آموزش رایگان موشن گرافیک

همه چیزهایی که باید درباره ویدیوهای موشن گرافیک بدانید!

توی این مقاله، هر چیزی که باید درباره ویدیوهای موشن گرافیکی بدونین تا محتوای بازاریابی موفقی بتوینن تولید کنین رو بهتون میگیم.

درباره ویدیوهای موشن گرافیک زیاد گفته شده و اطلاعات زیادی توی نت و جاهای دیگه درباره این موضوع وجود داره. معمولا از ما سؤالات زیادی درباره این موضوع میشه، پس من تا تمام سؤالاتی رو که مردم درباره ویدیوهای موشن گرافیک دارن و از ما پرسیدن رو رو جمع آوری کردم و اینجا جواب همه سوالات رو میدم. توی این مقاله همه چیزهایی که باید درباره ویدیوهای موشن گرافیک بدونین رو، بهتون میگیم!

 

ویدیوهای موشن گرافیک چه ویدیوهایی هستن؟

ویدیوهای موشن گرافیک، ویدیوهای بازاریابی کوتاهی هستن که معمولاً متحرکن و برای توضیح یه ایده تجاری به روشی ساده و جذاب طراحی شدن. ویدیوهای موشن گرافیک توی استراتژی بازاریابی آنلاین برای پرداختن به مشکلات مردم و مخاطبا و دادن راه حل تجاری با تصاویر متقاعد کننده برای حل اون مشکلات، ساخته میشن.

[ux_image id=”19438″]

 

ویدیوهای موشن گرافیک چه جوری کار می کنن؟

ویدیوهای موشن گرافیک از این نظر منحصر به فرد هستن که همه چیز رو به خوبی توضیح میدن! اونا راه حل عالی، برای بازاریابی و فروش هستن.

می تونین توی ویدوهای موشن گرافیک کسب و کارتون، ایده خودتون رو توضیح بدین؛ نحوه عملکرد محصولات یا خدمات خودتون رو به راحتی نشون بدین و ویژگی های جدید محصول یا خدماتتون رو با کمک بازاریابی آنلاین و آفلاین به مخاطباتون معرفی کنین.

[ux_image id=”19443″]

 

ساختار ویدیوهای موشن گرافیک

بسته به اهداف ویدیوهای موشن گرافیک، اونا می تونن ساختارهای متفاوتی داشته باشن. اما همه طراحا برای طراحی ویدیوهای موشن گرافیک معمولا 5 نکته اصلی رو توی ساخت ویدیو رعایت میکنن:

  1. مشکل – پرداختن به مشکلات مخاطب
  2. راه حل – معرفی شرکت و ویژگی های اون
  3. نحوه عملکرد خدمات یا محصول
  4. مزایا – نتیجه نهایی که مشتری بهش میرسه
  5. فراخوان برای اقدام – دلیلی قانع کننده برای برداشتن گام بعدی( خرید محصول یا استفاده از خدمات و یا …)

 

چرا ویدیوهای موشن گرافیک ویدیوهای موثری هستن؟

  1. شما می تونین پیام خودتون رو توی 30 تا 60 ثانیه به مخاطبتون منتقل کنین.
  2. ویدیوهای موشن گرافیک به یه مشکل و راه حل اون میپردازن.
  3. ویدیوهای موشن گرافیک ایده های پیچیده رو ساده می کنن و درک اون رو برای مخاطب آسون میکنن.
  4. فروش رو افزایش میدن.
  5. پیام ویدیو رو به مشتریان هدف اون کسب و کار میرسونن.
  6. رتبه گوگل اون کسب و کار رو بالا میبرن.
  7. ROI (نرخ بازگشت سرمایه) رو بالا میبرن.
  8. ویدیوهای موشن گرافیک رو میشه برای همه چیز و همه جا استفاده کرد.
  9. برای همه مراحل بازاریابی و فروش قابل استفاده هستن.
  10. شخصیت برند رو نشون میدن.

[ux_image id=”19448″]

 

کدوم سبک برای ویدیوی موشن گرافیک برند شما بهتر کار میکنه؟

این موضوعیه که ما توصیه می کنیم درباره اون با یه متخصص موشن گرافیک مشورت کنین. هر شرکتی ویژگی های خاص خودش رو داره و هر پیامی هم منحصر به فرد هستش. می‌تونین توصیه‌ها و مقاله های وبلاگ و حتی کتاب‌های الکترونیکی رو درباره این موضوع بخونین، اما هر کسی که اونا رو نوشته، قطعا کسب‌وکار شما رو نمی‌شناخته.

هیچ قانونی برای انتخاب سبک مناسب وجود نداره. ده ها سبک مختلف وجود داره که میتونین اونا رو انتخاب کنین. میشه گفت همه این انتخاب ها از 2 سبک اصلی سرچشمه می گیرن. برای آشنایی بیشتر با اونا، ادامه این مقاله رو بخونین.

[ux_image id=”19466″]

 

انواع ویدیوهای موشن گرافیک

 

محبوب ترین فرمت برای ویدیوهای موشن گرافیک، ویدیوهای موشن گرافیک دو بعدی هستن. ساخت این نوع از ویدیوها ارزونه و امکانات نامحدودی داره. با این حال، حدود دوجین سبک وجود داره که می تونه برای خیلی از کسب و کارها کارآمد هم باشه، مثل:

 

ویدیوهای موشن گرافیک ضبط شده از روی صفحه

این سبک زمانی استفاده میشه که می خواین برنامه های تلفن همراتون رو توی عمل به مخاطبانتون نشون بدین یا آموزش های وب سایت بخواین بسازین. فیلم های ضبط شده از روی صفحه، ویدیوهای مقرون به صرفه ای هستن. تنها چیزی که نیاز دارین اینه که مستقیماً از مرورگر یا برنامه ضبط صفحه استفاده کنین و بعد با کمک چندتا ترفند مثل برجسته‌سازی، بزرگ‌نمایی و مقیاس‌گذاری، نشانگر بزرگ ماوس و … اونو بهتر و جذاب تر کنین.

فراموش نکنین که ساخت یه ویدیوی روون به سبک ضبط از روی صفحه سخت تر از اون چیزیه که به نظر می رسه. اگه می‌خواین توی این کار حرفه‌ای بشین، باید زمان زیادی رو برای این کار بزارین و نمونه های زیادی انجام بدین تا حرفه ای بشین.

 

ویدیوهای موشن گرافیک لایو اکشن

زمانی که لازمه تا محصول یا خدمات خودتون رو توی دنیای واقعی نشون بدین، باید از سبک لایو اکشن استفاده کنین که یه انتخاب عالی برای این کار هستش. این سبک همچنین، یه انتخاب عالی برای زمان هایی هستش که شخص مهمی توی یه کسب و کار می خواد شخصاً با مخاطبانش صحبت کنه.

بودجه تولید این نوع از ویدیوها وقتی که محتوای ساده ای قرار تولید بشه معمولا معقول هستش، اما وقتی که به مکان های مختلف و یا افراد زیادی برای تولید یه ویدیوی لایو اکشن نیاز باشه، هزینه ی تولید ویدیو به شدت بالا میره.

 

ویدیوهای موشن گرافیک با فیلم استوک

وقتی می‌خواین یه ویدیو با ظاهر لایو اکشن داشته باشین ولی بودجه کافی برای تولیدش ندارین که بتونین کاملاً سفارشی ویدیوی لایو اکشن خودتون رو بسازین، این راهکار میتونه براتون مناسب باشه. به ویژه وقتی که با یه استودیویی همکاری میکنین که میدونه چه جوری باید قطعات مناسب رو برای ساخت ویدیوی تبلیغاتی مورد نظر شما جمع‌آوری کنه و بعد اونارو با انیمیشن‌های گرافیکی متحرک و متن های جذاب و تا حدودی سفارشی‌سازی کنه.

 

ویدیوهای موشن گرافیک انیمیشنی

محبوب ترین انتخاب برای ویدیوهای تبلیغاتی، ویدیوهای موشن گرافیک انیمیشنی هستن. طراحان می تونن هر چیزی رو با کمک این سبک به تصویر بکشن و با هزینه خیلی کمتری نسبت به ویدیوهای لایواکشن اونو بسازن.

این سبک ویدیو خیلی انعطاف پذیر هستش. این یکی از دلایل اصلی هستش که خیلی از شرکت ها از شرکت های تازه تاسیس گرفته تا شرکت های مشهور مثل مایکروسافت، گوگل، اسلک و … ویدیوهای موشن گرافیک انیمیشنی رو ترجیح میدن.

 

 

یه ویدیوی موشن گرافیک خوب چه ویدیویی هستش؟

یه ویدیوی موشن گرافیک خوب ویدیویه که ویژگی های زیر رو داشته باشه:

  • طول مناسبی داشته باشه.
  • با مخاطب هدف صحبت کنه.
  • پیام ویدیو واضح و دقیق باشه.
  • تمرکز ویدیو روی مزایای ضروری باشه.
  • لحن مکالمه مناسبی داشته باشه.
  • تصاویر سفارشی طراحی شده باشن و قالب آماده نباشه.
  • تراک موسیقی و طراحی صدا (افکت ها، میکس) باید متناسب با برند و پیام ویدیو باشه.
  • یه فراخوان قوی برای اقدام داشته باشه.

 

تایم ویدیوهای موشن گرافیک بهتر چه قدر باشه؟

تایم ویدیوهای موشن گرافیک معمولا بین 60 تا 90 ثانیه هستش. اگه تایم ویدیو کم تر از 60 ثانیه باشه، شما احتمالا زمان کافی برای ایجاد اعتماد توی مخاطب رو ندارین و اگه هم بیشتر از 90 ثانیه باشه ممکنه برای مخاطب خسته کننده باشه.

[ux_image id=”19550″]

ویدیوهای موشن گرافیک، خودش یه وسیله ارتباطی هستش و مهمه که به خاطر داشته باشین که قوانینی وجود داره که باید رعایت کنین. مثلا، وقتی که افراد رو برای اولین بار ملاقات می‌کنین توی مقایسه با زمانی که اونا رو برای مدت طولانی می‌شناسین، متفاوت صحبت می‌کنین.

پس اگه ویدیوی موشن گرافیک شما برای مخاطب هایی هستش که شما رو نمی‌شناسن، به زمان کافی برای معرفی خودتون به اونا نیاز دارین اما باید حواستون باشه که مخاطبتون رو خسته نکنین.

تایم مناسب برای ویدیوهای موشن گرافیک 60 تا 90 ثانیه هستش. اما اگه شما برندی دارین که مردم به خوبی با اون آشنا نیستن و مشتاقن تا حد امکان درباره اون اطلاعات بگیرن، میتونه ویدیو شما تایم بیشتری از 90 ثانیه داشته باشه و حواستون باشه که ویدیوتون خسته کننده نشه و به اندازه کافی جذاب باشه تا مخاطب تا آخر ویدیو همراه شما بمونه.

 

مراحل تولید ویدیوهای موشن گرافیک

[ux_image id=”19529″]

ساخت ویدیوهای موشن گرافیک، سه مرحله اصلی دارد:

  1. مرحله پیش تولید (طرح کلی پروژه، کانسپت پروژه، سناریو پروژه)
  2. مرحله تولید (تهیه استوری بورد، انتخاب سبک پروژه، صداگذاری، انیمیشن سازی)
  3. پس از تولید (انتخاب موسیقی و جلوه های صوتی، رندرینگ)

 

چه مدت طول می کشه تا یه ویدیوی موشن گرافیک ساخته بشه؟

اکثر شرکت‌های تولید ویدیوهای موشن گرافیک معمولاً ۴ تا ۸ هفته زمان لازم دارن تا یه ویدیوی موشن گرافیک سفارشی ۶۰ تا ۹۰ ثانیه‌ای رو برای شما بسازن. این زمان به شرکت های تولیدی امکان میده تا درباره کسب‌وکار شما اطلاعات کسب کنن، محتوای ویدیو (از فیلمنامه گرفته تا تصاویر ویدیو) رو بسازن و برای بازبینی و ویرایش های ویدیو هم زمان بگذارن.

 

بهترین راه برای ساختن یه ویدیوی موشن گرافیک چیه؟

[ux_image id=”19556″]

قبل از شروع برای ساخت ویدیوهای موشن گرافیک، عوامل زیادی وجود داره که باید در نظر گرفته بشه. اول باید درباره اهداف ویدیوی تصمیم گرفته بشه. دقیقاً باید بدونین که مخاطبان هدف شما چه کسایی هستن و بعد پیام مناسب رو برای اونا ایجاد کنین. پلتفرم هایی رو که قراره ویدیوتونو توش به اشتراک بزارین، رو حتما باید انتخاب کنین و به شرکت سازنده ویدیوتون اطلاع بدین.

به این ترتیب، اونا می تونن از این اطلاعات برای تصمیم گیری درباره پیام اصلی شما و ارائه اون به بهترین شکل ممکن استفاده کنن. بعدش زمان اون میرسه که تولید ویدیو رو شروع کنین.

 

استراتژی و مفهوم پروژه تون رو پیدا کنین

چندتا نکته و کار وجود داره که باید قبل از شروع تولید ویدیوهای موشن گرافیک درباره اونا تصمیم گیری کنین.

 

هدف اصلی ویدیوی موشن گرافیک شما چیه؟

نحوه عملکرد محصول خودتون رو میخوایم توضیح بدین؟

به دنبال افزایش ترافیک وب سایتون هستین؟

یا به سادگی میخواین اجازه بدین که دنیا بدونه شما وجود دارین و چه کاری رو دارین انجام میدین؟

مهمه که 1 هدف اصلی رو انتخاب کنین. به یاد داشته باشین که ویدیو باید بخشی از برنامه فروش شما باشه، نه جایگزینی برای اون!

پرداختن به موضوع های مختلف توی یه ویدیو، اشتباه رایجی که صاحبان مشاغل انجامش میدن چون اونا همیشه می خوان تا اونجا که می تونن به مشتریان هدفشون اطلاعات مختلفی درباره خودشون بدن. فراموش نکنین که اگه مخاطبانتون رو خسته کنین، اونا ویدیو رو قطع میکنن و ادامشو نمیبینن. پس بهترین کار اینه که روی 1 پیام اصلی تمرکز کنین و بقیه مفهوم ویدیو رو پیرامون اون ایجاد کنین.

 

مخاطبان شما چه کسایی هستن؟

فهمیدن این موضوع هم مشکله چون ممکنه فکر کنین که میدونین که مخاطبانتون چه کسایی هستن، اما باید به طور دقیق اینو بدونین و درکش کنین.

فرض کنین برنامه ای دارین که به خرید بلیط هواپیما توی سطح شرکتی کمک می کنه. آیا می خواین مدیر عامل شرکت های بزرگ رو هدف قرار بدین؟ مدیران میانی که برنامه سفر رو تنظیم می کنن هدف شما هستن و یا خریدار واقعی توی سطح اداری؟ یادتون باشه که هر فردی و یا هر شرکت تولید کننده ویدیویی، ممکنه رویکرد متفاوتی درباره نحوه ساختن پیام ویدیوی شما داشته باشه.

اول از همه شما، به یه سبک تصویری به صورت سفارشی نیاز دارین. قالب‌های آماده آنلاین اصلا کمکی به شما نمیکنن. همچنین شما یه پالت رنگی می خواین که با استانداردهای لوگو و برند شما مطابقت داشته باشه. علاوه بر این، سناریو شما باید با صدای برند شما هماهنگی داشته باشه. استفاده از طنز هم می تونه برای تولید ویدیوهای تبلیغاتی عالی و جذب کننده باشه.

هرگز فراموش نکنین که روی مزایایی محصول یا خدماتی که به مخاطب های هدفتون میخواین بدین، تأکید کنین و یه فراخوان قوی حتما توی آخر ویدیوتون داشته باشین.

 

نقش ویدیوی موشن گرافیک رو توی فروش خودتون تعیین کنین

[ux_image id=”19571″]

درست مثل هر بازاریابیه دیگه ای، یه ویدیوی موشن گرافیک باید جایگاه خاص خودش رو توی فروش داشته باشه. پس فراخوان شما نباید سعی کنه جلوی فروش رو بگیره، درواقع مخاطب های شما رو به مرحله بعدی برای فروش باید هدایت کنه.

توی این مقاله نگاهی کوتاه به نحوه استفاده از ویدیوهای موشن گرافیک برای هر مرحله از فروش میندازیم:

اطلاع. همونطور که بالا هم گفتیم، این یه گزینه عالی برای شرکت های تازه کار یا برای مشاغلی هستش که به دنبال دادن اطلاعات درباره محصولات یا خدمات جدید خودشون هستن. نام تجاری خودتون رو معرفی کنین و به مخاطبا اجازه بدین بدونن درباره چه چیزی دارین صحبت میکنین.

علاقه. وقتی مخاطبا از محصول یا خدمات شما آگاهی پیدا کنن، می تونن به کسب و کار شما علاقه مند بشن. مخاطبای خودتون رو بشناسین و مشکلات اونارو درک کنین و اونها رو با مزایاتون آشنا کنین و بگین که دقیقاً چه جوری میتونین مشکلات اونارو حل کنین.

تبدیل. استفاده از یه ویدیوی موشن گرافیک توی این مرحله مستلزم اینه که مخاطبا از قبل با برند شما آشنا بوده باشن و به اندازه کافی به شما اعتماد داشته باشن تا قدم بعدی رو بتونین با اونا بردارین. اگه این طور باشه، شما به احتمال زیاد از مراحل اولیه فروش خودتون رد میشین و مستقیماً به اطلاعات دقیق یا حتی فراخوان خواهین رفت.

حفظ. ویدیوهای موشن گرافیک ابزاریه که برای حفظ مشتری استفاده نمیشه. آنها رسانه ای عالی برای توضیح ویژگی های جدید، اعلام تخفیف برای مشتریان فعلی، یا به اشتراک گذاری اطلاعات با کسایی هستش که از قبل با شما آشنایی داشتن.

 

یه فراخوان قوی برای اقدام ایجاد کنین

CTA یا فراخوان برای اقدام شما بسته به مخاطبان هدف شما و جایی که ویدیوی موشن گرافیک شما توی کجا قرار گذاشته بشه، متفاوت هستش.

توی ادامه این مقاله چند نمونه از کاربردهای عالی CTA یا فراخان آورده شده:

  • برای خرید تماس بگیرین. پیوند مستقیم به صفحه خرید، ثبت نام آزمایشی رایگان یا دانلود برنامه.
  • برای مخاطب اطلاعات بیشتر بفرستین تا درباره محصول یا خدمات شما بیشتر اطلاعات به دست بیارن.
  • از وب سایت دیدن کنین.
  • یه شماره تلفن برای تماس بدین (این روزها این اتفاق نادره، اما هنوز مفیده).
  • تماس (لینک ایمیل یا متن).
  • نمونه آزمایشی و رایگان برنامه رو دانلود کنین.
  • الان امتحان کنین.

 

نحوه به نمایش گذاشتن ویدیوهای موشن گرافیک

الان شما ویدیوی موشن گرافیک خودتون رو تازه از استودیو تولید کننده گرفتین.

تبریک میگم. اما حالا باید چیکار کنین؟

قطعا شما می خواین تا اونجا که ممکنه ویدیوتون دیده بشه.

 

راه های استفاده از یه ویدیوی موشن گرافیک چیه؟

می تونین ویدیوی موشن گرافیک خودتون رو توی همه جا استفاده کنین! پایین چندتا پیشنهاد بهتون میدیم:

  • صفحات اصلی وب سایت
  • صفحات فرود یا landing pages محصول یا خدمات
  • رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • نمایشگاه های تجاری
  • جلسات فروش

به عنوان مثال، اگه از ویدیو برای بازاریابی استفاده می کنین، احتمالاً درباره تفاوت های خودتون با رقیبتون صحبت کردین. در این صورت، احتمالاً از ویدیویی استفاده می‌کنین که برای رسانه‌های اجتماعی طراحی شده.

اگه میخواین مخاطبان کاملاً جدیدی رو هدف قرار بدین، ویدیو باید به اندازه کافی جذاب باشه تا اونا رو جذب و درگیر کنه و اونا رو تشویق کنه تا برای کسب اطلاعات بیشتر اقدام کنن.

 

انتخاب میزبانی برای ویدیوی موشن گرافیک

باید ویدیوی خودتون رو توی جایی قرار بدین تا دیده بشه. گزینه های زیادی وجود داره و هر کدوم از اونا مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن. بیایین نگاهی به انتخاب های مناسب برای این کار بندازیم:

Vimeo
Vimeo shines  آپشن های خاصی و سطوح مختلفی داره. کارت های تعاملی، ضبط ایمیل و تجزیه و تحلیل گوگل و به طور کلی شامل همه چیزهاییه که برای یه کمپین موفق نیاز دارین. شما نه تنها میزبانی دریافت می کنین، بلکه ابزارهای بازاریابی ارزشمندی برای ویدیوی موشن گرافیکتون هم خواهین داشت. (رایگان تا 75 دلار برای هر ماه)

Wistia

Wistia یکی دیگه از بهترین میزبان هایی هستش که ابزارهای بازاریابی قدرتمندی رو ارائه میده. Wistia با پخش کننده قابل تنظیم، ابزارهای تولید، تجزیه و تحلیل پیشرفته و ادغام با نرم افزار CRM مثل Hubspot، انتخاب عالی دیگه ای هستش. (رایگان تا 99 دلار برای هر ماه)

YouTube
در حالی که یوتیوب ابزارهای پیشرفته‌ای رو که دیگران ارائه می‌کنن، ارائه نمی‌کنه، اما هنوز هم یه میزبان فوق العاده برای ویدیوهای تبلیغاتی هستش.

دلیلش اینه که:

یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ بعد از گوگل هستش و از آنجایی که اون متعلق به Google هستش، ویدیوهای YouTube توی جستجوهای Google اولویت بالایی برای دیده شدن دارن.

معنی اون اینه که، اگه یه برنامه پارکینگ دارین و شخصی «برنامه پارکینگ» رو توی Google جستجو کنه و شما ویدیوی موشن گرافیک برنامه خودتون رو توی یوتیوب آپلود کرده‌ باشین، احتمال زیادی وجود داره که بالاتر از همه ویدیوها اون ویدیو شما نشون داده بشه.

 

ویدیو موشن گرافیکتون رو توی صفحه اصلی وب سایتتون قرار بدین

می تونین ویدیوی موشن گرافیک تون رو توی صفحه اصلی وبسایت خودتون قرار بدین. اما باید اون رو هر جایی قرار ندین، دقیقا ویدیوتون باید جلوی دید و توی مرکز صفحه قرار بگیره. هدف اینه که توجه مخاطب خودتون رو به خوبی جلب کنین و سریع اونو جذب خودتون کنین.

اگه مخاطب های شما برای رسیدن به ویدیو نیاز به خوندن متن داشته باشن، قطعا اونارو از دست میدین. به همین دلیله که توصیه می کنیم ویدیو رو بالای صفحه قرار بدین. همچنین باید یه پیوند برای رفتن به مرحله بعدی وجود داشته باشه که بازدیدکننده بتونه برای اقدام یا گرفتن اطلاعات بیشتر از اون استفاده کنه.

[ux_image id=”19590″]

 

بارگذاری ویدیو موشن گرافیک توی تمام رسانه های اجتماعی

شما باید ویدیوی خودتون رو توی شبکه های اجتماعی زیادی به اشتراک بگذارین. با توییتر، فیس‌بوک و لینکدین، می‌تونین پیوند مستقیماً با جایی که ویدیوتان وجود داره، ایجاد کنین و اونو به افراد مختلف نشون بدین.

برای اینستاگرام، باید ویدیوتونو توی اون پلتفرم آپلود کنین. ولی باید حواستون باسه که ابعاد ویدیو برای گذاشتن توی اینستاگرام مناسب باشه. از شرکت سازنده نسخه ویرایش شده برای آپلود اینستاگرام بخواین.

 

ویدیو رو توی بازاریابی ایمیلی خودتون قرار بدین

ممکنه ایمیل با همه جایگزین های دیجیتال جدید مثل اخبار قدیمی به نظر برسه، اما هنوز هم یکی از بهترین راه ها برای دسترسی به مخاطبای هدف شما برای بازاریابی هستش.

توی ادامه چند آمار رو بهتون نشون میدیم:

  • طبق بازاریابی Sprout، یه ایمیل همراه با یه ویدیو، 96٪ امکان این که کلیک بخوره و دیده بشه رو افزایش میده.
  • یه مطالعه دیگه توسط Forrester Research نشون داده که وقتی یه ویدیوی موشن گرافیک توی یه ایمیل توی لیست پستی شما وجود داشته باشه، امکان کلیک و دیده شدن اون در واقع تا 300٪ افزایش پیدا میکنه.

بدیهیه که ایمیل هنوز یه ابزار بسیار مفید برای بازاریابی هستش و ارائه دهنده ایمیل مارکتینگ شما باید کاری کنه تا قرار دادن یه ویدیو رو توی پیام شما آسون کنه و یادتون باشه که اصلا این فرصت رو از دست ندین!

 

هزینه تولید ویدیوهای موشن گرافیک چقدره؟

قیمت یه ویدیوهای موشن گرافیک سفارشی با کیفیت بالا، بالا هستش. اگه کیفیت برای شما مهم نیستش، می‌تونین ویدیوهای موشن گرافیک با کیفیت پایین با قیمت های کمتر و با کمک فریلنسرها و سازندگان ویدیوی آنلاین دریافت کنین. با این حال، اصلا این کارو توصیه نمیکنم.

شما هیچ پروژه تجاری رو بدون در نظر گرفتن بودجه شروع نمی کنین، درسته؟ ساخت یه ویدیوی موشن گرافیکی هم تفاوتی با کارهای دیگه نداره باید برای اون هم برنامه ریزی و هزینه کنین. گزینه‌های زیادی برای ساخت ویدیوهای موشن گرافیک وجود داره اما ما برای ساده و قابل فهم کردن اون، گزینه هاتونو به سه تا میرسونیم و توی ادامه هم براتون یکی یکی توضیحشون میدیم.

 

1. پلتفرم های ویدیو آماده آنلاین برای ایجاد ویدیو موشن گرافیک (قیمت پایین)

شما چیزی رو دریافت میکنین که برای اون هزینه کردین و اگه می خواین یه ویدیوی بازاریابی سفارشی عالی با هزینه کم داشته باشین، قطعا امکانش نیست و به خواستتون نمیرسین.

در حالی که محصول نهایی این سایت‌های آماده ممکنه توی نگاه اول خوب به نظر برسن، اما خیلی زود میفهمین که هیچ چیز سفارشی توی ظاهر ویدیو وجود نداره. شما به صورت تصادفی ویدیو و فونت‌هایی دارین که سایر اشخاص هم ممکنه از اونا بری ساخت ویدیوشون استفاده کرده باشن.

با این حال، کاربردهای خوبی برای این خدمات ارزون وجود داره. اعلان‌های سریع و کلیپ‌های تیزر راه خوبی برای استفاده از این نوع از ویدیوها هستن.

 

2. استخدام فریلنسر برای ایجاد ویدیوهای موشن گرافیک (هزینه ها متفاوت هستش)

راستش رو بخواین، هیچ راه عالی برای انجام این کار وجود نداره یا باید یه مدیر پروژه مستقل استخدام کنین تا همه چیز رو اجرا کنه یا خودتون پروژه رو اجرا کنین. در هر صورت، شما بیشتر از زمانی که یه شرکت تولیدی رو برای ساخت ویدیوتون استخدام کنین، هزینه خواهین کرد، چون فریلنسرها برای کار کردن توی هر ساعت هزینه خیلی بیشتری میگیرن.

شما همچنین مجبورین که با یه گروه ترکیبی کار کنین که احتمالاً هرگز با هم کار نکردن و امیدوار هم هستین که همه چیز خوب پیش بره!

 

3. استخدام یه شرکت تولید ویدیو برای ساخت ویدیوها موشن گرافیک (قیمت بالا)

این گزینه برای بیشتر مشاغل بهترین کار  و بهترین انتخاب هستش. شما یه تیم مجرب خواهین داشت که برای ایجاد یه محتوای بازاریابی عالی برای شما کار می کنن. وقتی با یه شرکت معتبر کار می کنین، تیمی با تجربه زیادی رو برای این کار انتخاب کردین.

به علاوه، یه مدیر پروژه دارین که همه چیز رو توی مسیر درست خودش نگه می داره و به شما گزارشی از روند پیشرفت کار میده.

پس برای یه ویدیوی موشن گرافیکی 60 ثانیه ای باید به طور معقول هزینه کنین. ممکنه لازم باشه برای یه ویدیوی طولانی‌تر یا با انیمیشن‌های پیچیده‌تر (مانند سه بعدی) هزینه بیشتری بپردازین.

[ux_image id=”19603″]

 

نحوه انتخاب یه شرکت تولید کننده ویدیوهای موشن گرافیک

به عبارت ساده، 3 عامل اصلی وجود داره که باید در نظر گرفته بشه: قیمت، نمونه کارها و تجربه. حداقل 2 مورد از این 3 مورد باید به راحتی از وب سایت یه شرکت تولیدی بتونین بفهمین. خیلی از شرکت های تولید کننده ویدیوهای موشن گرافیک هزینه‌های خودشون رو به‌طور عمومی فهرست نمی‌کنن، اما وقتی متوجه بشن که دنبال چه چیزی هستین، خوشحال میشن که یه پیشنهاد رایگان به شما بدن.

دو جنبه مهم دیگه که باید درباره اون از شرکت سارنده ویدیوتون بپرسین اینه که باید بدونین آیا می تونین فایل های اصلی پروژه رو بعد از تموم شدن ساخت اون، داشته باشین؟ آیا شرکت تولید کننده یه شخص بازاریابه یا یه تیم بازاریابی داره؟ برای سوال اول باید بگم که، شما هرگز نمی دونین که چه زمانی ممکنه نیاز به تغییر توی ویدیوی موشن گرافیکتون داشته باشین. ممکنه شما یه لوگوی جدید داشته باشین یا می خواین یه فراخوان دیگه ای رو امتحان کنین. اگه فایل های اصلی رو داشته باشین، انجام این تغییرات برای شما خیلی ساده میشه.

درباره سوال دومم باید گفت که، داشتن یه تیم تولید برای ویدیوی موشن گرافیک که جنبه فروش و نحوه پیاده‌سازی درست یه پیام رو درک کنه، خیلی مهمه. به این ترتیب شما هم انیمیشن های بسیار زیبایی خواهین داشت و هم یه ویدیوی بازاریابی قوی و عالی!

 

آیا می تونیم یه ویدیوی موشن گرافیک رایگان یا ارزون بسازیم؟

اگه می‌خواین انیمیشن متنی یا ویدیویی با چندتا اسلاید بسازین، می‌تونین از بعضی از سازنده های ویدیوی تبلیغاتی کمک بگیرین. با این حال، من فکر نمیکنم که هیچ طراح یا سازنده ای این کارو 100٪ رایگان انجام بده.

فراموش نکنین که چیزی که ارزون باشه قطعا بازده خوبی نداره و شما رو به هدفتون نمیرسونه.

حقیقت اینه که؛

هر بازاریاب باهوشی میدونه که قیمت پایین مهم ترین جنبه و فاکتور برای تولید ویدیوهای موشن گرافیک نیستش. مهمترین فاکتور ROI یا همون نرخ بازگشت سرمایه هستش.

اگه 300 هزار تومن سرمایه گذاری میکنین و 600 هزار تومن به دست بیارین و بازگشت سرمایه شما 300 هزار تومن میشه. اما اگه 5 میلیون برای یه ویدیوی موشن گرافیک با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنین و بازده اون 50 میلیون باشه،عالی میشه. به همین دلیله که تمرکز روی ROI یا همون نرخ برگشت سرمایه، به جای تمرکز روی هزینه اولیه خیلی مهم تر هستش.

 

سخن پایانی

ویدیوهای موشن گرافیک اگه به روش درست ساخته بشن، یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی برای شرکت های تازه تاسیس و یا شرکت های قدیمی و معروف هستن. ویدیوهای موشن گرافیک، یه برند رو میتونه به خوبی به مخاطبا معرفی کنه؛ دید آنلاین افراد رو افزایش بده؛ مشتریان جدیدی برای اون کسب و کار جذب کنه و رابطه اون شرکت رو با مشتریان فعلیش تقویت کنه.

بر اساس آمار، 85 درصد از مردم بعد از تماشای ویدیوهای موشن گرافیک یه محصول، امکان خرید اون محصولشون براشون افزایش پیدا میکنه. که این آمار نشون میده که ویدیوهای موشن گرافیک یکی از بهترین ابزارها برای افزایش فروش هستش. ویدیوهای موشن گرافیک به شما کمک می‌کنه تا مردم رو هیجان زده کنین و جوری محصولتون رو بهشون معرفی کنین که اونا جذب محصولتون بشن، همچنین ویدیوهای موشن گرافیک میتونن شخصیت برند شما رو بسازن و حتی شما رو توی رتبه‌بندی جستجوی گوگل بالا ببرن. این یه راه واقعاً عالی برای بازاریابی توی عصر جدید هستش.

امیدواریم این مقاله برای شما آموزنده بوده باشه و تمام اطلاعاتی که میخواستین درباره ساخت ویدیوهای موشن گرافیک یاد بگیرین، با خوندن مقاله یاد گرفته باشین. فراموش نکنین که ویدیوهای موشن گرافیک برای یه کسب و کار واقعا ارزشمند و کارآمدن هستن.

اگه تا آخر این مقاله رو خوندین پس مشخصه که درباره ساخت یا سفارش یه ویدیوی موشن گرافیک برای خودتون یا مشتریتون جدی هستین. پس اگه میخواین ویدیو موشن گرافیک برای خودتون و مشتریتون بسازین و مشکل دارین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.

اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. 85 درصد استقبال مخاطب برای خرید یک محصول با ساخت یک موشن گرافیک رقم فوق العاده ای هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا