نمونه موشن گرافیک

10 تا از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک خدمات رسانی در سال 2023

توی این مقاله میخوایم 10 تا از بهترین نمونه ویدیو موشن گرافیک خدمات رسانی توی سال 2023  رو بهتون معرفی کنیم تا برای ساخت ویدیو موشن گرافیک بعدی برای خودتون یا مشتریتون ازشون الهام بگیرین.

بیمه، مراقبت های بهداشتی و همه شرکت های ارائه دهنده خدمات توی رقابت خیلی سختی با هم هستند. برای پیشی گرفتن از رقباشون و معرفی بهتر خودشون توی بازار، یکی از بهترین کارها استفاده از ویدیو موشن گرافیک هستش. از ویدیو موشن گرافیک خدمات رسانی، برای بالابردن آگاهی افراد از اسم تجاری برند، توضیح دادن درباره پیشنهاد فروش منحصر به فرد و برای معرفی پلتفرم های مختلف میشه استفاده کرد.

توی این مقاله 10 مورد از جذاب‌ترین ویدیو موشن گرافیک خدمات رسانی رو بررسی می کنیم. هر ویدیوی تبلیغاتی خدمات رسانی توی این مقاله از یه کمپین بازاریابی موفق از یه برند معروف هستن. بعد از دیدن این نمونه ها و خوندن توضیحاتشون میتونین از استراتژی های بازاریابی استفاده شده توی اونا برای ساخت ویدیو موشن گرافیک خدمات رسانی بعدیتون کمک بگیرین.

 

نمونه اول ویدیو موشن گرافیک خدمات رسانی: CaraKit

اولین ویدیو موشن گرافیک خدمات رسانی ما نشون میده که چه جوری یه بازار هدف رو شناسایی کنین و مخاطبا رو در حالی که توجه اونا رو جلب می کنین، جذبشون هم بکنین.

CaraKit ویدیو موشن گرافیک خدمات مراقبت های بهداشتی رو با این سوال شروع می کنه: “آیا می دونستین بیماران شیمی درمانی باید قفسه های دارویی خودشون رو تغییر بدن و دوباره مرتبشون کنن؟”

با این سوال طراحان ویدیو، بلافاصله بینندگانی که احتمالاً از این محصولات خاص استفاده می‌کنن از اونایی که استفاده نمی‌کنن جدا می‌کنه. با این کار توی 6 ثانیه، بیننده یا علاقه شو به این ویدیوی موشن گرافیک خدمات رسانی از دست میده یا جذب اون میشه.

در واقع CaraKit یه سرویس اشتراکی هستش که به زنانی که تحت شیمی درمانی هستن، ارائه میشه. بعضی از مواد شیمیایی، رنگ‌ها و عطرهای موجود توی بازار برای این افراد خطرناکن و همچنین میشه گفت بازاریابی این سرویس هم برای این افراد چالش برانگیز هستش، اما با یه ویدیوی توضیحی، CaraKit تونسته به افرادی دسترسی پیدا کنه که دنبال حمایت از دوستان یا اعضای خانواده برای درمانشون هستن.

 

نمونه دوم ویدیو موشن گرافیک خدمات رسانی: Yelp for Restaurants

ویدیوی خدمات رسانی بعدی ما از قدرت توسعه شخصیت برای ایجاد ارتباط با مخاطبا استفاده کرده. Yelp for Restaurants یه سرویس جدید از یه پلتفرم محبوب موبایلی هستش. این ویدئو با کمک دو شخصیت، گلن و آن، مخاطبا رو جذب خودش میکنه. شخصیت‌ها توی این ویدیو به انسانی‌ کردن فناوری کمک کردن و مشوقی شدن تا مخاطبا با آخرین محصول Yelp ارتباط برقرار کنن.

یادتون باشه مشتریان زمانی که با یه رستوران ارتباط میگیرن بیشتر احتمال داره که نظرشون رو درباره اون بنویسن. پس شما هم میتونین با نشون دادن تاریخچه شرکت، گواهی مشتری، یا نحوه کمک کسب‌وکار به کارمند توی ویدیوی موشن گرافیک بعدیتون، با مخاطبای هدفتون ارتباط بگیرین.

 

نمونه سوم ویدیو موشن گرافیک خدمات رسانی:Ford Insure

همون طور که میدونین شرکت آمریکایی Ford از اوایل دهه 1900 به تولید خودرو مشغول بوده و ما ویدیوی موشن گرافیک خدمات رسانی این شرکت رو برای نشون دادن تکنیک های برندسازی توی سطح جهانی انتخاب کردیم.

تولیدکنندگان این ویدیو رنگ آبی نمادین فورد رو به عنوان رنگ اصلی توی سراسر ویدیوی موشن گرافیک خدمات رسانی این برند انتخاب کردن تا رنگ آبی القا کننده خود برند فورد باشه. مخاطبا توی این ویدیو نشانه های زیاد از این برند نمیبینن، اما تصویرهایی مثل F-150 و ون باری یادآوری می‌کنه که این سرویس منحصر به فرد فورد هستش.

نام تجاری ساده فورد پیامی قدرتمند داره اما با این حال به تولیدکنندگان این فضا رو میده تا روی بیمه نامه جدید تمرکز کنن. در حالی که مخاطبای ویدیو در حال ارزیابی بیمه هستن، انیماتورها نکات ظریفی رو هم برای مالکان فورد میگن.

 

نمونه چهارم ویدیو موشن گرافیک خدمات رسانی: Contra

ویدیوی موشن گرافیک خدمات رسانی Contra نمونه ای عالی از استفاده از یه ضرب آهنگ شادی بخش برای درگیر نگه داشتن مخاطبا هستش.

ویدیو موشن گرافیک خدمات رسانی این شرکت بیش از یه دقیقه هستش اما به دلیل بالا بودن سرعت تصاویر مثل یه تبلیغ 15 ثانیه ایه. تا صحنه آخر و فراخوانی برای اقدام، هر فریم ویدیو زیر 1 ثانیه هستش. استفاده از یه سرعت بالا در ویدیو، زمانی موثره که محصول شما توی این سرعت قابل توضیح باشه و شما بتونین منظورتون رو به راحتی به مخاطب منتقل کنین.

فروش عمده Contra یه پلتفرم مجانی هستش. USP (مخفف عبارت Unique Selling Proposition یا Unique Selling Point هستش، مجموعه‌ای از ویژگی که باعث تمایز و برتری شرکت یا فروشگاه شما نسبت به سایرین توی صنعت میشه.) این تبلیغ وقتی که فریم ها کند میشن توی آخر ویدیو ارائه میشه و بیننده رو مجبور به تماشای کل ویدیو میکنه.

این استراتژی برای Contra به خوبی کار کرده، اما ما این استراتژی رو برای محصولی که نیاز به توضیح عمیقی مثل CaraKit دارن، مناسب نمیدونیم.

 

نمونه پنجم ویدیو موشن گرافیک خدمات رسانی: eero by Amazon

انیمیشن راه حل عالی برای فروش یه محصول کمتر ملموس، مثل WIFI  هستش. برقراری ارتباط با سرعت اتصال WIFI توی ویدیو های زنده و لایو تقریبا غیرممکنه، اما انیمیشن میتونه به مخاطبا پهنای باند فوق العاده سریع رو از طریق فضای مجازی نشون بده.

eero که برای شرکت آمازون هستش به زیبایی از انیمیشن استفاده کرده تا سرعت، برد و قابلیت های خانه هوشمند رو به مخاطبا نشون بده. اگه محصول پیچیده ای دارین،برای معرفی اون یه رویکرد خلاقانه ای رو در نظر بگیرین که محدودیت های واقعیت رو نداشته باشه و شما رو توی توضیحات ویژگی های محصولتون محدود نکنه.

نمونه ششم ویدیو موشن گرافیک خدمات رسانی: Firefox

ما خوشحالیم که نمونه‌ای از یه ویدیوی موشن گرافیک به سبک انتقادی تند رو درباره تحلیل و تفکیک برای شما اوردیم. در حالی که فایرفاکس به اندازه یه تبلیغ سیاسی آشکار یا ترسناک نیستش، اما به خوبی مرورگرهای اینترنتی دیگه رو توی مثال بالا تحت الشعاع قرار میده.

این استراتژی جسورانه اس، اما شما باید همه تلاشتونو بکنین تا توی مواجهه با رقبایی مثل اپل، مایکروسافت و گوگل باز هم بهترین باشین.

فایرفاکس خودش رو از سایر شرکت ها توی ویدیوی توضیح دهنده خدماتیش با برجسته کردن این واقعیت که اونا غیرانتفاعی هستن جدا می کنه. این رویکرد یه استراتژی موثره چون کاربران بیشتری از نحوه استخراج داده‌ها برای سودهای کلان آگاه میشن.

 

نمونه هفتم ویدیو موشن گرافیک خدمات رسانی: Network Rail UK

تشویق افراد بیشتر به سفر با قطار ابتکاریه که دولت بریتانیا توی ویدیوی تبلیغاتی خدمات رسانی بالا انجام داده. ما این مثال رو برای سناریو نویسی عالی اون و صدای گوینده منحصر به فردش انتخاب کردیم.

قطارها وسیله ای مناسب، راحت و مقرون به صرفه برای سفر توی سراسر اروپا هستن. با این حال، Network Rail توی این ویدیو بر روی هزینه های زیست محیطی تمرکز کرده. این تصمیم با کمک کلمات کلیدی آشنایی مثل سازگار با محیط زیست و یه هنرمند آرام و یه صدا آرامش بخش انجام شده.

فراموش نکنین که شما هم زمان ساخت ویدیو موشن گرافیک خدمات رسانی تون از اصطلاحات و لحن مناسب توی طول فرآیند پیش تولید ویدیویتون استفاده کنین.

 

نمونه هشتم ویدیو موشن گرافیک خدمات رسانی: Airbnb

خیلی از شرکت های نرم افزاری، رابط کاربری محصول رو توی کمپین های تبلیغاتی ویدئویی خودشون قرار دادن. با این حال، تعداد کمی از اونا ویدیو شون به خوبی ویدیو Airbnb هستش.

انیماتورها به جای اینکه به سادگی نحوه عملکرد برنامه Airbnb رو نشون بدن، بدون ایجاد اختلال توی جریان ویدیو، رابط کاربری رو به صورت خلاقانه توی ویدیو قرار دادن. معمولاً، برای نشون دادن رابط کاربری توی ویدیو به این صورته که ویدیوها متوقف میشن و مخاطبا با نحوه استفاده از رابط کاربری آشنا میشن.

ولی Airbnb تصاویر برنامه رو توی داستان ویدیوش گنجونده و با این کار مخاطبا رو درگیر نگه داشته و به طور موثر ارزش پلتفرمش رو هم نشون داده.

 

نمونه نهم ویدیو موشن گرافیک خدمات رسانی: Walmart Text to Shop

توی ویدیوی خدماتی بالا، سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای آمریکایی Walmart رویکردی مشابه ویدیو Airbnb داره. اما Walmart به جای اینکه رابط کاربری رو توی یه خط داستانی کار کنه، نشون میده که سرویس جدید Text to Shop چه جوری توی زمان واقعی کار می کنه.

سازندگان این ویدیو حباب های متنی رو توی صحنه هایی با شخصیت های مختلف ترکیب کردن. این رویکرد توی نشون ادن آسون بودن استفاده از این سرویس مثل ارسال پیامک خیلی موثر هستش.

 

نمونه دهم ویدیو موشن گرافیک خدمات رسانی: TruVide

ویدئوی موشن گرافیک خدمات رسانی آخر ما یه مشکل رو به راحتی نشون میده و بعد راه‌حلی رو به مخاطبا ارائه می‌کنه. در حالی که همه نمونه‌های ما این کار رو انجام دادن ولی هیچ کدوم به راحتی این ویدیو، مشکل و راه حل اون رو نشون ندادن.

مخاطبا با دیدین این ویدیو، مشکلات دو سرآشپز رو زمان آماده سازی غذا کاملا احساس می کنن. TruVide به عنوان راه حلی توی این ویدیو ارائه شده که فرآیند آماده سازی غذا و زندگی سرآشپزها رو ساده می کنه و در نهایت وعده های غذایی بهتری رو برای مشتریان تولید می کنه.

 

سخن پایانی:

موشن گرافیک تبلیغاتی، مثل ویدیوی موشن گرافیک خدمات رسانی، میتونه یه کمپین بازاریابی رو نجات بده یا اونو نابود کنه. ما توی این مقاله استراتژی‌های جدیدی رو توی این زمینه به شما یاد دادین که امیدوارم به خوبی ازشون استفاده کنین و ویدیوی مؤثری تولید کنین تا مخاطبای ویدیو رو به مشتریان وفادار تبدیل کنه.

یادتون باشه اگه میخواین یه ویدیو موشن گرافیکی موثر بسازین ولی مشکل دارین و نمیدونین از کجا شروع کنین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.

اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.

آزاده کریمی

سلام! من آزاده کریمی، معمار و علاقه‌مند به یادگیری و کشف چالش‌های جدید هستم. به همین دلیل از نوشتن مقالات، لذت می‌برم.🌟

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. وجود کاراکتر نتیجه رو عالی کرده اما Airbnb که کاراکتر های سه بعدی داره به نظرم خیلی جالب تر بود

  2. تصویرسازی اختصاصی و رنگ بندی موشن گرافیک ها عالی و درجه یک. سپاس از حسن انتخاب شما

  3. دیدن این گونه مقالات میتونه نقشه راه و تجسم در مورد خروجی هر پروژه ای رو برای توسعه دهنده راحت تر کنه ، در کل عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا