آموزش های متفرقه

مقایسه ویدیو تبلیغاتی سفارشی با ویدیو تبلیغاتی آماده

توی این مقاله قراره، ویدیو تبلیغاتی سفارشی رو با ویدیو تبلیغاتی آماده مقایسه کنیم. اگه درباره ساختن یه ویدیوی تبلیغاتی تحقیق کرده باشین، متوجه شدین که ویدوهای تبلیغاتی به دو نوع ویدیو تبلیغاتی سفارشی و ویدیو تبلیغاتی آماده تقسیم میشن. ما تفاوتهاشونو و اینکه هر کدومش چه کمکی میتونه بهتون بکنه و برای چه کسب و کاری مفید و موثر هستش رو بهتون میگیم.

راه های زیادی برای ساخت یه ویدیو بازاریابی وجود داره و شما نمی تونین موفقیت اون رو 100٪ پیش بینی یا تضمین کنین، قطعاً ویژگی های خاصی وجود داره که می تونه شانس بهتری برای موفقیت شما ایجاد کنه. توی این مقاله، ما درباره تفاوت بین یه ویدیو تبلیغاتی سفارشی و یه ویدیوی تبلیغاتی آماده برای شرکت ها یا برندهای مختلف صحبت می کنیم.

قبل از شروع بررسی تفاوت‌های اصلی بین این دو نوع محتوای ویدیویی، بیایین هر کدوم رو به صورت جداگانه بررسی کنیم تا دقیقاً بفهمیم که اصلا این دو تا چی هستن. میدونیم که قطعا نحوه ساختن هر کدوم از این ویدیوها با اون یکی کاملاً متفاوت هستش، پس بذارین به هر کدوم از اونا اول یه نگاهی بندازیم.

 

ویدیوی تبلیغاتی سفارشی

[ux_image id=”16356″]

هر عنصری یا بهتره بگیم هر قسمتی از یه ویدیو تبلیغاتی سفارشی به شکلی ساخته میشه که با نیازهای خاص و اهداف اون شرکت یا برند مطابقت و هماهنگی داشته باشه. اگه کسب‌وکار پیچیده‌ای دارین که نیاز به توضیح یا معرفی دقیق‌تری داره، یه ویدیو تبلیغاتی سفارشی همون چیزیه که کسب و کار شما بهش احتیاج داره.
ویدیو تبلیغاتی سفارشی به شما کمک میکنه تا:

  • طراحی خاص و ویژه ای ایجاد کنین که با اسم تجاری اون شرکت مطابقت داشته باشه (یا می تونین از اول اونو بسازین تا مناسب کسب و کار شما باشه)
  • خودتونو از رقباتون متمایز کنین.
  • دقیقاً اون چیزی که گوینده یا سناریو میگه رو تجسم کنین و ارتباط قوی تری با مخاطبتون ایجاد کنین.
  • یه توضیح “جذب” تر ایجاد کنین.
  • ترافیک سایتتون رو با کمک موتورهای جستجو زیاد کنین. چون موتورهای جستجو محتوای جدید و تازه رو دوست دارن، به احتمال زیاد با یه ویدیوی سفارشی، افراد زیادی رو به سایت خودتون جذب میکنین.
  • با ایجاد یه مفهوم خنده دار و یا منحصر به فرد، سرگرم کننده و جذب کننده مخاطب بیشتری باشین.

 

 

ویدیو تبلیغاتی آماده

ویدیوهای آماده، ویدیوهای از پیش ساخته شده‌ای هستن که توی اون چندتا عنصر شخصی مثل متن و انیمیشن‌های لوگو اضافه میشه و تا حدی اون رو مطابق با نیازهای برند یا همون شرکت سفارشی سازی می‌کنه.
مزایای ویدیوهای آماده عبارتن از:

  • توانایی ویرایش اون به تنهایی و بدون یادگیری هیچ برنامه ای
  • بودجه ی کم برای ساخت اون

 

مقایسه ویدیو تبلیغاتی سفارشی با ویدیو تبلیغاتی آماده: کدوم برای کسب و کار شما مناسب تره؟

این سه موردی که توی ادامه این مقاله بهتون میگیم 3 عامل مهم هستن که باید برای انتخاب نوع ویدیو تبلیغاتی سفارشی یا آماده در نظر بگیرینشون.

 

1. بودجه

یه ویدیو تبلیغاتی آماده برای شما هزینه کمتری نسبت به ویدیو تبلیغاتی سفارشی داره. همچنین شرکت های مختلف هم هزینه های متفاوتی برای ساخت ویدیو تبلیغاتی سفارشی میگیرن.  با این حال، شرکت هایی که فکر می‌کنن ویدیو تبلیغاتی سفارشی هزینه زیادی داره و توی دراز مدت نتیجه‌ای نداره، اشتباه بزرگی میکنن.

همونطور که قبلاً گفتم، ویدیوهای تبلیغاتی آماده هیچ مزیتی توی بازاریابی و تبلیغات برای شما نداره. توی بیشتر مواقع مثل این میمونه که پولتون رو دور ریختین.

هدف هر ویدیوی بازاریابی افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر هستش و اگه ویدیوی شما (که توی خیلی ازمواقع اولین وسیله تعامل شما با مخاطبانتون هستش) یه ویدیو آماده ارزون قیمت باشه، پس مطمئن باشین که هیچ شانسی برای موفقیت و جذب مخاطب و مشتری ندارین و اون چیزی که مهمه و میتونه برای کسب و کار شما خطرناک باشه اینه که با ویدیوی تبلیغاتی آماده ممکنه که اعتماد مشتریانتونو از دست بدین.

همونطور که William A. Foster گفته – کیفیت هرگز تصادفی نیستش. همیشه نتیجه خوب و موثر از تلاش خالصانه و اجرای ماهرانه به دست میاد. یه ویدیوی تبلیغاتی سفارشی برای یه شرکت، نشون دهنده انتخاب عاقلانه خیلی از موارد توی تولید اون ویدیو هستش.

اگه بودجه شما کم هستش، ممکنه یه ویدیو تبلیغاتی آماده برای شما راه حلی خوبی به نظر برسه، اما شاید بهتر باشه که پولتونو برای خودتون نگه دارین و خرجش نکنین.

ویدیو تبلیغاتی آماده، یه طرح از پیش ساخته شده رو به شما میده که منحصر به فرد نیستش و به احتمال زیاد با محتوای بازاریابی خیلی از مشاغل دیگه یکی هستش. میشه گفت طراحی اولین چیزیه که توجه بیننده رو جلب می کنه و با طراحی ضعیف، هیچ شرکتی هیچ وقت به هدفش که جذب مشتری و فروش بیشتر هستش نمیرسه.

[ux_image id=”16355″]

از طرف دیگه، اگه یه ویدیو تبلیغاتی سفارشی رو انتخاب کنین، همه چیزهایی رو که برای یه تبلیغ کارآمد و قوی نیاز دارین بهتون میده، از طراحی منحصربه‌فرد که برای برند یا کسب‌وکار شما مناسب باشه، تا محتوای جذاب و توضیح واضح محصول یا خدمات شما و همین طور متقاعد کردن مخاطب برای خرید محصول یا استفاده از خدمات شما و حتی جذب بهتر و بیشتر اون!

نتیجه – یه ویدیوی بازاریابی و تبلیغاتی جایی برای صرفه جویی کردن توی هزینه ها نیستش!

 

2. زمان بندی

زمان ساخت ویدیو تبلیغاتی سفارشی، یکی از مواردی هستش که نمیشه از اون صرف نظر کرد و باید خودتون رو آماده کنین تا 2 تا 5 ماه صبر کنین تا ویدیوی سفارشیتون آماده بشه. اما من به شما اطمینان می دهم که قطعا ارزش صبر کردن رو داره چون نتیجه ای که آخر میگیرین قطعا یه نتیجه عالی و بالاتر از انتظار شما هستش.

از طرف دیگه، ممکنه فکر کنین که ویدیوهای تبلیغاتی آماده چون توی کمترین زمان ممکن آماده میشن پس خیلی خوب هستن. به سادگی فایل های خودتون رو توی ویدیوی آماده وارد میکنین و تموم میشه و ویدیو تبلیغاتی شما آماده میشه!

