10 نمونه از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک معرفی محصول
ما 10 مورد از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک معرفی محصول رو توی این مقاله بهتون نشون میدیم. بعضی از این نمونه ها برای موفق ترین کمپین های بازاریابی تو دنیا هستن.
دادن محصولات جدید توی بازار جزء اساسی یه کسب و کار موفق هستش و ویدیوهای معرفی محصول جدید برای بازاریابی خیلی ضروریه!
یادگرفتن نکته ها و روش های استفاده شده توی ساخت ویدیوهای موشن گرافیک معرفی محصول برندهای موفق دنیا، خیلی میتونه برای موشن گرافیستا یا حتی یه شرکت که قصد داره یه ویدیو تو این زمینه برای محصولاتش درست کنه کمک کننده باشه.
ما 10 نمونه از ویدیوهایی که با موفقیت محصول جدیدی رو به بازار هدفشون معرفی کردن رو انتخاب کردیم و یکی یکی تو ادامه با جزییات براتون توضیحشون میدیم.
1. ویدیو موشن گرافیک معرفی محصول Tilder
اولین ویدیو از یه برنامه ضبط صدا و پادکست به نام Tilder هستش. طراحان این ویدیو یه زمان 60 ثانیه ای رو برای توضیح کامل درباره محصول جدید خودشون درنظر گرفتن تا به کاربرانشون توی سازماندهی کردن صداهای طولانی کمک کنن.
Tilder با نشون دادن یه شنونده نا امید توی ابتدای ویدیوش، مخاطبانش رو تحت تاثیر قرار میده و بعد راه حلش که نرم افزار خودش هست رو به مخاطباش ارائه میکنه.
طراحان این ویدیو موشن گرافیک معرفی محصول کار جذابی با کمک انیمیشن و صحنه های کوتاه برای نشون دادن مشکل رایج مخاطباش و راه حل اون انجام داده و به شکلی این کارو انجام داده که مخاطبا با شخصیت اصلی این ویدیو میتونن به خوبی ارتباط برقرار کنن.
این ویدئو به طور کامل نحوه کار با این نرم افزار رو با نمایش تصاویر متحرک به مخاطبا توضیح میده. Tilder مخاطبانش رو توی همه مراحل استفاده از نرم افزارش مثل آپلود صدا، رونویسی محتوا، سازماندهی اون توی فصل ها و خلاصه ها، و در اخر ارائه تجزیه و تحلیل، راهنمایی میکنه.
2. ویدیو موشن گرافیک معرفی محصول Eero by Amazon
Eero Wifi آمازون فقط یکی از دهها محصول مشابه موجود توی بازار هستش، پس آمازون باید توی ویدیوش به مخاطباش بگه که چرا محصول اونا از محصول های مشابه توی بازار بهتر هستش.
این ویدیو موشن گرافیک معرفی محصول با کمک انیمیشن مزایای محصول رو به مخاطباش توضیح میده. تصاویر و صدای سرعت نور، پهنای باند برتر این شرکت رو نشون میده و به مخاطبا اتصال اینترنت اطراف خونه و این که چه جوری میتونن شبکه خودشون رو از طریق دستگاه های شخصی کنترل کنند، گفته میشه.
این ویدیو، یه ویدیو معرفی محصول جدید هستش که محصولی رو معرفی کنه که خیلی برای کاربرا ملموس نیستش و این میتونه تو بحث بازاریابی، چالش برانگیز باشه. طراحان این ویدیو تصمیم گرفتن از انیمیشن برای نشون دادن ویژگی های این محصول استفاده کنن و با کمک این روش محصولشون رو به خوبی توی این بازار شلوغ به مخاطباشون معرفی کردن.
3.ویدیو موشن گرافیک معرفی محصول 1972 Bourbon
تبلیغات برای محصولی مثل الکل خیلی سخته چون یکی از رقابتی ترین صنایع روی کره زمین هستش. هزاران شرکت مثل bourbon وجود داره که مردم میتونن محصولات اون شرکت رو بخرن و پس داشتن رقبای تجاری زیاد باعث شده که ویدیو معرفی محصول برای این شرکت خیلی مهم باشه.
توی این ویدیو طراحا، بازار هدف رو با تصاویر ویدیویی متفاوت، صداگذاری عالی و داستان مرتبط با محصول، جذب خودشون کردن. این ویدیو یه داستان سریع 30 ثانیه ای از یه شب فراموش نشدنی رو به بیننده هاش نشون میده وهمزمان پیام برند هم به اونا منتقل میکنه.
4. ویدیو موشن گرافیک معرفی محصول Quickbooks x Etsy
همکاری کردن دو برند با هم، استراتژی بازاریابی عالی برای تشویق افراد بیشتری برای استفاده از خدمات هستش. Quickbooks و Etsy ترکیبی عالی برای هنرمندان مستقل هستن تا زندگی خودشون رو آسون تر کنن.
طراحان برای این ویدیو، سبک انیمیشنی رو انتخاب کردن که برای کارآفرین های خلاق جذاب باشه. صحنه ها رنگارنگ و با سلیقه و با سبک مینیمال و خط های ساده طراحی شدن. صحنه های این ویدیو زندگی پرمشغله یه فروشنده Etsy، رابط فروشگاهی و اوقات فراغت اونها رو به تصویر میکشه تا بتونه به اونا مزایای خودکارسازی مالیاتها رو با QuickBooks به خوبی نشون بده.
خیلی از ویدیوهای موشن گرافیک معرفی محصول قصد تصرف بازار جدید رو دارن. ولی همکاری QuickBooks با Etsy نمونه ای عالی از سرمایه گذاری توی بازار هستش. اون چیزی که میتونه مخاطبای ویدیو رو جذب خودش کنه، درک اونها از بازار جدید هستش که طراحا با انتخاب تصاویر خلاقانه و سبک منحصر به فرد سعی کردن این کارو انجام بدن.
5. ویدیو موشن گرافیک معرفی محصول Apple iPhone 11
اپل رو میتونیم بزرگترین بازاریاب تمام دوره ها بدونیم چون این شرکت توانایی بالایی توی متقاعد کردن مشتریان وفادار خودش برای خرید حداقل یه محصول گران قیمت جدید توی سال رو داره. ویدیو عرضه آیفون 11 نمونه ای از یکی از موفق ترین کمپین های این شرکت فناوری هستش.
توی 2 دقیقه، اپل هر مشکلی رو که یه کاربر آیفون ممکنه براش پیش بیاد رو نشون میده و راه حلی براش ارائه میده. تلفن ضربه میخوره، روی زمین میافته، نوشیدنی روش ریخته میشه، کسی غیر از صاحب اون میخواد بازش کنه، ولی هیچ اتفاقی برای گوشی نمیافته که اینا سخت افزار جدید و بادوام و نرم افزار تشخیص چهره خوبشو به مخاطبا معرفی میکنه.
ویدیو موشن گرافیک معرفی محصول جدید اپل، ویژگی های جدیدی مثل ویدیوی حرکت آهسته، باتری تمام روز و حالت شب رو هم به مخاطبا نشون میده. قرار دادن این همه ویژگی توی یه ویدیو خیلی سخته، اما طراحان این ویدیو با استفاده از صحنهها و موسیقی سریع این کارو به خوبی انجام دادن.
6. ویدیو موشن گرافیک معرفی محصول Purple
گاهی وقتا انتخاب سادگی بهترین گزینه برای ساخت یه ویدیو موشن گرافیک میتونه باشه. Purple با این ویدیو موشن گرافیک معرفی محصول ش به ما نشون میده که وقتی ایده اصلی ویدیو محصول خلاقانه باشه میتونه به خوبی مخاطبا رو جذب خودش کنه. طراحان این ویدیو با کمک انیمیشن تونستن به خوبی به مخاطبا نشون بدن که تشک های این شرکت حتی بدترین اشکال بدن رو به خوبی توی خودش جا میده.
درسته که ویدیو این شرکت غیر واقعی و خیالیه ولی بیننده های این ویدیو با دیدن تصویرهایی از حیوان های مختلف میفهمن که شبکه فوم با تکنولوژی بالا تشک Purple به خوبی میتونه وزن فیل رو تقسیم کنه و شکل منحصر به فرد شتر رو به خودش بگیره که این تصویرها این رو به مخاطب میرسونه که با این تشک حتما یه تجربه خواب لذت بخش دارین.
این ویدیو با کمک انیمیشن تونسته به سادگی و با تصویرهای بامزه و جذاب، ویژگی های محصول خودش رو به مخاطباش نشون بده و اونا رو برای استفاده از محصولش مشتاق کنه.
7. ویدیو موشن گرافیک معرفی محصول Customer Fields
Customer Fields یه برنامه کمک کننده برای پلتفرم Shopify هست که به اپراتورهای تجارت الکترونیک کمک می کنه تا ویژگی هایی رو به فروشگاه آنلاین خودشون اضافه کنن.
این ویدیو از اشکال برای ارتباط با نارضایتی های یه پلتفرم محدود کننده مثل Shopify استفاده می کنه. توی ویدیو خیلی سریع به کاربر، سختی های سفارشی کردن فروشگاه Shopify نشون داده میشه و در آخر، نشون داده میشه که به لطف Customer Fields، شکل ها هم تراز میشن و هارمونی در جهان Shopify برقرار میشه.
8. ویدیو موشن گرافیک معرفی محصول GoPro HERO 10 Black
GoPro برای ساخت ویدیوی معرفی محصول جدید خودش از ویدیوهایی استفاده کرده که انگار توسط مشتریانش توی موقعیت های مختلف گرفته شده که استفاده از این روش برای معرفی محصول جدید با ویژگی های خاص، باعث درک بهتر و جذب مخاطبا برای استفاده از این محصول میشه.
ویژگیهای جدید Hero 10 توی ویدیو با استفاده از مثالهای واقعی نشون داده میشه. مثلا، بستن دوربین به سگ، پایداری محصول رو نشون میده، استفاده از این محصول موقع غواصی، قاب ضدآب رو معرفی میکنه و استفاده از این دوربین در مکان های مختلف با لنز با زاویه دید عریض و اتصال اون به دسته سلفی، ویژگیهای خاص دیگه اونو به نمایش میذاره.
GoPro توی ویدیوش چالشهای جدید رو انجام میده و بازار هدف بیشتری رو سعی میکنه جذب محصولش کنه و همین طور توی ویدیوش نشون میده که خیلی راحت میشه محتوا رو از توی این دوربین توی فضای ابری بارگذاری کرد.
9. ویدیو موشن گرافیک معرفی محصول Adobe Shasta
Adobe به دلیل ارائه چندتا نرم افزار خوب برای صنعت طراحی که عکس، موشن گرافیک و ویدیو ایجاد می کنن، شناخته شده، اما قدرت خودش رو توی زمینه مهندسی صدا نشون نداده. Shasta نرم افزار جدید Adobe هستش که مجهز به هوش مصنوعی برای تولید صدا به صورت خودکار هست.
ویدیوی موشن گرافیک معرفی محصول جدید Adobe از نمونه های دیگه که اینجا بهتون معرفی کردم، یکم متفاوت تره. این ویدیو با هدف جذب افراد برای دسترسی سریع به این نرم افزار هدف گذاری شده. ویدیوی راه اندازی محصول Shasta با استفاده از تصاویر خاص به خوبی مخاطبانش رو جذب خودش میکنه.
توی این ویدیو، ترکیبی از موشن گرافیک و اجزای واقعی بدن انسان برای ساختش استفاده شده که این میتونه انتخاب خطرناکی باشه ولی طراحا به خوبی با استفاده از این روش به هدفشون که جذب کردن مخاطب بوده، رسیدن.
10. ویدیو موشن گرافیک معرفی محصول LG OLED x Netflix
ویدیوی معرفی محصول جدید الجی نمونه دیگه ای از همکاری دو برند هستش و این روش معرفی برای شرکتی که محصول یا خدمات جدیدی رو عرضه میکنه خیلی میتونه مفید باشه. الجی با استفاده از نتفلیکس، مشتریانی رو که میخوان بدون سختافزار اضافی به سرویسهای streaming دسترسی داشته باشن، جذب خودش میکنه.
این ویدیو صدای جذاب، تصاویری گیرا و متنی قوی داره تا بتونه محصول جدید شرکت ال جی رو به مخاطباش معرفی کنه. محصولاتی مثل تلویزیون به تبلیغات گرافیکی خیلی جذابی نیاز دارن تا مخاطب رو جذب خودشون کنن. الجی روی محتوای نتفلیکس تکیه میکنه و از صحنههای فیلم کمک میگیره، شخصیت رو وارد فیلم میکنه و تجربه بصری خیرهکنندهای رو برای بیننده به وجود میاره.
سخن پایانی
ویدیوی معرفی محصول جدید توی بحث بازاریابی و حفظ مشتری برای برندها، خیلی مهم میتونه باشه. بررسی نمونه هایی از ویدیو موشن گرافیکی معرفی محصول جدید از شرکت های موفقی مانند اپل، آمازون و ال جی و… میتونه کمک کنه و بهتون ایده بده تا یه ویدیو موشن گرافیکی عالی برای خودتون یا مشتریتون بسازین.
اگر توی ساخت ویدیو موشن گرافیک مشکل دارین و قصد یادگیری موشن گرافیک رو دارین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونید با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.
اگر هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.
ویدیوی ال جی هم سناریوی خوبی داشت هم اجرای تمیزی
بسیارعالی👌🏼
حفظ مشتری قبلی خیلی راحت تر از جذب و اعتماد سازی مشتری های جدیده. پس باید قدر مشتری های قدیمی رو دونست
تشکر
با دیدن ویدیو موشن گرافیک BOURBON تا قبل از ورود شخصیت ها به قاب تصویر فکر کردم یک ویدیو رئال است. نور پردازی و سبک تصویرسازی بسیار جالبی دارد.