نمونه موشن گرافیک

10 مورد از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک برای ایده پردازی

توی این مقاله 10 مورد از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک برای ایده پردازی رو بهتون معرفی میکنیم. ویدیوهای تبلیغاتی بیشتر توی فضای مجازی کاربرد دارن ولی میتونیم از اونا برای بازاریابی توی هر کانال رسانه ای از جمله تلویزیون استفاده کنیم.

وقتی از “ویدیوهای موشن گرافیکی تبلیغاتی” میگیم، خیلی از مردم بلافاصله به یاد محتوای آنلاین یا حتی محتوایی که فقط برای کودکان هستش، می افتن. اما حقیقت اینه که ویدیوهای موشن گرافیکی میتونن یکی از بهترین راه ها برای ایجاد محتوای بازاریابی موثر برای هر پلتفرمی باشن.

توی ادامه این مقاله ده نمونه از ویدیوهای موشن گرافیک برای ایده پردازی که موفق هم هستن رو با جزییات بهتون نشون میدیم و بهتون میگیم که چرا اونا ویدیو تبلیغاتی موفقی هستن و به شما کمک میکنیم تا نکته هاشونو یاد بگیرین و توی ساخت ویدیو بعدی برای شرکت خودتون یا مشتریتون ازشون استفاده کنین.

10 نمونه ویدیو موشن گرافیک برای ایده پردازی :

اولین نمونه ویدیو موشن گرافیک برای ایده پردازی: Play with Oreo

وقتی یه آگهی تبلیغاتی میسازین که به طور خاص توی شبکه‌های کارتونی نمایش داده بشه، باید چیزی بسازین که به اندازه کافی جذاب، رنگارنگ و بامزه باشه و متفاوت تر از بقیه محتواهایی باشه تا حالا ساخته شده. علاوه بر این، میدونین که کودکان نسبت به بزرگسالان دامنه توجه کمتری دارن و  پیدا کردن راه‌هایی برای جلب توجه اونا میتونه خیلی سخت باشه.

شرکت Oreo ایده جذابی برای ویدیو موشن گرافیکی “Play” ارائه کرده که نه تنها با مخاطبان  توی رده سنی کودک و جوان، بلکه بزرگسالان رو هم جذب خودش میکنه چون  Oreo محصولیه که افراد توی هر سنی اون رو دوست دارن. بخاطر همین، شرکت Oreo ویدیوی «بازی با اورئو» رو تولید کرده که با جذابیت بالا، استفاده از رنگ‌ها و شخصیت‌های مثبت، حتی سخت‌گیرترین بیننده‌ها رو هم جذب خودش می‌کنه.

این ویدیو موشن گرافیکی تبلیغاتی یه ویدیو موفق برای این شرکت بوده و این شرکت برای ساخت این ویدیو با هنرمندان گرافیتی مختلف همکاری کرده تا بتونه ایده بازی با اورئو رو به تصویر بکشه. ویدیو تبلیغاتی Oreo خیلی جذابه و برای طراحا الهام بخشه و یه ایده جدید برای به وجود آوردن ویدیو موشن گرافیکی تبلیغاتی برای کودکان هستش.

 

دومین نمونه ویدیو موشن گرافیک برای ایده پردازی: Self Credit – Build Your Credit

دومین نمونه ویدیو موشن گرافیک برای ایده پردازی، این ویدیوی موشن گرافیک دوبعدی هستش که ایده خودش رو تنها توی 20 ثانیه به مخاطباش نشون میده. این ویدیو به خاطر معرفی ساده و جذاب خودش برای خدمات مالی پیچیدش، الهام بخشه و با طراحی مینیمال و در عین حال گیرا و توضیحات واضح، یه ویدیو موشن گرافیکی عالی به حساب میاد.

انیمیشن دوبعدی میتونه به روش‌های زیادی جلوه‌های بصری خیلی جذابی ایجاد کنه و برای طراحان موشن گرافیک، این سبک آزادی بافت‌ها، سبک‌ها و حرکات مختلف رو به اونا میده.

یکی دیگه از دلایل محبوبیت ویدیو موشن گرافیکی دو بعدی برای ویدیوهای تبلیغاتی اینه که هزینه کمتر و زمان کمتری برای تولید در مقایسه با انیمیشن های سه بعدی یا استاپ موشن دارن. پس، اگه به این فکر می کنین که چه سبکی از انیمیشن رو برای تبلیغات تلویزیونی خودتون انتخاب کنین، موشن گرافیک دوبعدی بهترین گزینه میتونه باشه.

 

سومین نمونه ویدیو موشن گرافیک برای ایده پردازی: Catch

وقتی درباره ویدیو موشن گرافیکی تبلیغاتی میگیم، نمیتونیم از ویدیوی افسانه ای کوکاکولا “Catch” بگذریم. خرس های قطبی برای اولین بار توی تبلیغات کوکاکولا توی سال 1993 و بعد توی تبلیغات انیمیشن دیگه ای به اسم “نورهای شمالی” استفاده شدن و بعد از اون توی یه تبلیغ “Super Bowl” توی سال 2012، همان خرس های قطبی تبلیغ “Catch” کوکاکولا به دنیای تبلیغات برگشتن.

این ویدیو تجربیاتی رو که افراد مختلف از یه بطری کوکاکولا دارن، رو نشون میده. این انیمیشن به شکل ماهرانه ای با سمفونی پنجم بتهوون ساخته شده و کاملاً جذب کننده هستش و طراحا تونستن با موفقیت حس جشن و شادی رو توی ویدیو نشون بدن.

کوکاکولا سال‌ها هستش که محصولاتش رو توی بازار عرضه میکنه و میتونیم با اطمینان بگیم که این شرکت عاشق استفاده از ویدیوهای موشن گرافیکی تبلیغاتی هستش و حتما توی آینده نزدیک ویدیو های بازاریابی انیمیشنی عالی‌تری از این شرکت میبینیم.

 

چهارمین نمونه ویدیو موشن گرافیک برای ایده پردازی: Premium Zen

چون جوون ها معمولا بیشترین کاربران پلتفرم های مختلف پخش موسیقی رو تشکیل میدن، Spotify تصمیم گرفت توی ویدیو تبلیغاتیش سعی کنه افراد با سنین بالاتری رو جذب خودش کنه. شرکت Spotify به وضوح توی ویدیو موشن گرافیکیش نشون میده که این تبلیغ دنبال جذب افراد توی سنین بالا هستش.

با انتخاب آهنگ Spandau Ballet – True (یکی از محبوب‌ترین آهنگ‌های دهه 80) برای این ویدیو تبلیغاتی، اونها مستقیماً جمعیت 50 ساله و بالاتر رو هدف قرار دادن و شخصیتی رو توی ویدیو نشون میدن که با این سن هماهنگی داره. اگه فکر میکردین که ویدیوهای انیمیشنی فقط مخاطبای جوون رو جذب خودش میکنه، بهتر ویدیو تبلیغاتی بالا رو نگاه کنین تا دیدتون عوض بشه!

 

پنجمین نمونه ویدیو موشن گرافیک برای ایده پردازی: ?Why does Starbucks blend coffee

این احساس که بعد از دیدن یه ویدیو تبلیغاتی، انگار تازه یه چیزی رو بو کردین یا حسش کردین، نشانه خیلی خوبی از کارآمد بودن ویدیو تبلیغاتی هستش. ساختن ویدیوی تبلیغاتی برای محصولات غذایی و نوشیدنی با انواع دیگه ویدیوهای بازاریابی محصولات متفاوت هستش. یکی از کلیدهای اصلی توی تبلیغ این محصولات، تحریک کردن افراد برای تجربه واقعی طعم و بوی محصولات هستش.

البته، تبلیغات نه بو دارن و نه طعم، اما طراحی صدا و تصاویر بصری درست می‌تونه این حواس رو توی مخاطب به وجود بیاره و واکنش‌های احساسی اون رو تحریک کنه.

اگه توی ویدیوی تبلیغاتی خودتون از انیمیشن یا لایو اکشن استفاده می کنین، فرقی نداره، نکته مهم به وجود آوردن هماهنگی بین سه چیز هستش: محصول شما، محتوای بصری و طراحی صدا.

وقتی این سه چیز به خوبی کنار هم قرار بگیرن، میتونین توی ویدیوتون به حس لذت بردن از قهوه نزدیک بشین، همونطور که توی ویدیوی Starbucks Blend می بینیم. بیننده به خوبی درگیر این ویدیو میشه، حتی اگه روی کاناپه نشسته باشین بوی قهوه تازه رو حس میکنین و این همون چیزی هستش که یه تبلیغات موثر، احتیاج داره.

 

ششمین نمونه ویدیو موشن گرافیک برای ایده پردازی: !A Can Size for Every Aussie

به نظرتون استفاده از سبک داستان سرایی توی تبلیغات ویدیویی چه قدر میتونه کارآمد باشه؟ وقتی مردم یه داستان خوب رو میشنون یا میبینن، ناخودآگاه خودشون رو توی اون داستان مجسم میکنن و دفعه بعد که چیزی مرتبط با اون داستان رو می شنون یا می بینن، به طور خودکار باهاش احساس نزدیکی میکنین و اون برند یا محصول رو ترجیح میدین. همه اینها توی ناخودآگاه افراد اتفاق می افته.

استفاده از سبک داستان‌ سرایی ایده خوبی برای ویدیو های تبلیغاتی هستش، اما باید یه داستان خوب و جذاب برای ویدیوی تبلیغاتیتون داشته باشین. مثل ویدیو “A Can Size for Every Aussie”، یه تبلیغ قوی باید این شکلی باشه! توی این ویدیو طراحا هیچ اشاره مستقیمی به فروش چیزی نمیکنن، فقط یه داستان خانوادگی زیبا رو که هر بیننده ای رو جذب خودش میکنه، نشون میدن.

این ویدیوی موشن گرافیکی تبلیغاتی با تصویرهای با کیفیت و جذاب به فیلمی کوتاه تبدیل شده که توی چند سال گذشته توی اینترنت بیش از 73 میلیون بازدید داشته و این تعداد جدا از بازدید این ویدیو توی تلویزیون هستش! پس، دفعه بعد که دنبال ایده های عالی برای ساخت ویدیو موشن گرافیکی تبلیغاتی بودید، به این تبلیغ زیبا نگاهی بندازین و برای ساختن یه داستان جذاب ازش الهام بگیرین.

 

هفتمین نمونه ویدیو موشن گرافیک برای ایده پردازی: SLURPEE

ویژگی های مثبت ویدیوهای موشن گرافیک دو بعدی هنوز کامل شناخته نشده، چون بیشتر مردم این شکل از انیمیشن رو به عنوان یه محتوای اینترنتی میدونن اما واقعیت اینه که این سبک از انیمیشن هم برای شبکه های تلویزیونی و هم برای شبکه های اینترنتی مناسب هستش.

نمونه هفتم ویدیو موشن گرافیک برای ایده پردازی ما، ویدیوی موشن گرافیکی Slurpee هستش که یه مثال عالی از سبک موشن گرافیک دو بعدیه و نشون میده چه جوری ویدیوهای موشن گرافیک دوبعدی، میتونه تصاویری باورنکردنی و جذابی ایجاد کنه که به خوبی سه بعدی و جذاب به نظر برسه.

این ویدیو با هدف قرار دادن نسل جوون، اون رو فعال، شاد نشون داده و با استفاده از تصویرهای رنگارنگ با عنصرهای طبیعی مثل گل ها و میوه ها مخاطب رو تا آخر ویدیو همراه خودش میکنه. این شرکت برای معرفی محصول جدید خودش، ویدیوش رو زیر 15 ثانیه و با جذابیت بالا طراحی کرده.

 

هشتمین نمونه ویدیو موشن گرافیک برای ایده پردازی: A Million Dreams

تبلیغات یه راه عالی برای افزایش اعتبار برند هستش. ویدیوی “یک میلیون رویا” شرکت Huawei ، یه جنبه دیگه ای از این شرکت رو نشون میده. کسی که به مردم و چالش های زیست محیطی اهمیت می ده.

طراحا توی این ویدیو با کمک یه ربات کوچک، بیننده رو به مکان‌هایی می‌بره تا نشون بده که فناوری‌های هوآوی به مردم چه کمکایی میکنه تا زندگیشون رو بهتر کنه و آینده خوبی برای اونا بسازه. با بافت چوب و خود چوب توی صحنه های مختلف ویدیو، اونها پیام خودشون رو برای کمک به حفاظت از محیط زیست به مخاطباشون میدن.

این تبلیغ خیلی الهام بخش هستش و بیننده رو پر از احساسات مثبت می کنه که البته از این به بعد هر وقت مخاطب محصولات این شرکت رو ببینه، این حس توش زنده میشه.

 

نهمین نمونه ویدیو موشن گرافیک برای ایده پردازی: Rock, Paper, Scissors

نهمین ویدیو موشن گرافیک برای ایده پردازی، یه ویدیویی هستش که بخشی از یه کمپین ضد زورگویی برای اندرویده و البته بیشتر شبیه یه کمپین اجتماعیه، اما آخر ویدیو مشخص میشه که این یه ویدیو تبلیغاتی هستش.

با نشون دادن تصویرهای ساده از سنگ، کاغذ و قیچی، این شرکت جنبه انسانی برند خودش رو نشون می ده و توضیح میده که چرا متفاوت بودن خیلی مهمه. توی هر فریم ویدیو، دیدگاه شرکت به شکلی دلنشین و جذاب نشون داده میشه که میتونه حتی کسل ترین بیننده رو هم جذب خودش کنه.

 

دهمین نمونه ویدیو موشن گرافیک برای ایده پردازی: Always Working on our Happy Meal

ساخت و طراحی انیمیشن توی چند سال اخیر خیلی پیشرفت کرده و روز به روز هم در حال بهتر شدنه. اما وقتی ویدیو موشن گرافیکی تبلیغاتی McDonald که 8 تا 10 سال پیش ساخته شده رو میبینیم، تغییر چندانی احساس نمیکنیم. (این ویدیو شبیه انیمیشن های تازه منتشر شده هستش) با استفاده از رنگ های جذاب و سبک درست و مناسب، حتی الان هم این ویدیو یه ویدیو موشن گرافیکی فوق العاده هستش.

مک دونالد ویدیوهای Happy Meal زیادی رو توی بازار ارائه کرده که توی همشون هم کودکان رو هدف قرار داده، اما این بار ویدیوی “همیشه روی غذای شادمان کار می کنیم” گروه دیگه ای از مردم که والدین ها هستن رو هدف قرار میده. با تمرکز روی این گروه خاص، طراحا تصمیم گرفتن یه محیط ایده آل و طبیعی رو طراحی کنن که نشون میده، مک دونالد گزینه های بهتر و سالم تری هم برای بچه ها داره.

با استفاده از استاپ موشن، طراحا واقعیت رو به شکلی خیالی نشون دادن که باعث میشه پیام این شرکت تأثیر بیشتری روی مخاطبا داشته باشه. هر جزئیات کوچیک توی این ویدیو معنی خاصی داره و پیام برند رو بهتر به مخاطبا میرسونه.

 

سخن پایانی

امیدواریم با دیدن این ده نمونه ویدیو موشن گرافیک برای ایده پردازی، نکته های خوب و ایده‌های عالی برای ویدیو موشن گرافیکی تبلیغاتیون پیدا کرده باشین و متوجه شده باشین که انیمیشن فقط برای کودکان یا استفاده توی ویدیو برای فضای مجازی نیستش.

توی موقعیت های خیلی زیادی میتونیم از این ویدیوها به طور موثر برای بزرگسالان یا توی رسانه های دیگه ازش استفاده کنیم. اگه می‌خواهین درباره اینکه چه جوری ویدیوهای موشن گرافیکی تبلیغاتی میتونه به کسب‌وکار شما کمک کنه بیشتر بدونید مقاله های دیگه ما رو هم حتما بخونین.

اگه تو ساخت ویدیو موشن گرافیکی مشکل دارین و نمیدونین از کجا شروع کنین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.

اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. ویدیو شماره یک با توجه به مخاطبی که درنظرگرفته بود جالب کار کرده یک جاهایی دو بعدی بود انگار یک جاهایی سه بعدی کار کردن تشکر از انتخابتون

  2. جدا چه گلچین قشنگی از موشن گرافیک های مختلف بود. همشون خیلی قشنگ بودن مخصوصا اونکه در مورد اسپاتیفای بود اونو خیلی ازش خوشم اومد.

  3. واقعا جالبه که برندهای بزرگ هم چنان از موشن گرافیک توی تبلیغاتشون بهره میبرن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا