نمونه موشن گرافیک

30 نمونه از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک کسب و کار نوپا

اگه می خواین شرکت خودتونو راه اندازی کنین، این 30 نمونه از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک کسب و کار نوپا و تازه تاسیس میتونه به شما کمک کنه تا ایده های عالی برای ساخت ویدیو تبلیغاتی برای شرکت خودتون بگیرین.

ویدیوهای موشن گرافیک کسب و کار نوپا، یه کمی با ویدیوهای موشن گرافیکی استاندارد و معمول متفاوتن. این نوع از ویدیوها هم یه محصول از یه برند رو معرفی یا توضیح میدن و هم یه برند رو به مخاطباش معرفی می کنن.

پس بیاین یه نگاه به 30 ویدیوی برتر موشن گرافیک کسب و کار نوپا (بدون ترتیب خاصی) توی چند سال گذشته بندازیم که این نمونه ها قطعا جز بهترین نمونه ها توی این زمینه هستن.

 

1.ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Warby Parker

 

 

طراحای ویدیو Warby Parker ، توی طراحی و ساخت این ویدیو همه جزییات ساخت و طراحی رو بدون نقص انجام دادن. اونا محصولشونو توی این ویدیو به خوبی به شما معرفی میکنن و این کارو با کمک طنز و کمدی انجام دادن تا به شما نشون بدن که با پولی که پس انداز کردین چه جوری میتونین سرمایه گذاری بکنین و اون پول رو افزایش بدین و همه اینارو توی 40 ثانیه با کمک چند تا بازیگر و چند تا وسیله با پس زمینه سفید و ساده و خیلی جذاب انجام دادن.

بعضی وقتا خیلی سخته که یه شرکت رو متقاعد کنیم که ساختن یه ویدیوی موشن گرافیکی به این سادگی ایده خوبی هستش. “ما می خواهیم همه چیز رو به مشتریامون نشون بدیم” چیزی هستش که معمولا اونو همه جا میتونیم بشنویم اما با کمک این سبک و روش، این ویدیو هیچ چیز دیگه ای برای جذب مخاطباش نیاز نداره.

 

2. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Yova

 

 

موفقیت ویدیوی موشن گرافیکی شرکت تازه تاسیس YOVA برای جذابیت بالای اونه که احتمالاً این میتونه بزرگترین مزیت برای کسب و کارهای کوچک باشه و این کارو با استفاده از گرافیک جذاب و رنگارنگ و توضیحاتی که به هر سؤالی که ممکنه برای مخاطبا به وجود بیاد، پاسخ میده، انجام داده.

طراحا توی این ویدیو، کار بسیار خوبی برای توضیح اون چیزی که YOVA به مخاطباش ارائه میده، انجام دادن. بیشتر ویدیوهای موشن گرافیکی کسب و کارهای نوپا، وارد جزییات نمیشن، چون هدف اصلی این نوع از ویدیوها معرفی شرکت هستش.

طراحا توی این ویدیو میدونستن که شرکت YOVA با چه چالشی توی کسب و کارش رو به رو هستش، این چالشیه که صاحبان مشاغل کوچیک معمولا برای حل اون با هم رقابت میکنن. بنابراین طراحا به جای اینکه زمان زیادی رو برای طراحی کردن ویدیو بزارن، بیننده ها رو با اطلاعات زیاد و مفید و جذابی رو به رو کردن. به اندازه‌ای که مخاطبا به خودشون بگن، “خوب، بریم ببینم این چه جوری کار میکنه.” این یه روش هوشمندانه برای ترغیب کردن بیننده هاستش که بعد اون یه فراخوان نشون داده میشه و مخاطبا رو به خوبی تشویق میکنه تا از این خدمات استفاده کنن.

 

3. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Zocdoc

 

 

هیچ چیز جالب و هیجان انگیزی وقتی که باید دکتر بریم و ویزیت بشیم، وجود نداره. معمولا دکتر رفتن یه پروسه ناراحت کننده و آزاردهنده ای هستش. مثل تماس‌های تلفنی زیاد، تعیین وقت ویزیت و مدارک زیاد بیمه سلامت و … .

تنها راهی که میشه یکم این فضای ناراحت کننده رو بهتر کرد، استفاده کردن از سبک کمدی توی ساخت ویدیو موشن گرافیکی این کسب و کاره، در غیر این صورت هیچ‌کس دلش نمیخواد که اون ویدیو رو ببینه و باهاش ارتباط برقرار کنه. استفاده از فضای طنز و سبک کمدی، همون کاریه که توی این ویدیو طراحا برای جذاب مشتری و تاثیرگذاری بهترش، انجام دادن.

با دیدن این ویدیو، میتونیم یه برداشت خنده دار و کمدی از بدترین قسمت های ملاقات با دکتر داشته باشیم. میشه با کمک شوخی و خنده، یه موضوعی که باعث ناراحتی میشه رو، جذاب کردش. از دیگه ویژگی های خوب این ویدیو میشه به اسکلت رقصنده بامزه این ویدیو و استفاده از Zocdoc “Z” به عنوان بخشی از چهره شخصیت اصلی ویدیو، اشاده کرد.

 

4. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، eCTE

 

 

این نمونه مثال دیگه ای از یه ویدیوی موشن گرافیکی کسب و کار نوپا هستش که از اطلاعات هوشمندانه ای برای ساخت ویدیوش استفاده کرده. ویدیوی eCTE هم دقیقاً مثل ویدیوی YOVA، از رویکردی توی ویدیوش استفاده کرده که جزئیات بیشتری از نحوه عملکرد این شرکت رو توضیح میده که معمولاً توی ویدیوهای این نوع از کسب و کارها دیده میشه.

 

5. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Digit

 

 

شاید اینجوری به نظر نرسه، اما نکته و ایده های زیادی توی این ویدیوی موشن گرافیکی که برای شرکت Digit هستش، وجود داره. نداشتن پول هم مثل سلامتی، موضوعیه که باعث میشه آدم نتونه خیلی کارو بکنه.

صدای استفاده شده توی این ویدیو اونقدر آرامش بخشه که همه رو غافلگیر میکنه. استفاده از این تکنیک در کنار گرافیک ساده و دوستانه، تونسته به خوبی مخاطبای این ویدیو رو جذب خودش کنه و پیام ویدیو رو به اونا انتقال بده. پیام مهمی که به مخاطبا میگه میتونین با کمک این برنامه توی هزینه هاتون صرفه جویی کنین و این دقیقا همون چیزیه که هممون توی زندگی پرمشغلمون بهش نیاز داریم.

 

6. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Tracklib

 

 

تصویرهای رنگارنگ، یه مقدمه سرگرم‌کننده و یه موسیقی متن عالی، ویدیوی موشن گرافیک کسب و کار Tracklib رو به عالیترین شکل به وجود آورده. این ویدیو با صحنه‌ای شروع میشه که تنها توی چند ثانیه ما رو به تاریخ موسیقی می‌بره، حتی اگه مخاطب هدف این ویدیو نباشیم، به خوبی جذب این ویدیو میشیم.

قطعا میتونیم بگیم که این ویدیو، برای مخاطبان هدفش خیلی بهتر عمل می‌کنه و یه راه‌حل خیلی خوب برای هر کسی که درگیر تولید رسانه هستش، ارائه میکنه. چه جوری میتونیم یه موسیقی خوب رو با هزینه منطقی بسازیم؟ خوشبختانه Tracklib این کار رو به خوبی میتونه انجام بده و راه حلی رو به مخاطباش ارائه میکنه که هر تهیه‌کننده‌ای رویای اون رو داره.

 

7. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Nest

 

 

وقتی که این ویدیو پخش شد، Nest توی زمینه فناوری خونگی فعالیت میکرد. اما هنوز هم این ویدیو به عنوان یه ویدیوی موشن گرافیکی برای کسب و کارهای نوپا میتونه الهام بخش باشه چون یه مفهوم تکاملی موثری رو به مخاطبا آموزش میده.

خیلی از مردم نمیدونستن که سیستم Nest میتونه بیشتر از کنترل خنک کننده و چراغ ها برای اونا کار انجام بده. هدف از طراحی این ویدیو نشون دادن کارهایی بود که میشه با کمک این فناوری خونگی انجام داد و همچنین این ویدیو باعث شد، ترس خیلی از افراد از فناوری پیچیده کم بشه. همه این ویژگی ها توی ویدیوی موشن گرافیکی روان و زیبای بالا جمع شده که میتونه برای ساخت ویدیو بعدیتون کمک کننده باشه.

 

8. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Be My Eyes

 

 

معمولا ما داستان های زیادی درباره جنبه ترسناک فناوری می شنویم اما توی این ویدیو میتونیم یکی از جنبه های الهام بخشش رو ببینیم.

چشم من باش، خدمتی برای نابینایان و داوطلبانی هستش که مایلن به این افراد کمک کنن. این فناوری به افراد نابینایی که سؤالی دارن و نمیتونن جواب سوالشونو بگیرن کمک میکنه (مثل، پیرهنی که توی دستمه چه رنگیه؟، شیری که توی یخچاله تاریخ مصرفش گذشته یا نه و …) و اونا میتونن با کمک یه تلفن هوشمند با یه داوطلب ناشناس ارتباط برقرار کنن و  داوطلب می تونه به راحتی با یه نگاه، جواب سوال اونا رو بده و بهشون کمک کنه.

ویدیوی موشن گرافیک این شرکت اونقدر ساده و قابل درک و جذاب طراحی شده که قطعا هر کسی اونو ببینه برای کمک به این افراد توی این برنامه ثبت نام میکنه.

 

9. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Volterman Smart Wallet

 

 

این ویدیوی برای یه کسب و کار تازه تاسیس کیف پول هوشمند Volterman ساخته شده.

چیزهای زیادی توی این ویدیو نمایش داده میشه که ویژگی های خاص این کیف پول هوشمندو به مخاطبا توضیح میده و هدف این ویدئو جلب توجه بیننده برای پیوستن به کمپین تامین بوجه برای این شرکت بوده که این ویدیو توی این زمینه تونسته موفق هم باشه.

این شرکت با کمک این ویدیو بیشتر از اندازه نیاز برای تأمین مالی پروژشون پول جمع کردن، حدودا بیشتر از 20 برابر اون چیزی که میخواستن، تونستن پول برای راه اندازی پروژشون جمع کنن. پس قطعا میشه این ویدیو رو جز ویدیوهای موفق قرار داد.

 

10. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Slack

 

 

توی این نمونه با یکی دیگه از ویدیوهای تبلیغاتی کمدی رو به رو هستیم که مخاطبای هدفش رو میخکوب می کنه. اگه تا به حال توی دفتری با چندین پروژه کار کرده باشین، میدونین که تلاش برای مرتب نگه داشتن همه ایمیل ها و پیام ها چه قدر کار سختی میتونه باشه. Slack با کمک یه طنز ملایم و بازیگران عالی، توی ویدیوش نشون داده که چه جوری میتونه برای مشکل شما یه راه حل خیلی خوبی داشته باشه.

 

11. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Airbnb

 

 

وقتی میشه یه ویدیوی موشن گرافیکی شرکتی یه دقیقه‌ای ساخت که باعث بشه یه شرکت اجاره خونه موقت، به موفق خوبی برسه، دیگه میشه بقیه سال رو تعطیل کرد و خوش گذروند! نمی‌دونم این ویدیو جایزه ای برنده شده یا نه، اما اگه جایزه برنده نشده باشه، خیلی تعجب می‌کنم. من درباره این ویدیو چیزی نمیگم و فقط اگه هنوز درست این ویدیو رو ندیدین، پیشنهاد میکنم یه بار کامل و دقیق ببینینش!!

 

12. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Boomerang

 

 

یکی دیگه از نمونه های عالی ویدیو تبلیغاتی لایو اکشن، این ویدیو برای شرکت Boomerang هستش که از سبک طنز برای رسوندن پیام خودش استفاده کرده. همچنین پیام رو توی ویدیو خیلی ساده بیانش کرده و اطلاعاتی که ممکنه روی بیننده تأثیر منفی یا عکس داشته باشه، صحبتی نکرده.

توی این ویدیو طراحا، اول درباره یه مشکل و چالش صحبت میکنن و بعد یه راه‌حلی براش ارائه میکنن، بعد اونو رد میکنن و بعد دوباره راه حل اصلی رو به مخاطبا ارائه میدن. هر کسی که این ویدیو رو ببینه قطعا خیلی کامل و روشن متوجه محصول و کاری که این شرکت انجام میده، میشه.

 

13. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Ahrefs

 

 

وقتی نوبته ساختن یه وب‌سایت برای کسب‌وکارتون میشه، هیچ چی بدتر از این نیستش که رقبای شما توی رتبه‌بندی‌های جستجو گوگل بالاتر از شما قرار بگیرن. مخصوصا وقتی که مشتریا به طور خاص سعی می‌کنن شما رو پیدا کنن. Ahrefs سرویسی رو ارائه می کنه که میتونه تجزیه و تحلیل کنه و به شما نشون بده که چه جوری میتونین از این اتفاق جلوگیری کنین. طراحای این ویدیو با کمک تصویرهای متحرک دو بعدی رنگارنگ و موسیقی متن شاد، یه موضوع غیر هیجان انگیز درباره SEO سایتو به یه موضوع  سرگرم کننده و جذاب تبدیل کردن.

 

14. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Sigfox

 

 

این ویدیوی موشن گرافیک دوبعدی برای Sigfox یه نمونه عالی از برندسازی یه شرکت و ساختن یه ویدیوی کامل درباره اون هستش. با استفاده از فونت‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های هماهنگ با لوگوی این برند، این ویدیوی تبلیغاتی خیلی جذاب و موندگار شده و همچنین میشه گفت کل ویدیو به زیبایی با شخصیت شرکت Sigfox مطابقت داره و تا آخر ویدیو، تصاویر و شخصیت این شرکت توی ویدیو به صورت واضح و روشن دیده میشه و همراه اونه!

 

15. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Gogoro

 

 

این ویدیوی تبلیغاتی که با استفاده از سبک تیزر گونه برای شرکت Gogoro ساخته شده، خیلی تأثیرگذار و جذاب هستش. از نظر روانی ثابت شده که ما انسان ها به شدت به تلنگرها، واکنش نشون میدیم و شیفتشون میشم و سعی میکنیم بیشتر درباره شون اطلاعات بگیریم و این ویدیو به خوبی از این ویژگی استفاده کرده.

توی زمان معرفی، تصویرهای بسته ی کوتاه زیادی از این محصول میبینیم، بدون اینکه اون رو به طور کامل ببینیم. وقتی بالاخره این اسکوتر رو به صورت کامل میبینیم، کل داستان این اسکوتر و ویژگی های این محصول به صورت جسورانه و بدون کلام نشون داده میشه که شامل موسیقی و تصاویری هیجان‌انگیز هم میشه که بیننده رو بیشتر و بیشتر شیفته این محصول زیبا میکنه. این نمونه یه ویدیوی عالیه که خیلی خوب توی ذهن هر بیننده ای موندگار میشه.

 

16. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Mobcrush

 

 

توی این نمونه یه ویدیوی موشن گرافیکی با چند شخصیت هنری و انیمیشنی عالی میتونیم ببینیم. توی این ویدیو از یه سبکی استفاده شده که برای یه شرکت B2B که متخصصان فروش رو هدف قرار میده نمیتونه مناسب باشه، اما کاملاً مناسب مخاطبان عاشق گیم و بازی هستش. همه چیز این ویدیو، این مخاطبای خاص رو جذب خودش میکنه و همه چیزهایی که این افراد لازمه بدونن رو توی مدت زمان کوتاه این ویدیو بهشون میگه. این ویدیو میتونه یه دستور العمل خوب برای افرادی باشه که میخوان توی این زمینه ویدیوی تبلیغاتی بسازن.

 

17. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Patreon

 

 

متقاعد کردن مردم برای پول دادن توی زمینه هنر یا تولید محتوا همیشه یه چالش بزرگ میتونه باشه. حتما دلیل خوبی وجود داره که عبارت “هنرمند گرسنه” انقدر رایج شده! ما توی جامعه به هنر نیاز داریم، اما بیشتر موقع ها، وقتی درباره هزینه کردن توی این زمینه صحبت میشه، نمیتونیم این کارو انجام بدیم و یه چیزی مانع ما میشه. اگر برای تهیه غذای روزانتون مشکل دارین، حمایت از یه نوازنده یا نقاش توی لیست اولویت های شما قطعا خیلی پایینه!

Patreon هم توی ویدیوش درباره همین موضوع میگه که چرا مهمه، هنرمندا بتونن آزادانه چیزی که میخوانو خلق کنن و کمی هم برای تلاش‌شون پول به دست بیارن. این ویدیو با کمک توصیف کردن و نشون دادن هنرمندای واقعی و محرک های احساسی، این کار رو به خوبی انجام داده و پیام ویدیو رو به خوبی به مخاطباش رسونده.

 

18. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Digitalocean

 

 

چه جوری میشه فهمید که یه ویدیوی تبلیغاتی برای یه کسب و کار نوپا موفقه یا نه؟ وقتی کل ویدیو رو میبینین، حتی اگه مخاطب هدف اون ویدیو هم نباشین، ممکنه اون محصول یا خدماتو درک نکنین. از این اتفاق نگران نشین.من هم وقتی اطلاعات کافی درباره یه موضوع نداشته باشم نمیتونم اونو کامل درکش کنم و بفهممش.

اما اگر DigitalOcean یه محصولی باشه که صنعت شما بتونه ازش استفاده کنه و شما اطلاعاتی در مورد اون داشته باشین، قطعا میتونین، این ویدیو رو درک کنین و جذبش بشین. چون این ویدیو یه ویدیو خنده دار و با صداگذاری و فیلمنامه عالی هستش، توجه شما رو قطعا جلب میکنه و شما رو مشتاق میکنه تا از محصول یا خدمات این شرکت استفاده کنین.

 

19. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Laclary

 

 

ویدیوی موشن گرافیک کسب و کار نوپای شرکت Laclary ترکیبی فوق‌العاده از فناوری و تصویرهای گرم و عامیانه هستش. در حالی که این فناوری پشتش یه انقلاب قرار داره، ولی ویدیوش رو جوری ساخته که بتونه به مخاطباش که خریداران معمولی و روزمره مواد غذایی هستن، با کمک این ویدیو ارتباط برقرار کنه.

طراحی، صداگذاری و موسیقی عالی و هماهنگ این ویدیو همگی به ایده پیچیده و آینده‌نگر، خرید مواد غذایی با راحت ترین شیوه و عادیترین شکل، کمک بزرگی کرده.

 

20. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Acrons

 

 

مشابه دیجیت، Acorns هم برنامه‌ای هستش که تغییرات کار شما رو به صورت دیجیتال میگیره و به طور خودکار اون رو به سبد سرمایه‌گذاری اضافه می‌کنه. رویکرد این ویدیو هم مشابه همون ویدیو قبلی هستش.

وقتی صحبت از پول میشه، طراحان ویدیو، از صدای ملایم، تصاویری عجیب، موسیقی آرام و سرعت آرامش بخش استفاده میکنن. همین جزئیات کوچیک باعث میشه ویدیوهای موشن گرافیکی مثل ویدیو بالا، به یه ویدیو قوی و موفق تبدیل بشه.

21. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Classdojo

 

 

توی نگاه اول، به نظر میرسه این ویدیوی موشن گرافیکی ClassDojo به سادگی از شخصیت‌های هیولا به عنوان راهی برای جلب توجه و جذب مخاطب استفاده کرده. اما چیزی که ما آخر میفهمم، اینه که شخصیت های این ویدیو خیلی مهمتر از اینها هستن. اونها بر اساس دارایی های واقعی شرکت طراحی شدن این ویدیوی موشن گرافیکی نمونه‌ای عالی از دارایی‌های یه برند توی تولید محتوا هستش.

 

22. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Instacart

 

 

کوتاه، شیرین، آموزنده، رنگارنگ، سرگرم کننده، مناسب برند و هر چیز دیگه ای که شما بگین توی این ویدیو وجود داره. این ویدیوی موشن گرافیکی خنده دار برای شرکت Instacart هر ویژگی مثبتی که فکرش رو بکنین داره.

 

23. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Blue Apron

 

 

بهترین راه برای فروش لوازم آشپزی یا مواد غذایی چیه؟ نشون دادن حس خوب و تصویرهایی که با چیزی که میخوایم بفروشین هماهنگی دارن.

Blue Apron توی ویدیوش، همه چیزهایی که به اندازه یه وعده غذایی مهم و حیاتی هستش مثل احساس گرم و مبهم نشستن پشت میز شام با افرادی که دوستشون داریم و برامون مهم هستن رو، نشون داده و یه وعده غذایی رو به اندازه شرکتی که با کمک اون تونسته این غذا و این حس و حال خوب رو به وجود بیاره، خوب و عالی میدونه.

 

24. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Etsy

 

 

اگه می‌خواین بدونین یه ویدیوی موشن گرافیکی با بودجه بالا چه جوری ساخته میشن، ویدیوی موشن گرافیکی کسب و کار تازه تاسیس Etsy Plus رو میتونین ببینین. برای ساخت این ویدیوها، انیمیشن ها فریم به فریم کشیده میشن و هر صحنه به آرومی به صحنه دیگه میره و ویدیو صحنه به صحنه ایجاد میشه. ساخت این ویدیوها زمان زیادی میبره اما ممکنه ما برای ساخت یه ویدیو تبلیغاتی زمان یا طراح ماهری نداشته باشیم که بتونه برامون این کارو انجام بده.

اکثر طراحان با استعداد میتونن این کارو انجام بدن، اما ممکنه برای ساخت این نوع از ویدیوها بودجه کافی یا زمان اضافی نداشته باشیم. اما اگه بتونیم ویدیوهای تبلیغاتی رو با این شیوه ایجاد کنیم، قطعا ارزشش رو داره و یه ویدیو موفق و موثری میشه.

 

25. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Taboola

 

 

طراحا توی ویدیوی موشن گرافیکی شرکت تازه تاسیس Taboola نشون دادن که برای رسوندن پیام توی ویدیو به عکس‌های پیچیده، حرکات فانتزی و اقدامات بی‌وقفه نیاز نداریم. استفاده از صحنه ساحلی توی ویدیو برای معرفی یه پلت فرم عالیه و سرعت این ویدیو و گوینده اون هم مناسب و خوب طراحی شده. Taboola پیام خودش رو با تصویرهای ثابت و آروم منتقل می‌کنه، که زمانی که می‌خواین محصول خودتون رو توی دنیای رسانه‌های دیجیتال بدون هدر دادن زمان بازاریابی کنین، تغییر سرعت ویدیو میتونه یه روش خوب و موثر توی این زمینه باشه.

 

26. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، MedUX

 

 

گاهی وقتا بهترین محتوای بازاریابی ویدیویی، محتواهای ساده هستن. ویدیو تبلیغاتی MedUX، پیامش رو به ساده ترین شکل به مخاطباش انتقال داده. متن کمی توی ویدیو قرار داده شده و چیزهایی که قراره مخاطب بدونه با کمک جلوه های بصری زیبا و تصویرهای فوق العاده جذاب ویدیو، نشون داده شده. بیننده های این ویدیو، یه پروانه رو توی سراسره دنیای دیجیتال دنبال میکنن و تصویرهای خیالی از “پرواز داده ها” رو میبینن. این ویدیو یه مثال عالی برای رسوندن پیام بدون دادن اطلاعات زیاد و بی فایده به مخاطب هستش.

 

27. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، ParkWise

 

 

این ویدیوی موشن گرافیکی شرکت تازه تاسیس ParkWise با یه ضربه و حرکت خیلی موثری شروع میشه. همه ما میدونیم (چه دوست داشته باشیم در مورد اون فکر کنیم یا نه) که زمان تنها منبعیه که هرگز نمی تونیم بیشتر از اون استفاده کنیم و وقتی از دستش بدیم دیگه رفته و برگشتنی وجود نداره. پس وقتی ParkWise به ما یادآوری می کنه که چقدر از زمانمون رو (معمولا یه هفته کامل توی یه سال) فقط دنبال پیدا کردن جا برای پارک ماشین تلف می کنیم، چه قدر برامون سخت وغیر قابل درکه!

این حرف انقدر سخته که بیننده رو به دیدن بقیه ویدیو تشویق میکنه تا بتونه بفهمه که این برنامه چه جوری مشکلشو حل میکنه و بهش زمان بیشتری برای انجام کارهای مهم میده.

 

28. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، DefinedCrowd

 

 

بیاین با هم رو راست باشیم، صحبت درباره “داده های بدون ساختار” هیجان انگیزترین چیز توی دنیا نیستش و توی ویدیوهای تبلیغاتی این نوع از شرکت ها نمیشه از طنز، احساسات یا سبک داستانی یا روش هایی که باعث جذب بهتر مخاطب میشه استفاده کرد. پس چی کار میشه کرد؟ خوب، میشه با جست و جوی عمیق توی برند و کار و چگونگی اون شروع کرد.

باید ویدیویی ساخته بشه که متناسب با لحن اون کسب و کار باشه، مفاهیم پیچیده رو ساده کنه، از رنگ های شرکت و استانداردهای برند توی طراحیش استفاده کنه تا بتونه یه محتوای پویا و روان ایجاد کنه که به راحتی توجه هر فردی رو به خودش جلب کنه.

درسته که توی نگاه اول این نوع از ویدیوها ساده به نظر میرسن، اما اگه ویدیو رو به بخش های کوچیک تر تقسیم کنیم، همه جنبه های اون از موسیقی گرفته تا صدای گوینده، رنگ و آهنگ و … به دقت ساخته شدن تا این ویدیو بسیار جذاب و موفق و به یاد ماندنی بشه.

 

29. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، Codacy

 

 

میدونین که استفاده از تصویرهای پویا یه راه آسون برای نشون دادن ایده های پیچیده به مخاطبای ویدیو هستش و یه راه دیگه میتونه استفاده از شخصیت های مختلف توی ویدیو باشه.

ویدیو شرکت Codacy که یه محصول ضروری به مخاطباش معرفی میکنه، برای رسوندن پیام ویدیوش به مخاطباش از عناصر انسانی یا همون شخصیت های مختلف استفاده کرده تا بتونه یه ویدیوی عالی بسازه. حتی اگر اون افراد توی ویدیو «افراد واقعی» نباشن، اضافه شدنشون توی ویدیو باعث میشه که ویدیو برای مخاطب قابل درک بشه.

توی ویدیو چهره‌هایی رو می‌بینیم که انگار توی موقعیت‌های مختلف دنیای واقعی هستن و می‌بینیم که اونها با کمک Codacy یه راه‌حل واقعی برای مشکلشون پیدا می‌کنن. درواقع هیچ کدوم از این تصویرهای واقعی نیستن ولی بسیار تاثیرگذار هستن که استفاده از این روش رو میتونیم یه ایده عالی برای ساخت ویدیوهای موشن گرافیکی بدونیم.

 

30. ویدیو موشن گرافیک کسب و کار نوپا، FairFly

 

 

توی این ویدیوی تبلیغاتی از رنگ روشن و تصویرهای ساده و شخصیت های بامزه و ساده برای معرفی این برنامه استفاده شده و گوینده ویدیو هم با سرعت مناسب و جزییات کامل این پلتفرم رو به مخاطبا توضیح داده.

یکی دیگه از نکات مثبت این ویدیو رو میتونیم نشون دادن اسم و لوگوی این برند توی قسمت های مختلف این ویدیو بدونیم که باعث میشه اسم این شرکت توی ذهن بیننده ها موندگار بشه.

 

سخن پایانی

امیدوارم از این 30 نمونه ویدیو تبلیغاتی برای کسب و کارهای نوپا لذت برده باشین. توی این نمونه ها از همه سبک و روش حتی لایو اکشن هم در کنار موشن گرافیک برای ساخت ویدیوی تبلیغاتی استفاده شده بود. ما از همه سبک ویدیو بهتون نشون دادیم تا شما بتونین ویژگی های مثبت همهشونو ببینین و نکته هاشونو یاد بگیرین و از ایده و نکته های مثبتش برای ساخت ویدیوی بعدی خودتون الهام بگیرین.

اگه به ساخت ویدیوی برای کسب و کارهای نوپا علاقه دارین ولی توی ساختنش مشکل دارین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.

اگر هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.

آزاده کریمی

سلام! من آزاده کریمی، معمار و علاقه‌مند به یادگیری و کشف چالش‌های جدید هستم. به همین دلیل از نوشتن مقالات، لذت می‌برم.🌟

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا