6 ویژگی که ویدیو تبلیغاتی محصول را آموزنده و جذاب میکند!
توی این مقاله، 6 عنصر کلیدی ویدیو تبلیغاتی محصول های موفق و یه راهنمای ساده هم درباره نحوه ساختن یه ویدیو تبلیغاتی آموزنده و جذاب رو بهتون میگیم.
بازاریابان دیجیتال به طور مداوم به دنبال راه هایی برای دستیابی به مشتریان بیشتر و جذب اونها هستن. خبر خوب اینه که ویدیو تبلیغاتی محصول راهی عالی برای انجام این موارد هستش.
ویدیوهای تبلیغاتی محصول از هر نوع محتوای دیگه ای بهتر عمل می کنن و به نظر نمی رسه این روند هیچ وقت تغییر کنه.
اما این نباید براتون تعجب آور باشه. اگه ارزش تصاویر هزار کلمه باشه، پس ویدیوها باید حدود یه میلیون ارزش داشته باشن، یا شایدم بیشتر!
به هر حال این مهم نیستش. نکته اینه که ویدیوها، به خصوص ویدیوهای تبلیغاتی محصول، فوق العاده هستن. توی این مقاله تمام ویژگی هایی رو که ویدیو تبلیغاتی محصول رو میتونه آموزنده و جذاب کنه رو بهتون میگیم.
ویدیوی تبلیغاتی محصول چیه؟
هر ویدیویی که توضیح بده که محصول چیه و چه مزایایی داره به راحتی میتونه به عنوان ویدیو تبلیغاتی محصول طبقهبندی بشه. یه ویدیو تبلیغاتی محصول به طور موثر مزایای یه محصول رو توضیح میده و به صورت بصری اونو به تصویر می کشه.
اما همه این نوع از ویدیوها باعث جذب مخاطب برای خرید اون محصول نمیشن. دلیلش هم ساده اس چون بیشتر بازاریابان روی ویژگی های منحصر به فرد محصول متمرکز می کنن به جای اینکه بگن چه جوری این محصول میتونه مشکل مشتری رو حل کنه.
یه ویدیو تبلیغاتی محصول خوب نه تنها باید درباره ویژگی های محصول صحبت کنه، بلکه باید نشون بده که چه جوری مشکل مخاطب با کمک اون محصول حل میشه.
انواع ویدیوهای تبلیغاتی محصول
دو نوع اصلی از ویدیوهای تبلیغاتی محصول وجود داره که بازاریابان می تونن از بین اونها برای ساخت ویدیو تبلیغاتی محصول، برای یه کسب و کار استفاده کنن. این دو نوع اینها هستن:
- ویدیوی محصول ایجاد شده توسط کاربر
- ویدیوی محصول ایجاد شده توسط برند
هر دو نوع ویدیو دارای مزیتهایی هستش. توی ادامه این مقاله هر دوی اونها به طور کامل توضیح داده میشه.
ویدیوی محصول ایجاد شده توسط کاربر
همونطور که از اسمش هم مشخصه، اینها ویدیوهای محصولی هستن که توسط افراد عادی ساخته میشن. ویدیوهای جعبه گشایی محصول، بررسی محصول، و ویدیوهای نحوه استفاده از محصول، همه نمونه های خوبی از این نوع از ویدیوهای تبلیغاتی محصول هستن.
ویدیو تبلیغاتی محصول ساخته شده توسط کاربر دو مزیت اصلی داره. توی ساخت این نوع از ویدیوها کاربر آزاده و خیلی راحت و بدون مشکل این کارو انجام میده و چون این نوع از ویدیوها توسط مردم عادی گرفته میشه، به این نوع ویدیوها مخاطب به راحتی اعتماد میکنه.
ویدیوی محصول ایجاد شده توسط برند
کل این مقاله بر اساس ویدیوهای محصول ایجاد شده توسط برند هستش و دلیلش اینه که شما کنترل بیشتری روی این نوع از ویدیوها دارین. این نوع از ویدیوها شامل ویدیوهای توضیحدهنده، دموهای محصول و ویدیوهای ویژه مشین.
ویدیوهای ایجاد شده توسط کاربر می تونن قبل و بعد از خرید محصول توسط مشتری رو هم نشون بدن، ولی ویدیوهای برند همون چیزیه که مخاطبارو توی وهله اول به خرید سوق میده رو نشون میدن. از دیگه مزایای ویدیو تبلیغاتی محصول می تونیم به معرفی محصول و فروش بیشتر اون اشاره کنیم.
پس، چه جوری میشه که با کمک یه ویدیو تبلیغاتی محصول توی این دنیای دیجیتال پر سر و صدا متمایز از بقیه بود؟ توی ادامه این مقاله شش ویژگی رو بهتون میگیم که هر ویدیو تبلیغاتی محصول موفقی باید اونارو داشته باشه تا بتونه از رقباش متمایز بشه.
6 ویژگی که باید هر ویدیو تبلیغاتی محصول موفقی اونارو داشته باشه
فرقی نمی کنه که یه محصول فیزیکی بخواین بفروشین یا یه محصول مجازی، ساختن یه ویدیوی محصول برای موفقیت شما توی کارتون ضروری هستش.
این به این دلیله که افراد وقتی تمام حواسشون درگیر یه چیزی باشه، اطلاعات بیشتری رو از اون میگیرن. پس، یه ویدیو تبلیغاتی محصول به احتمال زیاد مشتریان هدفتون رو جذب میکنه و شانس خرید رو افزایش میده.
بیشتر ویدیوهای تبلیغاتی محصول های موفق دارای ویژگی های مشترک زیادی هستن. توی ادامه شش مورد از اونا رو بهتون میگیم.
1. ویدیوهای موفق محصول فقط بر روی مخاطبان هدف خودشون تمرکز می کنن
اگه می خواین یه ویدیو تبلیغاتی محصول عالی و موفق بسازین، باید مشتری(های) هدف خودتون رو بشناسین و مشکلی رو که اونا دارن رو درک کنین.
یه مثال عالی، Dollar Shave Club با عنوان و اسم “تیغه های ما عالی هستن” هستش. این شرکت مردان جوان و حرفهای رو هدف قرار میده که پول زیادی رو صرف خرید تیغهای توی فروشگاههای محلی میکنن.
2. ویدیوهای موفق محصول باید به سبک داستانی گفته بشن
داستان سرایی یکی از قوی ترین شکل های فروش هستش و این به این دلیله که مردم داستان رو دوست دارن.
یکی از بهترین راه هایی که می تونین از داستان سرایی توی ویدیو تبلیغاتی محصول خودتون استفاده کنین اینه که به مشتریان خودتون اجازه بدین داستان خودشون رو بگن. این کار باعث میشه که مخاطبان احساس همدردی و همدلی با همدیگه کنن و اعتماد مخاطب به اون کسب و کار بیشتر و امکان فروش محصول هم بیشتر میشه.
Bibliotheca این کار رو با کمپین Kickstarter خود به خوبی انجام داده.
3. ویدیوهای موفق محصول، کوتاه و جذاب هستن
هیچ کس 10 دقیقه زمان نمیزاره تا یه ویدیوی تبلیغاتی ببینه. اگه می خواین ویدیو تبلیغاتی محصول شما موفق باشه، باید یه ویدیوی تبلیغاتی بین 1 تا 3 دقیقه بسازین.
اگه ویدیو شما طولانی تر از این باشه و مخاطبای خودتون رو از دست میدین. نکته کلیدی اینه که توجه مخاطباتونو باید به ویدیو جلب کنین و اونهارو پای ویدیو میخکوب کنین. فراموش نکنین که ویدیوتون باید کوتاه و جذاب باشه.
4. ویدیوهای موفق محصول، قابلیت ارتباط برقرار کردن دارن
بیشتر ویدیوهای محصول این اشتباه رو دارن که با مخاطبای هدفشون صحبت نمیکنن. وقتی کسی بتونه با شما ارتباط برقرار کنه، خریدن ازتونم براش راحت تر میشه.
پس، به عنوان یه بازاریاب، هدف شما گفتگو با یه مشتری باید باشه. ساده ترین راه برای برقراری ارتباط با مشتری، استفاده از احساسات و عواطف هستش.
یکی از بهترین نمونه های مرتبط با این موضوع، ویدیو تبلیغاتی محصول Freaker هستش که میتونین اونو پایین ببینین.
5. ویدیوهای موفق محصول، ویدیوهای متفاوتی هستن
برای اینکه ویدیو تبلیغاتی محصول شما برای مخاطبان نسبت به رقباتون متفاوت باشه، لازمه که جذاب و فریبنده باشه. شما باید برای این کار یه داستان خلاق داشته باشین و مهمتر از همه، باید خارج از چارچوب و خلاقانه و متفاوت فکر کنین.
یکی از محبوب ترین ویدیوهای تبلیغاتی محصول میتونیم بگین ویدیو، Blendtec‘s Will it Blend هستش. با بیش از 200 میلیون بازدید توی یوتیوب، این مجموعه ویدیویی به عنوان کمپین بازاریابی ویروسی شماره یک توی تمام دوران رتبه بندی شده.
به جای اینکه به مردم بگن، مخلوط کن اونها چه ویژگی داره، اونا اینو به مردم نشون دادن و با این کار مخاطباشونو با یه روش متفاوت جذب خودشون کردن.
6. ویدیوهای موفق محصول دارای فراخان قویه
موفقترین ویدیوهای محصول شامل یه تماس برای اقدام قوی توی آخر ویدیو هستش تا بینندگان رو به مسیر درست سوق بده. اگه می خواین محصول شما رو بخرن یا پیش خرید کنن به مخاطبانتون بگین. اگه می خواین اونها از وب سایت شما بازدید کنن بهشون بگین تا این کارو انجام بدن.
هر کاری که می خواین مخاطبای ویدیوتون بعد از دیدن اون انجام بدن، آخر ویدیو به مخاطباتون بگین. یه مثال کامل از این نوع از ویدیوها، این ویدیو از Pebble هستش.
سخن پایانی
ویدیوهای تبلیغاتی محصول ویدیوهای خیلی کارآمدی هستن. اونا به شما کمک می کنن تا با مخاطبای خودتون ارتباط برقرار کنین، درباره محصول خودتون توضیح بدین و فروش بهتر و بیشتری داشته باشین. اگه به راههایی فکر میکنین که بتونه مقدار سرمایهگذاری شما رو افزایش بده، یا از فروش خودتون بتونین نهایت استفاده رو ببرین، قطعاً باید روی ویدیو تبلیغاتی محصول سرمایهگذاری کنین. این یه روش فروش در حال رشد (و سودآور) هستش که به اندازهای که میتونه براتون سود داشته باشه برای تولیدش هزینه نمیکنین. این ویدیو رو میتونین بهعنوان یه سرمایهگذاری برای آینده شرکت خودتون ببینین.
برای ساختن یه ویدیو موفق تبلیغاتی برای یه محصول، باید ویدیوتون خلاق، متفاوت و جذاب باشه. این به شما کمک می کنه با بیننده های ویدیوتون ارتباط برقرار کنین، که باعث میشه در نهایت محصولتون رو بیشتر بفروشین.
اگه این مقاله رو دوست داشتین، اونو با دوستاتون به اشتراک بزارین و اگه سوالی داشتین زیر همین مقاله از ما بپرسین.
اگه میخواین ویدیو موشن گرافیک برای معرفی محصول برای خودتون و مشتریتون بسازین و مشکل دارین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.
اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک معرفی محصول قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.
سلام، نکاتی خوبی بود ولی ای کاش ویدیو ها هم موشن گرافیک بودن
تشکر
اگر توجه کنید ما میتونیم با مهندسی معکوس از ویدیو های تبلیغاتی موفق برای پروژه های خودمون ایده بگیریم
مقاله خوبی بود
جالب بود 👌
بعضیاش خیلی بلند بود
مثل همیشه فوق العاده 👌🏼
ممنون به خاطر تهیه مقاله خوبتون
از اینکه مطالب کاربردی مثل این میذارید ممنونم. 👌🏼👌🏼👌🏼