ابزارهای افترافکت

آشنایی با time code؛ یکی از کلیدی‌ترین تکنیک های نرم افزار افتر افکت!

یادگیری تکنیک های آموزش نرم افزار افتر افکت

فهرست مقاله

سوئیچ‌‌کردن تایم کد(time code)بین زمان و فریم؛

یک تکنیک طوفانی از نرم افزار افتر افکت!

کار با نرم افزار افتر افکت، یکی از مهم‌ترین قدم‌هاییه که باید در مسیر ساخت موشن گرافیک‌های خلاقانه بردارین؛ درحقیقت درسته که ایده و منبع الهام خودتون هستید و ذهن فوق‌العاده‌تون، اما خب، افتر افکت ابزاری رو شامل می‌شه که برای بهتر شدن نتیجه پروژه‌ها، هرگز نمی‌تونید دست رد به سینه‌شون بزنید!

بنابراین چه اول راه باشین و چه در حال کسب تجربه از مسیر شیرین موشن دیزاینر شدن، فرصت آموزش‌دیدن و یادگیری تکنیک های نرم افزار افتر افکت رو با همه وجود لبیک بگین که همه اینا تازه اول راهه!

البته بهتون حق می‌دیم؛ خیلی وقتا دوره‌های آموزشی با وجود قیمت نه‌چندان کمی که دارن، متاسفانه انتظار مارو برآورده نمی‌کنن…تازه ممکنه وسطای راه متوجه بشیم کلا این راه، راه ما نیست؛ درصورتی‌که هم پول‌مون از جیب‌مون رفته، هم کلی عذاب وجدان گرفتیم که چرا دوره برای همه خوب بوده و برای ما نه!

یادگیری تکنیک های آموزش نرم افزار افتر افکت
روش سوئیچ‌کردن تایم کُد (time code) بین زمان و فریم رو یاد بگیریم!

 

 

دوره جامع آموزشن موشن گرافیک گورو فرصتیه برای کسایی که می‌خوان از صفر، موشن گرافیک و تکنیک های افتر افکت رو یاد بگیرن؛ البته اون‌قدر کامل و عمیق آموزش‌هارو پیش می‌بره که با تسلط نسبی به موشن گرافیک هم شاید بعضی از مطالب کاملا جدید به نظر بیان!

اما نکته اصلی این‌جاست که موشن گورو امکان استفاده از آموزش‌های رایگانی رو به وجود آورده که می‌تونین با خیال راحت، خیلی از مباحث رو بدون پرداخت هیچ مبلغی آموزش ببینید!

اون‌وقت اگر که به قطعیت رسیدین موشن گرافیک در مسیر شغلی شما نقش پررنگی داره، دوره جامع رو تهیه می‌کنید و حرفه‌ای تر آموزش می‌بینید؛ چه فرصتی بهتر از این؟!

آشنایی با time code در نرم افزار افتر افکت؛ یک تکنیکِ صددرصد لازم!

تکنیکی که توی این مقاله یاد می‌گیریم، روش سوئیچ‌کردن تایم‌کد بین زمان و تعداد فریم‌ها در نرم افزار افتر افکت هست؛ این قابلیت برای انیمت کردن آبجکت‌ها با نهایتِ دقت و ریزبینی می‌تونه خیلی مفید باشه.

یادگیری تکنیک های آموزش نرم افزار افتر افکت
روش سوئیچ‌کردن تایم کُد (time code) بین زمان و فریم رو یاد بگیریم!

اول لازمه که در مورد پنلِ تایم‌لاین(Timeline) در نرم افزار افتر افکت صحبت کنیم. اگر به ویدیو دقت کرده باشید، پنل تایم‌لاین نوار پایینه که برای کنترل تایم در نظر گرفته شده.

اولین چیزی که باید بهش توجه کنیم، تایم کده(Time code). اگر دقت کرده باشین، زمان‌نمای ما در این ویدیو دقیقا توی ثانیه 3 فریم، هشته، اما اگه دقیق بخوایم بدونیم توی کدوم فریمه، پایین جایی که ثانیه رو نشون داده نشون می‌ده، کنترل(Ctrl) رو می‌گیریم و روی اون قسمت کلیک می‌کنیم.

این‌جا می‌بینید که دقیقا عدد 98 رو نشون می‌ده که اگر کم یا زیادش کنیم، تایم‌کدی که این‌جا هست برحساب فریم‌ها تغییر می‌کنه نه زمان.

پس درنهایت اگر که خواستید بین زمان و فریم‌ها سوئیچ کنید، می‌تونید روی این قسمتی که اشاره کردیم، کنترل و کلیک کنید تا بشه بین‌شون به‌راحتیِ آب خوردن سوئیچ کرد!

این تکنیک بخشی از دوره جامع موشن گرافیک گورو بود که لازمه راجبش بیشتر توضیح بدیم:

یادگیری افتر افکت با دوره آموش جامع موشن گرافیک گورو؛ اعتماد در کنارِ اتحاد! مسئله این است!

جالبه بدونین آموزش‌های موشن گورو صرفا آموزش و تماشای ویدیوهای آموزشی نیست! ما لحظه به لحظه در مسیر یادگیری نرم افزار افتر افکت همراه‌تونیم و اجازه نمی‌دیم از زیر تمرین‌ها قسر در برین!

برای بیشترین اثرگذاریِ دوره‌ها، پروژه‌های مختلفی طراحی شده که به‌واسطه اون‌ها می‌تونید از عملکرد و خروجی دوره خاطرجمع بشین و نقطه ضعف‌هاتون رو بهتراز قبل بشناسید.

شما تا به‌حال تجربه یادگیری موشن گرافیک یا افتر افکت از طریق دوره های موشن گرافیک گورو رو داشتین؟

خوشحال می‌شیم برامون بنویسید کدوم یکی از مباحث دوره براتون جذاب‌تر بوده؟:)

اگر هم تاحلا اسم موشن گرافیک به گوش‌تون نخورده و حسابی گیج شدین، این مقاله‌ها می‌تونن کمک‌کننده باشن!:

1-ایده‌های عالی برای کسب درآمد از موشن گرافیک

2-رازهای درآمد موشن گرافیست حرفه ای

 

یادگیری تکنیک های آموزش نرم افزار افتر افکت
روش سوئیچ‌کردن تایم کُد (time code) بین زمان و فریم رو یاد بگیریم!

 

1 دیدگاه برای “آشنایی با time code؛ یکی از کلیدی‌ترین تکنیک های نرم افزار افتر افکت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

آموزش پیشنهادی موشن گورو

این مقالات هم پیشنهاد میشه!!!

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است

    جشنواره نوروزی موشن گورو

    تمام محصولات آموزشی با  60 درصد تخفیف 

    ساعت
    دقیقه
    ثانیه ها