درباره دوره اکسپرشن پلاس
افترافکت یک نرمافزار قدرتمند و محبوب است که میتوان با آن مهارتها مختلفی را کسب و پیاده کرد. یکی از مهمترین و پیشرفتهترین ابزارهای افترافکت اکسپرشن است. اکسپرشن یا کدنویسی افترافکت به ما کمک میکند موشن گرافیکهایمان را هرچه اصولیتر و در کمترین زمان ممکن بسازیم چرا که از ایجاد کیفریمهای اضافی در افترافکت جلوگیری میکند.
در دوره اکسپرشن پلاس اول از همه وارد افترجونیور میشویم جایی که افترافکت را از صفر بصورت مقدماتی و پروژهمحور فرا میگیریم تا به این نرمافزار محبوب مسلط شویم و در قدم بعدی وارد جادوی اکسپرشن میشویم و اکسپرشنها را بصورت اصولی با تمرینهای مختلف یاد میگیریم تا در انتهای دوره ۱۳ پروژه موشن گرافیک را با این ابزار قدرتمند انجام داده و به افترافکت مسلطتر شویم
سرفصل های دوره
1. مقدمات اکسپرشن
آشنایی با مفاهیم پایه و اصول اکسپرشن مثل متغیرها، توابع، لینک کردن و غیره رو در این فصل تجربه خواهید کرد. اینکه چگونه اکسپرشن به ما کمک میکنه و طریقه اعمال کردن اون به زبان بسیار ساده، به شما کمک میکنه راندمان پروژه زدن رو بسیار افزایش بدید.
 
						
					2. ویگل و کنترلرها
در این فصل تابع پرکاربرد ویگل رو بررسی میکنیم و اینکه چطور با استفاده از اون میتونیم آبجکتها رو بدون کیفریم تکان دهیم. همچنین یاد میگیریم با استفاده از کنترلرها، اجزای اکسپرشن را از دور کنترل کنیم. بعد از آن دو نمودار معروف در موشن گرافیک را میسازیم و انواع روشهای رند کردن اعشار را با هم یاد میگیریم.
 
						
					3. توابع رندوم
دوست دارین انیمیت بر اساس واقعیت بسازید و عناصر بصورت تصادفی حرکت کنند؟ این فصل درمورد انواع توابع رندوم است که به ما در این راستا کمک میکنند. یاد میگریم چگونه حتی حرکات تصادفی را کنترل کنیم تا هر مدل که دوست داشتیم تصادفی شوند! در نهایت با تکنیک استاپ موشن آشنا میشیم.
 
						
					4. انواع لوپ
دیدین برای تکرار یک نوع حرکت مجبوریم کیفریمها را مدام کپی کنیم؟ انواع لوپ در این فصل به ما کمک میکنند در زمان صرفهجویی کنیم و حرکتهای تکرارشونده بسازیم. برخی از چالشهای رایج موشن دیزاینرها را رفع میکنیم و یاد میگیریم حتی بدون کیفریم زدن هم لوپ را بسازیم.
 
						
					5. ایندکس
هر لایه برای خود یک ترتیب و شماره دارد. نکته مهم این است که میتوانیم از این ترتیب استفاده کنیم تا انیمیت پیچیده خود را بشدت سادهتر کنیم و هر لایه جدیدی که میسازیم مشخصات جدیدی به خود بگیرد.
 
						
					۶. توابع ریاضی
پایه و اساس اکسپرشن، علم ریاضی است. یادگیری توابع ریاضی مثل سینوس و کسینوس که در دبیرستان با آن مشکل داشتیم، این بار به کمک ما میآید تا انیمیت لوپ اصولیتر و سادهتری بسازیم. همچنین یاد میگیریم با عاملهای شرطی به جای یک نتیجه، نتیجههای مختلف تولید کنیم.
 
						
					7. اینترپولیشن
تبدیل مقدارها به یکدیگر، یکی از جذابترین بخشهای اکسپرشن است. میتوانید با توابع اینترپولیشن، پوزیشن را به روتیشن و اسکیل را به اپاسیتی یا هر پارامتری تبدیل کنید! انیمیتهای منسجم میسازیم و برای شکلهایمان کنترلر میسازیم.
 
						
					8. کنترل رنگ
به فصل رنگارنگ جادوی اکسپرشن خوش آمدید! در این فصل با منطق رنگ آشنا میشویم و کنترلری میسازیم که هر موقع دلمان خواست رنگ اجزا را تغییر دهیم. همچنین یاد میگیریم پالتهای رنگی دلخواه بسازیم و با یک دکمه تم رنگی جدیدی به پروژه اعمال کنیم.
 
						
					9. ریگبندی و پارالکس
تکنیکهای این فصل رو هیچ کجا ندیدید! انطباق پذیری انیمیشن، بحث شیرین ریگبندی، ایجاد تکنیک پارالکس و خم کردن اجسام بصورت پیشرفته، از مباحث این فصل هستند. پس از پایان این فصل به اکسپرشنها و یک انیمیت حرفهای تا حد زیادی مسلط خواهید شد.
 
						
					10. آشنایی با محیط کار
در این فصل با فضای نرم افزار افترافکت، وارد کردن پروژه، کار با لایهها و خروجی گرفتن از کار آشنا میشویم.
 
						
					11. شروع انیمیت
در این فصل انیمیت کردن با کیفریم و اصول آن را یاد میگیریم.
 
						
					12. اصل ایزینگ
نرم کردن حرکت از اصول مهم انیمیشن است که با یادگیری ایزینگ کاملا به آن مسلط خواهیم شد.
 
						
					13. لایه شکل و متن
در این فصل ۲ لایه مهم افترافکت یعنی لایه شیپ و لایه متن و کاربردها و جزییات آنها را یاد میگیریم.
 
						
					14. ابزار ترک مت
ابزار ترک مت و ماسک کردن به ما کمک میکند قالبی برای گرافیکمات تهیه کنیم و همچون تلویزیون یا صفحه نمایشگر، هر گرافیک را در قالب دلخواهمان نشان دهیم.
 
						
					15. افکتها و پلاگینها
در این فصل با انواع افکت ها و پلاگین های مخصوص افترافکت آشنا میشویم که هر کدام قابلیت جدیدی را به کار ما اضافه میکنند.
 
						
					16. کار با دوربین
با استفاده از ابزار دوربین به موشن گرافیک خود عمق دهید! این ابزار چالش برانگیز را در این فصل کاملا یاد میگیریم.
 
						
					17. اکسپرشن
به کدنویسی افترافکت خوش آمدید! جایی که با کدهای ساده انیمیتهای طولانی و پیچیده را ساده کرده و از کارهای حوصلهسربر جلوگیری میکنیم.
 
						
					18. روتوسکوپی و ترکینگ
روتوسکوپی، ترکنیگ و حذف پرده سبز از تکنیکهای جلوه بصری افترافکت هستند که روی ویدیوهایمان اعمال میشوند و در این فصل بصورت حرفهای آنها را یاد خواهیم گرفت.
 
						
					۱9. اصول ۱۲ گانه انیمیشن
اصول ۱۲ گانه انیمیشن همچون فشردگی و کشیدگی، عمل ثانویه، ایجاد قوس، حرکت نرم و غیره به ما کمک میکنند تا طبق اصول بینالمللی انیمیتهای خود را ایجاد کنیم و جانی دوباره به آن ببخشیم!
 
						
					
 نمیدونم از کجا شروع کنم!
نمیدونم از کجا شروع کنم!

 
             
				 
				 
				 
				 
				 
				 
						
					 
						
					 
						
					 
						
					 
						
					 
						
					 
				 
                                                
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.