خوب، من یه خبر بد برای شما دارم، این اتفاق قطعا به این سادگی نیستش و حتما شما با مشکلات جدی رو به رو میشین، مثل نوشتن یه سناریو، که بعد مجبور به ویرایش مجدد اون سناریو برای متناسب کردن اون با ویدیو آمادتون میشین، بعد باید صدای گوینده ضبط بشه و … .

برای یه غیرحرفه ای که سعی داره یه ویدیو تبلیغاتی بسازه، این کار به یه دردسر واقعی و بزرگ تبدیل میشه که آخرم باعث میشه که زمان و انرژی زیادی رو از دست بده و چیزی که آخر براش میمونه یه ویدیوی تبلیغاتی آماده هستش که هیچ ارتباطی با پیام بازاریابی اون شرکت یا برند نداره.

دقت کنین که یه استثنا هم وجود داره اونم برای اینه که بخواین برای مخاطبان داخلی شرکت خودتون، مثل کارمندان خودتون، یه محتوای آموزشی-توضیحی بسازین؛ برای این مورد میتونه یه ویدیوی آماده براتون کار راه بنداز و مناسب باشه.

 

3. شخصی سازی

[ux_image id=”16426″]

وقتی بخوایم یه ویدیو تبلیغاتی سفارشی رو با یه ویدیو تبلیغاتی آماده مقایسه کنیم، شخصی سازی یه عامل مهم دیگه ای هستش که باید اونو در نظر بگیریم. موقعیت یابی برند یکی از اهداف اصلی یه ویدیوی بازاریابی هستش و با ویدیوهای تبلیغاتی آماده نمیشه به درستی برای یه شرکت یا برند سطحی از شخصی سازی رو نشون داد که منحصر به فرد بودن و خاص بودن اون شرکت یا برند توش گنجونده شده باشه.

به سادگی با وارد کردن فایل های لوگو داخل یه قالب آماده ویدیو، محتوای اون ویدیو با اون نام تجاری هماهنگ نمیشه. همونطور که قبلاً هم گفتیم، ویدیوی تبلیغاتی یه شرکت همون چیزیه که توی اولین بار مخاطبان هدف اون شرکت با اون رو به رو میشن و اونو میبینن.

علاوه بر این که ویدیو ایده اون کسب و کار رو توضیح میده، باید چهره اون برند رو هم به خوبی نشون بده. با ویدیو تبلیغاتی آماده، قطعا نمیتونین ظاهر خوبی برای اون برند ایجاد کنین. پس اگه می‌خواین تجربه‌ای واقعاً منحصربه‌فرد برای مخاطبای هدفتون ایجاد کنین و اعتماد اونارو به خوبی جلب کنین، شخصی‌سازی دلیل مهم دیگه ای برای انتخاب یه ویدیو تبلیغاتی سفارشی هستش.

 

سخن پایانی

همونطور که درباره خیلی از چیزهایی که توی زندگی اتفاق میوفته، لازمه هزینه کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم این هم جز همون موارد هستش. البته بعضی از زمان های خاص هستش که میتونین از یه ویدیوی آماده استفاده کنین مثل دادن اطلاعات به کارمنداتون که نیاز به ساختن یه محتوای خاص و برجسته نداره. اگه سوالی درباره ویدیو تبلیغاتی سفارشی و ویدیو تبلیغاتی آماده هم دارین، زیر همین مقاله ازمون بپرسین.

اگه میخواین ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی سفارشی برای خودتون و یا مشتریتون بسازین و مشکل دارین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.

اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی سفارشی قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.

 

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. یکی از حسن های موشن گرافیک این هست که با توجه به بودجه کم یا زیاد کارفرما و در کیفیت های مختلف قابل انجام است. این قضیه که بر سئو و بازدید سایت تاثیر مثبت دارد هم مزید بر علت می شود که کارفرما به فکر استفاده از این سبک ویدیوی تبلیغاتی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا