ابزارهای افترافکت

تکنیکی برای باز کردن پروژه در همه ورژن های افتر افکت!

آشنایی با دستور save copy as برای باز کردن پروژه‌ها در همه ورژن های افتر افکت

فهرست مقاله

دستور save copy as؛

نجات‌دهنده‌ای برای بازکردن پروژه‌ها در همه ورژن های افتر افکت!

یکی از دستورهای مهم و تکنیکال توی نرم‌افزار افتر افکت، گزینه save copy as هست که واقعا به کارمون میاد. درحقیقت پروژه‌هایی که توی ورژن‌ های افتر افکت قدیمی ذخیره می‌شن، به‌راحتی روی افتر افکت ورژن 2020 هم باز میشن و هیچ مشکلی از این بابت وجود نداره.

به عنوان مثال فایل های خروجی از نرم افزارهای 2018 یا 2019 روی نرمافزار افتر افکت با ورژن 2020 قابلیت اجرا دارن؛ چرا؟! چون ورژن جدید هیچ محدودیتی برای باز کردن فایل‌های نسخه های عقب‌تراز خودش نداره!

اما خب، این وسط یه مشکلی هست؛ اونم اینه که پروژه‌های ذخیره شده توی ورژن 2020 افتر افکت، در ورژن‌های 2019 یا حتی عقب‌تر از این هم اجرا نمی‌شه! توی مقاله امروز قراره راه‌حل این مشکل رو فقط و فقط با یک کلیک بهتون بگیم! همراهمون باشید:)

آشنایی با دستور save copy as برای باز کردن پروژه‌ها در همه ورژن های افتر افکت
چجوری پروژه‌ها رو حتی روی ورژن های افتر افکتی که قدیمی‌تر هستن، باز کنیم؟!

برای اجرای این دستور کاربردی، قراره که مطابق با ویدیو  پروژه ای از ورژن 2020 افتر افکت رو روی ورژن 2018 این برنامه باز کنیم. توی حالت عادی، وقتی وارد ورژن 2018 برنامه افتر افکت شدیم، گزینه open project رو کلیک می‌کنیم و بعداز اون گزینه save copy as هدفِ ماست!

این‌جا قطعا با یه ارور(error) مواجه می‌شید! توی این ارور خیلی منطقی برامون توضیح می‌ده فایلی که باز شده برای ورژن جدیدتر افتر افکت هست و نمی‌شه توی این ورژن قدیمی اون رو اجرا کنیم.

برای برطرف کردن این مشکل، یک راست می‌ریم توی افتر افکت ورژن 2020 و از منوی File، گزینه save copy as رو انتخاب می‌کنیم. بعد از این مرحله مجددا می‌ریم سراغِ ورژن 2018 و این‌بار از قسمت Open project پروژه مدنظرمون رو به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی باز می‌کنیم!

استفاده از همه ورژن های افتر افکت؛ ضرورتی برای موشن‌دیزاینرهای حرفه‌ای!

احتمالا حدس می‌زنید که مثل هر برنامه دیگه‌ای، افتر افکت هم مطابق نظر سازندگانش و بازخورد موشن دیزاینرها نسبت به امکانات برنامه، با ورژن‌های جدیدتر آپدیت می‌شه و به همین دلیل، تغییراتی پیدا می‌کنه.

البته این تغییر لزوما یه تغییر مثبت نیست! خیلی وقتا پیش میاد که یکی از ورژن‌های قدیمی نسبت به ورژن جدیدترِ برنامه افتر افکت قابلیت بالاتری داشته باشه اما، به صلاح‌دید سازنده، اون قابلیتِ خاص ورژن‌های قبلی حذف بشه.

برای همین معمولا موشن دیزاینرهایی که سیستم حرفه‌ای دارن و نگران هنگ کردن برنامه‌های متعدد گرافیکی نیستن، هم نسخه جدید افتر افکت رو نصب می‌کنن، هم ورژن‌های قبلیش رو!

به‌طورقطع توی ورژن جدید افتر افکت، می‌تونید قابلیت‌های بیشتری رو ببینید! مثلا ممکنه آیتمی به پنل پروژه اضافه بشه یا این‌که برای ساخت موشن گرافیک های خلاقانه امکانات خفن‌تری رو طراحی کرده باشن!

دنیای ساخت موشن گرافیک اون‌قدر وسیع و بی‌انتهاست که هرچقدر مشغول ایده‌یابی از سایت‌هایی مثل دریبل و پینترست باشید، درنهایت خودتون با کشف و جست‌وجو در نرم افزارهایی مثل افتر افکت، راه‌تون رو پیدا می‌کنید!

 

آشنایی با دستور save copy as برای باز کردن پروژه‌ها در همه ورژن های افتر افکت
چجوری پروژه‌ها رو حتی روی ورژن های افتر افکت که قدیمی‌تر هستن، باز کنیم؟!

دوره آموزش موشن گرافیک؛ مجالی برای یادگیری تکنیک‌های ساده و سریع!

آموزشِ امروز، بخش کوتاهی از دوره آموزش موشن گرافیک هست که پیش از این هم راجع بهش حرف زدیم! اگر که فکر می‌کنید در مسیر ساخت موشن گرافیک های خلاقانه، ایده‌هاتون ته کشیده و یوتیوب یا سایت‌های آموزشی گوگل دیگه کافی به نظر نمیان؛

یا اگر که فکر می‌کنید به منبعی نیاز دارید که از صفر تا صد موشن گرافیک رو به ساده‌ترین نوع بیان براتون توضیح بده،

قطعا انتخاب این دوره، انتخاب درستیه!

البته که پیشنهاد می‌کنیم قبل از این انتخاب، آموزش‌ موشن گرافیک رایگان رو در سایت موشن گورو دنبال کنید؛ با این مقاله هیجان‌انگیز!

آشنایی با دستور save copy as برای باز کردن پروژه‌ها در همه ورژن های افتر افکت
چجوری پروژه‌ها رو حتی روی ورژن های افتر افکت که قدیمی‌تر هستن، باز کنیم؟!

راستی، پیشنهاد شما برای یادگیری افتر افکت چیه؟!

اصلا چه مبحثی از این نرم‌افزار براتون چالش‌برانگیزتره و دوست دارین آموزشش رو یاد بگیرین؟! مشتاقانه منتظر نظرات‌تون هستیم.

4 دیدگاه برای “تکنیکی برای باز کردن پروژه در همه ورژن های افتر افکت!

  1. blank
    Raana rezayi گفته:

    آپدیت شدن نرم افزارهای مختلف خیلی خوبه اما همیشه این مشکل وجود داره برای جا به جایی فایل ها بین ورژن ها ممنون که راه حل افترافکت رو توضیح دادین

  2. blank
    احمدی گفته:

    سلام و وقت بخیر ممنون از آموزش های مفیدتون. من قبلا هم پیشنهاد و درخواست آموزش کامپوزیت کردن را داشتم. واقعا یکی از چالش هاییه که باهاش روبرو هستم. اگه پلان های خوبی طراحی بشه اما این پلان ها به صورت حرفه ای کنار هم قرار نگیرند عملا خروجی اونی نمیشه که مدنظره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

آموزش پیشنهادی موشن گورو

این مقالات هم پیشنهاد میشه!!!

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است