10 نمونه از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک دوبعدی

ما توی این مقاله 10 نمونه از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک دوبعدی رو بهتون معرفی میکنیم. امروزه ویدیوهای موشن گرافیک دوبعدی بیش از هر زمان دیگه ای برای مشاغل بزرگ و کوچیک استفاده میشه.
ویدیوهای موشن گرافیک دوبعدی چند سالیه که برای ویدیوهای تبلیغاتی استفاده میشن ولی امروزه بیش از هر زمان دیگه ای مورد استفاده قرار میگیرن. ساختن این نوع ویدیوها به نسبت ویدیوهای بازاریابی دیگه آسون تر و مقرون به صرفه تر هستن و امکانات گرافیکی خیلی زیادی دارن. تو ادامه این مقاله 10 تا از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک دوبعدی سال 2022 رو بهتون معرفی میکنیم.
1. ویدیو موشن گرافیک دوبعدی CaraKit
مهمه که یه ویدیو موشن گرافیک دوبعدی تبلیغاتی دقیقاً با حال و هوا و خلق و خوی مخاطبان هدف، هماهنگ باشه. کلید پذیرش و دریافت پیام ویدیو موشن گرافیکی تبلیغاتی یه برند، توی این نکته کوچک و مهم نهفته هستش.
طراحان ویدیو موشن گرافیک دوبعدی CaraKit حال و هوای مناسب مخاطبان هدفش رو با جلوه های بصری عالی، صدا و تصاویر مناسب با موضوع ویدیو، طراحی کردن. طراحان، با گذاشتن گل های مختلف توی صحنه های متفاوت ویدیو، همدلی، شفقت و مهربونی رو به مخاطباشون نشون دادن و با استفاده از رنگهای گرم و صدای آرامبخش، حس دلنشینی رو ایجاد کردن و مخاطبانشون رو از این راه جذب ویدیو کردن.
2. ویدیو موشن گرافیک دوبعدی YouLocal
یکی از راههای جذب مخاطبان بیشتر برای ویدیو موشن گرافیکی، سادگی و استفاده از حداقل ها توی طراحی هستش. مینیمالیسم یکی از محبوبترین سبکهای طراحی برای ویدیوهای موشن گرافیکی دوبعدی هستش که به طراحا کمک میکنه تا بیشتر روی هدف و پیام ویدیو تمرکز کنن و ویدیوهای جذاب تری رو تولید کنن.
طراحا با استفاده از شخصیت های ساده و فضای رنگی و شاد، توی ویدیو موشن گرافیکی میتونن توجه افراد بیشتری رو به ویدیو جلب کنن و از این راه محتوایی تولید کنن که هیچ وقت قدیمی نشه و همیشه به روز باشه. ویدیوی YouLocal با موفقیت از سبک مینیمالیسم توی ویدیوی تبلیغاتی خودش استفاده کرده و طراحا توی این ویدیو با کمک انیمیشن ساده، داستان خودشونو روایت کردن و ارتباط عمیقی با مخاطب ایجاد کردن و این نمونه یه مثال عالی از یه ویدیو موشن گرافیکی مینیمالیستی هستش.
3. ویدیو موشن گرافیک دوبعدی Animals
ویدیوهای موشن گرافیکی و ویدیوهای تبلیغاتی، معمولا محتوای بازاریابی متفاوتی دارن ولی بعضی وقتا مرزهای بین این دو با هم همپوشانی دارن. ویدیوی «حیوانات» برای شرکت purple، یه ویدیو بازاریابی هستش که میتونیم اونو هم یه ویدیوی موشن گرافیکی و هم یه ویدیوی تبلیغاتی بدونیم. طراحا توی این ویدیو، موضوع تبلیغشونو به روشی ساده، بدون جزییات و نکات ظریف به مخاطباشون توضیح دادن. توی این ویدیو طراحا تمرکزشونو روی معرفی ویژگی های محصول با کمک حیوانات مختلف گذاشتن که این ویدیو تونسته به خوبی مخاطبارو جذب خودش کنه.
طراحا با استفاده کردن از حیوانات با ویژگی های مختلف مثل شتر با فرم خاص بدنش، به جای انسان با تیپهای بدنی متفاوت، تونستن ویژگی های محصول رو بدون اینکه برای بیننده ناخوشایند باشه، به تصویر بکشن.همچنین استفاده کردن از حیوانات توی یه ویدیو موشن گرافیکی تبلیغاتی خیلی سرگرم کننده و جذاب هستش.
4. ویدیو موشن گرافیک دوبعدی Creativity Explained – On Color
اگه می خواین یه ویدیو تبلیغاتی رنگارنگ و خیالی داشته باشین، استفاده از موشن گرافیک بهترین راه هستش چون موشن گرافیک توی طراحی دستتون رو باز میزاره و انعطاف پذیری بالایی هم داره که حتی با اون میتونین سخت ترین ایده ها رو هم به تصویر بکشین.
Eddie Opara توی ویدیوی موشن گرافیکی”Creativity Explained / On Color” توضیح میده که رنگ چیه و با کمک تعداد زیادی از رنگ ها و شکل ها، یه توضیحی جذاب در این باره میده و همه بیننده های ویدیو رو تا آخر ویدیو با خودش همراه میکنه.
روش ها و تکنیک هایی که میتونیم از موشن گرافیک برای ساختن یه ویدیو تبلیغاتی استفاده کنیم خیلی زیاد و نامحدود هستش و تنها چیزی که شما رو میتونه توی طراحی این ویدیوها محدود کنه تخیل و خلاقیت خودتون هستش.
5. ویدیو موشن گرافیک دوبعدی There’s More to Explore
استفاده از پس زمینه سفید توی ویدیو موشن گرافیکی تبلیغاتی میتونه تمرکز بیننده رو موقع دیدین ویدیو بالا بره. این ویژگی یکی از نکته هایی هست که همیشه توی ویدیوهای تبلیغاتی Google میتونیم اونو ببینیم. توی ویدیوی بالا با موضوع «موارد بیشتری برای کاوش وجود داره» میتونین استفاده از پس زمینه سفید رو توی ویدیوی موشن گرافیکی تبلیغاتی بیینین.
اولین چیزی که توجه هر بیننده ای رو توی این ویدیو جلب میکنه، استفاده از رنگ های اصلی گوگل توی پس زمینه سفید هستش که به خوبی اسم این برند رو به یاد بیننده میاره. یه ویدیو با تصویرهای ساده و پس زمینه سفید و شکل های رنگی همراه یه توضیح مناسب به خوبی بیننده ها رو جذب خودش میکنه و یه ویدیو تبلیغاتی کلاسیک و دقیق رو به وجود میاره.
6. ویدیو موشن گرافیک دوبعدی Family
از ویدیوی موشن گرافیکی برای ساختن هر ویدیو تبلیغاتی میتونیم استفاده کنیم و ویدیو بالا یه ویدیو موشن گرافیکی دوبعدی از شرکت Airbnb هستش که توی هر قسمت ویدیو گروه های مختلف رو هدف قرار میده.
طراحان با توجه به این واقعیت که مغز انسان بازه های توجه کوتاهی داره، ویدیو تبلیغاتی این شرکت رو توی بازه زمانی کوتاه طراحی کردن و این باعث شده که مخاطبان ویدیو رو گروه خاصی تشکیل بده. تیم طراحی ویدیو تبلیغاتی شرکت Airbnb با محدود کردن مخاطبان هدفش، ویدیوی «خانواده Airbnb» رو ایجاد کرده و فقط کسانی رو توی این ویدیو هدف قرار میده که خانوادههای بزرگی دارن و نیاز به یه رویکرد خاص دارن.
وقتی چیز خیلی خاصی توی ویدیو به عنوان هدف به مخاطبا نشون داده بشه، خیلی سریع توجه اونا به این موضوع جلب میشه و حتما اون ویدیو تبلیغاتی میتونه یه ویدیو موفق باشه. برای شرکت هایی که میخوان توی ویدیو تبلیغاتیشون افراد خاصی رو هدف قرار بدن، ویدیوهای موشن گرافیکی کوتاه برای هر گروه از اون افراد، میتونه بهترین راهحل باشه.
7. ویدیو موشن گرافیک دوبعدی McDonald’s Wants to Know Your Order Before You Do
ویدیوهای موشن گرافیکی دوبعدی توی مقایسه با ویدیوهای موشن گرافیکی سه بعدی، استاپ موشن، سنتی یا حتی ویدیوهای لایواکشن، خیلی مقرون به صرفه تر هستن. اما مقرون به صرفه تر بودن به معنی موثر نبودن اونا نیستش. امروزه شرکت های بزرگ زیادی هستن که از این سبک انیمیشن برای ویدیو موشن گرافیکی تبلیغاتیشون استفاده می کنن. برای اونها مسئله کم شدن هزینه ویدیو نیستش، برای اونا مهمه که از سبکی برای طراحی ویدیو استفاده کنن که بتونه تصویرهای منحصر به فرد و جذاب ایجاد کنه و خیلی سریع مخاطب رو جذب ویدیو کنه و برای مخاطب تاثیرگذار و قابل درک باشه.
برندهای بزرگی مثل مک دونالد برای ساخت ویدیو تبلیغاتی از این سبک استفاده می کنه. این شرکت با ویدیوی «مکدونالد میخواد سفارش شما رو قبل از انجام دادن، بدونه»، به مخاطباش توضیح میده که چه جوری دادهها و فناوریها به مکدونالد توی توسعه خدماتش کمک میکنه. توی این ویدیو (که فقط با استفاده از موشن گرافیک دوبعدی ایجاد شده) میبینیم که موشن گرافیک دوبعدی یکی از بهترین سبک های انیمیشن هستش. این سبک میتونه ترکیبی عالی از عناصر گرافیکی ایجاد کنه که به موندگار شدن ویدیو توی ذهن مخاطب کمک میکنه.
8. ویدیو موشن گرافیک دوبعدی Hands
برای طراحی یه ویدیوی موشن گرافیک دوبعدی موفق، باید ارتباطی بین داستان و تصاویر با کمک راه حل های منحصر به فردی رو پیدا کنین تا برای مخاطب به خوبی قابل درک و جذب کننده باشه.
ویدیوی «Cree» یکی از بهترین نمونه ها توی این زمینه هستش. تا حالا فکر کردین که یه نور میتونه یه شخصیت اصلی توی ویدیو تبلیغاتی باشه؟ تبدیل شدن نور به دست های جادویی برای کمک کردن به شخصیت داستان مثل روشن کردن راه برای اون، این ویدیو رو خاص و خاطره انگیز می کنه. دیدن چنین ویدیویی با این ایده جذاب بدون شک توی ذهن هر کسی که اونو ببینه موندگار میشه.
9. ویدیو موشن گرافیک دوبعدی What Causes Hallucinations
طبق گزارش TED-Ed، کاربران یوتیوب فقط توی سال 2019 بیشتر از 23 میلیون ساعت انیمیشن های TED-Ed رو تماشا کردن. این خیلی عدد بزرگیه، شما اینجوری فکر نمیکنین؟ تصور کنین که چه جوری میتونین فقط با ویدیوهای موشن گرافیکی، افراد رو به برند خودتون علاقه مند کنین.
ویدیوی “چه چیزی باعث توهم میشه” یکی از اون نمونه هایی هستش که فقط با استفاده از انیمیشن، یه موضوع خیلی پیچیده ای رو خیلی آسون به تصویر کشیده. طراحا توی ویدیوهای موشن گرافیکی با استفاده از ترکیب بندی مناسب، حتی پیچیده ترین موضوع ها رو میتونن آسون و قابل درک کنن.
10. ویدیو موشن گرافیک دوبعدی Quickbooks Online + Etsy
این ویدیوی موشن گرافیک که برای شرکت Quickbooks ساخته شده، با نشون دادن سهولت مدیریت تجارت ETSY با پلتفرم Quickbooks و روشی قابل درک برای مخاطبا، ویدیوی بسیار موثری تولید کرده.
این ویدیو فقط کاربران ETSY رو هدف قرار نمیده، ویژگی های خوب Quickbooks به عنوان یه نرم افزار مکمل رو هم توی ویدیو معرفی میکنه. طراحا توی این ویدیو با استفاده از جلوههای بصری جذاب با عناصر دست ساز و استفاده از تمام رنگهای اصلی ETSY توی پلتفرم، این رو نشون میدن که همه چیز توی پلتفرم برای کاربران ETSY به خوبی و به درستی طراحی شده.
توی 60 ثانیه، این ویدیو با موفقیت هر کاربر ETSY رو متقاعد می کنه که Quickbooks یه راه حل عالی برای مدیریت امور مالی فروشگاه آنلاین اونا میتونه باشه.
سخن پایانی
ویدیوهای موشن گرافیک دوبعدی یه سبک خیلی عالی برای ساخت ویدیوهای تبلیغاتی هستن و با استفاده از این سبک دست طراح توی طراحی باز هستش و از همه مهم تر یه سبک مقرون به صرفه و اقتصادی هستش. اگه دوست دارین یه ویدیو موشن گرافیکی دوبعدی برای کسب و کار خودتون یا مشتریتون طراحی کنین و اما مشکل دارین و نمیدونین از کجا شروع کنین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.
اگر هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.
نمونه های فوق العاده ای بودن 😍🌹
پر از نکته آموزشی 👌🏻
نمونه ها عالی بودن
ممنون از شما
برنامه خاصی برای انتشار مقاله دارید؟ مثلا هفته ای یه دونه؟
معمولا هفته ای دو مقاله در سایت منتشر میشه
نمونه های سه بعدی هم قرار بدید ممنونم
اینکه بتوانیم سناریوی قابل درک برای مخاطب بسازیم یک نکته مهم هست.