ابزارهای افترافکت

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک چیست؟

فهرست مقاله

موشن گرافیک چیست؟

به برخی از فیلم‌های مورد علاقه خود فکر کنید. چه چیزی را در مورد آنها دوست داشتید و نظر شما را جلب کرده است؟ هر قسمت از ویدئو، از داستان گرفته تا گرافیک، کاملاً در کنار هم قرار می‌گیرند. آنها مکمل یکدیگرند و در کنار هم برای ایجاد یک اتفاق جالب و خاص کار می‌کنند. درباره مبحث فیلم و ویدیو صحبت کردیم تا بگوییم امروز تصمیم داریم درباره مقوله موشن گرافیک صحبت کنیم. به راستی موشن گرافیک چیست؟ موشن گرافیک یک تصویر انیمیشن است اما متن به عنوان یک بخش اصلی در آن نمایان می‌شود. اساساً، یک طراحی گرافیکی متحرک است. حال اگر موافق باشید به توضیحات بیشتری در این زمینه بپردازیم…

موشن گرافیک

موشن گرافیک

از زمان ورود موشن گرافیک به صحنه، بحثی در مورد مرز بین آنها و انیمیشن کامل وجود دارد. تیتراژ ابتدایی Hitchcock’s Psycho نمونه اولیه‌ای از حرکت گرافیکی است، جایی که صدا، حرکت و طراحی گرافیک به طور استثنایی به هم می‌پیوندند. حرکت گرافیکی راهی برای برقراری ارتباط با بیننده و افزودن عمق به داستان است. همراه با موسیقی و کپی موثر، می‌توانند به ما پیامی را واضح و عالی برسانند. ما از آنها برای ایجاد تبلیغات، توالی عنوان برای فیلم‌ها، (به بیان ساده، موشن گرافیک، انیمیشن است و متن به عنوان یک بخش اصلی است.) فیلم و اشتراک اطلاعات استفاده می‌کنیم. بسیاری از الگوهای ما از گرافیک حرکتی برای کمک به افراد در انتقال پیام استفاده می‌کنند.

نمونه های مورد استفاده از موشن گرافیک

حال باید ببینیم از موشن گرافیک یا متحرک سازی تصاویر در چه جاهایی باید استفاده کرد؟ موارد زیر نمونه‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها کمک گرفت:

برندسازی برای شرکت‌ها و کسب و کارها

هر شرکت برای نمایش عملکرد خود و انجام عملیات برندسازی می‌تواند از گرافیک حرکتی استفاده کند. اینگونه افراد بیشتر آن‌ها را در ذهن نگه می‌دارند و هرگز فراموش نخواهند کرد. به عنوان مثال کانال پخش La Effe به دنبال نوسازی نام تجاری خود بود، چیزی که آنها را از سایر کانال‌های SKY متمایز کند. طراحی جدید، توسط Nerdo Creative Studio، ترکیبی از سبک‌های پیشرفته مانند مجله‌های هنری است که از تاریخ طراحی گرافیک انتخاب شده است و تأکید زیادی بر تایپوگرافی دارد.

نمایش عناوین سکانس ‌های تلویزیونی

برای نمایش عناوین سکانس های تلویزیونی نیز می‌توان از قابلیت موشن گرافیک استفاده کرد و بسیار بر جذابیت کار می‌افزاید. به عنوان مثال؛ دنباله عنوان اصلی HBO’s True Detective نمونه‌ای عالی از تصاویر فکری و تفکر آمیخته با تایپوگرافی محدود است. مناظر تاریک زندگی درونی شخصیت‌ها را منعکس می‌کند و داستان را به تصویر می‌کشد. “باتلاقی سمی از افراد آسیب دیده”. در مصاحبه‌ای در The Art of the Title، مدیر خلاق، پاتریک کلر، اهمیت داستان را برای روند طراحی توصیف کرد و گفت که “داستان همیشه اساسی‌ترین قسمت فرآیند طراحی ماست.”

نمایش عناوین سکانس ‌های تلویزیونی

ایجاد آگاهی و اطلاع ‌رسانی

گاهی برای آگاهی دادن از یک ماجرا لازم است یک تصویر را متحرک سازیم تا تاثیرگذاری بهتری در مخاطب ایجاد کند. همه چیز می‌تواند بصورت داستانی باشد. برای به اشتراک گذاشتن موارد مهم، نیازی به طرح‌های رنگی و فانتزی نیست. گاهی اوقات، ساده‌ترین طراحی‌ها می‌توانند داستانی را به روشی مستقیم‌نشان دهند، در حالی که یکپارچگی داستان را دست نخورده نگه دارند.
شما می‌توانید از گرافیک‌های ساده در فیلم‌های آگاهی بخشی، انگیزشی و تشریحی خود استفاده کنید. یک داستان قدرتمند بسازید و برای پشتیبانی از آن از انیمیشن استفاده کنید.

ایجاد آگاهی و اطلاع ‌رسانی

توضیح یک مفهوم

یکی دیگر از مواردی که به کمک موشن گرافیک، جذاب‌تر شده و گیرایی بالاتری دارد، توضیح یک مفهوم و شرح آن است.
متحرک سازی تصاویر برای ایجاد یک ویدیوی توضیح دهنده قدرتمند، عالی است. ITFT از گرافیک حرکتی برای نشان دادن نکات خود و نشان دادن بلاکچین عملی استفاده می‌کند. این یک روش موثر برای حمایت از یک مفهوم است زیرا می‌تواند به بیننده کمک کند تا به راحتی آن را تجسم کند.
دفعه دیگر که یک ویدیوی تشریحی ایجاد می‌کنید، می‌توانید از گرافیک حرکتی برای پشتیبانی از یک نقطه یا کمک به بیننده برای دیدن اطلاعاتی که به اشتراک می‌گذارید به روش دیگری استفاده کنید.

شرح یک داستان

برای گفتن و توضیح بهتر یک داستان نیز می‌توان از موشن گرافیک استفاده کرد. گرافیک‌ها خود داستانی جداگانه را روایت می‌کنند که مکمل آن‌ها یک آهنگ مرتبط است. به همان روشی که سایر موزیک ویدیوها ساخته می‌شوند. این یک مفهوم جالب است که زمینه‌های مختلفی را که می‌توان از گرافیک حرکتی استفاده کرد برجسته می‌کند. می‌توانید از آنها برای ایجاد یک تبلیغ یا حتی ساختن یک فیلم کوتاه استفاده کنید.

اشتراک گذاری ویدیوی محصولات

چه عالی! به جای اینکه محصولات خود را تنها در یک تصویر و چند خط متن به کاربران نشان دهید، خیلی راحت با موشن گرافیک جلوه خاصی را به نمایش بگذارید که اینگونه کاربرانتان راحت‌تر بتوانند محصول را دیده و با آن ارتباط برقرار کنند. فیلم‌های مربوط به محصولات می‌تواند راهی عالی برای جلب توجه محصول شما و افزایش فروش باشد. موشن گرافیک می‌تواند به شما کمک کند ویدیوهای محصول سرگرم کننده و جذابی تهیه کنید که تولید آنها نسبت به انیمیشن، ارزان‌تر است.

متحرک سازی تصاویر

قالب های مورد استفاده برای موشن گرافیک

برای اینکه بتوانیم الگوهای حرکتی جذابی بسازیم، مسلما نیازمند قالب‌های جذابی هم هستیم. اگر گرافیست باشید که ساخت آن‌ها برایتان کاری ندارد و با تفکرات جذاب گرافیکی که دارید حتما می‌توانید بهترین‌ها را طراحی و تدوین کنید اما اگر گرافیست نیستید یا باید از افراد حاذق در این زمینه کمک بگیرید یا آموزش ببینید. در سایت موشن گورو آموزش موشن گرافیک و پکیج‌های آموزشی در این حوزه موجود است که به شما برای حرفه‌ای شدن و ساخت گرافیک متحرک کمک می‌کند.

تاثیر متحرک سازی تصاویر

می‌توانید از گرافیک حرکتی یا موشن گرافیک برای تزریق راحت تر اطلاعات به کاربران خود با کمک ویدیو در زمینه‌های مختلف استفاده کنید. با افزودن برخی حرکات گرافیکی، به آن زندگی و جان می‌بخشید. برای به اشتراک گذاشتن در شبکه های اجتماعی از همان ویدیوهایی که می‌سازید استفاده کنید. گرافیک حرکتی برای جلب نظر کاربران در قالب یک فیلم تشریحی فوق العاده است. این یک روش عالی و مقرون به صرفه برای ساخت فیلم است. و برای هر نوع فعالیتی می‌تواند گزینه مطلوبی باشد. یادتان باشد که افراد با این قبیل محتوا، ارتباط بهتری برقرار می‌کنند. پس همین حالا دست به کار شوید.

2 دیدگاه برای “موشن گرافیک چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

آموزش پیشنهادی موشن گورو

این مقالات هم پیشنهاد میشه!!!

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است