چگونه بازاریابی ویدیویی می تواند به شما در یافتن مشتری کمک کند؟

هر کمپین دیجیتال مارکتینگ هدفش دستیابی به مشتریان بیشتر هستش. ما توی این مقاله قصد داریم چگونگی جذب مشتری با کمک انواع بازاریابی ویدیویی رو بهتون توضیح بدیم.
بازاریابی ویدیویی موثرترین راه برای جذب مشتریان جدید هستش. گنجوندن ویدیو توی کمپین بازاریابی شما 66 درصد qualified leads (اطلاعات تماس یه مشتری بالقوه که هم به محصولات یا خدمات علاقه نشون داده هم توانایی خریداونا رو داره) بیشتری تولید می کنه، ترافیک ارگانیک رو تا 157 درصد افزایش میده و شناخت از برند رو تا 54 درصد بهبود می بخشه.
توی این مقاله، نحوه جذب مشتریان آنلاین از طریق انواع مختلف تبلیغات ویدیویی کوتاه رو بهتون توضیح میدیم. ولی ابتدا تعریفی از مشتری یابی میکنیم تا به شما توی بهبود نحوه هدف گذاری کمک کنیم. علاوه بر این، دلیل برتر بودن بازاریابی ویدیویی رو بهتون میگیم و 5 نوع ویدیو بازاریابی رو از طریق مثال ها و توضیحاتشون بهتون معرفی میکنیم.
مشتری یابی چیه؟
اینترنت نحوه تبلیغات و بازاریابی رو تغییر داده و به بازاریابان کمک میکنه که از مجموعه داده های عظیم برای هدف قرار دادن مصرف کنندگان خاص به جای هزینه زیاد تبلیغاتی برای مخاطبان گسترده استفاده کنن.
بازاریابی ویدیویی ابزار بسیار موثریه که به شرکتها کمک میکنه تا با ارائه خدمات به مصرفکننده خاص که احتمالاً با محصول، خدمات یا نام تجاری آشنا هستش، اونو به مشتری وفادار تبدیل کنه.
دلایلی که باید از بازاریابی ویدیویی استفاده کرد:
ترکیب رویکردهای مختلف برای کمپین های تبلیغاتی مثل جستجو و هدف گذاری با کمک بازاریابی ویدیویی بالاترین بازگشت سرمایه ممکن رو داره. علاوه بر این، ثابت شده که ویدیو نسبت به تصاویر ثابت موثرتر هستن.
HubSpot آزمایشی رو برای مقایسه یه تبلیغ فیس بوک با استفاده از یه ویدیو و یه تصویر انجام داد. ویدیو 20 درصد بهتر از تصویر بازخورد داشت.
در حالی که تبلیغات متنی میتونن ساده تر از نوع ویدیوی اون باشن ولی یه ویدیوی خوب اجرا شده توی اکثر مواقع بهتر از متن یا تصویر عمل میکنه.
توی ادامه این مقاله 3 دلیل سودمندتر بودن بازاریابی ویدیویی نسبت به سایر اشکال بازاریابی رو بهتون میگیم:
دلیل اول سودمند بودن بازاریابی ویدیویی: افزایش نرخ تعامل
تعیین دقیق اینکه چقدر ویدیو میتونه جذاب تر از متن یا عکس باشه، سخته. آژانس های مختلف در این مورد درصدهای مختلفی رو میگن. ما ادعاهایی رو تا 1500٪ دیدیم. صرف نظر از تفاوت عکس و ویدیو توی ترغیب به تعامل، کافیه به فیدهای فیس بوک یا اینستاگرام خودتون نگاه کنین تا متوجه بشین کدومشون بهتر و کارآمدترن و چه قدر با هم فرق دارن.
تنها توی 5 سال گذشته، استفاده از ویدیو و تبلیغات ویدیویی توی فیس بوک و اینستاگرام خیلی فراگیر شده و اینم بخاطر بازخورد بهتر ویدیو نسبت به عکس هستش.
دلیل دوم سودمند بودن بازاریابی ویدیویی: برنده الگوریتم
فیسبوک و اینستاگرام به دلیل رقابت زیادی که برندها توی این دو پلتفرم با هم دارن، ممکنه با کاهش رشد ماهانه روبرو بشن. ویدیو نقش مهمی توی افزایش تعامل توی پلتفرم های رسانه های اجتماعی خارج از پلتفرم های متا داره. برای رقابت با TikTok و Snap Chat، الگوریتمهای FB و IG امروزه محتوای ویدیویی رو به عکس ترجیح میدن.
دلیل سوم سودمند بودن بازاریابی ویدیویی: تدوین کردن ایده ها
بازاریابی ویدیویی همچنین به شما این امکان رو میده که محصول یا خدمات خودتون رو به طور موثرتری توصیف کنین. متن و تصاویر فقط میتونن تا حد کمی یه محصول رو معرفی کنن. اگه محصول شما یه محصول جدید توی بازار باشه نیاز به توضیح کاملی داره که با ویدیو این مهم به راحتی حاصل میشه.
چگونه با انواع مختلف بازاریابی ویدیویی مشتریان بیشتری جذب کنیم؟
نوع ویدیویی که برای یافتن مشتریان جدید انتخاب می کنین باید حساب شده باشه.
برای کمک به شما توی انتخاب نوع ویدیوی مناسب برای کمپین بارازیابی بعدیتون، 5 مورد از مؤثرترین دسته های ویدیوهای بازاریابی رو توی ادامه این مقاله بهتون معرفی میکنیم.
1.بازاریابی ویدیویی با ویدیو توضیح دهنده
یه ویدیو باراریابی توضیح دهنده راهی عالی برای …. حدس زدین؟ … توضیح درباره محصول یا خدمات تون هستش!
شرکت هایی مثل Carakit خدمات غیرمعمولی رو به یه مشتری خاص ارائه میدن. این قالب به بازاریابان کمک میکنه تا بینندگان رو از طریق مشکل منحصر به فردشون و راه حل مناسب برای مشکلشون راهنمایی کنه.
ویدیوی بالا توضیح میده که زنانی که تحت شیمیدرمانی و پرتودرمانی قرار میگیرن باید مراقب محصولات آرایشی که استفاده میکنن باشن. صدای تسکین دهنده توی ویدیو توی ادامه میگه که چه جوری CaraKit محصولاتی عاری از مواد افزودنی مضر رو برای زنان تحت درمان انتخاب و ارائه می کنه.
این ویدیو بازاریابی توضیح دهنده نه تنها به اندازه کافی مشکل و راه حل KaraKit رو شرح میده، بلکه لحن و جلوه های بصری انیمیشن هم هر مشتری آنلاین رو به خوبی جذب خودش میکنه.
2. بازاریابی ویدیویی با ویدیو نمایش محصول
ویدیوی نمایش محصول یه ویدیوی بازاریابیه که بر جنبههای خاصی از یه محصول تمرکز میکنه و بینندگان رو با نحوه عملکرد اون محصول آشنا میکنه. برای مثال، ویدیوی بالا از نرمافزار مدیریت پروژه Asana، یه مشکل رو شناسایی میکنه، اما از ویژگیهای برنامه برای توضیح راهحل اون مشکل استفاده میکنه.
تفاوت بین یه ویدیوی توضیح دهنده و یه ویدیوی نمایش محصول توی جزئیات اون هستش. توی ویدیو توضیح دهنده یه نمای کلی ارائه میشه، در حالی که ویدیو نمایش محصول جنبه های فردی محصول رو پوشش میده.
به عنوان مثال، ویدیوی Asana تصاویری از رابط کاربری پلتفرم ارائه میکنه و بینندگان رو از طریق طرحبندیهای مختلف، نحوه تخصیص وظایف و فرآیندهای تأیید پروژه راهنمایی میکنه.
3. بازاریابی ویدیویی با ویدیو توصیه مشتری
ایجاد یه اتصال و قلاب برای مخاطبا، یکی از برتری های ویدیو نسبت به متن یا تصویر هستش. در حالی که شما هنوز هم میتونین نظر مشتری رو درون یه تصویر قرار بدین، ولی هیچ جایگزینی برای شنیدن بازخورد مثبت مستقیماً از دهان یه فرد وجود نداره.
ویدیوهای بازاریابی توصیه مشتری مثل مثال Slack به شرکتها کمک میکنه تا با مشتریان بالقوه شون ارتباط برقرار کنن. Slack از یه فضای اداری با ظاهری آشنا با شخصیت های مرتبط استفاده می کنه تا بینندگان رو متقاعد کنه که محصولش یه محصول کارآمد و عالی هستش.
4. بازاریابی ویدیویی با ویدیو رشد و پرورش شرکت
HubSpot از یه ویدیوی رشد شرکت به صورت مونتاژ شده به سبک دهه 1980 برای بیان داستان چگونگی تأسیس شرکت استفاده می کنه. در نتیجه، صاحبان و اپراتورهای کسب و کار آینده نگر میدونن که کار با HubSpot توی کمپین های تبلیغاتی دیجیتال چه جوری هستش.
ویدیوهای رشد و پرورش شرکت، نمونه خوبی از نحوه دسترسی به مشتریان بالقوه توی لینکدین و سایر پلتفرمهای شبکههای تجاری آنلاین هستن.
اگه توی یه صنعت بسیار رقابتی مثل بازاریابی دیجیتال هستین و به برتری توی رقابت نیاز دارین. بینش نسبت به رشد و پرورش شرکت شما و نحوه کار با کارکنان خودتون راهی عالی برای متمایز کردن خودتون از رقباتون میتونه باشه.
5. بازاریابی ویدیویی با ویدیو آموزش
یه ویدیوی آموزشی یه راهنمای محصول گام به گامه. این ویدیو با بیان نحوه پیادهسازی محصول یا خدمات، فراتر از محدوده ویدیو بازاریابی توضیحدهنده و ویدیوی نمایش محصول هستش.
بازاریابان از ویدیوهای آموزشی برای آموزش کاربران فعلی استفاده میکنن و به مشتری آنلاینی دسترسی پیدا میکنن که با برند آشنایی دارن اما برای خرید به اطلاعات بیشتری نیاز دارن. آموزش ها توی صفحات وب، صفحات رسانه های اجتماعی برای هدف گذاری مجدد تبلیغات مفید هستن.
سخن پایانی:
اکثر بازاریابان دیجیتال به دلایل مختلف محتوای ویدیویی رو برای دستیابی به مشتریان بالقوه توی اولویت کاری خودشون قرار میدن. اولا، این قالب ارزش بیشتری رو به مصرف کنندگان بالقوه ارائه میده و به برندها کمک می کنه تا مزایای محصول یا خدمات خودشون رو با مخاطباشون به اشتراک بذارن. علاوه بر این، ویدیو یه عنصر مورد علاقه برای برجسته ترین پلتفرم های محتوای آنلاین هستن.
اگه شما علاقه مند به دستیابی به مشتریانی بیشتری هستین، بازاریابی ویدیویی موثرترین راه حل برای شماست. اگه میخواین یه بازاریابی ویدیویی عالی داشته باشین ولی نمیدونین از کجا شروع کنین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا ساخت ویدیوهای بازاریابی موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین.
فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.
اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.
ویدیوی دوم چه ترکیب بندی جالبی داشت. تشکر . واقعا ویدیوی خوب تبلیغاتی در تبدیل مشتری وفادار و اعتمادسازی خیلی موثره.
این مقاله به وضوح در صورت مطالعه صحیح و عمل به نکات گفته شده واقعا میتونه در بحث پیدا کردن مشتری های بیشتر کمک کنه
بسیار زیبا و کاربردی از اشکال دایره در ترکیب بندی و روایت موشن گرافیک Asana استفاده شده است.