آموزش رایگان موشن گرافیک

3 استراتژی عالی برای ساخت ویدیو موشن گرافیگ در سال 2023

توی این مقاله ما 3 استراتژی عالی برای ساخت ویدیو موشن گرافیگ رو که می‌تونین توی کمپین‌های بازاریابی بعدیتون پیاده‌سازی کنین، توضیح میدیم. این نکات رو توی ساخت ویدیو موشن گرافیک بعدیتون برای افزایش تعامل و بازدید ویدیوتون حتما در نظر بگیرین.

هر محصول یا خدماتی نیاز به توضیح داره! پس چه راهی بهتر از استفاده از ویدیو موشن گرافیک برای انجام این کار چالش برانگیز؟!

ویدیوهای موشن گرافیک یکی از موثرترین راه ها برای جلب توجه افراد و آموزش مشتریان برای یه موضوع خاص هستش. توی این مقاله همون طور که گفتیم، 3 استراتژی برای ساخت ویدیو موشن گرافیگ که خیلی هم موثر هستن و تعداد زیادی از بازاریابان توی سطح جهانی برای افزایش تعامل و بازدید از اون استفاده کردن رو توضیح میدیم.

ما هر استراتژی ساخت ویدیو موشن گرافیگ رو به طور کامل با نشون دادن یه مثال ویدیویی براتون میگیم تا شما بتونین نکات اون رو به خوبی متوجه بشین. بعد از خوندن این مقاله، میتونین از این نکات برای موفقیت بیشتر توی کمپین بازاریابی بعدیتون استفاده کنین.

 

ویدیو موشن گرافیک چیه؟

ویدیو موشن گرافیک یه ویدیوی کوتاهه (معمولاً بین 30 ثانیه تا 2 دقیقه) که برای معرفی کردن محصولات یا خدمات یه شرکت ساخته میشه. این نوع ویدیوها خیلی کارآمدن و ایده‌های بزرگ یه کسب و کار رو به خوبی به مخاطبا نشون میدن و در عین حال به واضح‌ترین سؤالات مخاطبا هم جواب میدن.

یه ویدیو موشن گرافیک رو میتونین توی صفحه فرود شرکت، توی شبکه های اجتماعی مختلف، توی تبلیغات پری رول (تبلغ پری رول یه تبلیغ ویدیوییه که به طور خودکار و مستقیم قبل از یک ویدیوی خاص روی موبایل یا دسکتاپ پخش میشه) یا حتی تبلیغات تلویزیونی سنتی استفاده کنین.

کسب و کارها از ویدیوهای موشن گرافیک برای گسترش آگاهی از محصولات یا خدمات خودشون یا دادن اطلاعات مفید به افراد استفاده می کنن. مخاطبا با دیدن ویدیو باید به خوبی درک کنن که شرکت مورد نظر توی چه زمینه ای فعالیت داره و یا چه جوری محصول یا خدمات اون شرکت یه مشکل رو حل می کنه و یا چه جوری میتونه برای زندگی اونا مفید باشه.

 

3 استراتژی عالی برای ساخت ویدیو موشن گرافیگ:

ما 3 تا از موثرترین استراتژی ها برای ساخت ویدیو موشن گرافیگ رو برای کمک به شما توی این مسیر انتخاب کردیم تا بتونین با کمک این استراتژی ها بیننده های ویدیو موشن گرافیکتون رو به مشتری دائمی تبدیل کنین. ما توضیح مفصلی برای هر نکته دادیم و مثال های ویدیویی هم برای هر کدوم از نکات قرار دادیم تا به شما نشون بدیم شرکت های مختلف چه جوری این استراتژی ها رو توی ساخت ویدیو موشن گرافیک شون پیاده سازی میکنن.

یادتون باشه که برای ساخت ویدیو موشن گرافیگ هیچ چارچوب سفت و سختی وجود نداره که بخواین از اون پیروی کنین. بعد از خوندن این مقاله و دیدن نمونه ها متوجه میشین که، نمونه‌ها دارای استراتژی‌های مختلفی هستن که هدفشون دادن اطلاعات به بهترین نحو ممکن به بیننده هستش.

 

استراتژی اول برای ساخت ویدیو موشن گرافیگ: قصه گویی و داستان سرایی

استراتژی اول برای ساخت ویدیو موشن گرافیگ، داستان سرایی هستش. این استراتژی معمولا از دیدگاه بنیانگذاران یا مصرف کننده استفاده میکنه.

شما میتونین با کمک داستان سرایی به مخاطبای ویدیو نشون بدین که محصول یا خدماتتون چه جوری میتونن برای افراد با کمک یه سری رویدادهای خطی مفید باشن یا تاریخچه ای از چگونگی و چرایی شروع شرکت به اونا ارائه بدین.

داستان ها باعث میشن با مخاطباتون راحت تر ارتباط بگیرین. ولی یادتون باشه که چالش‌هایی که شخصیت یا شخصیت‌های توی داستان با اونا روبرو میشن باید با مشکلات مخاطبای ویدیو شما یکسان باشه و تجربه‌ای قابل اعتماد برای اونا بسازه.

ویدیو موشن گرافیک Tourbuds:

ویدیو موشن گرافیک شرکت Tourbuds یه گردشگر ناامید رو نشون میده که توی سفر به ایتالیا و موقع بازدید از رم به یه اتوبوس شلوغ بر میخوره، اما بعد از آشنا شدن با برنامه Tourbuds و با کمک راهنمای تور دیجیتال این برنامه، نقشه GPS رو باز می‌کنه و مکان های دیدنی و جاذبه های گردشگری رو با راهنمایی های این نرم افزار میره میبینه.

همه افراد معمولا موقع بازدید از یه جای توریستی مشهور، تجربه جالبی ندارن. شرکت Tourbuds توی این ویدیو، از داستان سرایی برای جذب مخاطبای هدفش استفاده می کنه و به اونا میگه که میتونن از یه روش متفاوت برای بازدید و گرفتن اطلاعات از یه مکان خارجی استفاده کنن.

 

ویدیو موشن گرافیک Stacks City:

یکی دیگه از نمونه های عالی داستان سرایی توی ساخت ویدیو موشن گرافیگ برای پلتفرم بسیار پیچیده تری به اسم Stacks City هستش. این ویدیو موشن گرافیک یه سفر اختصاصی مشتری رو با استفاده از بلاک چین نشون میده تا قهرمان ویدیو رو به یه کشاورز قهوه توی اون سر دنیا به هم وصل کنه.

مدل کسب و کار Stacks City، توزیع تبلیغات با کمک WIFI عمومیه که میتونه پلی بین مصرف کنندگان، صاحبان فروشگاه ها و تبلیغ کنندگان با استفاده از ارزهای دیجیتال ایجاد کنه. این فرآیند پیچیده اس، اما ویدیو موشن گرافیک با استفاده از داستان و یه شخصیت که در حال لذت بردن از قهوه توی یه کافه هستش، مفهوم رو برای مخاطبای ویدیو ساده می کنه.

 

استراتژی دوم برای ساخت ویدیو موشن گرافیگ: مشکل-راه حل

پرداختن به یه مشکل رایج و ارائه راه حل یه استراتژی بسیار موثر برای ساخت ویدیو موشن گرافیگ هستش. البته معمولا توی اکثر ویدیوهای موشن گرافیک از این چارچوب به شکلی استفاده میشه و درواقع بیان آشکار یه مشکل و ارائه یه راه حل واضح فرمولی اثبات شده برای جلب توجه و جذب مخاطب هستش.

 ویدیو موشن گرافیک AdQuick:

توی ساخت ویدیو موشن گرافیگ شرکت AdQuick، نکات و مشکلات زیر گفته شده:

  • هزینه های تبلیغات آنلاین سر به فلک کشیده.
  • نرخ بهره از فیس بوک از سال 2011 هر سال دو برابر شده.
  • “آیا تبلیغات دیجیتال به تنهایی بهترین گزینه شماس؟”

بازاریاب‌ها برای ساخت ویدیو موشن گرافیگ بالا، به طور دقیق و کامل مشکل مخاطب ویدیو رو تشخیص میدن و یه سؤال مرتبط با توجه به اون مشکل می‌پرسن.

بعد AdQuick به عنوان راه حل مشکل توضیح داده میشه. به این صورت که با کمک AdQuick بازاریابان دیجیتال میتونن از یه این پلتفرم آنلاین مشابه تبلیغات فیس بوک و گوگل به فضای تبلیغاتی توی فضای باز دسترسی داشته باشن.

استراتژی سوم برای ساخت ویدیو موشن گرافیگ: رسیدگی به ایراد

رسیدگی به ایراد شبیه به استراتژی حل مشکل هستش اما به نگرانی رایج درباره یه محصول یا خدمات خاص میپردازه. به عنوان مثال، اگه AdQuick بخواد رویکرد رسیدگی به ایراد و اعتراضات رو پیش بگیره، سؤالی مثل “چرا بازاریابان نمیتونن گزارش های تحلیلی دقیق برای کمپین های تبلیغاتی در فضای باز را مانند تبلیغات رسانه های اجتماعی پولی مشاهده کنند؟” میپرسه. این سوال مستقیم و هدفمند مربوط به محصول یا خدمات ارائه شده توی ویدیوی موشن گرافیک بالا میشه.

 

ویدیو موشن گرافیک The Watch Standard:

ویدیو موشن گرافیک The Watch Standard که بالا هم قرارش دادیم، نمونه ای عالی از رسیدگی به ایراد هستش. ویدیوی موشن گرافیک The Watch Standard به مشکل اعتماد یه فروشنده ساعت های گران قیمت به شرکتی که قول خرید ساعت بعد از ارسال و بازرسی اون رو میده می‌پردازه و مفصل درباره نحوه بیمه شدن سفارش‌ها و پرداخت‌ها توی ویدیو توضیح میده.

 

مزایای استفاده از ویدیو موشن گرافیک برای بازاریابی ویدیویی:

راه های زیادی برای پیاده سازی ویدیوها توی کمپین های بازاریابی شما وجود داره. با این حال، اگه می‌خواین بهترین ویدیو ممکن رو درباره کسب‌وکارتون به مخاطباتون ارائه بدین، یه ویدیو موشن گرافیک توضیحی راهی عالی برای این کار هستش.

هزینه کم

ویدیوهای موشن گرافیک توی مقایسه با ویدیوهای لایو اکشن نسبتاً مقرون به صرفه تر هستن. موشن گرافیک معمولا ساده تره و دنگ و فنگ کمتری نسبت به لایو اکشن که بازیگران مختلف و ابزارهای خاص میخواد داره. در واقع شما فقط نیاز به نرم افزار انیمیشن و یه گوینده دارین، اما اگه تجربه ساخت ویدیو موشن گرافیک ندارین، ما به شما توصیه می کنیم که از یه استودیو ساخت ویدیو موشن گرافیک حرفه ای برای ساخت ویدیو موشن گرافیک کمک بگیرین.

در مقایسه با هزینه ای که برای ساخت ویدیوهای لایو اکشن میشه، انیمیشن و ویدیوهای موشن گرافیک یه جایگزین فوق العاده ان و میتونن به همون اندازه ارزش مند و موثر باشن. توی بعضی مواقع هم حتی بهتر از لایو اکشن میتونن عمل کنن و مخاطبای بیشتری رو جذب کنن.

به یاد ماندنی و آسون برای اشتراک گذاری محتوا

ویدیوهای موشن گرافیک فرم های خیلی متنوعی دارن. یه ویدیوی موشن گرافیک اگه خوب ساخته بشه، میتونه توضیح بده که شرکت شما چه چیزی ارائه میده و به عنوان مرکز بازاریابی شرکت شما عمل میکنه.

همچنین میتونین با کمک ویدیوهای موشن گرافیک ویدیوهای جذاب توضیحی توی وب سایت، صفحه اصلی YouTube و کانال های اجتماعی خودتون قرار بدین. علاوه بر این، یه ویدیوی موشن گرافیک خلاقانه این پتانسیل رو داره که یه شبه مثل ویروس پخش بشه و میلیون ها بازدید بخوره.

توضیح دادن آسون مفهوم کسب و کار

و در نهایت، مهمترین مزیت یه ویدیو موشن گرافیک، اطلاع رسانی آسون از هدف کسب و کار شما هستش.

خیلی از شرکت‌ها از این نوع ویدیو برای توضیح محصولات یا خدماتشون و همچنین بیان ارزش‌ها، مأموریت، برنامه‌های آینده شرکتشون یا ویژگی های مثبت محصولاتشون توی جامعه، استفاده می‌کنن. یادتون باشه که ویدیوهای موشن گرافیک میتونن به سؤالات مهم پاسخ بدن و حتما نباید فقط به ارائه جزئیات و توضیحات درباره یه محصول محدود بشن.

سخن پایانی:

یه ویدیو موشن گرافیک یکی از کاربردی ترین، کارآمدترین و موثرترین راه ها برای دستیابی به مشتریان جدید هستش. ثابت شده که استفاده از یکی از استراتژی‌ها یا ترکیبی از اونا (که بالا برای ساخت ویدیو موشن گرافیگ توضیح دادیم) مخاطبا رو بهتر و بیشتر جذب ویدیو میکنه و اونا رو تبدیل به مشتری دائمی میکنه.

اگه میخواین از این استراتژی های ساخت ویدیو موشن گرافیگ برای کمپین بازاریابی بعدی خودتون استفاده کنین ولی نمی‌دونین از کجا شروع کنین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.

اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. یک ویدیوی موشن گرافیک را می توان سریع به نتیجه رساند دقیقا به خاطر همین جمع و جور بودن هم مورد استقبال خیلی از کارفرماها قرار گرفته.

  2. توضیحات در مورد استراتژی ها قبل از طراحی فیلم نامه نویسی موشن گرافیک خیلی جالب و آموزنده بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا