3 مزیت یوتیوب برای کمک به کسب و کار شما

یوتیوب یه ابزار فوق العاده موثر برای رشد و گسترش کسب و کار شماس و بدون شک یکی از محبوب ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی هستش.
اگه دنبال استراتژی های بازاریابی جدید هستین، یوتیوب یه گزینه عالیه. توی این مقاله، ما به طور خاص درباره این پلتفرم عالی صحبت میکنیم و بهتون میگیم که چه جوری میتونه به کسب و کار شما کمک کنه و براتون مفید باشه.
یوتیوب چه جوری برای کسب و کار شما میتونه مفید باشه؟
امروزه یوتیوب به یه ابزار تبلیغاتی موثر برای مشاغل تبدیل شده. میدونین که دنیا به سمت دیجیتالی شدن رفته و این روزها زندگی بدون اینترنت عملا مختل میشه و در حال حاضر، کسب و کارها هم توی سراسر جهان بیشترشون دیجیتالی شدن.
همونطور که گفتیم، اکثر شرکت ها از پورتال های آنلاین و پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تعامل با مشتریان خودشون و فروش محصولات و خدمات خودشون استفاده می کنن. یوتیوب یکی از این پورتال های آنلاین و پلتفرم رسانه های اجتماعی هستش. در واقع، این روزها یکی از رایج ترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی به حساب میاد.
اگه دنبال استراتژی های بازاریابی جدید هستین، یوتیوب یه گزینه عالی برای این کاره. توی این مقاله، ما بهتون میگیم که چه جوری این پلتفرم میتونه برای کسب و کار شما مفید باشه:
مزیت 1: کمک به کسب درآمد
راه اندازی یه کسب و کار به سادگی ایجاد یه وب سایت یا ارسال محتوا توی وب نیستش. پارامترهای مختلفی توی این روند دخیل هستش و که در نهایت مشخص میکنه که کسبوکار شما موفق میشه یا شکست میخوره! یوتیوب معمولا برندها و شرکت هایی که فیلم ها و داده هاشون رو توی این پلتفرم پست می کنن، کمک میکنه و باعث موفقیتشون میشه.
بنابراین، اولین کاری که باید انجام بدین اینه که کسب و کار خودتون رو هر جایی که مستقر هستین،ثبت کنین و بعد توی این پلتفرم شروع به کار کنین. (اگرچه اجباری نیستش، اما یه اقدام پیشگیرانه اس که میتونه شما رو از مشکلات احتمالی نجات بده.)
وقتی که شروع به تبلیغ اسم تجاری خودتون توی یوتیوب کردین، می تونین مخاطبای بیشتری رو جذب برندتون کنین و در نهایت افزایش درآمد داشته باشین.
اکثر مشاغل این روزها از نرخ پرش (bounce rate) بالای وب سایتشون شکایت دارن. این اتفاق زمانی میافته که شما افراد مناسب رو هدف قرار نمیدین و اینجاس که یوتیوب وارد عمل میشه. می تونین از این پلتفرم برای جذب مخاطب وب سایت خودتون استفاده کنین. تنها کاری که باید انجام بدین اینه که ویدیو پست کنین و محصولات خودتون رو به طور موثر توی اون به نمایش بذارین.
مزیت 2: رسیدن به مخاطب بیشتر
این دوباره به بازاریابی وب سایت شما مرتبط هستش. اگه بازدیدکننده های زیادی برای وب سایت خودتون نمیتونین جذب کنین، به این معنیه که فروش کافی ندارین. تعداد کمتر فروش به معنای درآمد کمتره. یکی از راههای دسترسی به مخاطبان بیشتر از طریق یوتیوب هستش. آسون تر از چیزیه که فکرش رو می کنین.
کاری که باید انجام بدین اینه که محتوای بصری جالبی بسازین و اون رو توی قالب یه تبلیغ توی این پلتفرم قرار بدین. یوتیوب روزانه حدود 30 میلیون بازدیدکننده داره، بنابراین بهتره از این پلتفرم عالی به نفع کسب و کارتون استفاده کنین.
تبلیغات توی این پلتفرم موثر و کارآمده و خیلی از صاحبان مشاغل این راه رو برای رشد یه بیزینس پیشنهاد می کنن چون با استفاده از تبلیغات توی این پلتفرم میتونین کسب و کارتون رو از ابتدا به بهترین شکل ممکن رشد بدین. تبلیغات توی یوتیوب از طریق Google Adwords انجام میشه و اونا مثل تبلیغات استاندارد نیستن. این تبلیغات می تونن برای شما مشتریان زیادی رو جذب کنن.
ناگفته نمونه که این پلتفرم به شما این امکان رو میده که افراد رو برای تبلیغات خودتون فیلتر کنین. شما می تونین مجموعه خاصی از افراد رو که توی یه دسته بندی خاص قرار می گیرن برای تبلیغاتتون انتخاب کنین و اونها رو مجبور کنین تبلیغات شما رو تماشا کنن. در نهایت، اونا جذب برندتون میشن و متعاقباً به مشتریان شما تبدیل میشن.
مزیت 3: افزایش تعامل
برای اینکه مردم از محصولات و خدمات شما مطلع بشن، شما توی وب سایتتون محتوا میذارین و مقاله مینویسین و متن های مختلفی رو قرار میدین. یه تصور رایج و غلط اینه که این چیزها خوب کار می کنن و میتونن مخاطب رو جذب کنن ولی واقعیت اینه که همه علاقه ای به خوندن متن ندارن و خوندن یه مقاله در مقایسه با تماشای یه ویدیو کار سخت تری هستش.
بله، مردم معمولاً به محتوای بصری واکنش بهتری نسبت به خوندن یه متن نشون میدن. اونا معمولا تماشای یه ویدیو رو به چیزهای دیگه ترجیح میدن و اینجاس که یوتیوب وارد عمل میشه.
کاری که شما باید انجام بدین اینه که تبلیغات ویدیویی دیجیتال و آموزنده بسازین و اونها رو مرتباً توی کانال تون پست کنین. ارسال منظم پست ها توی این پلتفرم به تدریج باعث افزایش تعامل توی کانال این پلتفرم و وب سایت شما میشه.
اینجوری میشه که مردم شروع به صحبت با شما و دیدن محصولات و استفاده از خدمات شما میکنن. همچنین ارسال ویدیو از محصولات باعث ایجاد حس اعتماد توی مشتریان شما میشه. به اونا کمک میکنه تا محصول مورد نیازشون رو خریداری کنن و شکایات و مرجوعی یا بازگشت محصول رو هم به حداقل میرسونه.
در حالی که این روند یه روند کند هستش، اما خیلی موثره. فقط مطمئن بشین که محتوای یوتیوبتون قابلیت تعامل با مخاطباتون رو داره و همچنین از مردم بخواین درباره ویدیوهای شما نظر بدن و مطمئنشون کنین که سریع جواب سوالای اونا رو میدین.
سخن پایانی:
این نکته رو هم یادتون باشه که بعد از راه اندازی کانال یوتیوب، میتونین سراغ پلتفرم های دیگه هم برین. استفاده از یوتیوب به تنهایی، زمان زیادی رو برای رسیدن به نتیجه دلخواهتون لازم داره. اما اگه از سایر کانال های رسانه های اجتماعی در کنار یوتیوب استفاده کنین، این روند قطعا سریع تر میشه.
میتونین در کنار یوتیوب توی فیس بوک و اینستاگرام هم اکانت بسازین و فعال باشین و هر زمان که چیزی رو توی یوتیوب پست می کنین، پیوند اون رو توی اکانت های دیگه رسانه های اجتماعی خودتون آپلود کنین. بذارین دنیا بدونه که محتوای جدیدی وارد فضای مجازی شده که باید دیده بشه. اگه این کار به یه کار روزمره تبدیل بشه، توی کمترین زمان ممکن نتیجه عالی خواهید گرفت.
برای ساخت ویدیو برای کانال یوتیوب یا سایر پلتفرم های اجتماعیتون میتونین از موشن گرافیک استفاده کنین که یکی از بهترین گزینه ها برای ساخت ویدیوهای تبلیغاتی هستش.
اگه میخواین برای کانال یوتیوبتون موشن گرافیک بسازین ولی نمیدونین از کجا شروع کنین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.
اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.
این سه عاملی که ذکر شده در این مقاله خیلی خوب و مفید هست مخصوصا در همچین پلتفرم هایی که میتونه تبلیغ خوبی باشه برای رشد رزومه و کسب پروژه
وای من خیلی دلم میخواد برم توی یوتیوب فعالیتم رو شروع کنم ولی اصلا قسمت نمیشه
کاملا صحیح هست. قدرت ویدیو در مقابل متن زمین تا آسمان است به خصوص در تبلیغات.
مهمه که برند جلوی چشم مخاطب حضور داشته باشه. در هر پلتفرمی که مخاطب حاضر باشه این طوری قدرت برند دیده میشه
متوجه شدم نرخ پرش (bounce rate) سایت چه نکته مهمیه مثل داخل اینستاگرام که مخاطب هرچه بیشتر در صفحه ما بماند امتیاز بیشتری برای صفحه مان داره. تشکر از اطلاعات جدیدی که می دهید.
مقاله خوبی بود. خیلی از صاحبان کسب و کار های مختلف فکرشم نمیکنند یوتیوب اینقدر فواید مختلف براشون داشته باشه.