ابزارهای افترافکت

5 نکته مهم و کاربردی برای انتشار موشن گرافیک تو شبکه های اجتماعی

5 نکته مهم و کاربردی برای انتشار موشن گرافیک تو شبکه های اجتماعی

فهرست مقاله

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاد که ما چجوری می تونیم موشن گرافیک یه محصول یا یه خدمات رو توی شبکه های اجتماعی منتشر کنیم و نتیجه ی خیلی خوبی از این تبلیغ بگیریم؟

چجوری موشن گرافیک مون رو توی شبکه های اجتماعی منتشر کنیم؟

1- اول باید دقت کنین که مدت زمان ویدیو شما، متناسب با اون شبکه ی اجتماعی مورد نظرتون تنظیم بشه.

2- بعد از اینکه موشن گرافیک منتشر شد، هدف ها معیارایی که برای پخشش داشتید رو پیگیری کنین.

3- برای پخش موشن گرافیک، یه زمان خوب رو انتخاب کنین.

4- حتما نظرای فالووهارو مخاطباتون رو بخونین.

5- یادتون باشه که از استراتژی هشتگ، توی درست ترین حالت ممکن برای ویدیوتون استفاده کنین.

5 نکته مهم و کاربردی برای انتشار موشن گرافیک تو شبکه های اجتماعی

ببینید؛ شبکه های اجتماعی، می تونن ابزار خیلی خوب و قدرتمندی برای کار تبلیغات شما باشن. در واقع این شبکه ها، ابعاد روابط انسانی مجموعه و برند شما گسترده تر می کنن. همین موضوع باعث میشه که شما بتونین سطح آگاهی از برند و فعالیت تجاریتونو برای مخاطب بالا ببرین، محصولات و خدمات تون رو راحت تبلیغ کنین و جامعه ی مشتری های خودتون رو بزرگ تر و بزرگ تر کنین. یکی از قابلیت هایی که شبکه های اجتماعی در اختیار شما قرار میدن، قابلیت پخش و انتشار ویدیو های مختلف از جمله موشن گرافیکه. ویدیوها باعث میشن که آدمای بیشتری برند شمارو بشناسن و باهاش ارتباط بگیرن. اما لازمه بدونین که فقط آپلود کردن یه ویدیو مهم نیست؛ چجوری و کجا و چه زمانی آپلود کردنشه که مهمه؛ یا به عبارتی درست آپلود کردنشه که مهمه. تو ادامه ی مقاله ما قراره 5 نکته خیلی مهمی که به شما کمک می کنه تا از آپلود موشن گرافیک تون نتیجه ی عالی تری بگیرید رو شرح می دیم :

نکته اول : سعی کنین مدت زمان ویدیوتون برای پلتفرمی که انتخاب می کنین، مناسب باشه.

ببینید؛ هر پلتفرمی به شما اجازه میده که محدوده زمانی خاصی از یه ویدیو رو آپلود کنین. مثلا فیس بوک به شما این امکان رو میده که که ویدیوهای تا 120 دقیقه رو هم به اشتراک بذاری. ولی بازه زمانی که اینستاگرام برای آپلود ویدیو مجاز کرده، خیلی کمتر از این مدت زمانیه. این در صورتیه که هر دو حجم فایل ویدیویی رو روی 4 گیگابایت درج می کنن. این یعنی که هر پلتفرم، مدت زمانی خاص خودش رو برای آپلود ویدیو تعریف می کنه. مثلا توییتر، محدوده ی زمانی نهایت 30 ثانیه رو برای ویدیوهاش تعیین میکنه. پس یعنی شما می تونین برای پخش تیزرهای تبلیغاتی خیلی کوتاه، از توییتر استفاده کنین. تیزری که تهش مخاطب شما رو به سمت صفحه ی فرود سایت یا لینک یه ویدیوی طولانی تر، هدایت می کنه. البته شما باید این موضوع رو هم در نظر بگیرین که حالا چون هر پلتفرم یه بازه ی زمانی استانداردی رو برای شما تعریف می کنه، حتما باید ویدیوی شما هم همون اندازه باشه. نه! مدت زمانی که هر شبکه ی اجتماعی به شما میده، حداکثر زمان تعریف شده برای پخش یه ویدیو هست.

به عنوان مثال، با اینکه اینستاگرام به شما امکان میزبانی ویدیوهای حداکثر یک دقیقه رو میده ولی داده ها نشون می دن که 30 ثانیه بهترین زمان برای گرفتن نتیجه ی مثبت از پخش یه ویدیو توی اینستاگرام هست. پس نیازه که شما از قبل  تحقیق کنید تا جدیدترین تغییرات زمانی هر پلتفرم رو پیدا کنین و ویدیوهای خودتون رو اساس همون قوانین جدید، طراحی و تولید کنین.

5 نکته مهم و کاربردی برای انتشار موشن گرافیک تو شبکه های اجتماعی

نکته ی دوم : هدف ها و معیاراتون رو بعد انتشار ویدیو پیگیری کنید.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit, sed diam nonummy nibh euismod tincidunt ut laoreet dolore magna aliquam erat volutpat.

البته که راه های خیلی مختلفی وجود دارن که شما با کمک اون ها می تونین این معیارهارو شناسایی کنین. چجوری؟ مثلا با بررسی پلتفرمی که برای میزبانی یا پخش موشن گرافیک تون انتخاب کردین شروع کنید. یا اصلا از یوتیوب کمک بگیرین. این پلتفرم راه های خیلی مختلفی رو برای ردیابی معیارهای ویدیو، مثل مدت زمان تماشا یا حفظ بیننده، ارائه می‌کنه. جالبه که تمام این موارد رو هم توی داشبورد ویدیوی شما قرار داده تا بتونین راحت و رایگان بهش دسترسی پیدا کنید. کلا خود پلتفرم های اجتماعی هم یه سری معیارهارو به شما پیشنهاد می دن که بعد از پخش شدن ویدیوتون اونارو پیگیری کنین و ببینید که تا چه اندازه کارتون نتیجه ی مثبت داشته.

مثلا تجزیه و تحلیل های اینستاگرام یا فیس بوک به شما این امکان رو میده که راحت بررسی کنید کدوم پست ها لایک، نظر و اشتراک گذاری دریافت کردن. بعد از بررسی این موضوع میتونید راحت تشخیص بدین که کدوم ویدیو بین مخاطبای شما محبوب تر بوده و ری اکشن گرفته. یادتون نره که دریافته هاتون رو یه جا یادداشت کنید تا بعدا بتونین از این اطالاعات مفید برای ساختن موشن گرافیک تون استفاده کنید. مثلا اگه حس کردین که بازه ی زمانی خاصی یا نوع خاصی از یه محتوا، بازخورد بهتری میگیره، برای طراحی ویدیوهای بعدیتون حتما از اون استفاده کنید.

5 نکته مهم و کاربردی برای انتشار موشن گرافیک تو شبکه های اجتماعی

نکته سوم : زمان مناسبی رو برای به اشتراک گذاشتن ویدیوتون توی شبکه های اجتماعی انتخاب کنید.

شاید قبلاً با الگوریتم های رسانه های اجتماعی آشنایی داشته باشید. روش کار اونها اینجوریه که این الگوریتم‌های پیچیده تصمیم می‌گیرن که چه نوع محتوایی، چه زمانی دیده بشه و این قانون برای هر پلتفرمی، متفاوت تعریف میشه. پس طبیعیه که این موضوع بتونه روی این داستان که بهترین زمان به اشتراک گذاری یه موشن گرافیک چه زمانیه؛ تاثیر بزاره. علاوه بر الگوریتم ها، هر کسی شبکه های اجتماعی خودشو که توشون فعالیت داره رو توی یه ساعت خاصی از روز یا شب چک می کنه. پس شما باید دنبال این باشین که زمان طلایی هر پلتفرم چه زمانیه تا با کمک این موضوع بتونین حداکثر تاثیرگذاری و تعامل و دریافت کنید.

اکثر شبکه های اجتماعی اینجوری هستن که یه سری معیارهارو تعریف می کنن تا شما با کمک اونا بتونید تشخیص بدین که موشن گرافیک تون چقدر و چه زمانی بازخورد بیشتری میگیره.

مثلا فیس بوک، نمودارهای مختلفی رو ارائه می ده که شما با بررسی اونا می تونید متوجه بشید که پست های شما چه زمانی بیشترین لایک، نظر، اشتراک گذاری و غیره رو دریافت می کنن. بررسی این موضوع می تونه به شما کمک کنه که چه زمانی برای آپلود موشن گرافیک شما توی پلتفرم فیس بوک، بهترین زمانه!
کلا این موضوع داستان سختی نیست و با یه سرچ ساده توی گوگل، شما می تونین به یه نتیجه ی خیلی عالی و کاربردی برای پلتفرمی که مد نظرتونه برسید. البته این موضوع رو هم در نظر بگیرین که مثلا یه وقتایی مخاطبای شما خارج از محل اقامت شما هستن و شما باید زمان مناسب رو بدون در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی خودتون و با توجه به موقعیت مخاطباتون، تعیین کنید.

نکته چهارم : از نظرات و کامنت های فالووراتون غافل نشید!

نباید تصور کنین که کار شما با آپلود کردن و پخش ویدیوتون تموم شده. بلکه تازه شروع کاره. چون تازه مخاطبای شما دارن ویدیو رو میبینن و دربارش نظر و کامنت میدن و اگه خوب باشه اونو اشتراک گذاری مثبت می کنن. سعی کنین کامنت های فالوورها رو بدون جواب نزارید. البته منظور ما این نیست که هر نظری از طرف شما عکس العمل بگیره؛ نه! منظورمون اینه که حواستون باشه که اگه سوال و مسئله مهمی هست، حتما بهش رسیدگی بشه. این موضوع نشون دهنده ی اصالت کار شماست. سعی کنید که توی جوابتون، قوانین و مسائل انسانی و ادب رو رعایت کنید. یادتون نره که جواب های رباتیک و غیرصمیمی، احساس سردی و دوری رو به مخاطب القا می کنن. شما توی این شبکه ی اجتماعی هستین تا همراهای بیشتری پیدا کنین؛ پس حواستون به جوابا و عمق صمیمیت اون ها باشه.

5 نکته مهم و کاربردی برای انتشار موشن گرافیک تو شبکه های اجتماعی

نکته پنجم : از استراتژی هشتگ درست و بجا استفاده کنید.

هشتگ ها بخش خیلی مهمی از شبکه های اجتماعی هستن. اون ها مثل رشته هایی میمونن که همه محتواها رو توی شبکه‌های اجتماعی به هم پیوند می‌دن و کمک می کنن تا کاربران بتونه ارتباط بهتری با تصاویر، ویدیوها و بقیه محتواهایی که براش مهمه برقرار کنه. پس طبیعتا ما باید خیلی جامع و قشنگ درباره ی هشتگ تحقیق کنیم. چون اگه هشتگ گذاری یه ویدیو درست و استاندارد انجام بشه، اون ویدیو خیلی راحت به چشم میاد و بازدید خیلی زیادی میخوره. البته که بد نیست اینو بدونید که همه ی پلتفرم ها از هشتگ استفاده نمی کنن. مثلا فیس بوک برای یه مدت کوتاه از این المان استفاده کرد و حالا دیگه ازش استفاده نمی کنه یا مثلا توی توییتر فقط تعداد خیلی محدودی از کاربرا اجازه دارن که برای ویدیوهاشون از هشتگ استفاده کنن.

اما خیلی از پلتفرم ها هم هستن که استفاده از هشتگ برای پست ها و ویدیوها توشون آزاده. مثلا برای اینستاگرام 9 تا 11 تا هشتگ، می تونه تاثیر خیلی خوبی رو بازدید ویدیو بزاره اما همین اتفاق فقط با دو تا هشتگ توی توییتر میتونه رخ بده. برای انتخاب هشتگ، حتما باید کلمات و عباراتی انتخاب بشن که مرتبط به ویدیو هستن و ترافیک بازدید رو به سمت درستی هدایت کنن. فقط توی این شرایطه که خیال شما می تونه از بابت رسیدن موشن گرافیک به دست اون شخصی که مد نظرتونه، راحت بشه.

حرف آخر

شما برای اینکه بتونین یه موشن گرافیک کیفیت رو بسازین، قبل از هر چیزی به آموزش نیاز دارین. دوره های موشن گرافیک و افتر افکت موشن گورو توی رده های مختلفی به صورت رایگان یا با هزینه ی خیلی کم وجود دارن و برای استفاده از اون ها کافیه که روی هر عبارت کلیک کنید : آموزش موشن گرافیک رایگان، آموزش فوق حرفه ای موشن گرافیک، دوره آموزش افتر افکت رایگان.

Rating 5.00 from 8 votes

3 دیدگاه برای “5 نکته مهم و کاربردی برای انتشار موشن گرافیک تو شبکه های اجتماعی

  1. blank
    ملیحه روستا گفته:

    این نکته که ابعاد ویدیوی موشن گرافیک متناسب باشد با ابعاد استاندارد شبکه اجتماعی مدنظرمان بسیار با اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

آموزش پیشنهادی موشن گورو

این مقالات هم پیشنهاد میشه!!!

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است