10نمونه از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک پزشکی و بهداشتی
ویدیوهای موشن گرافیکی تبلیغاتی توی زمینه پزشکی و بهداشتی سابقه طولانی و موفقی دارن. ما توی این مقاله 10 مورد از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک پزشکی و بهداشتی رو بهتون معرفی میکنیم و بهتون میگیم که چرا این ویدیوها موفق بودن.
هم صنعت پزشکی و هم صنعت مراقبت های بهداشتی معمولا از ویدیوهای موشن گرافیکی جذاب زیادی استفاده می کنن چون این سبک تبلیغات برای توضیح روش ها، دستگاه های پزشکی جدید، پورتال های بیمار و … عالی هستن. اما وقتی میخواین یه ویدیو موشن گرافیک پزشکی یا مراقبت های بهداشتی رو بسازین، باید برای انتقال همدلی و همدردی با بیمارا دقت کنین.
دلسوزی برای مخاطبا توی ویدیو به ساخت یه ویدیو تبلیغاتی موفق کمک میکنه. برای اینکه این ویدیوهای موفق رو ببینین و جزییات اونارو یادبگیرین، تا آخر این مقاله همراه ما باشین تا بعد از دیدن این نمونه نکته هاشونو یاد بگیرین و توی ساخت ویدیو بعدی خودتون یا مشتریتون ازشون استفاده کنین.
1. موشن گرافیک پزشکی و بهداشتی Carakit
ثابت شده که ویدیوهای موشن گرافیکی توی زمینه پزشکی، تبلیغات مؤثری برای این حرفه هستن. این ویدیو ها میتونن یه راه حل عالی برای آگاهی دادن به مردم باشن و برای کسایی که توی زمینه پزشکی و بهداشتی فعالیت میکنن، میتونه خیلی کارآمده و مفید باشه.
من این ویدیو رو انتخاب کردم تا نشون بدم وقتی یه ویدیو حال و هوا و طراحی مناسب و هماهنگ با مخاطباشو داشته باشه، میتونه محصول یا خدمات شرکت رو خیلی بهتر و کاملتر به مخاطباش معرفی کنه.
طراحای ویدیو Carakit با کمک یه طراحی گرم و دلنشین، حال و هوای حمایتی ایجاد کردن که بیننده ویدیو رو مشتاق میکنه تا از خدمات این شرکت استفاده کنه. اگه دنبال ایدههای مفهومی بصری عالی برای ویدیو موشن گرافیکی خودتون هستین، این ویدیو میتونه به شما کمک کنه تا ازش ایده بگیرین و فضایی فوقالعاده برای ویدیو تبلیغاتی خودتون یا مشتریتون توی زمینه بهداشتی یا پزشکی بسازین.
2. موشن گرافیک پزشکی و بهداشتی The Side Effects of Vaccines – How High is the Risk
فهمیدن کتاب ها و متن های پزشکی مخصوصا وقتی که تحصیلات پزشکی نداشتی باشی خیلی سخته. ولی بیشتر مردم دوست دارن که اطلاعات پزشکی داشته باشن. ما همیشه دوست داریم که جواب هر سوالی رو بدونیم، اندام های داخلی ما چه جوری کار می کنن، سیستم ایمنی بدن ما چه جوری کار می کنه، چرا ما مریض میشیم و … . اگه یه متخصص یا یه پزشک نباشی، فهمیدن متن های پزشکی برات غیر قابل فهمه و درکه!
امروزه میتونیم تقریباً برای هر بیماری یا مشکلی، توضیحات تصویری قابل درک پیدا کنیم تا به کمک اونا بفهمیم که اندامهای داخلی چه جوری کار میکنن و خیلی چیزهای دیگه. این ویدیوی موشن گرافیکی برای توضیح درباره واکسیناسیون ساخته شده که خیلی صریح و کامل درباره “عوارض جانبی واکسن ها و میزان خطر و کمک اونها به افراد” توضیح میده.
طراحان این ویدیو با کمک گرفتن از آمار، یه توضیح کاملی در مورد این موضوع دادن و این سوال رو جواب دادن که “واکسیناسیون خوبه یا بد؟”. سازنده های این ویدیو، یه توضیح قابل درک درباره این موضوع دادن که فراتر از اصول اولیه موضوع ویدیو هستش و با کمک این توضیح، مخاطبا به خوبی به این محتوای آموزشی اعتماد میکنن. این ویدیو مخصوصا برای کسایی که اعتقاد دارن واکسیناسیون راه حل بیماری ها نیستش و خودش باعث ایجاد مشکل میشه، خیلی میتونه مفید باشه.
3. موشن گرافیک پزشکی و بهداشتی Book An Appointment Anytime Anywhere
دنیا به سرعت در حال تغییره و امروز میتونیم برای خیلی از بیماری ها، درمان رو با کمک وسایل و روش های مدرن و امروزی انجام بدیم. مثل پیدا کردن بهترین پزشکان به صورت آنلاین و گرفتن نوبت ویزت از اونا با تلفن خودمون! ممکنه توی هر کشوری خدمات مشابه این جوری پیدا کنین، اما پلتفرم این شرکت بین مردم خیلی محبوب شده.
مطمئناً بدون داشتن یه محصول خوب هیچ وقت توی بازار، موفق نمیشین، اما داشتن یه محصول عالی تضمین 100 درصدی برای موفقیت شما میتونه باشه. برای رسیدن به موفقیت، باید صدای خودتون رو بلند و واضح به مخاطبای هدفتون برسونین، اونا رو مشتاق کنین تا شما رو انتخاب کنن و به اونا توضیح بدین که چرا شما بهتر از رقباتون هستین.
شاید این کار برایتون سخت باشه چون قطعا چیزهای زیادی وجود داره که می تونین به مخاطباتون بگین و راه های زیادی هم برای صحبت با اونا وجود داره، برنامه ریزی برای این موارد به همون اندازه که داشتن یه محصول ارزشمند و عالی مهمه، میتونه مهم باشه .
ویدیوی موشن گرافیک Zocdoc از یه تکنیک منحصربهفرد برای ساختن ویدیوی تبلیغاتی پزشکیش استفاده کرده و این ویدیو سبک، فیلمنامه و تصویرهای عالی و مناسبی داره و قطعا هر کسی که این ویدیو رو ببینه جذب اون میشه و مشتاق میشه که از خدمات این شرکت استفاده کنه.
4. موشن گرافیک پزشکی و بهداشتی Lifekey
اگه محصول شما یه محصول پیچیده باشه و ویدیوی تبلیغاتی شما ساده طراحی و ساخته نشه، یه ویدیوی تبلیغاتی ضعیف میشه و میتونه شانس موفقیت شما رو تو بازار خیلی کم کنه. موفقیت شما توی بازار، مقدار زیادیش به این بستگی داره که مخاطباتون درباره شما چه فکری میکنن و چه درکی از محصول یا خدمات شما دارن.
توی این ویدیو طراحا، از تصویرها و رنگ های روشن برای جذب بهتر مخاطب استفاده کردن و با این روش امکان درک کردن بهتر پیام ویدیو، توسط مخاطب رو بالا بردن و توی ویدیو نشون دادن این محصول چه وقت هایی و برای چه افرادی مورد استفاده قرار میگیره و با کمک این روش مخاطبای خاصی رو هدف قرار دادن.
محصولات شرکت Lifekey برای ایمنتر کردن زندگی مردم ساخته شدن و این محصول توی این ویدیو به روشی ساده و قابل درک برای مخاطبا توضیح داده شده.
5. موشن گرافیک پزشکی و بهداشتی Switching
من هیچ وقت از گفتن این که ویدیوهای موشن گرافیکی 30 ثانیه ای فوق العاده هستن، خسته نمیشم. هر چه قدر ویدیو تبلیغاتی کوتاه تر باشه، مفیدتر و کارآمدتره! صنعت بهداشت و درمان هم از این قاعده مستثنی نیستش.
بیمه ها و مخصوصا بیمه سلامت یکی از رقابتی ترین صنایع هستن. طراحان توی این ویدیو کوتاه با استفاده از همدردی با مردم، به خوبی اونارو جذب ویدیو و مشتاق برای استفاده از خدمات این شرکت کردن.
6. موشن گرافیک پزشکی و بهداشتی Med Mart App
وقتی که میخوایم یه عمل زیبایی انجام بدیم، انتخاب کردن یه پزشک خوب کار خیلی سختیه. شما دارین تصمیم میگیرین که ظاهرتون رو تغییر بدین و به کسی نیاز دارین که شما رو برای این کار راهنمایی کنه.
این ویدیوی موشن گرافیکی که برنامه Med Mart رو معرفی میکنه، برای افرادی که دنبال یه پزشک زیبایی خوب هستن خیلی میتونه مفید باشه. این ویدیو، هم به اونا چه جوری کار کردن با این برنامه رو نشون میده و هم یه تبلیغ برای معرفی این برنامه به مردم هستش. این ویدیو یه نمونه ای هست که میتونیم ثابت کنیم که یه ویدیوی موشن گرافیکی نباید یه ویدیویی توضیحی خشک باشه، باید یه ابزار عالی برای جذب مخاطبای هدفش باشه.
7.موشن گرافیک پزشکی و بهداشتی Imaginary Friend Society – Feeling Sad
بنیاد تومور مغزی کودکان مجموعهای از ویدیوهای موشن گرافیکی رو برای حمایت از کودکانی که با سرطان مبارزه میکنن، تولید کرده. اونا با کمک شخصیتهای بامزه و جالب، 20 ویدیوی موشن گرافیکی مختلف ساختن تا به بچهها کمک کنن فرآیندهای درمانی متفاوتی رو که ممکنه باهاش روبه رو بشن رو درک کنن و به آنها کمک کنه کمتر از این روشها بترسن.
این ویدیوی موشن گرافیکی پزشکی از نظر طراحی بیشتر شبیه یه کارتون هستش و توجه هر کودکی رو که اون رو ببینه به خودش جلب می کنه. طراحای این ویدیو، با استفاده از رنگهای روشن و شخصیتهای تخیلی و بانمک، هر بینندهای رو جذب ویدیو میکنه و به اونا کمک میکنه تا درک بهتری از این بیماری و روش های درمان و حتی نحوه برخورد با احساساتشون موقع ناراحتی داشته باشن.
8. موشن گرافیک پزشکی و بهداشتی What’s that ringing in your ears
TED-ED مجموعهای از ویدیوهای موشن گرافیکی پزشکی رو ساخته که مشکلات مختلفی رو که ممکنه برای افراد اتفاق بیوفته رو، توضیح داده. مطمئنن اکثر ما وزوز کردن گوش که باعث شنیدن صداهای مختلفی مثل خشخش، زنگ، وزوز میشن، رو تجربه کردیم. چی باعث این اتفاق میشه؟
“What’s That Ringing In Your Ears” اثر مارک فاگلسون ویدیویی شگفت انگیزه که این سندرم رو به شکلی توضیح می ده که حتی یه کودک 5 ساله هم به راحتی می تونه اون رو درک کنه. مارک فاگلسون با استفاده از تصویرهای گویا و عالی توی این ویدیو، به سادگی این سندرم پیچیده رو توضیح داده.
[scroll_to title=”9. موشن گرافیک پزشکی و بهداشتی Denovo Dental Space Maintainer”]
9. موشن گرافیک پزشکی و بهداشتی Denovo Dental Space Maintainer
ویدیوی Space Maintainer نمونه کاملی از نحوه تبدیل پیام به یه ویدیو مثبت و دلنشین هستش. این ویدیو به مردم کمک میکنه تا در مورد کاری که میخوان انجام بدن، اطلاعات کافی به دست بیارن و از فواید و خوبیای اون آگاه بشن.
چون Space Maintainer یه روشی برای کمک به کودکان هستش، پس باید ویدیوش مثبت و شاد باشه تا بتونه یه ویدیو تبلیغاتی موثر و موفقی باشه. این موضوع رو در نظر بگیرین و دوباره ویدیو رو ببینین و از خودتون بپرسین، فرزندتون بعد از دیدن این ویدیو، مشتاق میشه تا از این روش استفاده کنه یا نه؟
10.موشن گرافیک پزشکی و بهداشتی Crohn’s & Colitis Foundation of America
این ویدیوی موشن گرافیکی پزشکی در مورد بیماری کرونه و به افراد مبتلا یاد میده که چه جوری بدون توجه به بیماریشون زندگی راحتی داشته باشن.
هیچ کس واقعا دوست نداره در مورد مشکلات سیستم گوارشش حرف بزنه. احتمالاً به خاطره همینه که طراحان این ویدیو تصمیم گرفتن این ویدیو رو به سبکی خلاقانه و دیالوگ وار بسازن و با استفاده از شخصیت ها و گفت و گوی اونها با هم به راحتی اطلاعات کافی و مناسبی به مخاطب های هدف خودشون دادن.
وقتی که میخواین یه ویدیو مفهومی برای صنعت مراقبت های بهداشتی و پزشکی بسازین ، خیلی مهمه که مخاطبای هدف خودتون رو به خوبی بشناسین. از حساسیت های اونها گرفته تا ناامیدی اونها؛ با کمک این دانسته ها، پیام خودتون رو به بهترین شکل ممکن، منتقل کنین. اینجوری میتونه ویدیو شما یه ویدیو موفق و موثر بشه که ویدیو بالا هم نمونه کاملی از همین نوع ویدیو هاست.
سخن پایانی
امیدواریم که این 10 ویدیوی موشن گرافیک مراقبت های بهداشتی و پزشکی برای شما الهام بخش بوده باشه و ازش ایده گرفته باشین. با اینکه ویدیوهای موشن گرافیکی تبلیغاتی توی هر صنعت با صنعت دیگه اشتراکات زیادی داره، ولی هرکدومشونم نکته های ظریف و خاص خودشونو دارن که برای موثر بودن ویدیو، رعایت کردن اونا خیلی میتونه مهم باشه.
اگه میخواین یه ویدیو موشن گرافیکی پزشک یا مراقبت های بهداشتی بسازین و توی ساختنش مشکل دارین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.
اگر هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.
نمونه های خوبی بودن 👌🏻 ممنون 🌹
سلام خسته نباشید
ویدیوهای موشن گرافیکی های توی مقاله عالی بود.
ممنون
فک کنم تاثیری که موشن گرافیک داره حتی فیلم های رئال هم ندارند .
موشن گرافیک ها چه خوب مفهوم رو میرسونن …
سناریوها عالی هستن مخصوصا شماره 9 ممنون از اشتراک ویدیوها
فیلم آخری خیلی جالب بود ترکیب دو بعدی و سه بعدی بود، فکر نمی کردم میشه ترکیبی هم کار کرد.
موشن گرافیک پزشکی چقدر خاص و قشنگ بود تشکر