نمونه موشن گرافیک

10 نمونه از بهترین ویدیو بازاریابی موشن گرافیک

این 10 ویدیو بازاریابی موشن گرافیک که توی این مقاله براتون قرار دادیم رو با دقت ببینین تا متوجه بشین که این ویدیوها چه جوری میتونن به کسب و کار شما کمک کنن تا مشتریان جدیدی رو جذب کنین.

همون طور که میدونین ارزیابی کیفیت ویدیو بازاریابی موشن گرافیک به یه عامل بستگی داره … نتیجه اون!

با این حال، سازندگان ویدیو بازاریابی موشن گرافیک، باید چندین استراتژی رو موقع تولید محتوای باکیفیت در نظر بگیرن.

با کمک مثال‌های زیر، بعضی از بهترین ویدیوهای بازاریابی موشن گرافیک رو به شما نشون میدیم تا الهام بخش شما برای ساخت ویدیو بعدیتون باشن.

 

بازاریابی ویدیویی چیه؟

بازاریابی ویدیویی استفاده از رسانه برای تبلیغ یه محصول، خدمات یا نام تجاری هستش. این شامل تولید ویدیوهای جذاب و با کیفیت بالاس که برای جلب توجه مخاطبای هدف و انتقال مؤثر پیام بازاریابی شما طراحی و تولید میشه.

 

ویدیوهای بازاریابی چه جوری کار می کنن؟

ویدیوهای بازاریابی از ترکیبی از محتوای دیداری و شنیداری برای انتقال پیام به بیننده استفاده می کنن. اونا به شکلی طراحی میشن که زمان ارائه اطلاعات درباره یه محصول یا خدمات، جذاب و سرگرم کننده باشن.
کلید موفقیت ویدیوهای بازاریابی اینه که محتوایی ایجاد کنن که مخاطب هدف شما رو جذب کنه. این به معنی درک نیازها، علایق و مشکلات مخاطب هدف و ساختن ویدیوهاییه که به این موارد میپردازه.
برای دیدن نمونه های خاص و موفق ویدیوهای بازاریابی موشن گرافیک و ایده گرفتن از اونا برای ساخت یه ویدیو بازاریابی موشن گرافیک عالی ادامه این مطلب رو از دست ندین.

 

1. ویدیو بازاریابی موشن گرافیک Creattie

اولین ویدیوی ما برای کتابخانه Creattie Lottie هستش. این ویدیو بازاریابی موشن گرافیک به سبک مینیمالیستی و عالیی طراحی شده.
Lottie درواقع از یه قالب انیمیشنی جدید و هیجان انگیز برای ویدیوش استفاده کرده چون کتابخانه های زیادی به صورت آنلاین وجود ندارن، با این کار میخواسته مخاطباشو جذب ویدیو و خدماتش بکنه. ویدیو بازاریابی موشن گرافیک این کتابخونه به وضوح پلتفرمش رو با عبارات مرتبط، برای مخاطبان هدفش توضیح میده.

این ویدیو همچنین مزایای ویدیوهای بازاریابی سفارشی سازی شده رو با گردش کار مستقیماً کتابخانه برند Creattie و عناصر موجود توی پلتفرم این کتابخانه رو نشون میده.

نکات مهم این ویدیو که میتونه برای شما الهام بخش باشه:

  • سبک اصلی ویدیو بازاریابی موشن گرافیک این کتابخانه
  • مثال عالی از یه ویدیوی توضیحی که به خوبی طراحی و ساخته شده

 

2.ویدیو بازاریابی موشن گرافیک Logitech and RingCentral

توی این نمونه میتونین، اهمیت صدا و تصویر رو توی ویدیوهای بازاریابی محصول بببینین.

تبلیغات Logitech و RingCentral انیمیشنی به سبک کارتونی رو با محصولات واقعی ترکیب کردن تا به طور موثر نشون بدن که چه جوری راه‌حل‌های ویدیویی اونا میتونه با جریان‌های کاری رایج تجاری ترکیب بشه. در نتیجه، محصولات توی ویدیو بازاریابی موشن گرافیک به خوبی برجسته میشه و توجه بیننده رو به خودش جلب می کنه.

این ویدیو همچنین یه نمونه عالی از طراحی صدا رو به ما نشون میده. در حالی که صداگذاری جزء صوتی غالب توی ویدیوها هستش، صداهای دیگه ای، مثل اعلان‌های اتصال دستگاه، بینندگان رو درگیر و همراه ویدیو میکنه.

نکات مهم این ویدیو که میتونه برای شما الهام بخش باشه:

  • ترکیبی از سبک کارتونی و تصاویر واقعی محصول
  • گوینده، موسیقی پس‌زمینه و نویزهای اضافی به‌طور یکپارچه توی ویدیو بازاریابی

 

3.ویدیو بازاریابی موشن گرافیک Every product carbon neutral by 2030 | Apple

بازاریابی محتوای ویدیویی اپل یکی از بهترین ویدیوهای بازاریابی توی جهان هستش. در حالی که این غول فناوری پروژه‌های بسیاری رو با بودجه‌های کلان و بسیاربالا (غیرممکن برای اکثر کسب‌وکارها) تولید کرده، ولی ویدیو بالا یه ویدیو کم هزینه ولی عالی برای این برند هستش.

اپل با یه صداپیشه قوی، متن و وعده های جسورانه تونسته یه ویدیو بازاریابی ساده و در عین حال بسیار موثر تولید کنه. این مثال ثابت می‌کنه که برای ایجاد محتوای تاثیرگذار به بودجه بالایی نیاز ندارین، مخصوصاً وقتی که روی پیام‌هایی که میخواین به مخاطباتون بدین تمرکز می‌کنین.

نکات مهم این ویدیو که میتونه برای شما الهام بخش باشه:

  • استفاده عالی از انیمیشن متن و نمادها
  • نمونه ای با بودجه کم و تاثیرگذاری فوق العاده

4.ویدیو بازاریابی موشن گرافیک Android Rock, Paper, Scissors

بازاریابی ویدیویی یوتیوب یه تبلیغات عالی و تاثیرگذاره و به برندها اجازه میده به روش‌های غیر متعارف بتونن داستان سرایی کنن. برای مثال، اندروید انتخاب می‌کنه که بدون صدا و متن خاص پیش بره تا قدرت برندش رو نشون بده!

در حالی که گفتن یه داستان بدون کلمات یا متن میتونه خیلی سخت باشه، یه آهنگ اصلی میتونه احساسات شخصیت ها رو توی ویدیو به تصویر بکشه. اندروید از یه موسیقی متن استفاده می کنه تا بینندگان رو جذب ویدیو کنه و تا اخر ویدیو درگیر نگه داره. بعد از دیدن این ویدیو بازاریابی موشن گرافیک، به راحتی میتونین با شخصیت‌هایی که ارزش‌های اصلی برند رو نشون میدن ارتباط برقرار کنین.

نکات مهم این ویدیو که میتونه برای شما الهام بخش باشه:

  • داستان سرایی قوی بدون صدا
  • استفاده از آهنگ اصلی

 

5.ویدیو بازاریابی موشن گرافیک Many, Many Thank You’s | Airbnb

Airbnb از یه ویدیوی بازاریابی موشن گرافیک دلگرم کننده برای تشکر از مهمانان و میزبانان استفاده می کنه و در عین حال وعده های برندش رو به صورت تاثیرگذار توی ویدیو بیان می کنه. ویدیوی شما همیشه نباید محصولاتی رو توضیح بده یا پیشنهاد فروشی رو مستقیماً ارائه بده. Airbnb توی این ویدیو بر شناسایی رفتار مهمانان و میزبانان تمرکز می کنه تا اهمیت مهمان نوازی رو بیان کنه.

با اینکه این ویدیو بازاریابی موشن گرافیک، بینندگان رو توی فرآیند رزرو راهنمایی نمی‌کنه، اما حتی کاربرانی که با Airbnb آشنا نیستن هم درک درستی از نحوه عملکرد برنامه پیدا می‌کنن. شما میتونین این کار رو با نمایش یه تجربه کاربری بهینه توی ویدیو بازاریابی خودتون انجام بدین. در نتیجه، جنبه‌هایی از کسب‌وکار رو که کاربران فعلی از اون لذت می‌برن نشون داده میشه و در عین جذب مشتریان جدید با ویدیو امکان پذیر میشه.

نکات مهم این ویدیو که میتونه برای شما الهام بخش باشه:

  • استفاده از تصاویر بصری برای ارائه پیام های برند که مهمان نوازی رو نشون میده

 

6.ویدیو بازاریابی موشن گرافیک GWK: Old MacDonald Has A Farm

ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه یکی از جنبه های مهم بازاریابی محتوای ویدیویی هستش. یکی از راه های جذب بینندگان استفاده از نوستالژی ها هستش.

GWK ویدیوی خودش رو با آهنگ آشنای مهد کودک “Old McDonald” ارائه می کنه تا بینندگان رو جذب کنه و بین اونا و محصولش پیوند ایجاد کنه. گوینده با خوندن کلمه به کلمه آهنگ شروع می کنه، سپس آهنگ ادامه پیدا میکنه و گوینده توضیح میده که چه جوری شرکت “به افرادی که به مردم غذا میدن” غذا میده.

راه هایی که این ویدیو میتونه برای شما الهام بخش باشه:

  • استفاده از یه آهنگ آشنا برای ایجاد پیوند و جذب بینندگان

 

7.ویدیو بازاریابی موشن گرافیک Hard Times For Super Thieves

توی نگاه اول، نمیتونین جلوه‌های بصری سه بعدی منحصربه‌فرد VanMoof رو تحسین نکنین. این انیمیشن زیبا از همون فریم اول توجه شما رو به خود جلب می کنه. با این حال، با پیشرفت ویدیو، شما مجذوب قالب اصلی ویدیو که سبک مستند هستش میشین.

VanMoof به ما نشون میده که کیفیت جزء ضروری بازاریابی دیجیتال هستش. یه ویدیو بازاریابی رو میشه با نوشتن سناریو به صورت عالی طراحی کرد البته اگه بتونین یه ویدیوی محصول یه دقیقه ای تولید کنین که بینندگان رو ترغیب کنه تا اخر اونو ببینن.

نکات مهم این ویدیو که میتونه برای شما الهام بخش باشه:

  • قلاب سریع با تصاویری زرق و برق دار
  • رسوندن مفهوم داستان اصلی به مخاطب

 

8.ویدیو بازاریابی موشن گرافیک Porsche_Gestalt

بیشتر آگهی‌های تبلیغاتی خودرو لایو اکشن هستن و به بازیگران، بسته شدن جاده‌ها، فیلم‌های پهپادی و بودجه هنگفتی نیاز دارن ولی پورشه با متحرک سازی طرح های نمادین خودش توی هزینه هاش صرفه جویی کرده.

یکی از راه‌هایی که پورشه از این سبک استفاده می‌کنه و موفقه، استفاده از انتقال‌های تصاویر یکپارچه و چشم‌گیر توی ویدیو هستش. عناصر هر تصویر متحرک توی تصویر بعدی بافته و منتقل میشن. بینندگان در حالی که بزرگراه رو توی آینه دید عقب پورشه تماشا می کنن که به غروب خورشید تبدیل میشه و این ثابت می کنه که انیمیشن زمانی که به طور موثر و زیبا طراحی بشه میتونه به ارزش ویدیوهای بازاریابی شما اضافه کنه و اونو موثر و جذاب کنه.

نکات مهم این ویدیو که میتونه برای شما الهام بخش باشه:

  • تولید انیمیشن زنده
  • انتقال های چشم نواز توی ویدیو

 

9.ویدیو بازاریابی موشن گرافیک Geoff The Film

آزادی ویدیوهای YouTube Marketing برای کسب و کار به سازندگان این امکان رو داده که از قالب‌های 5، 15، 30 و 60 ثانیه‌ای فراتر برون. هاینز با تولید داستانی دلچسب بیش از 3 دقیقه یه ویدیو بازاریابی جذاب ساخته.

با این حال، توانایی ساختن ویدیوهای بازاریابی طولانی مدت لزوماً به این معنی نیستش که همیشه این کار موثره و جواب میده. درگیر نگه داشتن بینندگان توی این نوع ویدیوها چالش برانگیز هستش، اما اگه داستانی مرتبط بنویسین و اون رو به شیوه ای جذاب بسازین، میتونین یه ویدیو تاثیرگذار و سرگرم کننده ولی طولانی داشته باشین.

نکات مهم این ویدیو که میتونه برای شما الهام بخش باشه:

  • درگیر نگه داشتن بیننده بیش از 60 ثانیه
  • ساخت و طراجی عالی ویدیو

10.ویدیو بازاریابی موشن گرافیک Mailchimp // Marketing Platform

برخلاف ویدیو بازاریابی طولانی پریمیوم هاینز، MailChimp یه نمونه عالی از یه ویدیوی بازاریابی متحرک 30 ثانیه ای مینیمال هستش. این ویدیو از صدایی آرام اما واضح برای برقراری ارتباط با مخاطب و توضیح خدمات این پلتفرم تبلیغاتی استفاده می‌کنه. همچنین رنگ زرد روشن این برند هم به عنوان پس‌زمینه این ویدیو انتخاب شده.

یادتون باشه که انتخاب طول مناسب برای ویدیو به عوامل زیادی بستگی داره. اما اگه می‌خواین محتوایی تاثیرگذار ارائه بدین، سناریو ویدیو شما باید خاطره‌انگیز باشه. MailChimp از حداقل تصاویر توی ویدیو استفاده میکنه (اگرچه اونها از نظر زیبایی شناختی جذاب و مرتبط با برند هستن) چون مفهوم ویدیو بسیار قویه. این شرکت مزایای بسیار متفاوتی رو برای مشتریان ارائه میده که اسم برند به اندازه کافی خدمات اون رو توصیف نمی کنه و با کمک این ویدیو خدمات این برند توضیح داده شده.

نکات مهم این ویدیو که میتونه برای شما الهام بخش باشه:

  • ایجاد یه ویدیوی توضیح دهنده موثر توی 30 ثانیه
  • استفاده از سبک مینیمالیستی برای ویدیو

 

سخن پایانی:

ویدیو بازاریابی موشن گرافیک به ابزاری قدرتمند برای مشاغلی تبدیل شدن که به دنبال تعامل با مخاطبان هدف خودشون و افزایش فروش هستن. با استفاده از پتانسیل های خلاقانه انیمیشن، میتونین محصولات و خدمات خودتون یا مشتریتون رو به شیوه ای بصری و جذاب به نمایش بذارین و در عین حال پیام های کلیدی رو هم با مخاطبای ویدیو به اشتراک بذارین و آگاهی لازم درباره برندتون رو توی ذهن مخاطباتون ایجاد کنین.

اگه میخواین یه ویدیو بازاریابی موشن گرافیکی بسازین ولی نمی‌دونین از کجا شروع کنین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.

اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.

آزاده کریمی

سلام! من آزاده کریمی، معمار و علاقه‌مند به یادگیری و کشف چالش‌های جدید هستم. به همین دلیل از نوشتن مقالات، لذت می‌برم.🌟

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. Airbnb ویدیو را با پروانه شروع و با پروانه خاتمه داد. در واقع از تکنیک آغاز و پایان پرانتزی مانند در ویدیو استفاده کرده بود. سپاس از انتخاب های خوب شما.

  2. چقدر جالب که ویدیوی اول با یک تغییر رنگ ساده و سرعت حرکت المان های تصویریش اون حس لازم رو به مخاطب انتقال میده. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا