد ویدیو مشاهده میشه.

پلتفرم‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، اینستاگرام، تیک تاک یا اسنپ‌چت که به سرعت در حال تبدیل شدن به فضایی برای دیدن ویدیوهای دوستانه و ارسال اون ویدیوها به همدیگه هستش که اصلا لازم نیست، به اونا اشاره کنیم!

این به این معنیه که هر لحظه، میلیون‌ها نفر توی سراسر جهان می‌تونن ویدیوی موشن گرافیکی تبلیغاتی شما رو ببینن. چه محتوای دیگه ای می تونه این نوع دسترسی و امکان رو به شما بده؟

[ux_image id=”18678″]

 

گوگل عاشق ویدیوهای بازاریابی متحرک هستش.

آمارهای زیادی وجود داره که این رو ثابت می کنه که گوگل علاقه زیادی به ویدوهای متحرک داره. با روی کار اومدن ویدیوی آنلاین، الگوریتم‌های گوگل با روندهای جدید هماهنگی پیدا کرد و این باعث شد که گوگل با وب‌سایت‌هایی که محتوای ویدیویی پویا و منحصربه‌فردی رو برای بازدیدکنندگان خودشون ایجاد کرده باشن، تأکید ویژه ای کنه.

این به این معنیه که یه صفحه وب با ویدیوهای موشن گرافیک بیشتر و متن کمتر توی جستجوی گوگل رتبه بهتر و بالاتری داره.

 

7. ویدیوهای موشن گرافیک مقرون به صرفه هستن

خیلی از شرکت ها به دلیل هزینه ها از سرمایه گذاری برای تولید ویدیو می ترسن. معمولاً هزینه زیادی برای ساخت ویدیو قبلا باید داده میشده و از نظر تاریخی، خیلی از مشاغل بودجه کافی برای ساخت یه ویدیو تبلیغاتی نداشتن. ساخت ویدیو تبلیغاتی معمولا کاری بوده که فقط شرکت های بزرگ می تونستن انجام بدن.
اما با پیشرفت سخت‌افزار و نرم‌افزار کامپیوتر، امروزه می‌تونین یه ویدیوی بازاریابی ۱ دقیقه‌ای با کیفیت بالا رو با قیمت خیلی کمتر از قبل بسازین!

 

چند نکته از فروید (Freud)

مغز انسان طوری طراحی شده که به محتویات، به ویژه اونهایی که ایده های آشنایی رو منتقل می کنن، پاسخ بده. با کمک ترکیبی از ایده‌های ناآشنا و آشنا، داستان‌هایی که از طریق ویدیوهای موشن گرافیکی بیان میشن، بیننده ها رو با مفاهیم جدید آشنا می‌کنن. یه ویدیوی موشن گرافیکی به مشتریان میگه که چرا باید به اون تجارت یا شرکت که توی ویدیو داره معرفی میشه، اهمیت بدن و اعتماد کنن.

در اصل، یه ویدیوی موشن گرافیکی باید 30 تا 90 ثانیه باشه که در بیشتر موارد یه سناریو با حدود 200 کلمه یا کمتر هستش اما چیزی که یه ویدیوی موشن گرافیکی برای کسب وکار میتونه به دست بیاره باور نکردنیه!

ویدیوی موشن گرافیکی ایده‌های پیچیده و متنوع رو توی قالبی کاربرپسند ایجاد میکنه و به بیننده ها نشون میده که شرکت مورد نظر چه کاری انجام میده و چرا خدماتش برای افراد میتونه مهم و مفید باشه.

چیزی که در مورد ویدیوهای موشن گرافیکی متفاوت هستش اینه که اونها از یه داستان ساده برای برقراری ارتباط بهتر و گستره تر با مخاطبشون استفاده میکنن.

 

انواع ویدیوهای موشن گرافیکی

ویدیوهای موشن گرافیکی شرکتی

شاید بخواین تمام ابهامات فنی رو از طرح تجاری خودتون با کمک تصاویر متحرک ساده نشون و توضیح بدین.

شاید بخواین مزایای محصول یا خدماتتون رو  به شکلی توضیح بدین که حتی یه کودک 5 ساله هم اونو درک کنه.

یا به سادگی می خواین به دنیا نشون بدین که جمعه های غیررسمی توی دفتر چقدر سرگرم کننده میتونه باشه.

ویدیوهای موشن گرافیکی شرکتی یا همون ویدیوهای متحرک شرکتی می‌تونن راه خیلی خوبی برای ارتباط با مشتریان (حتی مشتریایی که فنی نیستن) با صدایی دوستانه و گرافیک‌های متحرک دوبعدی و سه بعدی شگفت‌انگیز میتونه باشه. امروزه ویدیوهای موشن گرافیکی برای وب سایت شما می تونه چهره های واقعی کسب و کار و شرکت شما رو به دنیا نشون بده.

 

ویدیوهای موشن گرافیک صفحه اصلی

صفحات اصلی وبسایت ها و یا پلتفرم های مختلف یه کسب و کار، بخش مهمی از بازاریابی اون هستن. متأسفانه، 44 درصد از شرکت‌های B2B چنین چیزی رو ندارن و یا میشه گفت بهش اهمیت نمیدن.

[ux_image id=”18758″]

 

ویدیوهای تبلیغاتی توی صفحه اصلی می تونن مدت زمانی رو که افراد توی سایت می گذرونن رو افزایش بدن تا زمان کافی برای جذب اونا و تبدیل اونا به مشتری دائمی رو داشته باشن.  اونا همچنین با کمک این نوع از ویدیوها که فراخوانی برای اقدام دارن، می تونن به خوبی افراد رو جذب کرده تا از خدمات یا محصول اون برند استفاده کنن.

 

ویدیوهای موشن گرافیک رسانه های اجتماعی

یکی از اهداف اصلی یه ویدیو افزایش تعامل با افراد و دیده شدن بیشتر اون توسط افراد مختلف هستش و توی دنیایی که استفاده از موبایل روز به روز در حال افزایش هستش میتونه کمک کننده باشه.

انیمیشن ویدیویی موشن گرافیکی که به طور خاص برای رسانه های اجتماعی طراحی شده باشن یه گزینه عالی برای فروش بیشتر توی چند ثانیه، سرگرم کردن مخاطبا و استفاده از داستان سرایی احساسی برای رسیدن به اهداف کسب و کار هستش.

 

ویدیوهای موشن گرافیکی انیمیشنی محصول

جدا از کسب و کاری که دارین، ویدیو می تونه دامنه توجه مخاطبان شما رو گسترش بده و اونارو برای استفاده محصولات و خدمات شما آموزش بده. از آموزش و یادگیری الکترونیکی گرفته تا مراقبت های بهداشتی، مالی یا فناوری. ویدیوهای انیمیشنی محصول می تونن راه حل های بسیار پیچیده رو ساده کنن.

استفاده از این شیوه باعث درک راحت تر مشتری ها از محصول یا خدمات میشه. این روش مخصوصا در مورد کسب و کارهایی مثل مراقبت های بهداشتی و مالی مفید هستش، جایی که زندگی مردم به محصولات بستگی داره، خیلی موثر هستش.

 

سخن پایانی

ویدیوهای موشن گرافیکی می تونن یکی از قانع کننده ترین راه ها برای گفتن اینکه چه کسی هستین، چه کاری انجام میدین و چه جوری به مردم کمک میکنین تا یه مشکل رو حل کنین و زندگی افراد رو بهتر کنین، باشن.

گاهی وقتا گفتن مزایای یه محصول یا خدمات ممکنه دشوار باشه، اما یه ویدیوی کوتاه معمولا میتونه به راحتی مخاطبارو جذب کنه و درباره مزایا و جزییات اون محصول یا خدمات به خوبی توضیح بده.

مردم ممکنه فوراً با دیدن محصولتون اونو درک نکنن، اما این به این معنی نیستش که نمی‌تونین با استفاده از یه ویدیوی موشن گرافیکی جذاب، راه‌حل‌های خودتون رو در مورد مشکل مخاطباتون بهشون به خوبی بگین.

اگه ارائه محصول شما پیچیده هستش، می‌تونین یه ویدیوی موشن گرافیکی محصول هیجان‌انگیز بسازین تا نشون بدین که چه جوری محصول شما می‌تونه به افراد توی حل مشکلشون به روشی آسون و قابل درک، کمک کنه.

فراموش نکنین که: توی ساخت ویدیوی موشن گرافیکی بعدیتون، یه راه حل با اون محصول یا خدماتتون برای مشکلات مخاطبتون بدین و در عین حال جزئیات محصول یا خدماتتون رو هم به اونا آموزش بدین!

اگه این مقاله رو دوست داشتین، اونو با دوستاتون به اشتراک بزارین و اگه سوالی داشتین زیر همین مقاله از ما بپرسین.

اگه میخواین ویدیو موشن گرافیک برای خودتون و مشتریتون بسازین و مشکل دارین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.

اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.

آزاده کریمی

سلام! من آزاده کریمی، معمار و علاقه‌مند به یادگیری و کشف چالش‌های جدید هستم. به همین دلیل از نوشتن مقالات، لذت می‌برم.🌟

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. ممنون از مقاله خوبتون. روش داستان گویی تو ویدئوهای موشن گرافی یکی از بهترین هاست

  2. کاملا صحیح هست امروزه ویدیوهای تبلیغاتی خلاقانه پیشتاز بازاریابی موفق هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا