10 راه ساده برای استفاده از ویدیو تبلیغاتی برای کسب و کارها
توی این مقاله 10 تا از بهترین راه ها برای استفاده از ویدیو تبلیغاتی برای کسب و کارها رو با هم بررسی میکنیم و بهتون میگیم که چه جوری میتونین از قدرت این نوع از ویدیوها برای رشد کسب و کارتون استفاده کنین.
راه ساده برای استفاده از ویدیو تبلیغاتی برای کسب و کارها
امروزه توی دنیای دیجیتال، ویدیوها به یکی از محبوبترین رسانهها برای کاربران اینترنتی توی سراسر جهان تبدیل شدن. افزایش تقاضا برای دیدن ویدیو توی دنیای امروزی باعث شده تا کسب و کارهای مختلف از اون برای استراتژی های توسعه رشد و تبلیغات کسب و کارشون استفاده کنن.
اگه شما یه کسب و کار رو اداره می کنین، استفاده از ویدیو تبلیغاتی برای استراتژی بازاریابی شما میتونه مزایای قابل توجهی براتون داشته باشه. طیف وسیعی از ویدیوهای تبلیغاتی وجود دارن که هر کدوم از اونا مزایای مشخصی برای کسب و کارها دارن.
توی این مقاله، ما میخوایم بهترین راههایی رو که با کمک اونا میتونین ویدیوهای تبلیغاتی قدرتمند برای رشد کسبوکارتون بسازین رو بهتون معرفی کنیم.
بعد از خوندن این مقاله، میتونین مؤثرترین روش ها رو برای استفاده از ویدیو تبلیغاتی برای موفقیت بیشتر کسبوکارتون انتخاب کنین. علاوه بر این، این راهنما به شما کمک میکنه تا مزایا و خوبی های استفاده از ویدیو تبلیغاتی رو برای رسیدن به فروش بیشتر یا رشد توی کسب و کارتون رو به خوبی درک کنین.
ویدیو تبلیغاتی دقیقا چقدر به رشد کسب و کارها کمک می کنه؟
در واقع، خیلی از کسب و کارهای کوچیک، متوسط و سازمانی (SME) استفاده از ویدیو تبلیغاتی رو توی استراتژی بازاریابی بلندمدت خودشون قرار دادن. اما، این وظیفه انحصاری یه بازاریابه که مخاطبان هدف اون کسب و کار رو به درستی درک کنه، یعنی فعالیتها، ترجیحات و تمایلات اونها رو برای ارائه یه ایده قابل توجه برای ساختن یه ویدیو تبلیغاتی به خوبی بدونه.
علاوه بر این، یه بازاریاب باید مطمئن باشه که یه انیماتور بهترین ایده های ویدیویی رو برای تبلیغ کسب و کار مورد نظرش داره و محصول یا خدمات اون کسب و کار رو با بهترین راه حل های ممکن میتونه به تصویر بکشه.
مهمتر از همه، یه ویدیو تبلیغاتی میتونه باعث بشه تا مشتری ها بیشتر و راحت تر به شما اعتماد کنن. بر اساس تحقیقات، مشتری ها تمایل دارن قبل از خرید، ویدیوی تبلیغاتی محصول مورد نظرشون رو ببینن.
توی ادامه این مقاله، سادهترین و مؤثرترین راههای استفاده از ویدیو تبلیغاتی برای کسبوکارها رو به شما معرفی میکنیم.
1. ایجاد ویدیو تبلیغاتی برای پلتفرم های شبکه های اجتماعی
رسانه های اجتماعی یکی از بزرگترین پیشرفت های زندگی امروزه توی دنیای اینترنت و شبکه های مجازی هستش. رسانههای اجتماعی از تعامل، سرگرمی، بازی، برنامهها گرفته تا تبلیغ مؤثر کسبوکارهای گسترده رو شامل میشه و به عنوان بهترین منبع برای تعامل افراد با همدیگه میتونه باشه. به همین دلیل هم، مشاغل مختلف شروع به استفاده از قدرت رسانه های اجتماعی برای جذب مخاطبان هدف و تبدیل اونها به مشتریان وفادار کردن.
وقتی صحبت از ساختن یه ویدیو تبلیغاتی برای کانال های رسانه های اجتماعی میشه، میتونین یه ویدیو بسازین و اون رو توی شبکه های رسانه های اجتماعی پرمخاطب مثل فیس بوک، توییتر، پینترست، اینستاگرام، اسنپ چت و خیلی جاهای دیگه پخش کنین. این کار باعث میشه که کسبوکار شما توی فضای بسیار بزرگی که میلیونها مخاطب داره خیلی خوب دیده بشه.
علاوه بر این، می تونین روش های تبلیغاتی پولی یا تبلیغات بدون پرداخت پول رو انتخاب کنین. ولی فراموش نکنین که در هر صورت، باید مطمئن باشین که ویدیوی تبلیغاتی شما جالب، جذاب و فریبنده هستش. تنها در این صورته که توی ذهن مخاطب موندگار میشه.
علاوه بر این باید یادتون باشه که ویدیوی تبلیغاتی شما باید برای دیده شدن توی دستگاه های تلفن همراه مناسب باشه تا بتونه تجربه بهتر و اثرگذاری بیشتری رو برای کسب و کار شما داشته باشه.
[ux_image id=”18563″]
2. ایجاد ویدیو تبلیغاتی برای پلتفرم های اجتماعی مبتنی بر ویدیو
توی شبکههای اجتماعی امروزی، وبسایتهای که میشه ویدیویی تبلیغاتی توشون به اشتراک گذاشت به جریان اصلی برای تبلیغات تبدیل شدن. ولاگرهای مختلف قدرت ویدیوها رو توی تأثیرگذاری روی رفتار مشتریان و فروش بیشتر و بهتر خدمات یا محصول اون کسب و کار ثابت کردن. مثلا، یوتیوب، یکی از بزرگترین وبسایتهای سرگرمی هستش که فرصتی عالی به کسبوکارها توی سراسر جهان برای تبلیغ و رشدشون میده.
خیلی از شرکت های تازه تاسیس ویدیوی تبلیغاتی برای برند خودشون ساختن و اون رو توی یوتیوب به اشتراک گذاشتن و دیدین که چه قدر خوب تونسته ویدیوشون توی توتیوب دیده بشه و با افراد مختلف به اشتراک گذاشته بشه.
همونطور که گفته شد، یوتیوب میتونه برای برند شما فرصتی قابل توجه برای جذب میلیون ها طرفدار از جمله مخاطبان هدف شما فراهم کنه. بهعلاوه، حضور برندتون توی یوتیوب کمکتون میکنه تا توی موتورهای جستجوی دیگه ای مثل گوگل هم دیده بشین.
[ux_image id=”18567″]
3. ایجاد ویدیو موشن گرافیک برای مشاغل
آیا تا به حال ویدیوهای متحرک تجاری کوتاه، خنده دار و جذاب توی حدود کمتر از یه دقیقه رو دیدین؟ اگه جواب شما بله هستش، پس خیلی از این نوع از ویدیوهایی که دیدین ممکنه ویدیوهای موشن گرافیکی بوده باشن.
در اصل، ویدیوهای موشن گرافیکی میتونن حدود یه دقیقه یا یه و نیم دقیقه باشن و اطلاعاتی درباره یه محصول یا خدمات خاص ارائه بدن. این نوع از ویدیوها میتونن برای جذب مخاطبان هدف هم مفید باشن و اونها رو درباره مزایای کسب و کار شما آگاه کنن.
علاوه بر این، ویدیوهای موشن گرافیک میتونن مخاطبای هدف رو مشتاق کنن تا درباره برندتون یا محصول یا خدمات خاصتون بخوان بیشتر بدونن. شما می تونین مشکل خاصی رو که مخاطبای شما با اون مواجه شدن به کمک خدمات یا محصولتون برطرف کنین و محصول یا خدمات خودتون رو به عنوان گزینه ای مناسب برای حل اون مشکل به تصویر بکشین.
4. ایجاد ویدیو تبلیغاتی تجاری
ویدیوهای تبلیغاتی تجاری مدت زیادی هستش که وارد زندگی ما شدن. امروزه، ویدیوهای تبلیغاتی تجاری معمولاً ویدیوهایی مختصر با جذابیت زیادی هستن که از تم سریع و متمرکز برای ساختش استفاده می کنن.
می تونین از این نوع از ویدیوهای تبلیغاتی برای افزایش آگاهی در مورد یه محصول یا خدمات خاص توی شرکت خودتون استفاده کنین. این ویدیوهای تبلیغاتی میتونن با تبلیغات اشتراکگذاری رسانههای اجتماعی و تبلیغات YouTube متفاوت باشن.
5. وبینارها
وبینارها به تازگی به عنوان کارگاه های ویدیویی قابل توجه توی اینترنت ظاهر شدن. اونها میتونن از قبل ضبط شده باشن یا زنده پخش بشن و یا ترکیبی از این دو باشن. توی خیلی از کشورها، وبینارها می تونن فرصتی برای آموزش مشتری ها درباره یه محصول خاص باشن.
به گفته بازاریابان، مؤثرترین راه برای متقاعد کردن مردم، کمک کردن به شکلی واقعی به اونها هستش. وبینارها می تونن این هدف رو به بهترین نحو انجام بدن. علاوه بر این، وبینارهای زنده به شما کمک میکنن تا با مخاطبان هدف تعامل بهتری داشته باشین و ارتباط قوی با اونا بگیرین.
علاوه بر اینها، یه وبینار میتونه یه محصول رو به روشی غیر تبلیغاتی، اما از طریق یه روش آموزشی به مخاطبا معرفی کنه. شرکت های تازه تاسیس هم میتونن از وبینار برای آموزش مردم درباره نحوه استفاده از یه محصول یا خدمات و ارتقای اون توی زمانی که مخاطبا خدمات رو واقعا نیاز دارن، استفاده کنن.
6. ویدیوهای تبلیغاتی انیمیشنی متحرک
یه ویدیوی متحرک می تونه به شما کمک کنه تا تقریباً هر محصول، مفهوم یا ایده ای رو به جذاب ترین شکل به نمایش بذارین و به مخاطباتون نشون بدین. توی دوران کودکی، خیلی از ما کارتون های متحرکی رو دیدیم که ما رو خیلی جذب خودشون کردن.
ویدیوهای متحرک باعث ایجاد شور و هیجان توی ما میشن و باعث میشن نسبت به یه محصول خاص احساس علاقه کنیم. ویدیوهای متحرک برای شرکتها و خدمات مختلف میتونن موثر و کارآمد باشن و به عنوان راهی فوقالعاده برای توضیح ایدههایی مثل اینترنت اشیا و نقش اونها توی زندگی ما عمل میکنن.
علاوه بر این، ویدیوهای متحرک برای استراتژی های برندسازی هم موثر هستن. با استفاده از رنگها، تمها و سبکهای مشابه، یه ویدیو میتونه بدون دردسر به بخشی از یه وبسایت یا رسانه بازاریابی تبدیل بشه.
7. ویدیوهای تبلیغاتی لایو اکشن
ثابت شده که این نوع از ویدیوهای تبلیغاتی برای توضیح یه محصولات و یه خدماتی که درک اون پیچیده هستش میتونه مفید باشه. ویدیوهای لایو اکشن به عنوان یه ابزار قدرتمند برای برقراری ارتباط با مخاطبا، به ویژه اگه شما یه کسب و کار رو اداره می کنین، میتونه موثر و مفید باشه و به خوبی میتونین ازش استفاده کنین. در واقع، مردم عاشق دیدن افراد مختلف هستن، چون به اونها کمک میکنه تا ارتباط عاطفی با اونها برقرار کنن که این روش برای داستان گویی قدرتمند و خیلی موثر هستش.
8. محتوای ویدیویی مارک دار
این نوع ویدیو موثرترین نوع ویدیو تبلیغاتی هستش. این نوع از ویدیو تبلیغاتی می تونه حدود 60 ثانیه طول بکشه و بدون اشاره به شرکت یا محصول خاصی، مخاطبای اصلی رو هدف قرار میده. مثلا، می تونین یه داستان کوتاه بدون ذکر محصول یا خدمات خودتون بسازین. مخاطب به هر حال متوجه میشه که محصول یا خدمات به کسب و کار شما تعلق داره.
9. پخش زنده ویدیو تبلیغاتی
پخش زنده ویدیو به یکی از روشهای گسترده تبلیغاتی تبدیل شده. افراد زیادی هستن که به طور منظم ویدیوهای زنده میسازن، که می تونن با کمک این روش ویدیو تبلیغاتی برای محصول یا خدمات خودشون بسازن. در اصل، پخش زنده ویدیویی برای ایجاد اعتماد توی مخاطبای هدف بهترین عملکرد رو داره و باعث تعامل بیشتر مخاطبا با اون کسب و کار میشه.
10. ویدیوهای توصیفی
ویدیوهای توصیفی از نوع ویدیوهای موثر برای اعتماد سازی هستن. این نوع از ویدیوها شامل تجربیات شخصی درباره یه محصول یا خدمات خاص توسط مشتریان میشه. علاوه بر این، وقتی که توصیفات با ویدیوهای موشن گرافیکی ترکیب میشن، یه ویدیوی قدرتمند میسازن که میتونن تعداد زیادی مشتری رو برای شما جذب کنن.
سخن پایانی
توی این مقاله بهترین راههای استفاده از ویدیو تبلیغاتی برای استراتژیهای تجاری رو بهتون معرفی کردیم. همون طور که میدونین انواع مختلفی از ویدیوهای تبلیغاتی وجود دارن، هر کدوم می تونن تجارت و فروش محصول یا استفاده از خدمات شما رو به روش های مختلفی آسون تر کنن.
شما می تونین از یه ویدیو برای تبلیغ یه محصول یا خدمات، ایجاد آگاهی برای مخاطبان هدف، یا به سادگی به مشتریاتون آموزش بدین و از این راه برای آگاهی ادن به اونا استفاده کنین. اگه این مقاله رو دوست داشتین، اونو با دوستاتون به اشتراک بزارین و اگه سوالی داشتین زیر همین مقاله از ما بپرسین.
اگه میخواین ویدیو تبلیغاتی موشن گرافیک برای خودتون و مشتریتون بسازین و مشکل دارین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.
اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو تبلیغاتی موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.
ممنون بابت اطلاعات خوبی که به اشتراک میگذارید.
عالییییییییی و جذاب و خوندنی 👌🏼👌🏼👌🏼
ممنون بابت ایده های خوبی که به اشتراک گذاشتید
خیلی ممنون این نمونه ها برای ایده گرفتن عالین