درباره دوره جادوی اکسپرشن
با اکسپرشن ها دیگه نیازی به این همه کی فریم نداریم. کافیه چند دستور کاربردی رو اعمال کنیم و تمام کارهای روتین موشن گرافیک را اجرا کنیم. دنیای اکسپرشن ها به ما کمک میکند سریع تر و دقیق تر انیمیت خود را در افترافکت انجام دهیم و در این دوره یاد میگیریم چگونه با استفاده از اصول اکسپرشن در کمترین زمان و بدون شلوغی پروژه، انیمیت حرفه ای بسازیم.
سرفصل های دوره
1. مقدمات اکسپرشن
آشنایی با مفاهیم پایه و اصول اکسپرشن مثل متغیرها، توابع، لینک کردن و غیره رو در این فصل تجربه خواهید کرد. اینکه چگونه اکسپرشن به ما کمک میکنه و طریقه اعمال کردن اون به زبان بسیار ساده، به شما کمک میکنه راندمان پروژه زدن رو بسیار افزایش بدید.
2. ویگل و کنترلرها
در این فصل تابع پرکاربرد ویگل رو بررسی میکنیم و اینکه چطور با استفاده از اون میتونیم آبجکتها رو بدون کیفریم تکان دهیم. همچنین یاد میگیریم با استفاده از کنترلرها، اجزای اکسپرشن را از دور کنترل کنیم. بعد از آن دو نمودار معروف در موشن گرافیک را میسازیم و انواع روشهای رند کردن اعشار را با هم یاد میگیریم.

3. توابع رندوم
دوست دارین انیمیت بر اساس واقعیت بسازید و عناصر بصورت تصادفی حرکت کنند؟ این فصل درمورد انواع توابع رندوم است که به ما در این راستا کمک میکنند. یاد میگریم چگونه حتی حرکات تصادفی را کنترل کنیم تا هر مدل که دوست داشتیم تصادفی شوند! در نهایت با تکنیک استاپ موشن آشنا میشیم.

4. انواع لوپ
دیدین برای تکرار یک نوع حرکت مجبوریم کیفریمها را مدام کپی کنیم؟ انواع لوپ در این فصل به ما کمک میکنند در زمان صرفهجویی کنیم و حرکتهای تکرارشونده بسازیم. برخی از چالشهای رایج موشن دیزاینرها را رفع میکنیم و یاد میگیریم حتی بدون کیفریم زدن هم لوپ را بسازیم.

5. ایندکس
هر لایه برای خود یک ترتیب و شماره دارد. نکته مهم این است که میتوانیم از این ترتیب استفاده کنیم تا انیمیت پیچیده خود را بشدت سادهتر کنیم و هر لایه جدیدی که میسازیم مشخصات جدیدی به خود بگیرد.

۶. توابع ریاضی
پایه و اساس اکسپرشن، علم ریاضی است. یادگیری توابع ریاضی مثل سینوس و کسینوس که در دبیرستان با آن مشکل داشتیم، این بار به کمک ما میآید تا انیمیت لوپ اصولیتر و سادهتری بسازیم. همچنین یاد میگیریم با عاملهای شرطی به جای یک نتیجه، نتیجههای مختلف تولید کنیم.
7. اینترپولیشن
تبدیل مقدارها به یکدیگر، یکی از جذابترین بخشهای اکسپرشن است. میتوانید با توابع اینترپولیشن، پوزیشن را به روتیشن و اسکیل را به اپاسیتی یا هر پارامتری تبدیل کنید! انیمیتهای منسجم میسازیم و برای شکلهایمان کنترلر میسازیم.
8. کنترل رنگ
به فصل رنگارنگ جادوی اکسپرشن خوش آمدید! در این فصل با منطق رنگ آشنا میشویم و کنترلری میسازیم که هر موقع دلمان خواست رنگ اجزا را تغییر دهیم. همچنین یاد میگیریم پالتهای رنگی دلخواه بسازیم و با یک دکمه تم رنگی جدیدی به پروژه اعمال کنیم.
9. ریگبندی و پارالکس
تکنیکهای این فصل رو هیچ کجا ندیدید! انطباق پذیری انیمیشن، بحث شیرین ریگبندی، ایجاد تکنیک پارالکس و خم کردن اجسام بصورت پیشرفته، از مباحث این فصل هستند. پس از پایان این فصل به اکسپرشنها و یک انیمیت حرفهای تا حد زیادی مسلط خواهید شد.
Ali Far –
دوره خیلی خوبیه من به شدت پیشنهادش میکنم
مجتبی خوشنظر (مالک تایید شده) –
دوره خوبی هست. پشتیبانی خوبی هم داره که پوینت مثبتیه برای یه دوره آموزشی. من یه بار از اول تا آخرشو دیدم که با کلیت ماجرا آشنا بشم. باید سر فرصت بشینم از اول دوباره ببینم و تمرینهاشو انجام بدم چون به نظرم بدون انجام تمرین عملا هیچی آدم یاد نمیگیره. ممنون از استاد حسامپور و سایت موشن گورو بابت تهیه این دوره آموزشی.
user-1700844693 (مالک تایید شده) –
من یک ساعتی میشه تهیه کردم و کمی از آن را دیدم، به نظر خوب میاد
سعید غلام زاده –
یه آموزش عالی و حرفه ای. ممنون از شما