نرم افزار افترافکت After effects یکی از ابزارهای بسیار قدرتمند شرکت ادوبی (Adobe) است که در زمینه ایجاد جلوه های بصری و گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرد.
در واقع افتر افکت یک نرم افزار 2.5 بعدی است که برای ساخت انیمیشن، جلوه های بصری و ترکیب تصاویر متحرک در پروژه های سینمایی، تلویزیونی و همچنین ساخت محتواهای ویدیویی برای استفاده در اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد.
در این دوره چه مباحثی آموزش داده شده است؟
افترافکت دارای پلاگین های بسیار قدرتمندی است که توانایی شما را برای تولید و ایجاد تصاویر و انیمیشن های پیشرفته چندین برابر می کنند. بنابراین تسلط بر پلاگین های افترافکت یکی از ضروریات کار با این نرم افزار است که ما در این پکیج آموزشی قصد داریم آنها را به شما آموزش دهیم.
سرفصل های دوره آموزش جامع پلاگین های افترافکت After effects
فصل اول : پلاگین Pastiche
- معرفی عملکرد پلاگین Pastiche
- انواع لایه های سورس و روش ساخت
- مرتب سازی زیر لایه ها در قالب لایه سورس
- تنظیم اندازه زیر لایه ها با پارامتر Size
- آشنایی با اسکریپت Layer Generator برای ساخت شیپ های آماده
- روش انیمیت کردن قالب های مختلف به صورت انواع مختلف
- مرتب کردن زیر لایه ها بر اساس مشخصه های مختلف
فصل دوم : پلاگین Newton 2
- آموزش نصب و کرک کردن پلاگین
- معرفی اجمالی پلاگین Newton 2
- معرفی پنل های پلاگین
- معرفی مدل های مختلف داینامیک
- جسم ثابت (Static)
- جسم انیمیت شده (Kinematic)
- جسم متحرک (Dynamic)
- جسم اثر پذیر (Dormant)
- جسم قفل شده (Ae Matic)
- جسم بدون تاثیر (Dead)
- روش انتقال دادن انیمیت از افتر افکت به پلاگین Newton 2
- چرخش جسم در نیوتن (Rotation)
- چگالی اجسام (Density)
- اصطکاک اجسام (Friction)
- جهش زدن (Bouncing)
- قدرت شتاب و جهش شتاب اجسام (Velocity)
- ریست کردن مقادیر
- تاثیر گذاری و تاثیر پذیری (Collision)
- گروه بندی تاثیرات (Collistion Group)
- تاثیر گذاری کشش زمین بر روی اجسام (Gravity Scale)
- ایجاد حالت جاذبه و دافعه در اجسام (Magnetism Type)
- مفصل گذاری (Joints)
- مفصل مستقیم (Distance)
- مفصل چرخشی (Pivot)
- تحلیل پروژه از پیش ساخته شده با نیوتن
- ادامه بحث مفصل گذاری (Joints)
- مفصل فنری (Spring)
- مفصل پیستون (Piston)
- قفل کردن چرخش اجسام (Fixed Rotation)
- جدا سازی شیپ های ترکیبی با پلاگین (Separate)
- فعالسازی موتور در مفاصل مختلف (Enable Motor)
- ابزار (Anchor Point) برای جا به جا کردن نقطه مفاصل
- ساخت و ایجاد وکتور های مورد نیاز پروژه ترازو در نیوتن 2
- انیمیت ترازو با استفاده از تنظیمات پلاگین نیوتن 2
فصل سوم : پلاگین Trapcode
- آموزش نصب و کرک کردن پلاگین
- معرفی اجمالی مجموعه Trapcode
- توضیح خاصیت و روش کار با افکت های سه بعدی مانند: Particular
- آشنایی با افکت بیلدر یا ساخت سریع در پلاگین
- تنظیمات بخش امیتر یا پخش کننده ذرات
- حالت ایجاد پارتیکل به صورت مداوم و ایجاد به صورت انفجاری (Particle Behavior)
- مدل های مختلف امیتر (Emitter Type) :
- نقطه ای (Point)
- مکعبی (Cube)
- کروی (Sphere)
- صفحه ای (Grid)
- چند مرکزی با استفاده از لایت (Light)
- لایه ( انتشار ذرات هماهنگ با پیکسل های لایه) (Layer)
- توضیح تنظیمات پراکندگی (Velocity)
- توضیح تنظیمات امیتر در مدل لایه (Layer Emitter)
- رندوم کردن حالت پارتیکل ها ( Random Seed)
- پیش حرکت (Pre Run)
- تنظیمات بخش پارتیکل (Particle)
- مدت زمان زندگی پارتیکل ها (Life)
- تلورانس مدت زمان زندگی پارتیکل ها (Life Random )
- مدل های مختلف پارتیکل
- کروی (Sphere)
- کروی درخشان (Glow Sphere)
- ستاره (Star)
- ابری (Cloud)
- پارتیکل دلخواه (Sprite)
- تنظیم لایه به عنوان پارتیکل (Texture)
- روش پودر کردن یک لوگو به وسیله پلاگین Particular
- ادامه پروژه پودر کردن لوگو به وسیله پلاگین
- ساخت مت برای ایجاد امیتر برای پارتیکل ها
- ساخت امیتر ایجاد پارتیکل به وسیله تکنیک لوما
- ادامه بحث تنظیمات بخش پارتیکل (Particle)
- نرمی کنار پارتیکل کروی (Sphere Feather)
- اندازه پارتیکل ها (Size)
- تلورانس مدت اندازه پارتیکل ها (Size Random)
- شفافیت پارتیکل ها در طول زندگی (Opacity over life)
- پریست های آماده (Opacity over life)
- توضیح اجمالی بحث سایه (Shading)
- فیزیک در پلاگین (Physics)
- مدل های فیزیکی
- فضا (Air)
- جهش (Bounce)
- جاذبه (Gravity)
- تنظیم سرعت فیزیک (Physics Time Factor)
- توضیح تنظیمات مدل فیزیکی فضا (Air)
- مدل های فیزیکی
-
-
- تنظیمات باد (Wind)
- تنظیمات حرکت نامنظم (Turbulence)
- توضیح اجمالی تنظیم (Spherical Field)
-
- توضیح تنظیمات دنباله دار کردن پارتیکل ها (Aux System)
- تنظیمات ترنسفرم جهانی پارتیکل ها (World Transform)
- توضیح مقادیر رندرینگ (Rendering)
حاصل دوره
دانشجویان عزیز پس از گذراندن این دوره آموزشی با پلاگین های قدرتمند افترافکت و نحوه کار با آنها به طور کامل آشنا می شوند و می توانند از این پلاگین ها در پروژه های مختلف استفاده کنند.
محمد محسن محسنی –
شاید قیمتش مناسب باشه ولی کلی امکانات متنوع را بهت آموزش میده که خیلی مفیده البته برای کسی که دوره موشن گورو را خریده نیاز نیست.
علی مظفری (مالک تایید شده) –
کار با این پلاگین ها واقعا خروجی رو زیباتر میکنه، این محصول رو تهیه کردم خیلی خوب بود تشکر
SOROUSH GHASEMI –
ببخشید یعنی پلاگین دویک شامل دوره نمیشه؟؟ بد نبود اسکریپت هارو هم اضافه میکردید مثلا واسه مبحث تایپو گرافی از اسکریپت انیمیشن کامپوز رو معرفی میکردین
محمد فاضل –
برای دوره دوئیک یه دوره مجزا داریم چون خیلی مفصل هست
سلمان سلیمانی (مالک تایید شده) –
من تازه تمومش کردم بسیار دقیق و حرفه ای بود
فریما جهانبخشی (مالک تایید شده) –
سلام، انتظار داشتم اسکریپت ها هم تو پکیج باشه ولی نبود و مشکلم دانلود اسکریپت بود که این دوره رو تهیه کردم :(((
محمد فاضل –
سلام برای دریافت پلاگین ها توی تلگرام به اکانت
@motionguru_support
پیام بدید.