آموزش های متفرقه

ویدیو تبلیغاتی عمودی چیست؟ + مزایا و نکات مهم

چرا ویدیو تبلیغاتی عمودی امروزه سر و صدای زیادی به پا کردن؟ من فکر میکنم به خاطر استفاده خیلی زیاد مردم از موبایل و پلتفرم های مختلف موبایلی باید از این نسبت بصری بیشتر استفاده بشه.

حتما قبلاً این نوع از ویدیوها رو توی بعضی از پلتفرم های اجتماعی دیدین. مخصوصا اگه از اینستاگرام یا اسنپ چت استفاده کرده باشین.

 

ویدیو تبلیغاتی عمودی چیه؟

ویدیو تبلیغاتی عمودی، ویدیویی توی جهت عمودی با نسبت تصویر متناسب با صفحه نمایش تلفن همراه شما هستش. نسبت تصویر این ویدیوها 9:16 هستش که دقیقاً معکوس نسبت استاندارد 16:9 توی جهت افقیه. با این که این نوع از ویدیوها ساده به نظر میرسن، ولی تا حدودی هم مخرب و یا مفید میتونن باشن.

[ux_image id=”16197″]

فقط چون که ویرایشگرهای ویدیو یا شرکت های سازنده ویدیو از ساخت ویدیو تبلیغاتی عمودی خوششون نمیاد، به این معنی نیستش که این ویدیوها ویدیوهای خوبی نیستن. اینجا جاییه که بازاریابان می تونن، یکی دو تا چیز در مورد ارتباط با مخاطبان هدف خودشون به تولیدکنندگان فنی یاد بدن.

مدت زمان خیلی زیادی، بیشتر متخصصان این صنعت و بازاریابان این نوع از ویدیو تبلیغاتی رو کهنه و غیرحرفه ای می دونستن. اما همه چیز در حال تغییره و شرکت ها دارن علاقه مند میشن که با این نسبت ویدیوهاشونو تولید کنن.

 

ویدیو تبلیغاتی عمودی برای کاربران موبایل مناسب هستش

[ux_image id=”16199″]

خوب، اگه به تصویر بالا نگاه کنین، ویدیو تبلیغاتی عمودی وقتی معنا پیدا می‌کنن که با صفحه نمایش موبایل در حالت عمودی دیده بشن.

امروزه ویدیوهای عمودی بیشتر استفاده میشن چون هیچ وقت توی طول تاریخ، تعداد کاربران تلفن انقدر زیاد نبوده ولی الان هم تعداد افرادی که از تلفن استفاده میکنن زیاد شده و هم تعداد بیننده های ویدیو اونم با موبایل!

با توجه به غول های نظرسنجی بازاریابی مثل Nielsen، بزرگسالان توی ایالات متحده توی سه ماهه اول سال 2018 هر روز 10 ساعت و 24 دقیقه رو توی رسانه های مختلف بودن. بخش مهمتر این گزارش اینه که 65 درصد از این زمانشون رو از تلفن همراه استفاده کردن و این روند روز به روز داره افزایش پیدا میکنه.

[ux_image id=”16200″]

بیاین بیشتر درباره این موضوع صحبت کنیم.

مخاطبان ویدیوها معمولا تنبل هستن و آمار این تنبل بودن رو ثابت می کنه. بر اساس گزارش MOVR Mobile، کمتر از 96 درصد از مردم تلفن های خودشون رو توی جهت عمودی نگه می دارن. علاوه بر این، کمتر از 30 درصد از این افراد با افقی بودن ویدیو، تلفن خودشون رو میچرخونن و حالت افقی میگیرن.

این به این معنیه که انتشار ویدیوی افقی توی شبکه های اجتماعی باعث میشه که به احتمال زیاد خیلی خوب ویدیو شما دیده نشه و مخاطب بعضی از صحنه ها و جزییات اونو از دست بده. ولی ویدیوهای عمودی کاملا صفحه موبایل رو پر می کنن، جایی برای حواس پرتی مخاطب باقی نمیذارن.

 

نتایج ویدیو تبلیغاتی عمودی

فقط بخاطر استفاده زیاد مردم از موبایل هستش که ساختن ویدیو تبلیغاتی عمودی رو قانع کننده و قابل درک کرده.

به گفته اسنپ چت، یکی از رهبران اولیه توی بازار تبلیغات ویدیوهای عمودی، این نوع از ویدیوها 9 برابر بیشتر از ویدیوهای تبلیغاتی افقی موثر هستن.

شرکت‌های بزرگی مثل آئودی گفتن که طبق گزارش Mobile Marketer، ویدیوهای عمودی تا 80 درصد بهتر از نمونه‌های سنتی عمل میکنن.

توی مطالعه دیگه ای، پلتفرم بازاریابی ویدیویی Buffer گفته که ویدیوهای عمودی 68 درصد بهتر توی تبلیغات عمل کردن و بازده و اثربخشی بهتری داشتن.

[ux_image id=”16203″]

ویدیوهای عمودی کمترین CPC (هزینه به ازای هر کلیک) و CPV (هزینه به ازای هر بازدید) رو دارن که به این معنیه که این نوع از تبلیغات ویدیویی بالاترین ارزش و بیشترین سود رو برای تولیدکننده های اونا دارن.

[ux_image id=”16204″]

علاوه بر این، این تبلیغات بیش از هر شکل دیگه ای، بازدید 3 ثانیه‌ای رو به همراه داشته.

[ux_image id=”16205″]

همین گزارش نشون میده که ویدیو تبلیغاتی عمودی خیلی کارآمدتر هستش حتی از ویدیوی مربعی فیس بوک هم بهتر و موثرتر هستن.

[ux_image id=”16206″]

 

ویدیو تبلیغاتی عمودی فقط یه مد نیست!

این نوع از ویدیوها حالا حالا هستن و کنار گذاشته نمیشن مگه اینکه توی آینده نه چندان نزدیک نحوه طراحی گوشی های هوشمند به طور اساسی تغییر کنه.

تبلیغ کنندگان رسانه های دیجیتال اونایی نیستن که ویدیو تبلیغاتی عمودی رو وارد بازار کردن و کار مردم رو راحت تر کردن، اونا فقط روند تولید ویدیو توسط پلتفرم های محتوای اجتماعی مثل Snapchat، TikTok و IGTV رو دنبال کردن و تونستن این نوع از ویدیوهای عمودی رو وارد بازار کنن.

همه پلتفرم ها از جمله یوتیوب، فیس بوک و توییتر از اوایل سال 2017 پلتفرم ویدیویی خودشون رو برای پشتیبانی از ویدیوهای عمودی تغییر دادن و حاشیه های سیاه کناری رو حذف کردن.

حتی هنرمندان بزرگ هم، از انتشار موزیک ویدیوهای با تناسبات عمودی ترسی ندارن و نسبت ابعاد افقی «سینمایی» رو که خیلی از سنت‌گرایان صنعت رسانه عاشق اون هستن، کاملاً کنار گذاشتن.

 

 

شکی نیست که ویدیوهای عمودی هنوز توی فضای دیجیتال خیلی فراگیر نشده، اما این نوع از ویدیوها چیزی هستش که هر بازاریاب میتونه برای تبلیغ بهتر و موثرتر روی اون حساب کنه و با این نسبت ویدیوی تبلیغاتیشو تولید کنه. شرکت‌های تولید ویدیوهای تبیلغاتی قبلاً به این تغییر واکنش نشون میدادن، ولی امروزه بهتر با اون کنار میان و از این نسبت توی ساخت کارهاشون استفاده میکنن.

 

ویدیو تبلیغاتی عمودی برای همه مناسب نیست!

نظرسنجی بازاریابی ویدیویی دیجیتال Hubspot همچنین نشون میده که 75٪ از پاسخ دهندگان نظرسنجی ترجیح میدن ویدیوها رو توی جهت افقی تماشا کنن.

اما این به این معنا نیستش که هر ویدیو باید توی جهت افقی دیده بشه. هیچ کس بهتر از شما هدف و پیام ویدیوی شما رو نمیدونه. اما می تونین مطمئن باشین که موقع انتخاب این فرمت ویدیویی، هیچ کس بازنده یا برنده نیست.

[ux_image id=”16210″]

 

چه جوری بازاریابان ویدیو می تونن از ویدیو تبلیغاتی عمودی استفاده کنن

نکته اصلی اینه که اکثر سازمان‌ها، بازاریابان و تبلیغ‌کنندگانی که ویدیوهای تبلیغاتی رو میسازن، در درجه اول از این موارد برای تبلیغات توی یه کانال دیجیتال و شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنن.

 

 

شرکت ها میتونن یه ویدیوی استاندارد افقی 16:9 رو برای فرمت‌هایی مثل فیلم‌های طولانی‌ برای وب‌سایت‌ها انتخاب کنن و ویدیوهای عمودی 9:16 رو یا حداقل ابعاد مربعی رو برای تبلیغات و پست‌های تبلیغاتی برای پلتفرمهای اجتماعی استفاده کنن.

توی ادامه این مقاله چند نکته بهتون میگیم که بهتر بتونین از ویدیو تبلیغاتی عمودی استفاده کنین.

  • مثل همیشه روی محتوا تمرکز کنین، اما به صورت عمودی!
  • دعوت به اقدام رو به‌ صورت واضح توی متن ویدیو تبلیغاتی عمودی خودتون استفاده کنین، چون بیشتر مخاطبان تلفن همراه ویدیوها رو بدون صدا میبینن.
  • 82 درصد از پاسخ‌دهندگان تبلیغات ویدیویی Hubspot گفتن که ویدیوها برای رسانه‌های مختلف ساخته نشدن، که این میتونه آزاردهنده و مشکل ساز باشه، پس تبلیغات ویدیویی افقی خودتون رو هیچ وقت برای یه ویدیو تبلیغات عمودی برش ندین.
  • از ویدیوهای کوتاه توی اینستاگرام و فیس بوک استفاده کنین، از این نوع از تبلیغات برای تعامل بهتر با مخاطب با هزینه کم تر ولی کارآمدتر میتونین استفاده کنین.
  • توی ویدیو تبلیغاتی عمودی خودتون توی عرض 15 ثانیه یا کمتر برای جلب توجه بیننده و دادن پیام ویدیو به اون، استفاده کنین و با نشون دادن هویت برند توی 3 ثانیه اول بهترین تاثیر رو روی مخاطبتون بزارین.

 

چه جوری ویدیو تبلیغاتی عمودی رو به درستی استفاده کنیم؟

میتونین برای بهبود کیفیت ویدیو عمودی خودتون کارایی که پایین گفته شده رو انجام بدین.

  • اگه می خواین از ویدیو تبلیغاتی عمودی یا حتی افقی و عمودی استفاده کنین، برای ساخت اون برنامه ریزی کنین.
  • میتونین قانون یک/سوم رو توی کادربندی سوژه ویدیوتون استفاده کنین.
  • استفاده از صفحه نمایش تقسیم شده میتونه به شما کمک کنه.
  • ویدیو عمودی خودتون رو تنظیم کنین و از متن به درستی استفاده کنین، پس فقط ویدیوی افقی خودتون رو به فرمت دلخواهتون برش ندهین و اطلاعات کلیدی ویدیو رو که از قاب به خاطر این برش خارج شدن رو حذف نکنین.
  • 76 درصد از مخاطبان تلفن همراه توی فیس بوک ویدیوها رو بدون صدا میبینن، پس از زیرنویس و متن روی صفحه حتما استفاده کنین.
  • ویدیوهایی با موسیقی پس‌زمینه ملایم‌تر، جذابیت بیشتری دارن و بهتر و بیشتر مخاطب رو جذب ویدیو میکنن.

 

سخن پایانی

حالا که ما وارد دوره ویدیو تبلیغاتی عمودی شدیم، خیلی مهمه که تولیدکنندگان ویدیو تبلیغاتی عمودی اونا رو به روش درست بسازن. پس، مشاوره با یه شرکت تولید ویدیو تبلیغاتی حرفه ای برای بررسی گزینه های شما برای تولید ویدیوی افقی یا عمودی، میتونه به بهتر شدن کار شما کمک کنه. پس با ما در ارتباط باشین. اگه سوالی هم دارین، زیر همین مقاله ازمون بپرسین.

اگه میخواین ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی عمودی برای خودتون و یا مشتریتون بسازین و مشکل دارین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.

اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی عمودی قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا