آموزش های متفرقه

راهنمای قیمت گذاری ویدیو تبلیغاتی | معرفی 8 عامل تاثیرگذار

نیاز به یه ویدیوی تبلیغاتی برای کسب و کارتون دارین اما نگران قیمت اون هستین؟ توی این مقاله ما میخوایم در مورد قیمت گذاری ویدیو تبلیغاتی براتون بگیم که شامل همه عواملی میشه که باید برای این کار، در نظر بگیرین.

بعد از خوندن این مقاله، هر جنبه ای که روی قیمت گذاری ویدیو تبلیغاتی تأثیر میذاره رو، یاد میگیرین، بنابراین می تونین بهترین نوع ویدیو رو متناسب با بودجه خودتون انتخاب کنین.

 

عواملی که بر قیمت گذاری ویدیو تبلیغاتی تأثیر میذاره:

قیمت گذاری ویدیو تبلیغاتی به چندین عامل وابسته اس. به طور مثال فریلنسرها میتونن هزینه کمتری برای این کار بگیرن چون به طور تک کار میکنن و هزینه ای برای دفتر و افراد مختلف توی اون نمیدن.

ولی فراموش نکنین که برای تولید ویدیو تبلیغاتی، از سفارش کار به تولیدکنندگان ویدیوهای تبلیغاتی مستقل یا همون فریلنسرها خودداری کنین، مخصوصا اونایی که قیمت پایینی دارن، چون اونا احتمالا تجربه کافی برای این کار و همچنین کیفیت بالایی توی تولید ویدیو ندارن. شما نمیتونین کسب و کارتون رو فدای یادگیری و کسب تجربه اونا توی این زمینه کنین.

همچنین آژانس‌های معتبر و شرکت های حرفه ای تولید ویدیو تبلیغاتی نسبت به تجربه و شهرتشون، هزینه متوسط تا نسبتا بالایی برای تولید ویدیو طلب میکنن چون اونا تجربه و زیرساخت لازم برای تولید ویدیوهای تبلیغاتی با کیفیت رو دارن. توی ادامه این مقاله عواملی که بر قیمت گذاری ویدیو تبلیغاتی تاثیر میذارن رو بهتون میگیم، پس با ما همراه باشین.

  • موقعیت یابی برند:

شرکت‌های تولید ویدیو تبلیغاتی که قدیمی و مشهور هستن نسبت به شرکت‌های جدید هزینه بیشتری برای خدمات شون دریافت می‌کنن. پس انتخاب یه شرکت جدید و تازه تاسیس ولی حرفه ای می تونه، کیفیتی یکسان یا بهتر از شرکت های مشهور و همچنین قیمت کمتر برای شما توی ساخت ویدیو تبلیغاتی داشته باشه.

همچنین خوبه بدونین که آژانس های تولید ویدیو تبلیغاتی از شرکت های تولید ویدیو، هزینه بیشتری برای این کار میگیرن ولی با انتخاب یه آژانس خوب معمولا احتمال موفقیت بالاتری توی کوتاه مدت دارین چون صفر تا صد همه کارهای از تولید تا بازاریابی با اونا هستش و برای این کار تجربه کافی و تمرکز بالایی رو دارن.

  • شهر و کشور:

آژانس‌های مستقر توی کشورهایی با اقتصاد قوی یا حتی توی شهر های مهم، رقابت زیادی با شرکت های مختلف برای ادامه فعالیت‌شون و جذب استعدادها توی این زمینه دارن و همچنین مالیات‌های بالاتری هم باید پرداخت کنن، پس در مقابل هزینه بیشتری هم برای خدمات شون دریافت میکنن. پس یادتون باشه که، چون یه شرکت توی یه شهر مهم یا حتی یه کشور خاصه، به این معنی نیستش که یه ویدیوی تبلیغاتی تک و عالی میتونه بسازه.

  • کیفیت:

کیفیت ویدیوی تبلیغاتی اولین فاکتور برای قیمت گذاری ویدیو تبلیغاتی هستش. آژانس هایی که کار با کیفیت بالا ارائه می کنن معمولا قیمت بالایی هم دارن و قطعا هم میتونن یه ویدیو تبلیغاتی عالی و موثر با هر موضوع و شکلی رو برای شما تولید کنن.

  • سایر عوامل تاثیرگذار توی قیمت گذاری ویدیو تبلیغاتی:

سایر عوامل موثر توی قیمت گذاری ویدیو تبلیغاتی که بر هزینه ساخت ویدیوی تبلیغاتی تأثیر میذاره، مربوط به خود ویدیو میشه. به عنوان مثال، توی یه استودیو مشخص قطعا هزینه یه ویدیو توضیحی 5 دقیقه ای بالاتر از یه تبلیغ 30 ثانیه ای هستش چون زمان بیشتری برای تولید و ساخت اون باید گذاشته بشه.

عوامل دیگه ای که باید برای قیمت گذاری ویدیو تبلیغاتی در نظر گرفته بشن عبارتن از:

  • پیچیدگی پروژه: گرافیک پیشرفته یا جلوه های ویژه  توی ساخت  ویدیو تبلیغاتی به نیروی کار ماهر نیاز داره و هزینه های ساخت ویدیو رو هم افزایش میده.
  • نوع ویدیو: سبک و نوع ویدیو تأثیر زیادی روی قیمت گذاری ویدیو تبلیغاتی داره، به عنوان مثال، انیمیشن ارزون‌تر از لایو اکشن هستش. علاوه بر این، سبک های مختلف انیمیشن هم قیمت های مختلفی دارن. انیمیشن های دو بعدی ساده، گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به انیمیشن های سه بعدی هستن.
  • تدارکات: تجهیزات ویژه، مکان و لوکیشن کار، اعضای گروه و خدمه اضافی، کل هزینه شما رو برای ساخت یه ویدیو افزایش میدن.
  • استعداد: بازیگران، افراد اضافی و گروه تولید به طور چشمگیری روی قیمت ساخت ویدیو تبلیغاتی تأثیر میذارن.
  • ویرایش: زمان و منابع مورد نیاز برای ویرایش ویدیو تبلیغاتی باعث افزایش هزینه های ساخت اون میشه، به خصوص اگه ویرایش کار پیچیده هم باشه.

 

نکاتی در مورد ارزیابی هزینه های تولید ویدیو تبلیغاتی:

زمان و منابع مورد نیاز برای تولید ویدیو بر هزینه اون تأثیر میذاره. بنابراین، موقع ارزیابی خدمات یه آژانس، حتما مراحل پیش تولید، تولید و پس از تولید اونا رو بررسی کنین. گرفتن اطلاعات درباره هر مرحله از تولید ویدیو به شما کمک میکنه تا متوجه بشین که آژانس بودجه شما رو به درستی برای هر مرحله توی ساخت ویدیو تخصیص میده یا نه.

  • مرحله پیش از تولید توی ساخت ویدیو تبلغاتی:

هنگام ارزیابی هزینه های تولید یه ویدیوی تبلیغاتی، مرحله پیش از تولید رو فراموش نکنین. همه میدونیم که مرحله تولید مهمترین مرحله توی ساخت ویدیو هستش اما ویدیوهای بازاریابی، قبل از هر چیز، درباره بازاریابی هستن، بنابراین لازمه که از استودیو ساخت ویدیوتون درباره فرآیند تحقیق و نحوه ایجاد یه مفهوم سؤال بپرسین.

اگه تصمیم دارین پیش تولید رو خودتون به تنهایی انجام بدین، میتونین بودجه کمتری برای ساخت ویدیوتون به شرکت های ساخت ویدیو پرداخت کنین.

یک نکته خیلی مهم برای پیش تولید هرنوع ویدیویی خواه یه ویدیوی توضیحی، یه ویدیوی آزمایشی یا یه ویدیوی جامع، اینه که یه فیلمنامه نویس داشته باشین که توی نوشتن سناریو برای اون نوع خاص ویدیویی که میخواین تولید کنین، متخصص باشه. این کار باعث میشه که ویدیوی شما پیام مناسبی رو به مخاطبان هدف شما برسونه و شما هم به راحتی به اهداف بازاریابی تون دست پیدا کنین.

  • مرحله تولید توی ساخت ویدیو تبلغاتی:

کیفیت جلوه‌های بصری و تصویرهای توی ویدیوی تبلیغاتی به خوبی میتونه نشانگر شرکت و برند شما باشه. موقع ارزیابی هزینه های تولید، مطمئن بشین که ویدیوی شما به صورت سفارشی و متناسب با برند شما ساخته میشه. استفاده از محتواهای سفارشی سازی شده برای ساخت ویدیو تبلیغاتی یه شرکت حرفه ای و کاردرست، توی عصر دیجیتال امروزی ضروریه. چون استفاده از قالب های آماده و آنلاین شما رو غیر حرفه ای و شرکت تون رو کسل‌کننده، رده پایین نشون میده.

  • مرحله پس از تولید توی ساخت ویدیو تبلغاتی:

توی این مرحله باید صداگذاری، طراحی صدا و ویرایش های نهایی لازم برای ساخت یه ویدیوی انجام بگیره.

صداگذاری، طراحی صدا در ساخت ویدیو تبلیغاتی
صداگذاری، طراحی صدا در ساخت ویدیو تبلیغاتی

بسته به عوامل متعددی مثل کیفیت، مجوزهای استفاده (تجاری، بین‌المللی، محلی، آنلاین یا تلویزیونی)، و لهجه‌ها یا زبان‌های خاص، هزینه‌های صداگذاری متغیر هستش. به عنوان مثال، گوینده های زبان های خاص مثل عربی سعودی خیلی گرون هستن.

برای پیدا کردن صدای مناسب برای ویدیوی خودتون،پیشنهاد می‌کنیم از Voices.com استفاده کنین. این پلتفرم به شما کمک میکنه یه چیزی مثل آزمون برگزار کنین، به ایت صورت که صداپیشه های مختلف بخش کوچکی از فیلمنامه شما رو ضبط می‌کنن و براتون میفرستن تا شما بتونین از بین اونا بهترین انتخاب ممکن رو برای صداپیشگی ویدیوتون داشته باشین.

طراحی صدا یکی دیگه از جنبه های حیاتی پس از تولید هستش که براتون میتونه هزینه بر هم باشه. باید آهنگ و موسیقی مناسبی رو برای ویدیوی خودتون انتخاب کنین، که پیشنهاد می کنیم از سایت Premiumbeat.com کمک بگیرین. این پلتفرم آهنگ‌های با کیفیت بالایی داره که باعث میشه ویدیو شما حرفه ای تر و تاثیرگذارتر بشه.

با صداگذاری، طراحی صدا و موسیقی مناسب، ویدیوی تبلیغاتی شما آماده اس تا مخاطب های زیادی رو جذب کنه و اهداف بازاریابی شما رو به بهترین شکل ممکن محقق کنه.

 

نحوه انتخاب یه استودیو ویدیوی تبلیغاتی بر اساس بودجه:

با این که موقع انتخاب استودیو مناسب برای ساخت یه ویدیوی تبلیغاتی، باید عوامل زیادی رو در نظر بگیرین، اما بودجه شما یه عامل خیلی مهم و تعیین کننده توی انتخاب استودیو هستش. ما توی ادامه این مقاله مقرون به صرفه ترین استراتژی ها برای ساخت ویدیو تبلیغاتی رو بر اساس هزینه براتون میگیم.

  • ساخت ویدیو با هزینه کم:

اگه بودجه شما برای ساخت ویدیو تبلیغاتی کمه، ما رویکرد DIY (خودت انجام بده (Do it yourself or DIY) اصطلاحیه که از دهه ۱۹۵۰ میلادی توی بعضی کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا رواج پیدا کرد و معنی اون تعمیر، اصلاح، ساختن یا انجام بعضی کارهای فنی توی خانه یا بیرون از خانه بدون کمک خواستن از متخصصان و استادکاران اون رشته‌ هستش)  رو به شما پیشنهاد میکنیم.

به عنوان مثال، اگه محصول دیجیتال یا SaaS (SaaS مخفف عبارت «software as a service» به معنای نرم‌افزار به‌عنوان سرویس هستش) رو میخواین تبلیغ کنین، می تونین ویدیوی تبلیغاتی خودتون رو با گوشی یا صفحه نمایش اون ضبط کنین.

فراموش نکنین که به هیچ وجه از فریلنسرها و شرکت هایی که 3 کارمند یا کمتر دارن و نوید یه ویدیوی تبلیغاتی با کیفیت رو در قبال هزینه کم میدن، کمک نگیرین. اگه این کارو بکنین به احتمال زیاد پروژه شما با یه قالب آماده و کیفیت بسیار پایین ساخته میشه.

  • ساخت ویدیو با هزینه متوسط:

برای ساخت یه ویدیو تبلیغاتی بهترین کار پیدا کردن یه استودیو حرفه ای توی این زمینه هستش که حداقل پنج سال سابقه کار داشته باشه. اینجوری میتونین مطمئن باشین که اون استودیو استعداد و ظرفیت ارائه یه ویدیوی تبلیغاتی با کیفیت بالا رو داره.

 

نکته مهم: انتخاب سبک مناسب برای ویدیو تبلیغاتی

اگر بودجه زیادی برای ساخت ویدیو ندارین باید دور سبک های لایو اکشن و پیچیده رو خط بکشین. ویدیوهای تبلیغاتی متحرک سه بعدی اگه به درستی ساخته بشن، خیلی جذاب و تاثیرگذارن اما خیلی هم گرون هستن.چون فرآیند تولید اونا به برنامه ریزی بسیار بیشتری نیاز داره و  تغییرات و اصلاحات توی این نوع از ویدیوها بسیار پر کار و زمان بر و پرهزینه هستش.

یادتون باشه که، اگه بودجه کافی برای ساخت یه انیمیشن سه بعدی عالی ندارین، از این سبک استفاده نکنین چون تفاوت کیفیت بین انیمیشن سه بعدی سطح متوسط ​​و عالی خیلی زیاده.

انیمیشن 2 بعدی و 2.5 بعدی قیمت مقرون به صرفه و کمتری دارن. چون ساخت اونا نسبتاً آسون هستش(توی مقایسه با انیمیشن سه بعدی)، این نوع انیمیشن ها میتونن جذاب و تاثیرگذار باشن و اصلاحات و تغییرات توی این نوع از ویدیو ها هم خیلی زمان بر و پر کار نیستش.

  • ساخت ویدیو با هزینه بالا:

اگر محدودیتی توی هزینه ساخت ویدیو ندارین، پیشنهاد میکنم با یه استودیویی که بیش از هفت سال سابقه کار داره، قرارداد ببنیدید. البته فراموش نکنین که باز هم استودیو را بر اساس فاکتورهای قیمت گذاری ویدیو تبلیغاتی بررسی کنین تا مطمئن بشین که از بودجه شما به طور موثر توی ساخت ویدیو استفاده میشه.

 

نمونه موردی ویدیو تبیلغاتی:

ما دو نمونه موردی، توی ادامه این مقاله گذاشتیم تا به شما بگیم موقع پرداخت هزینه ای متوسط برای ساخت ویدیو تبلیغاتی، چه انتظاراتی میتونین از اون استودیو داشته باشین.

ویدیو تبلیغاتی Solana

زمانی که این ویدیو برای این شرکت طراحی شده، اونا یه شرکت تازه تاسیس و نوظهور بودن. این ویدیوی تبلیغاتی به خوبی توضیح میده که چه جوری کاربران میتونن از پلتفرم بلاک چین سولانا استفاده کنن. امروزه این شرکت به یه رهبر توی این زمینه تبدیل شده و شرکتش بیش از یک میلیارد دلار ارزش داره.

 

ویدیو تبیلغاتی Varpet

Varpet، برنامه‌ای هستش که کاربران رو مستقیماً با تعمیرکاران مرتبط می‌کنه. این شرکت بعد از ساخت  این ویدیو تبلیغاتی رشد باورنکردنی رو تجربه کرد. ویدیوی بالا منجر به افزایش 200 درصدی نرخ تبدیل توی وب سایت شرکت و ثبت 15000 برنامه توی عرض تنها یه ماه شد. این ویدیو باعث شد تا این شرکت به اهداف جمع‌آوری سرمایه خودش برسه و مجدداً برای کسب‌وکارش سرمایه‌گذاری کنه.

 

سخن پایانی:

قیمت گذاری برای ویدیو تبلیغاتی کار آسونی نیستش. متأسفانه، یه رویکرد یکسان و یه قیمت مشخص برای همه شرکت ها و استودیوهای ساخت ویدیو وجود نداره. بهترین کار اینه که شما بودجه، اهداف و سبک خاص ویدیو خودتون رو مشخص کنین و با توجه به این موارد یه استودیو مناسب رو انتخاب کنین.

اگه میخواین خودتون یه ویدیو تبیلغاتی برای کسب و کارتون بسازین ولی نمی‌دونین از کجا شروع کنین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا با کمک موشن گرافیک یه ویدیو تبلیغاتی عالی و موثر بسازین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.

اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.

آزاده کریمی

سلام! من آزاده کریمی، معمار و علاقه‌مند به یادگیری و کشف چالش‌های جدید هستم. به همین دلیل از نوشتن مقالات، لذت می‌برم.🌟

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. ممنون از نکات مهمی که یادداشت کردید مشکل قیمت دادن به کارفرما برای خیلی از طراح ها پیش میاد

  2. یکی از سختترین مراحل کار موشن گرافیک همین مرحله است که اگر اشتباه قیمت بدیم خودمون ضرر می کنیم وقت و انرژی مون تلف میشه. و حتی ممکنه با قیمت اشتباه دادن مشتری رو از دست بدیم. تشکر از مقاله خوبتون

  3. سپاس از شما بابت اینکه مو به مو نکات و عوامل اساسی در قیمت گذاری ویدیو تبلیغاتی را معرفی کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا