ابزارهای افترافکت

معرفی دو سایت برای ساخت موشن گرافیک های خلاقانه

دو سایت ایده یابی برای موشن گرافیک

فهرست مقاله

با این دو منبع سلطانِ خلاقیت در موشن‌گرافیک شوید!

 

همین‌طور که می‌دونین، این‌روزا موشن‌گرافیک یکی از مهم‌ترین ابزارهای خلق محتوای جذاب در حوزه‌های مختلفه. البته این‌جوریا نیس که هر محتوایی با برچسبِ موشن‌گرافیک بتونه راهِ خودش رو میونِ این‌همه رقیبِ قدرقدرت و خلاق پیدا بکنه و رتبه اول سرچ‌های گوگل و اکسپلورِ اینستاگرام بشه! 

بهتره ایده‌یابیِ موشن‌گرافیک رو دریایی در نظر بگیریم که انتها نداره و این وسط غریق‌نجاتایی مثل سایت‌ها و اپلیکیشن‌های درجه‌یک، می‌تونن خیلی موثر باشن.

 

این مقاله کوتاه برای کساییه که شیفته ایده‌های نو و تجربه‌های خلاقانه در حوزه موشن‌گرافیک هستن؛ اونایی که از تکرار بیزارن و  استایلِ موشن‌گرافیکیِ خاصِ خودشون رو دارن!

 

دریبل؛ خلاقیت به سبک خاص‌پسندها!

 

دریبل (dribbble)، اپلیکیشن و سایتیه که موشن‌گرافیست‌های محتاط و خاص‌پسند باید به سراغش برن؛ چرا؟! چون همه افرادی که محتوایی رو در سایت دریبل منتشر می‌کنن، از متخصص‌های این حوزه هستن و کیفیت و اعتبارشون کاملا تاییدشده‌س! دریبل، دنیای الهام‌بخشِ ایده‌هاییه که درعینِ اعتبار و کیفیت بالا، کم‌تر بهشون پرداخته شده و بنابراین، گلچین‌های روزگارِ موشن‌گرافیک محسوب می‌شن!

 

اصلا شاید یکی از دلایل محبوبیت دریبل، خاص‌تر بودنش نسبت به بقیه سایت‌های این حوزه باشه؛ البته بازم تاکید می‌کنیم که برای سرچ استایل موشن گرافیک مدنظر شما، دریبل بهترین‌هارو ارائه می‌ده و تمرکزش روی کیفیت ایده‌هاست. اینجا دیگه ترجیح با شماست! اگه تمرکزتون روی کمیته و  ایده‌های بیشتر می‌خواید، باید به سایت‌های دیگه هم سری بزنید؛ البته با کمی جسارت در پذیرش کیفیتِ پایین‌ترِ اون ایده‌ها! 

 

پینترست؛ دنیای ایده‌های الهام‌بخش!

 

یکی از برنامه‌هایی که همیشه محبوبِ قلب‌ها بوده و هست، پینترسته! کافیه محتوای مدنظرتون رو سرچ کنین تا ببینین پینترست(Pinterest) چقدر می‌تونه برای خلق یه محتوای موثر و پربازدید بهتون ایده بده. 

یه مزیت دیگه‌ای هم که این وب‌سایت و اپلیکیشنِ مشهور داره، اینه که شما قابلیت پین‌کردن محتواهای مختلف از سایت‌های دیگه رو هم دارین! خودمونی‌تر بگیم که می‌تونی هر پستی رو توی سایت پینترست به‌راحتی و با یه گزینه پین کنی و ایده‌های دسته‌بندی‌شده زیادی رو به‌دست بیاری.

 

جالبه بدونین پینترست یه فیلترینگ به‌شدت قوی در زمینه ایده‌یابی موشن‌گرافیک داره؛ اگه دقت کرده باشین، کافیه محتوای مدنظرتون رو داخل پینترست سرچ کنین و بعد به‌لطف همین فیلترینگ، موارد مشابه زیادی رو دریافت می‌کنید که می‌تونه توی زمان بسیار کم شما رو به هدف و ایده خاصِ گوشه ذهن‌تون نزدیک کنه.

این‌جوری موشن‌گرافیک به سبک خودتون رو تجربه می‌کنید! کلی ایده هیجان‌انگیز توی راهه که بهتون قدرتِ ایده‌پردازی‌های جسورانه و خلق محتواهای جذاب در حوزه موشن‌گرافیک رو می‌ده!

 

بالاخره دریبل یا پینترست؟ مسئله این است!

 

سوالی که تیترِ این قسمت از بحثمون شد، دقیقا مثل سوالای خنده‌دارِ بچگی‌مونه که مدام ازمون می‌پرسیدن مامان رو بیشتر دوست داری یا بابا رو؛ اون وقتی که ما هاج و واج می‌موندیم کدوم گزینه رو بگیم که با چشم‌غره یواش‌تری مواجه بشیم!

اگه در حوزه موشن‌گرافیک فعالیت می‌کنین، هردوی این سایت‌ها یه روزی به کارتون میان! اما اگر که بخواین اولویت استفاده ازشون رو مشخص کنین، باید به نیازها و هدفی که دارین فکر کنین.

 

ممکنه شما موشن‌گرافیستی باشین که ذهن پویایی دارید و مسیر فعالیت‌هاتون تاحد زیادی روشن و قرص و محکمه؛ پس بهتره اولویت رو به ایده‌هایی بدین که کیفیت بالاتری دارن و کم‌تر دیده شدن؛ برای این کار وب‌سایت دریبل مناسب‌تره!

ازطرفی هم ممکنه به لحاظ ایده‌یابی موشن‌گرافیک، ذهنتون نیاز به قلقلک بیشتری داشته باشه و هنوز سبک و استایل خاصی برای خلق محتوای موشن‌گرافیک نداشته باشین، این‌جاست که پینترست دوای دردتونه و باید اون‌قدری بگردین و بگردین تا چیزی که باید رو به دست بیارین.

 

این سایتای پرطرفدار از بهترین پیشنهادای ما برای ایده‌های موشن‌گرافیکیه؛ اما قطعا سایتای دیگه‌ای هم وجود دارن که کلی ایده‌های خلاقانه و هیجان‌انگیز دارن…

این‌بار ما برای شنیدن تجربه‌های شما، موشن‌گرافیست‌های طرفدارِ خلاقیت، مشتاق‌ترینیم!

شما چه سایتایی رو برای الهام از خفن‌ترین ایده‌های موشن‌گرافیک پیشنهاد می‌کنین؟!

1 دیدگاه برای “معرفی دو سایت برای ساخت موشن گرافیک های خلاقانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

آموزش پیشنهادی موشن گورو

این مقالات هم پیشنهاد میشه!!!

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است