آموزش کامل UV Mapping در سینما فوردی
این دوره به صورت ویژه و کاملا پروژه محور در مورد آنرپینگ یا باز کردن UV و ابزارهای آن در سینما فوردی می باشد و شما می توانید با دانستن این مطالب در Cinema 4d با آنرپ کردن آبجکت، بر روی آن تکسچر قرار دهید. این دوره در 3 ساعت به صورت کاملا پروژه محور به آموزش اصول سینما فوردی در UV Mapping می پردازیم و طراحی یک مدل قایق ماهی گیری را انجام خواهیم داد.
با آموزش جامع UV Mapping در سینما فوردی به صورت کاملا پروژه محور از موشن گورو در خدمت شما هستیم. در این دوره به صورت ویژه و عمیق در مورد آنرپینگ یا باز کردن یو وی و ابزارهای آن در سینمافوردی صحبت می کنیم. شما بعد از این دوره می توانید در پروژه های خود روی مدل های 3d با آنرپ کردن آبجکت روی آن تکسچر بگذارید. در این دوره علاوه بر یادگیری مباحث به صورت پروژه محور به طراحی یک مدل قایق ماهی گیری می پردازیم و در ادامه UV آن را در سینمافوردی آنرپ کرده و در فتوشاپ به روی آن تکسچر می گذاریم.
هدف گذاری دوره آموزشی:
بعد از اتمام این دوره شما کاملا با معلومات پایه ای UV Mapping سینمافوردی و ابزار های این نرم افزار آشنایی پیدا می کنید. این دوره به صورت ویژه و عمقی در مورد آنرپینگ یا باز کردن یو وی و ابزارهای اون در سینمافوردی صحبت می کند و شما می توانید با دانستن این مطالب می توانید توی سینمافوردی با آنرپ کردن آبجکت رو اون تکسچر بندازی. با استفاده از مدل سه بعدی، به بررسی ابزارهای یووی مپینگ سینمافوردی برای کار کردن موانع گذشته ارائه شده ناشی از مدلینگ messy و بولین ها می پردازیم. بعد با استفاده از فتوشاپ، تکسچرها رو ایجاد می کنیم. در نهایت، یک مدل قایق سبک کارتونی که کاملا تکسچر شده و unwrap شده را می سازیم. پس از اتمام دوره، مهارت های مورد نیازی برای تکسچر و unwrap کردن مدل سه بعدی را در سینمافوردی خواهید داشت. با جت آموز همراه باشید.
.
برای چه کسی مفید است؟
دوستداران بحث رندرینگ و تکسچرینگ در نرم افزار سینمافوردی
سرفصل های دوره آموزش جامع UV Mapping در سینما فوردی:
- توضیح مدل قایق ماهیگیری
- مروری سریع بر ابزارهای یو وی در سینمافوردی
- تکه تکه کردن یو وی های مدل
- آنرپ کردن بدنه قایق
- ادامه آنرپ کردن قایق
- کامل کردن آنرپ کردن قایق
- انتقال به باقی قسمت های قایق ماهیگیری
- آنرپ کردن قسمت های کوچک تر قایق ماهیگیری
- آنرپ کردن دیوارها کابین قایق
- آنرپ کردن قسمت بالایی کابین قایق
- آنرپ کردن زمین و ماهی
- آنرپ کردن طناب های قایق
- آنرپ کردن تیوپ نجات
- منظم کردن قطعات UV
- مروری بر بادی پینت
- نقاشی کردن و استفاده از فیلتر ها در بادی پینت
- خارج کردن یوی وی ها بادی پینت ها به داخل فتوشاپ
- ایجاد پالت رنگ برای رنگ آمیزی
- ویرایش رنگ ها
- استفاده از بادی پینت برای ایجاد راهنما برای تکسچر کردن
- اضافه کردن جزئیات کثیفی
- اضافه کردن جزئیات نهائی
حاصل دوره
بعد از اتمام این دوره شما کاملا با معلومات پایه ای UV Mapping سینما فوردی و ابزارهای این نرم افزار آشنایی پیدا می کنید.
سوالات متداول
این دوره به واسطه اینکه تخصصی هست مناسب کسانیه که دوست دارند رندر های خیلی حرفه ای و طبیعی از سینما فوردی بگیرند و مقدمات نرم افزار سینما فوردی رو بلد هستند
قطعا با دیدن این دوره آموزشی ، شما خیلی از تکنیک های تکسچرینگ در سینما فوردی رو یاد خواهید گرفت و میتونید خیلی تخصصی تر و حرفه ای تر بحث تکسچرینگ و رندرینگ پروژه هاتون رو انجام بدید.
در این دوره چه چیزایی رو یاد میگیریم؟
بخش ۱ | آشنایی مقدماتی با توپولوژی یا ساختار قرار گرفتن اجزای یک آبجکت
ما توی این بخش در مورد انواع مختلف توپولوژی که توی آبجکت قایق ماهی گیریمون به کار رفته صحبت میکنیم و قبل آن رپ کردن یو وی آبجکت مون تمام المان ها رو بررسی میکنیم تا در حین روند انجام کار به مشکلی بر نخوریم!
بخش ۲ | آشنایی با دستورات اصلی آن رپ کردن یو وی
توی این بخش به بررسی دستورات کلی آنرپ کردن یو وی میپردازیم و برای اینکه این کار خیلی پیچیده نباشه از یک سیلندر خیلی ساده استفاده میکنیم تا خیلی راحت تر و بهتر متوجه روش استفاده از این ابزار ها بشید.
بخش ۳ | آنرپ کردن عرشه ی قایق
توی این بخش عرشه ی قایق مون رو با استفاده از پراجکشن های مختلف آنرپ میکنیم تا بتونیم روش اصولی و حرفه ای آنرپ کردن یو وی توی آبجکت های پیچیده رو یاد بگیرید.
بخش ۴ | آنریپینگ بدنه قایق
توی این بخش یاد میگیریم چطور بدنه قایق رو آنرپ کنیم و طوری UV آبجکت رو تنظیم کنیم که برش های اون توی رندر گرفتن مشخص نباشه
بخش ۵ | متصل کردن بخش های جزئی آبجکت
توی این بخش المان های جزئی آبجکت رو آنرپ میکنیم و همه شون رو به هم متصل میکنیم تا تکسچری که روی آبجکت میندازیم خیلی دقیق و حرفه ای باشه.
بخش ۶ | جمع بندی یو وی های آنرپ شده بدنه قایق
اینجا یو وی هایی که از آبجکت بدنه قایق مون آنرپ کردیم رو جمع بندی میکنیم تا آماده انداختن تکسچر روشون باشن 🙂
بخش ۷ | آنرپ کردن یو وی های اتاق قایق
توپولوژی این اتاق افتضاحه و ما عمدا این کار رو انجام دادیم تا بهتون یاد بدیم آبجکت هر چند توپولوژی افتضاحی داشته باشه اگه اصول UV Mapping رو بلد باشیم به راحتی میتونیم اون رو آنرپ کنیم.
بخش ۸ | جزئیات اتاقک
توی این بخش جزئیاتی که اتاقک قایق مون داره رو آنرپ میکنیم و کلی نکته جدید در مورد یو وی مپینگ یاد میگیریم.
بخش ۹ | بدنه اتاق قایق
اینجا هم روی بدنه قایق مون کار میکنیم و علی رغم توپولوژی بد اون اون رو خیلی تمیز آنرپ میکنیم و آماده گذاشتن تکسچر روش میکنیم.
بخش ۱۰ | سقف اتاقک قایق
اینجا میرسیم به سقف اتاق مون و همونطور که میدونید هرقدر که بیشتر روی دقیق بودن جزئیات یو وی یه آبجکت تمرکز کنیم کیفیت تکسچرینگ بیشتری خواهیم داشت.
بخش ۱۱ | ماهی
اینجا میریم سراغ ماهی کوچولومون تا اونم با آنرپ کردن خوشگلش کنیم و یاد بگیریم آبجکت زنده رو چطور آنرپ کنیم که اصولش تقریبا مثل آنرپ کردن سر انسانه
بخش ۱۲ | طناب های قایق
شاید فکر کنید که غیر ممکنه طناب با این همه جزئیات رو آنرپ کنیم اما اینجا یاد میگیریم که دقیقا باید با چنین آبجکت هایی چکار کنیم و نسخه شون رو میپیچیم
بخش ۱۳ | تیوب نجات
توی این بخش میریم سراغ UV تیوب نجات مون و اون رو Unwrap میکنیم تا با آنرپ کردن چنین آبجکت هایی هم آشنا بشیم.
بخش ۱۴ | کامپوزیت یو وی ها
خب به اونجا میرسیم که باید تیکه تیکه یو وی ها رو کنار هم بذاریم تا بتونیم خیلی تمیز روی اونا تکسچر بندازیم و تقریبا این مرحله آخرین مرحله یو وی مپینگ هست و مرحله بعد دیگه وارد تسکچرینگ میشیم.
بخش ۱۴ | بادی پینت Body Paint
توی این قسمت یاد میگیریم چطور تنظیمات نرم افزار رو درست کنیم تا بتونیم خیلی تمیز روی آبجکت مون با قابلیت Body Paint طراحی کنیم و هر طوری که دوست داریم آبجکت مون رو نقاشی کنیم.
بخش ۱۵ | قابلیت های بادی پینت سینما فوردی
توی این بخش در مورد روش اصولی بادی پینت و افکت هایی که نرم افزار سینما فوردی برای این موضوع داره صحبت میکنیم.
بخش ۱۶ | تکسچرینگ در فتوشاپ
خب اینجا بالاخره وارد بحث تکسچرینگ میشیم و برای اینکار باید وارد نرم افزار فتوشاپ بشیم تا بتونیم خیلی حرفه ای این کار رو انجام بدیم.
فصل ۱۷ | تکسچرینگ در فتوشاپ ۲
توی این بخش خیلی خوشگل و کارتونی یو وی هامون رو تکسچر میکنیم و یاد میگیریم چطور تکسچرمون رو طوری طراحی کنیم که دقیق با یو وی های آبجکت مون مچ باشه.
بخش ۱۸ | تنظیمات رندر گرفتن در V Ray
توی این بخش تنظیمات موتور رندر وی ری رو انجام میدیم تا خیلی تمیز و حرفه ای بتونیم از کارمون رندر بگیریم.
بخش ۱۹ | اضافه کردن جزئیات در فتوشاپ
توی این بخش با استفاده از فتوشاپ جزئیات تکسچر رو بیشتر میکنیم تا آبجکت مون زیبا تر بشه!
بخش ۲۰ | اضافه کردن جزئیات در فتوشاپ ۲
توی این بخش با استفاده از فتوشاپ جزئیات تکسچر رو بیشتر میکنیم تا آبجکت مون زیبا تر بشه!
بخش ۲۱ | نهائی کردن تکسچر و رندر گرفتن
خب بعد از اینکه جزئیات تکسچرمون رو اضافه کردیم برمیگردیم توی سینمافوردی و رندر نهائی مون رو توی موتور رندر وی ری میگیریم.
و تمام
امید سلیمانزاده –
عالی بود
ممنون از شما
سلمان سلیمانی –
مگه این کار ها رو با سینما فوردی نمیشه انجام داد؟
محمد فاضل –
بله میشه انجام داد این دوره آموزش کار کردن با قابلیت های خود سینمافوردی هست
سلمان سلیمانی –
دقیقا این تکنیک چه کاربرد هایی داره؟
محمد فاضل –
برای گرفتن رندر های خیلی طبیعی و با کیفیت خیلی ضروری هست