دوره موشن بیست 2
سرفصل های این دوره
1. درس تعادل
همه چیز با پیدا کردن تعادل مناسب شروع می شه و این دوره آموزشی نمونه بارز تسلط روی هنرِ کار با کیفریم ها و لایه هاست. ما با هم، تلاش میکنیم تا به اون حس ثبات و عدم تعادل دست پیدا کنیم- کاری که انیمیشن های شما را زنده می کنه.
2. فیزیک رو احساس کنید
وقتی صحبت از انیمیشن میشه، فیزیک واقعی نقش خیلی مهمی رو قراره به عهده بگیره. درک و ترکیب اصول فیزیک برای به دست آوردن تعادل کامل بین دنیای واقعی و دنیای هنری ضروریه. توی این دوره، ما به پیچیدگی های ترکیب این دو جنبه می پردازیم.
3. کاردستی متحرک
ساخت چرخه پیادهروی بدون شک یه کار خیلی مهم توی دنیای انیمیشن هست که خیلی ها دوست دارند این مهارت رو یاد بگیرند. توی این دوره از روش های مرسوم فراتر میریم و شما را با تکنیک های غیر استانداردی آشنا می کنیم که انیمیشن های شما رو به ارتفاعات جدیدی سوق می ده. برای کشف روشهای تقلب با استفاده از Crazy Shapes و ابزار Deekay آماده بشید.
4. کوکتل سه بعدی فیک
توی این درس جذاب، اسرار تبدیل گرافیک های خودتون رو با یک حس سه بعدی خفن کشف میکنید. هنر درست کردن جلوه های سه بعدی مصنوعی رو قراره یاد بگیرید و روی مهارت ترکیب انعکاس ها برای بیشتر نشون دادن عمق و بُعد به گرافیک های خودتون مسلط بشید. قراره برای نی اندام های جذاب درست کنیم و از قدرت Crazy Shapes استفاده کنیم تا کارکتر خودمون رو با دقت و ظرافت طراحی کنیم.
5. سبک سازی و ترکیب بندی
توی این درس، به هنر درست کردن اقدامات ثانویه (Scondary Acyion) رو یاد میگیریم تا به انیمیشن های خودمون جون بدیم. آخرش هم، ما به تکنیک سبک سازی می پردازیم و انیمیشن های شما را با زیبایی منحصر به فرد و جذاب زیبا و زیباتر میکنیم.
6. دست های کاربردی
توی این درس خیلی مهم، سیستمهای مختلف ریگ رو توی یه انیمیشن منسجم ادغام میکنیم. با تکیه به اطلاعاتی که از درسهای قبلی به دست آوردیم، درک خودمون را بهتر میکنیم و اون رو به صورت عملی تست میکنیم. این تجربه عملی به ما این امکان رو می ده که از پتانسیل کامل یادگیری خودمون استفاده کنیم.
7. روش مکانیکی
وقتی صحبت از متحرک کردن ربات ها می شه، ممکنه توی ابتدا، کار ساده تری توی مقایسه با متحرک سازی موجودات زنده به نظر برسه. با این حال، توی این درس جذاب، ما پیچیدگیهای دادن یه شخصیتی متمایز رو به هر کارکتری، حتی کارکترهای روباتیک، رو بهتون یاد میدیم. آماده بشید تا مجموعه مهارت های خودتون رو بیشتر کنید و خلاقیت خودتون رو آزاد کنید، چون ما توی هنر بیان شخصیت ها قراره غواصی کنیم.
8. حرکت های خلاقانه
متحرک کردن یه عنکبوت یه تلاش خیلی مهیجه، به خصوص وقتی صحبت از چالش منحصر به فرد پاهای زیاد اون باشه. با این حال، چیزهای بیشتری به جز جنبه فنی توی این کار وجود داره. توی این درس به هنر داستان سرایی می پردازیم و نقش ضروری اون رو توی هر انیمیشنی تشخیص میدیم. با هم، خارج از چارچوب فکر میکنیم و از رویکردهای نوآورانه برای غلبه به این وظیفه و دمیدن زندگی به انیمیشن عنکبوت خودمون استفاده میکنیم.
9. فریم به فریم فیک
توی این درس خیلی خفن، ما اسرار تکنیک فریم به فریم خفن توی After Effects رو، حتی بدون داشتن مهارتهای انیمیشن سنتی، باز می کنیم. ما بین خودمون به این تکنیک “فریم به فریم فیک” میگیم.
10. روش سنتی
توی این درس ارزشمند، سفری به قلمرو انیمیشن فریم به فریم با استفاده از Adobe Animate قراره داشته باشیم. در مورد جریان کاری انیمیشن سنتی، به درک عمیقی از تکنیک ها و اصولی دست پیدا میکنیم. زیربنای این تکنیک هنری جاودانه و از بین نمیره. توی طول درس، فرآیند پیچیده ساخت هر فریم با دست رو بررسی میکنیم و مهارتهای خودمون رو توی هنر درست کردن انیمیشنهای روان و حرفهای تقویت میکنیم.
11. فرآیند ساخت در سینمافوردی
اگه عاشق این بودید که توی دنیای جذاب مدلسازی سهبعدی گشت وگذار کنید، اما توی تبدیل کارتون از انیمیشنهای دو بعدی به سه بعدی تردید داشتید، این درس دقیقاً همون چیزیه که به اون نیاز دارید. وقت اینه که به ترس خودتون از ورود به دنیای سه بعدی غلبه کنید و با تمام وجود این دنیای هیجان انگیز رو به آغوش بگیرید. برای تجربه ای جذاب آماده بشید که نه تنها ترس شما رو از بین می بره، بلکه شور و اشتیاق تون رو برای کارهای سه بعدی شعله ور می کنه.
12. مدلسازی سه بعدی در بلندر
توی این درس مختصر و در عین حال جامع، ما به سرعت با ابزارهای ضروری مورد نیاز برای کار مورد نظرمون آشنا میشیم. تمرکز اصلی ما روی درست کردن یه پایه محکم برای کارکتر با استفاده از اصول اولیه مدلسازی هست. با تاکید روی اهمیت شکل و سیلوئت، ما تلاش میکنیم مدل سه بعدی اصلاح شده و جذابی از لحاظ بصری داشته باشیم.
13. ریگ و انیمیت در بلندر
برای اینکه کارکتر خودمون رو متحرک کنیم، ساختن یه ریگ و اسکلت بندی خوب ضروریه که به عنوان چارچوبی باشه که مدل کارکتر رو به اون وصل کنیم. این مرحله مقدمات رو برای دمیدن زندگی توی خلقت ما فراهم می کنه. وقتی که دکل ما توی جای خودش قرار گرفت، پتانسیل کامل کارکتر خودمون رو باز میکنیم و این کار به ما قدرت میده تا سفر هیجان انگیز انیمیشن رو شروع کنیم.
14. توسعه بیشتر در بلندر
توی این درس عالی، به هنر تنظیم نور و تنظیم مواد (متریال) برای زنده کردن خلاقیت های سهبعدی خودمون میپردازیم. با درک و استفاده از اصول خواص فیزیکی، به حس واقع گرایی و جذابیت بصری توی رندرهای خودمون میرسیم.
آپدیت های بیشتر
توی موشن دیزاین اسکول، ما ارائه بهترین تجربه یادگیری به دانش آموزان خودمون رو توی اولویت قرار می دیم. ما درک می کنیم که بهبود مستمر کلید دستیابی به این هدفه. به همین دلیله که ما متعهد هستیم که بازخورد ارزشمند شما رو توی محتوا و ساختار دوره بذاریم.
۴۵۶ ۱۲۳ –
فصل اول این دوره رو تهیه کرده بودم بسیار خوب و جامع بود
هستی روشنی –
من دوره موشن بیست ۱ رو دیدیم ایا لازم تا موشن بیست ۲ رو هم ببینم؟
محمد فاضل –
سلام دوره موشن بیست 2 سرفصل های متفاوتی داره و تا حدودی وارد بحث سه بعدی شده
مجید سامری (هنرجوی دوره) –
سلام و خسته نباشی
تاریخ تقریبی برای ارائه دوبله فارسی این آموزش ندارید؟
موشن گورو –
سلام ایشالله تا پایان سال دوبله فارسی دوره ارائه میشه!!!
محمد محسن محسنی –
من دوره موشن بیست یکش را دیدم و واقعا کاربردی فشرده بود و برای هر ثانیه اش مطلب داشت. منتظرم تا ببینم این دوره دوم چه کار می کنه.
user-1694107605 –
فرقش با موشن بیست 1 چیه؟
محمد فاضل –
به سه بعدی وارد شده و موارد اضافه دوره قبلی رو حذف کرده
ارسلان حبیب زاده (هنرجوی دوره) –
لطفا ترجمه رو زودتر برسونید☺
علی مظفری –
این دوره واقعا عالیه دمتون گرم
محمد محسن محسنی –
به به عجب محصولی اضافه شده
Nima Tala –
به نظرم این دوره با موشن بیست 1 میتونن مکمل های عالی باشند برای یادگیری
علی صفری (هنرجوی دوره) –
سلام
خداقوت بابت تلاش هاتون بی صبرانه منتظرم این دوره به دستم برسه
امید سلیمانزاده –
حتما باید دوره خوبی باشه
فاطمه اسدی –
سلام وقت بخیر برای این دوره ب چ نرم افزاری نیازی هست؟
آیا افتر افکت هم آموزش داده میشه؟
محمد فاضل –
سلام این دوره به چهار نرمافزار آموزش داده شده
افترافکت،سینمافوردی،ادوبی انیمیت،بلندر
بهش عمده دوره در مورد افترافکت هست