آموزش رایگان موشن گرافیک

ساخت ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن اندروید و آیفون

توی این مقاله میخوایم بهتون بگیم که چه جوری میتونین یه ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن اندروید و آیفون خودتون به بهترین شکل ممکن بسازین.

اگه علاقه مند به خوندن این مقاله هستین پس قطعا شما یه اپلیکیشن موبایل عالی دارین که روی اون کار می کنین و در حالی که دارین اون رو توسعه میدین، به بازاریابی اونم دارین فکر می‌کنین، چون دانلود اپلیکیشن و استقبال از اون توسط افراد زیاد به این سادگی نیستش.

شایدم ساخت اپلیکیشن شما قبلاً تموم شده باشه و نتایجی رو که میخواستین داشته باشن رو نداشتین و مدام به این فکر می کنین که «چه جوری دانلودها رو افزایش بدین؟ چه جوری بازده بهتری میتونین داشته باشین؟»

قطعا، شما درباره تبلیغات اپلیکیشن خودتون فکر کردین و احتمالاً یکی از بهترین راه ها رو برای انجام این کار در نظر گرفتین، که قطعا اون راه ساخت ویدیو تبلیغاتی هستش. توی این مقاله، ما همه چیزایی که لازمه درباره ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن بدونین رو بهتون میگیم و به شما میگیم که چه جوری میتونین یه ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن اندروید و آیفون خودتون به عالی ترین شکل ممکن ایجاد کنین.

[ux_image id=”21049″]

 

ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن چیه و چه تفاوتی با ویدیوی بازاریابی داره؟

مهم نیستش که اپلیکیشن شما درباره چیه و مهم نیستش که سیستم عامل موبایلی که اون اپلیکیشن رو براش ساختین چیه (iPhone، Android یا حتی چیزای دیگه)، باید یه چیز رو به خاطر بسپارین: از زاویه تبلیغات، همه اینها ویدیوهای بازاریابی هستن. قوانینی که برای ساخت اونها وجود داره یکسانه.

با این حال، وقتی صحبت از جنبه فنی و برنامه ریزی برای تولید یه ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن میشه، همه چیز یکم متفاوت میشه. چیزهای زیادی وجود داره که باید قبل از ساخت یه ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن اونا رو در نظر بگیرین.

 

برنامه ریزی برای ساخت ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن موبایل

کانسپت

ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن باید کوتاه و دقیق باشه. سعی نکنین همه چیز رو توی ویدیو بگنجونین؛ نیازی نیستش همه ویژگی های اپلیکیشنتونو توی ویدیوتون به مخاطبانتون بگین. اگه ویژگی ها یا عملکردهای خاص و منحصر به فردی دارین و بخشی از UPS شما هستش، میتونین اونا رو به مخاطباتون نشون بدین. اما مهم‌تره که مزایای اصلی اپلیکیشن خودتون رو به مخاطباتون بگین.

مهم نیستش که اپلیکیشن شما یه سرویس مالی، ابزار بهره‌وری، برنامه تمرینی یا بازی باشه. چه مزایای اپلیکیشنتون برای کسب و کار باشه و چه برای گذروندن اوقات خوش با دوستان! احساسات مثبت و بهره وری چیزیه که مردم علاقه مند به دریافت اون هستن.

[ux_image id=”21055″]

 

سبک

سبک بسته به عوامل مختلفی میتونه متفاوت باشه. اهداف شما ازساخت ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن چیه؟ جواب این سوال مهمه. آیا می خواین اپلیکیشنتون رو به مخاطباتون معرفی کنین؟ درباره مزایای اون صحبت کنین؟ جایگاه کسب و کار شما هم توی ساخت ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن مهم هستش. مخاطب هدف شما هم خیلی مهمه که چه کسایی هستن.

سبک هر ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن می تونه متفاوت باشه، اما یادتون باشه که مردم ویدیو تبلیغاتی رو با تلفن خودشون میبینن، پس تمام جزئیات ویدیو لازمه که به اندازه کافی بزرگ باشه تا مخاطبای ویدیو بتونن خیلی خوب اونو ببینن.

 

ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن های App Store و Android Play Market

قبل از شروع این کار، مطمئن بشین که شرکت تولید کننده ویدیوی شما تمام جزئیات لازم درباره تولید ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن تون رو میدونه. اونا باید به طور کامل الزامات بازار اپ استور و اندروید پلی مارکت رو برای ویدیوهایی که قراره برای شما ایجاد کنن، درک کرده باشن.

عکس پایین ساختار پیش نمایش برنامه اندروید و آیفون

[ux_image id=”21085″]

 

الزامات کلی ساخت ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن های App Store

  • حداقل زمان ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن باید 15 ثانیه باشه.
  • حداکثر زمان ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن باید 30 ثانیه باشه.
  • حداکثر حجم فایل ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن 500 مگابایت باید باشه.
  • راهنمای ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن میتونه پرتره یا منظره باشه. اما توجه داشته باشین که پیش‌نمایش برنامه MacOS فقط منظره رو قبول میکنه.
  • حداکثر فریم ریت ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن 30 فریم توی ثانیه باید باشه.

اینها مشخصات کلی برای ساخت ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن هستن. شما می تونین از شرکت تولید ویدیوی خودتون بخواین که تمام الزامات لازم رو بررسی کنه تا بتونه بر اساس اون برای ساخت ویدیوتون برنامه ریزی کنه.

نکته دیگه ای که باید به خاطر داشته باشین اینه که ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن برنامه iOS امروزه به صورت خودکار پخش میشه. توصیه می‌کنم برای وقتایی که صدای ویدیو قطعه یا ویدیو صدا نداره و ممکنه بیننده شروع ویدیو رو متوجه نشه، زیرنویس‌های خوانا برای اون قرار داده بشه.

[ux_image id=”21090″]

 

الزامات کلی ساخت ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن های Google Play Store

الزامات Play store با app store متفاوت هستش. هیچ محدودیتی توی زمان ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن های پلی استور وجود نداره، اما توصیه می کنم ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن تون رو حدود 60 ثانیه طراحی کنین. اگه دنبال ساختن یه ویدیوی موشن گرافیک تبلیغاتی هستین، می‌تونین به مقاله های زیاد دیگه ای که توی وب سایت ما هستش یه سر بزنین.

مشخصات دستگاه یا جهت ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن های اندروید متفاوت هستش. همچنین میتونین ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن خودتون رو توی یوتیوب آپلود کنین و از URL اون استفاده کنین. اگه این کار رو انجام میخواین بدین، توصیه می کنم از جهت افقی برای ساخت ویدیوتون استفاده کنین.

نکته دیگه ای که باید در نظر بگیرین اینه که فقط می تونین 1 ویدیو رو توی Android Play Market آپلود کنین. پس قبل از ساخت یه ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن، ممکنه بخواین برنامه ریزی برای تولیدات جداگانه رو در نظر بگیرین. توی اپ استور، می‌تونین چندین ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن های آیفون رو برای نشون دادن عملکرد یا ویژگی‌های مختلف (به غیر از ویدیوی اصلی خود) بارگذاری کنین. اما توی ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن های اندرویدی خودتون باید روی مزایا و اطلاعات ضروری تمرکز کنین.

عکس پایین تفاوت توی لیست های دو فروشگاه

[ux_image id=”21091″]

 

نحوه استفاده از ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن توی سایر موقعیت های بازاریابی

اگه در حال ساخت یه ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن هستین، باید اونو طوری بسازین و برای ساخت اون برنامه ریزی کنین که بشه از اون توی مکان های مختلف استفاده کرد. من می خوام بگم که باید تولید ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن رو بر اساس CTA ها برنامه ریزی کنین. خود ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن رو به روشی مناسب توی هر پلتفرمی انعطاف پذیر و قابل قبولی استفاده کنین. موقع ساخت یه ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن تلفن همراه، می تونین عملاً توی همه جا از اون استفاده کنین، مثل:

  • وب سایت ها
  • رسانه های اجتماعی
  • سایر خدمات میزبانی ویدیو
  • بازاریابی ایمیلی
  • نمایشگاه

[ux_image id=”21093″]

 

از شرکت تولید کننده ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن تون بخواین که برای هر کمپین چندین فراخوان برای اقدام ایجاد کنه. اجازه بدین در این مورد بیشتر توضیح بدم.

وقتی در حال بازاریابی، با روش هایی مثل ایمیل‌های فروش یا سایر کمپین‌های بازاریابی هستین، مردم باید یه راه کوتاه و ساده برای دانلود اپلیکیشن شما داشته باشن. برای انجام این کار، باید 2 کار رو انجام بدین.

  1. شامل پیوندهای جداگانه برای دانلود iOS و Android.
  2. به وب‌سایت مراجعه بشه، جایی که مخاطب ها می‌تونن درباره مزایا اپلیکیشن بیشتر بدونن و بعد به فروشگاه دانلود اپلیکیشن تلفن همراه مراجعه کنن.

شما باید هر دو گزینه رو امتحان کنین. بعضی از محصولات به خوبی میشه براشون فراخوانی برای دانلود فوری داد، اما بعضی دیگه بسته به قیمت، رقبایی که داره یا اگه مخاطبا نیاز به کسب اطلاعات بیشتر داشته باشن نیاز به فراخوان خاص دیگه هستش. شما می تونین با ما درباره این موضوعات مشورت کنین، ما به شما کمک میکنیم که بهترین حالت ویدیو تبلیغاتی برای شما ساخته بشه.

هیچ کس هرگز زحمت رفتن به بازار اپلیکیشن ها برای دانلود یه اپلیکیشن رو به خودش نمیده. معمولا مردم اپلیکیشن خاصی رو برای دانلود جستجو نمی‌کنن و اپلیکیشن ها رو توی دسته‌ای از تبلیغات برنامه‌های مختلف دانلود نمی‌کنن و در نهایت اپلیکیشن شما رو هم اونجوری که دوست دارین دیده و دانلود نمیشه. بیایین خیلی راحت باهم صحبت کنیم، مردم تنبل هستن. شما باید به اونا بگین چه کاری باید انجام بدن و بعد اونا رو به اونجا که باید بیارین تا این کار رو انجام بدن.

اگه می خواین ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن خودتون رو توی YouTube یا سایر میزبان های ویدیو آپلود کنین، باید  پیوندهایی رو توی توضیحات برای افراد بذارین یا اونا رو به سایت خودتون راهنمایی کنین.

خبر خوب اینه که شما چندین گزینه دارین که باید امتحان کنین تا ببینین کدوم برای شما بهترین کار رو میکنه و کارآمد تره. همچنین پیشنهاد می‌کنم برای هر هدف چندین فراخوان برای اقدام ایجاد کنین تا همه اونا رو بتونین امتحان کنین و بهترین استفاده و بهره رو از ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن خودتون بتونین داشته باشین.

هزینه تولید برای یه فراخوان یا CTA به تنهایی زیاد نیستش. شما باید از هنرمند گوینده ویدیوتون بخواین کارهای بیشتری انجام بده و شرکت سازنده باید ویرایش های جزئی  برای این کار انجام بده و یادتون باشه که داشتن فراخوان یا CTA های سفارشی ارزش کار بیشتر رو داره.

نکته مهم:

اگه از Vimeo به‌عنوان میزبان استفاده می‌کنین، می‌تونین فایل ویدیوتون رو توی هر زمانی جایگزین کنین. محتوا به طور خودکار توی هر جایی که ویدیوی شما گذاشته یا پیوند داده شده جایگزین میشه!

این کار به چه دردی میخوره؟ می‌تونین تماس برای اقدام رو از مثلاً «دانلود امروز» به «یه دوره آزمایشی رایگان ۳ ماهه» تغییر بدین و بعد ویدیو رو تعویض کنین و لازم نیستش اون رو توی هر مکانی که تعبیه کردین دوباره آپلود کنین و بعد از تموم شدن کمپینتون، می تونین نسخه قدیمی رو برگردونین یا یه پیشنهاد جدید دیگه ای به جای اون بزارین.

 

سوالات متداول

بهترین راه برای ساخت یه ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن اندروید یا آیفون چیه؟

بهترین راه استخدام یه آژانس تولید ویدیو هستش. اونا می تونن یه ویدیوی منحصر به فرد برای شما برای رسیدنتون به اهداف بازاریابیتون ایجاد کنن. اونا توی این کار حرفه ای هستن و بهترین راه حل های بازاریابی رو بهتون پیشنهاد می کنن و می تونن چیزهایی رو ببینن که ممکنه شما اونا ندیده باشین یا حتی هیچ وقت دیگه ای هم نبینین.

 

چه شرکت‌هایی ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن های اندروید و آیفون رو عالی می‌سازن؟

شرکت های تولید ویدیو و آژانس های بازاریابی، میتونن گزینه های مناسبی برای ساخت ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن باشن. ماهم با کمال میل میتونیم توی این راه به شما کمک کنیم.

 

آیا ساخت یه ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن تلفن همراه کمکی می کنه؟

یه عکس ارزش هزار کلمه داره و یه ویدیو ارزش هزار عکس رو داره. اگه فکر نمی کنین این حرف درسته، پس باید استفاده از تصاویر رو متوقف کنین و روی ساخت ویدیو تمرکز کنین. همه اپلیکیشن های عالی ویدیوهای تبلیغاتی عالی هم دارن.

 

بهترین ابزار برای ساخت یه ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن تلفن همراه چیه؟

ابزارهای حرفه ای مثل Adobe Premiere برای کامپایل و ویرایش و از After Effects برای ساخت موشن گرافیک و ضبط صفحه استفاده میشه. همچنین اپلیکیشن های حرفه ای دیگه ای هم وجود دارن که برای ضبط صفحه نمایش قیمت مناسبی دارن و مورد استفاده قرار میگیرن. اونا میتونن به شما این امکان رو بدن که جلوه های جزئی مثل برجسته کردن، اشاره گرها، زوم کردن و سوژه رو اضافه کنین.

ما انجام این کارها رو به شما به تنهایی توصیه نمی کنیم. شما به تیمی از بازاریابان حرفه ای برای این کار نیاز دارین که درک کنن چه جوری میشه مفهومی رو ایجاد کنن که با استراتژی بازاریابی شما کار کنه تا ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن شما رو به درستی به مخاطبانتون نشون داده بشه.

 

بهترین سایت ها برای ساخت نسخه نمایشی اپلیکیشن چیا هستن؟

اخیراً تبلیغات زیادی برای سایت های مبتنی بر قالب صورت گرفته. این کاریه که بهتره انجامش ندین، حتی اگه بودجه شما کم باشه. این سایت ها ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن شما رو دقیقاً شبیه ویدیوهای سایر برنامه های ارزون و غیر حرفه ای میسازن.

شما قطعاً نمی خواین به همچین نتیجه ای توی ساخت ویدیو برسین. اگه واقعاً بودجه کمی دارین، بهتره یه نرم‌افزار ضبط صفحه نمایش خوب تهیه کنین، تمرین کنین و بعد یه ویدیوی منحصربه‌فرد از اسکرین‌شات‌ها یا ضبط صفحه نمایش خودتون بسازین.

 

یه دوربین عالی برای ضبط دموهای ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن های تلفن همراه چیه؟

این کار رو به هیچ وجه نکنین! این اشتباه دیگه ایه که در نهایت به طرز وحشتناکی شما رو آماتور و غیر حرفه ای نشون میده. باز هم، بهتره به نظر من از یه ضبط کننده صفحه استفاده کنین، برنامه ریزی کنین که چه چیزی رو می خواین نشون بدین و بعد خودتون چندتا عکس بگیرین و اون چیزی رو که نیاز دارین نشون بدین به مخاطباتون ضبط کنین، بعد اون رو ویرایش کنین و بعدش یه آهنگ عالی و کمی انیمیشن متن بهش اضافه کنین.

 

چه عواملی رو باید موقع ساخت یه ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن در نظر گرفت؟

موارد اصلی که باید در نظر بگیریم عبارت ان از استراتژی بازاریابی، سناریو، پیدا کردن سبک مناسب برای برند و اپلیکیشن و زمان ویدیو.

 

سخن پایانی

وقتی صحبت از ساخت یه ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن میشه، متوجه میشیم که انواع مختلفی از ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن وجود داره. و همچنین میدونیم که هر کسب و کاری برنامه بازاریابی خاص خودش رو داره پس هر کسب و کار باید با توجه به برنامه بازاریابیش، ویدیو مناسب خودش رو پیدا کنه و برای ساختش اقدام کنه.

امیدواریم این مقاله براتون مفید بوده باشه و شما رو به خوبی اطلاعات کافی درباره ویدیو تبلیغاتی برای اپلیکیشن ها کسب کرده باشین. اگه سؤال دیگه ای دارین، زیر همین مقاله از ما بپرسین. فراموش نکنین که ویدیوهای تبلیغاتی برای هر کسب و کاری، لازم و مفید و حیاتی هستش.

اگه تا آخر این مقاله رو خوندین پس مشخصه که در مورد ساخت یه ویدیوی موشن گرافیک برای خودتون یا مشتریتون جدی هستین. پس اگه میخواین ویدیو موشن گرافیک برای خودتون و مشتریتون بسازین و مشکل دارین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.

اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. تو ایران فکر میکنم افراد خیلی کمی تو این حوضه فعال هستند و اگر باشند پروژه فریلنسری خارجی میگیرند ، درسته؟

  2. از مقاله تخصصی و کاربردی تون ممنونم. قطعا خیلی در مسیر حرفه ای شدن میتونه کمک کننده باشه.

  3. سپاس بابت اینکه موشکافانه ابعاد مختلف موضوعات متنوع را در مقالات بررسی می کنید.

  4. من به عنوان یک مخاطب ویدیوهای موشن گرافیک سه بعدی یا دو بعدی، به نظرم هرچی تصویرسازی ها خاص تر باشه ویدیو تبلیغاتی جذاب تر میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا