آموزش علم کارکتر انیمیشن
این دوره آموزشی توسط مارکوس مگنوسون ساخته شده که یکی از بهترین انیماتور های جهان و مشهور توی شبکه های اجتماعی هست که توی این دوره در مورد سیکل قدم زدن و دویدن ، کشیدگی و لهیدگی ، انیمیت پوز تو پوز و ….. به صورت خیلی حرفه ای و کاربردی صحبت میکنه.
حاصل دوره
بعد از تموم کردن این دوره، شما به مهارت بالایی توی زمینه ساخت و انیمیت کارکترهای کارتونی میرسید.
سرفصل های این دوره
ساخت و ساز کارکتر
انیمیت کارکتر با طراحی یه کارکتر شروع میشه. بخاطر همین، مارکوس توجه زیادی به روش طراحی کارکترهای واقعا کاریزماتیک داره.
توی این بخش شما یه مرور کلی به ابزارهای نرم افزار ایلوستریتور دارید و بعدش در مورد ساخت و ساز یه کاراکتر، تناسب ها، فانتزی کردن ها و غیره یاد میگیرید.
اضافه کردن جزئیات
توی این درس ما به صحبت در مورد طراحی کاراکتر ادامه می دیم و به طراحی بخش هایی مثل دست و پا، صورت و مو توجه بیشتری می کنیم و با اضافه کردن جزئیات و خطوط کلی کارمون رو تموم میکنیم و البته روش های موثر کار با رنگ رو به شما نشان میدیم.
ژستهای مختلف کارکتر
خیلی از انیماتور ها فکر میکنن که نقش اصلی توی انیمیشن رو سبکسازی و زمانبندی بازی میکنه… اما حقیقت اینه که راز انیمیت کارکتر در ژستهای باکیفیت نهفتهست. بخاطرهمین توی این بخش قراره یاد بگیریم که لاین آو اکشن چیه و چطور از اون استفاده کنیم، چطور با وزن و جاذبه کار کنیم و چطوری یک ژست حرفه ای و متعادل بسازیم.
پوزهای صورت کارکتر
کارکتر شما چه احساسی رو منتقل میکنه؟ تفاوت های ظریف زیادی توی حلت های چهره وجود داره، به همین دلیل دونستن اصول اولیه خلق احساسات خیلی مهمه. پوز های دهن و چشم و راه های درست کردن حلت های مختلف رو قراره یاد بگیریم.
تسلط بر داستان
خب، بیایید انیمیشن مون رو شروع کنیم، درسته؟ عجله نکنید… برای شروع باید همه چیز رو به طور کامل برنامه ریزی کنیم. این مرحله خیلی مهمه، چون از اصلاحات کمرشکن توی انیمیشن مون جلوگیری می کنه و همینطور از ریزش موهای سر شما جلوگیری می کنه. توی این درس، در مورد روش های ایده پردازی، خلق مفهوم و نحوه تبدیل اونا به یه داستان کاملاً گیرا صحبت میکنیم.
ریگ کردن کارکتر
کارکتر یک سیستم پیچیدهست که از تعداد زیادی اندام و المان دیگه درست شده. بخاطر همین خیلی مهمه که با تقسیم کردن و اسم گذاری لایه ها توی ایلوستریتور اول خودمون رو در برابر مشکلات غیرضروری ایمن میکنیم، بعدش اون رو توی افترافکت وارد میکنیم و یه ریگ خفن و انعطاف پذیر درست میکنیم. این کار باعث صرفه جویی توی زمان ما میشه و روند انیمیشن رو خیلی راحت تر می کنه.
تکنیک های کلیدی انیمیت بخش اول
خوب، وقت اینه که انیمیت شروع کنیم! مارکوس تکنیک های مختلفی رو که توی طول سفر طولانی خودش به عنوان انیماتور یادگرفته، با شما به اشتراک میذاره. توی این درس در مورد اصولی مثل وزن، آنتی سیپیشن، فنری کردن و فالو ثرو صحبت میکنیم.
تکنیک های کلیدی انیمیت بخش دوم
حالا با اصول انیمیت کارکتر آشنا شدید، وقت این رسیده که یاد بگیرید چطور میتونید با کمک حرکت های اسکواش و کشش، حرکت موجی و شلاقی و آفست به کارکتر خودتون انعطافپذیری اضافه کنید.
حرکات ثانویه
یک کارکتر از جزئیات زیادی ساخته شده، و بعد از اینکه قسمتهای اصلی انیمیت شدند، بیایید با انیمیت کردن لباسها، موها و اضافه کردن چند لکه یا خطوط برای تأکید بر حرکت، حرکات ثانویه درست کنیم.
چرخه راه رفتن حرفهای
یکی از بزرگترین انیماتورها، کِن هَریس، یک بار نصیحت خیلی خوبی کرد:
«چرخه راه رفتن اولین چیزیه که باید یاد گرفت. انواع راه رفتن ها رو یاد بگیرید، چون راه رفتن کاریه که سخت میشه درست انجامش داد.
دویدن پر انرژی
دویدن فقط یه پیاده روی سریع نیست. این حرکت نکات ظریف متفاوتی داره، این چیزیه که ما توی این درس در مورد اون صحبت میکنیم. مارکوس ژست های کلیدی و چندتا فوت کوزه گری رو به شما نشون می ده تا چرخه های دویدن خودتون رو حرفهای تر کنید.
انیمیت پوز تو پوز
اینطور انیمیت کردن وقتی که شما با یه انیمیشن پیچیده با اکشن های مختلف رو به رو هستید خیلی توی زمان شما صرفه جویی می کنه. توی این درس شما یاد میگیرید که چطور کار خودتون رو برنامه ریزی کنید و همه مراحل بعدی رو برای رسیدن به یه نتیجه واقعاً خوب به جای گم شدن و تلف کردن زمان زیاد برای آزمون و خطا وقت انیمیت هر صحنه ای، پیش بینی کنید.
حالت های صورت و لیپ سینک
حتی کوچکترین حرکت ابرو میتونه واکنش احساسی قابل توجهی برای مخاطب درست کنه. دونستن این ترفند و بعضی ترفندهای دیگه خیلی میتونه خوب باشه، اینطور نیست؟ توی این درس یاد میگیریم که چطور انتقال بین احساسات رو انیمیت کنیم و با الفبای لیپ سینک یا همون هماهنگ کردن صدا و لب کارکتر آشنا میشیم.
اکت ها و زمانبندی ها
اگه بیننده های شما فقط یه بار می تونستند انیمیشن شما را تماشا کنند چی می شد؟ آیا اونا پیامی که شما میخواستید رو دریافت می کردن؟ انیمیشن یه اجرای صحنه ای واقعیه، بخاطر همین از همون اصول پیروی می کنه و میشه از همون ترفندها استفاده کرد. توی این درس در مورد زبان بدن، حالات چهره، اهمیت چشمها و البته زمانبندی صحبت میکنیم که معمولاً نقش بیشتری نسبت به مهارت های نرم افزاری توی دستیابی به بهترین اثر ممکن رو دارند.
انیمیت حالتهای دست
توی این درس به اضافه کردن جزئیات با متحرک سازی دست ها و ژست ها میپردازیم.
نهائی کردن شاهکارمون
وقتشه که انیمیشن خودمون رو نهائی کنیم، یک لوپ حرفه ای و کامل درست کنیم، صداگذاری رو انجام بدیم، اونو رندر بگیریم و توی Dribbble، Instagram، Vimeo یا هر شبکه اجتماعی دیگه ای پست کنیم.
saeed esfandiari –
سلام وقتتون بخیر
خدایی عالیه
حتما تهیه کنید و لذت ببرید
علی زمانی (مالک تایید شده) –
به به چه دوره ای! ممنون از شما
فاطمه ونائی –
بهترین هستید ✨
علی مظفری –
این محصول رو تهیه کردم واقعا عالی بود
user-1691685650 –
ممنون از دوره ی خوبتون
Nima Tala (مالک تایید شده) –
بسیار آموزش جالب و خفنی هست ، حتما تهیه کنید ، از مجموعه موشن گورو بسیار سپاسگذارم که این محصول رو بصورت دوبله گذاشتید .
فریدا طی –
سلام. وقتتون بخیر. با مایا آموزش میده یا افترافکت؟
محمد فاضل –
سلام افترافکت
محمد محسن محسنی (مالک تایید شده) –
محصول واقعا درجه یک و عالی هست من تهیه کردم و لذت بردم
اراد صادقی (مالک تایید شده) –
hanooz nadidam ama daram danlod mikonam
سلمان سلیمانی –
قسمت 9 عالیه گنگ
سلمان سلیمانی –
دوره های شما کامل دوبله دوره اصلی هستند؟
محمد فاضل –
بله
حسین پیوند –
دوره شامل چند درسه؟
محمد فاضل –
سرفصل های دوره توی صفحه محصول به روزرسانی شد.
موفق باشید
حسین پیوند –
این دوره برای نرم افزار مایاس یا افترافکت؟
محمد فاضل –
افترافکت
nima.kramer –
این دوره فایل تمرین هم دارد یا فقط ویدئو آموزش هست
محمد فاضل (مالک تایید شده) –
هم ویدئوی آموزشی هست و هم فایل های تمرین
هاشم میربلوکی –
اصول و مبانی رو خوب توضیح دادید ولی من باید یه مطلب رو چند بار نگاه کنم تا یاد بگیرم ، ممنونم ازتون
موشن گورو –
سلام ، از نقد و نظر شما سپاسگذاریم
علی –
خیلی خیلی دوره کامل و عالی هست ممنونم از ترجمه عالی آقای محمد فاضل
حمید نکونام –
بسیار جذاب و عالی
ممنون از موشن گورو
عباس راویزی –
ممنون از اینکه نظر دادید