10 گام برای ساخت موشن گرافیک عالی

ساخت موشن گرافیک عالی میتونه یه ابزار قدرتمندی برای بازاریابی باشه البته اگه این کار به درستی انجام بشه. توی این مقاله بهتون میگیم که برای ساخت موشن گرافیک موفق چه کاری باید انجام بدین.
اگه میخواین یه ویدیوی موشن گرافیک بسازین اما نمیدونین باید از کجا شروع کنین، این مقاله برای شما میتونه مفید باشه چون توی این مقاله، ما یه دستورالعمل گام به گام برای موفقیت شما نوشتیم. اگه این دستور العمل رو دنبال کنین، قطعا یه ویدیوی موشن گرافیکی، طراحی میکنین که شانس شما یا مشتریتونو رو برای فروش بیشتر به حداکثر میرسونه.
فقط فراموش نکنین که توی فرآیند ساخت موشن گرافیک، باید هر از چند گاهی یه نگاهی به این مقاله بندازین تا مطمئن بشین که توی مسیر درست هستین. حتی بعد از تکمیل ویدیو، باز این مقاله رو برای بار آخر مرور کنین تا مطمئن بشین که هیچ جایی رو اشتباه نکردین و همه چیز به درستی انجام شده.
بزن بریم!
[ux_image id=”15490″]
نحوه ساخت موشن گرافیک
برای ساخت موشن گرافیک همون طور که گفتیم ده گام وجود داره که عبارتن از:
- ایجاد کردن یه خلاصه یا چکیده
- ایجاد کردن یه تصور کلی
- نوشتن یه فیلمنامه یا سناریو
- ایجاد کردن استوری بورد
- طراحی
- ضبط صدای گوینده
- تولید انیمیشن
- طراحی صدا و موسیقی
- انتشار توی کانال های مختلف
- پیگیری کردن نتایج
گام اول ساخت موشن گرافیک: ایجاد کردن یه خلاصه یا چکیده
[ux_image id=”15495″]
ساخت موشن گرافیک با یه خلاصه شروع میشه. سوالات زیر کمک می کنه تا یه خلاصه موثر و عالی ایجاد کنین.
- هدف اصلی ویدیو چیه؟
- نقش ویدیو توی فروش/بازاریابی چیه؟
- مخاطبای هدف دقیقاً چه کسایی هستن؟
- مهمترین چیز برای گفتن یا نشون دادن چیه/ پیام اصلی شما چیه؟
- ویدیو توی کدوم رسانه و کانال های ارتباطی قراره پخش بشه؟
- بیننده بعد از دیدن ویدیوی شما چه کاری باید بکنه؟
به یاد داشته باشین، چون دارین یه خلاصه رو برای ساخت موشن گرافیک مینویسین باید همه جوابهاتون واضح و کوتاه باشه.
مثال: بیننده بعد از دیدن ویدیوی شما چه کاری باید بکنه؟
جواب خوب: نمونه آزمایشی نرم افزارو رو دانلود کنه.
جواب بد: با ما تماس بگیرین یا از وب سایت ما دیدن کنین.
مثال: مهمترین چیز برای گفتن یا نشون دادن چیه/ پیام اصلی شما چیه؟
جواب خوب: Slack جایگزین ایمیل توی شرکت شما میشه.
جواب بد: Slack جایگزین ایمیل توی شرکت شما میشه، کارهای خیلی زیادی برای شما انجام میده و میتونین با کمک این نرم افزار تماس های صوتی و تصویری 1:1 با دوستاتون داشته باشین.
یه خلاصه موثر به شما کمک می کنه که اساس ویدیوی موشن گرافیک خودتون رو بنویسین. وقتی این کارو کردین میتونین وارد مرحله بعدی که ایجاد کردن یه تصور کلی هستش، بشین.
گام دوم ساخت موشن گرافیک: ایجاد کردن یه تصور کلی
با انجام دادن گام اول که خلاصه یا چکیده ویدیوی بوده، یه کلیتی از کارتون رو میدونین. توی این مرحله باید تصمیم بگیرین:
- توی تصور کلی ویدیو باید به مشکلات هم پرداخته بشه؟ باید روی USP تمرکز بشه؟
- فیلمنامه از دید چه کسی صحبت می کنه؟ “من یه مشکل دارم.” “تو مشکل داری” و …
- مخاطب شما چه کسایی هستن؟
- از چه لحنی باید استفاده کنین محاوره ای؟ رسمی؟
- نحوه ارسال پیام، چه جوریه؟
- مزایای اصلی که باید روی اونها تمرکز کنین، چیه؟
- سبک طراحی اصلی ویدیوتون چیه؟
- فراخوان شما برای اقدام و جذب مشتری چیه؟
[ux_image id=”15506″]
برای درک کامل این موضوع، باید 4 عنصر اصلی محصول، شرکت، بازار و مخاطبان هدف (مشتری) رو بررسی کنین. با استفاده از این موارد، میتونین خیلی خوب تشخیص بدین که چه جوری میخواین این کارو انجام بدین.
- محصول خودتون رو توضیح بدین.
- نشون بدین که رقابت بهتر چه جوریه.
- روی یه پیشنهاد فروش منحصر به فرد تمرکز کنین.
- قیمت رو بدین و …
توی ادامه سؤالاتی وجود داره که به شما کمک می کنه این کار رو سریع انجام بدین:
محصول
- محصول چه جوری کار می کنه و چه مشکلاتی رو حل می کنه؟
- مزایاش چیه؟
- آیا این محصول دارای USP (پیشنهاد فروش منحصر به فرد) هستش؟
- جایگاه محصول توی صنعت خودش کجاست؟
- قانعکنندهترین دلیل ها برای اعتماد و خرید چیه؟
شرکت
- تصویر برند شما چیه یا دوست دارین چه نوع تصویری از برند شما توی ذهن مخاطبانتون موندگار بشه؟
- سبک بصری و سبک ارتباطی بازاریابی شرکت شما چیه؟
- لحن و صدای برند شما چیه؟
بازار
- رقبای اصلی شما چه کسایی هستن؟
- چه تفاوتی با رقبای خودتون دارین؟ مزایا و معایب اصلی شما چیه؟
- امتیاز ویژه ای که می تونین استفاده کنین چیه؟
- چیزهای که مشتریان شما دوست ندارن چیه؟ می تونین راه حلی برای مشکلات مشتریهاتون بهشون بدین؟
[ux_image id=”15511″]
مخاطبان هدف (مشتری ها)
- مخاطبای هدف شما دقیقاً چه کسایی هستن؟
- مشکلات مخاطبای هدف شما چیا هستش؟
- ترس یا تجربیات بدی که با محصول مشابه داشتن چیه؟
- هدف نهایی اونها چیه که شما میتونین روی اون تمرکز کنین؟
- چرا مشتریان فعلی شما محصول شما رو دوست دارن؟
اجازه بدین این موضوع رو با یه مثال بهتر براتون توضیح بدم. مثلا محصول شما یه نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) هستش و مخاطب هدف شما مدیران فروش هستن که از محصولی که استفاده می کنن راضی نیستن. مثلا نرم افزاری که اونا استفاده میکنن نمیتونه با ابزارهای ضروری و مهمی مثل جیمیل و راهنمای فروش لینکدین هماهنگ بشه و برای استفاده از ابزارهای کوچیکی مثل ایجاد کننده فاکتور هزینه میگیرن.
این به این معنیه که ما مجبور نیستیم ویدیو رو شروع کنیم و توضیح بدیم که چه جوری CRM مهم و موثر هستش. مخاطباتون قبل از اینکه بخواین شما بگین به این موضوع آگاهی دارن. به جاش میشه، مشکلاتی که اونها دارن رو بگین و بعد مزایاتونو برای حل اون مشکل توضیح بدین.
توی مثال بالا، این شرکت قراره ویدیوی تبلیغاتیشو توی رسانههای اجتماعی پخش کنه، ویدیو باید بتونه جوری طراحی بشه که حتی بدون صدا هم مخاطبارو جذب کنه. توی این شرایط ساخت موشن گرافیک بهترین گزینه هستش، چون اونا میتونن رنگارنگ و شاد باشن و طراحی تصویرهاشونم چون باید به صورت گرافیکی انجام بشه، آسون تر هستش و آخر ویدیو هم، باید به مخاطب های ویدیو پیشنهاد بدین که از وب سایت شما بازدید کنن و یه نسخه آزمایشی رایگان از نرم افزار شمارو دانلود کنن.
این یه مثال خیلی ساده ای بود ولی من فکر میکنم با این مثال به اصل مطلب پی برده باشین.
منبع مفید
آخر این مرحله فراموش نکنین که، یه تصمیم درباره سبک ساخت موشن گرافیک هم بگیرین. البته محبوب ترین سبک ویدیوهای موشن گرافیک، سبک انیمیشنی هستش و دلیل های زیادی هم برای محبوبیت این سبک وجود داره. البته توی موقعیت های خاص هم قطعا بقیه سبک های ویدیو میتونن کارآمد باشن.
پس حالا که خلاصه و تصور کلی از ویدیویی که میخواین بسازین رو دارین، باید سراغ نوشتن سناریو برین.
گام سوم ساخت موشن گرافیک: نوشتن یه فیلمنامه یا سناریو
خیلی ها معتقدن که مهترین قسمت ساخت موشن گرافیک، فیلمنامه اون هستش. شاید درست بگن چون فیلم نامه دو مرحله اصلی ساخت موشن گرافیک که پیش تولید و تولید هستن رو به هم وصل میکنه. موقعی که میخواین شروع به نوشتن سناریو یا همون فیلمنامه بکنین، اطلاعاتی رو که از گام های قبلی ساخت موشن گرافیک به دست اوردین مثل لحن، سبک، نقاط تمرکز اصلی ویدیو، مدت زمان و… ، درنظر داشته باشین.
این نکته هم مهمه که چه جوری فیلمنامه رو پیش میبرین. شما میتونین یه فیلمنامه بنویسین که مخاطبارو درگیر و هیجان زده کنه و یا یه فیلمنامه بنویسین که اونا رو خسته و کسل کنه. پس باید یه سری نکته و توصیه ها درباره چه جوری نوشتن یه فیلمنامه خوب برای ساخت موشن گرافیک عالی بهتون بدم که توی این مرحله هم بتونین بهترین نتیجه ممکن رو بگیرین.
- سعی کنین بیننده های ویدیو رو توی 10 ثانیه اول جذب کنین و به اونا یه دلیل خوب برای دیدین بقیه ویدیو بدین.
- پیام اصلی ویدیو رو توی 25 ثانیه اول بدین.
- کمتر، همیشه بیشتره! اینو فراموش نکنین و سعی کنین زمان ویدیوتونو کمتر از 60 تا 90 ثانیه (150 تا 220 کلمه) نگه دارین.
- از لحن مکالمه ای یا همون محاوره ای استفاده کنین و اصطلاحات تخصصی و فنی اصلا استفاده نکنین.
- تا حد امکان سناریو رو ساده بنویسین.
- روی دادن 1 پیام اصلی تمرکز کنین.
- روی مزایا تمرکز کنین.
- به صورت هدفمند از طنز و کمدی توی سناریو استفاده کنین.
- یه فراخوان روشن و واضح و کارآمد برای اقدام (CTA) داشته باشین.
[ux_image id=”15693″]
اگه با قسمت ایده برای نوشتن سناریو ساخت موشن گرافیک مشکل داری، میتونی از سبک کلاسیک نوشته ها که همیشه هم یه سناریو خوب و میسازن، استفاده کنی.
- مشکل – بیان کردن مشکلات مخاطب ویدیو (0:00-0:15)
- راه حل – دادن راه حل و نشون دادن نام تجاری شرکت (0:15-0:25)
- چه جوری کار میکنه – بگوین محصول یا خدمات شما چه جوری کار می کنه، چرا نتیجه میده (0:25-0:40)
- مزایای اصلی – مشتری چه چیزی به دست میاره (مزایای محصول یا خدمات شما)؟ (0:25-0:50)
- فراخوانی برای اقدام – به مخاطب بگین که توی مرحله بعد چی کار باید بکنه (0:50-0:60)
توی متن بالا، کمی هم در مورد زمان و تعداد کلماتی که باید توی هر قسمت گفته بشه هم توضیح داده شد. همون طور که قبلا هم گفتیم، یه فیلمنامه 60 ثانیه ای باید حدود 150 کلمه داشته باشه. نرم افزاری که با اون سناریو رو مینویسین باید قابلیت شمارش کلمه ها رو داشته باشه یا اگه نداشت، میتونین از هر کلمه شماری به صورت آنلاین هم استفاده کنین. ما واژه شمار wordcounter رو میتونیم به شما پیشنهاد بدیم.
نکته خیلی مهم:
اگه میخواین بعد از ساخت موشن گرافیک اون رو برای کانالهای مختلف استفاده کنین، بهتره که برای هر کدومش یه دعوت به اقدام جدا درنظر بگیرین. مثلا برای رسانه های اجتماعی “بیشتر بیاموزید” و برای صفحه اصلی وب سایت “تماس با ما” و … .
گام چهارم ساخت موشن گرافیک: ایجاد کردن استوری بورد
استوریبورد یا تابلوی اسکچبورد ترسیم تقریبی ویدیو هستش، یعنی میتونین قبل از شروع ساخت موشن گرافیک واقعی، سناریو یا همون فیلمنامه ویدیو تبلیغاتیتون، صحنه به صحنه اونو به تصویر بکشین.
[ux_image id=”15695″]
موقع طراحی استوری بورد، سعی کنین اونو به صورت داستانی بکشین جوری که شروع و پایان هم داشته باشه. از هر مفهومی که فقط یه بازنمایی تصویری برای صداگذاری، سناریو هست استفاده نکنین. مثلا:
سناریو: اگه دنبال فرصت هستین…
تابلوی داستان: علائم دلار اطراف یه شخص بزرگنمایی میشن.
مردم داستان ها رو توی خاطرشون میسپارن، نه جزئیات اونارو. اونها باید از نظر احساسی و عاطفی با ویدیوی شما ارتباط برقرار کنن. به همین دلیله که باید پیام خودتون رو برای یه مخاطب خاص بگین و به اون مرتبط کنین و از نظر عاطفی اونو تحت تاثیر قرار بدین تا تبلیغ شما توی ذهنش موندگار بشه.
نکته خیلی مهم:
توی خیلی از مواقع، به دلایل مختلف ممکنه که بیننده ویدیو اونو بدون صدا ببینه، پس برای اینکه شانس موفقیت شما توی این ویدیو بالا بره باید ویدیوتونو جوری طراحی کنین که بدون صدا هم قابل درک باشه.
گام پنجم ساخت موشن گرافیک: طراحی
این مرحله ساخت موشن گرافیک، مرحله ایه که شروع به ایده پردازی میکنین که در نهایت ویدیوتون چه جوری میخواد بشه. اما قبل از اینکه وارد این مرحله ساخت موشن گرافیک بشین، توصیه می کنم به سایت Vimeo یا Behance برین و نمونه های عالی توی این زمینه رو ببینین. میتونین توی این سایتها ویدیوهای منحصر به فردی رو پیدا کنین و ازشون الهام بگیرین. هدفمون از این کار دزدیدن ایده های دیگران نیستش، هدفمون اینه که ببینیم چه جوری اونا این ویدیوهای تبلیغاتی قوی رو ساختن.
قطعا خیلی از شرکت های مشابه شرکتی که شما میخواین ویدیو تبلیغاتی براش بسازین توی این زمینه ویدیوهای قوی و عالی دارن، پس دیدن و الهام گرفتن از اونا یه مزیت بزرگ برای شما میتونه باشه. توی این دنیای پر سر و صدا و پر از تبلیغات مختلف، اگه بخواین ویدیو تبلغاتی موثری بسازین باید ویدیوتون ظاهری منحصر به فرد داشته باشه. نمونه های قوی و متفاوت که میتونه بهتون کمک کنه رو سیو کنین و موود برد درست کنین و سعی کنین از نکته های مثبت ویدیوهایی که دیدین توی ساخت ویدیوتون استفاده کنین.
وقتی که شروع به طراحی تصویرهای ویدیوتون کردین، فراموش نکنین که هویت برند رو توی ویدیوی تبلیغاتیتون با کمک موارد زیر، پیاده سازی کنین:
- رنگ ها
- لوگوها
- سبک شرکتی
- فونت ها
با 1یا 2 تصویر شروع کنین و ببینین چه جوری به نظر میرسن. شاید لازم باشه با پالت های رنگی هم بازی کنین. بعد برین و نظر همکارانتون رو در مورد کارتون بپرسین. همه نظرات مثبت رو نادیده بگیرین و به بازخوردهای انتقادی گوش بدین و سعی کنین نقاط ضعفتونو تقویت کنین.
[ux_image id=”15888″]
من فکر میکنم، بهتره که با ارزش ترین و بهترین بازخوردهارو توی روند ساخت موشن گرافیک تون رو به صورت یه یادداشت دربیارین. چون نظرات افراد مختلف قطعا متفاوته و با این کار شما همه نظراتو مینویسین و در آخر تصمیم نهایی رو برای ویدیوتون میگیرین. وقتی که تصمیمتونو برای ویدیوتون گرفتین، 24 ساعت دیگه کاری بهش نداشته باشین و بعد از 24 ساعت اگه هنوز اون رو دوست داشتین یعنی کارتونو به درستی انجام دادین.
نکته خیلی مهم:
تعداد کسایی که از موبایل استفاده میکنن هر روز در حال افزایش هستش، پس از ساخت موشن گرافیک با جزئیات زیاد خودداری کنین. قبل اینکه ویدیو رو کامل بسازین، مطمئن بشین که پیامی که توی ویدیو دارین میدین واضح هستش.
اگه میخواین که این ویدیوی تبلیغاتی رو توی پلتفرمهای مختلف منتشر کنین، تصویرهای ویدیو رو جوری طراحی کنین که هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی به خوبی دیده بشه تا توی زمان و هزینه ساخت موشن گرافیک بتونین صرفهجویی کنین.
گام ششم ساخت موشن گرافیک: ضبط صدای گوینده
این مرحله ساخت موشن گرافیک می تونه بعد از نهایی شدن سناریو انجام بشه. قبل اینکه گویندتونو انتخاب کنین، باید درباره چند چیز تصمیم بگیرین:
- جنسیت هنرمند
- لهجه
- سرعت ویدیو و سرعت گوینده
- لحن صدا
[ux_image id=”15911″]
میتونین از هنرمندان گوینده برای گویندگی ویدیوی موشن گرافیک خودتون استفاده کنین. موقع صحبت کردن درباره هزینه ها یا شرایط ویدیوی خودتون، به یاد داشته باشین که بپرسین بازبینی ها چه جوری انجام میشه و مهمه که بررسی کنین که گوینده اون آژانس مجوز داره یا نه.
نکته خیلی مهم:
اگه وقت کمی برای ساخت موشن گرافیک تون دارین، به یاد داشته باشین که باید گوینده رو قبل از ساخت موشن گرافیک تون پیدا کنین، چون انیماتور، ویدیو رو با کمک زمانبندی صدای گوینده میسازه.
گام هفتم ساخت موشن گرافیک: تولید انیمیشن
خوب، توی این مرحله جادو شروع میشه! بعد از این مرحله دیگه کاملا به ساخت موشن گرافیک تون نزدیک میشین. توی این مرحله، کار زیادی نمی تونین انجام بدین، پس فقط به انیماتورتون اعتماد کنین.
اما توصیه ای که میتونیم بهتون بکنیم اینه که، اگه نیاز به نشون دادن تصویرهای خاصی ندارین (مثل نشون دادن قطعات فنی، ورودی و خروجی یه موتور یا هر جزییات خیلی کوچیک دیگه ای)، پس نیازی نیستش که هزینه زیادی برای تولید انیمیشن های گرون قیمت مثل سه بعدی یا جلوه های ویژه بدین، با کمک موشن گرافیک دوبعدی میتونین خیلی سریع و با هزینه کمتر ویدیو عالی بسازین.
این سبک ویدیو جز محبوبترین سبک هاست و پیشنهاد می کنم با استودیویی کار کنین که از مجموعه نرم افزارهای Adobe برای ساخت موشن گرافیک استفاده می کنه. چون اگه بعدا مجبور به ایجاد تغییراتی بودین و به نرم افزارهای دیگه ای احتیاج داشتین، همون استودیو بتونه بهتون کمک کنه.
گام هشتم ساخت موشن گرافیک: طراحی صدا و موسیقی
خوب، کیک پخته شده و ما به گیلاس روی اون و تزیینات کیک نیاز داریم. از این قسمت غافل نشین. این مرحله هم مهمه چون به سادگی با استفاده از موسیقی های مختلف میتونین حال و هوای ویدیوتونو متفاوت کنین.
بهترین گزینه برای شما میتونه استخدام یه آهنگساز برای ساخت یه موسیقی متن منحصر به فرد برای ویدیو شما باشه. این کار یه کمی هزینه برداره. اگه این کارو نمیخواین بکنین و اصلاً اشکالی نداره. حتی بزرگترین برندها هم برای موسیقی ویدیوشون از آهنگ های آماده استفاده میکنن. شما میتونین از آهنگ های موسیقی بدون حق امتیاز توی هر محدوده قیمتی رو خریداری و استفاده کنین.
- Musicbed – جای عالی برای جستجوی آهنگ.
- PremiumBeat – گزینه دیگه ای با یه سیستم جستجوی عالی.
- Musicvine – خرید اشتراک و استفاده نامحدود از آهنگ ها.
- Audio Jungle – منحصربهفردترین آهنگها رو نداره، اما آهنگ های خوبی میشه از اونجا پیدا کرد و قیمت های مناسبی هم دارن.
- YouTube– مطمئناً ارزش نگاه کردن داره.
وقتی که آهنگ یا موسیقی رو انتخاب کردین، اون رو برای مناسب شدن و هماهنگ شدن با انیمیشن و گوینده ویدیوتون ویرایش کنین.
گام نهم ساخت موشن گرافیک: انتشار توی کانال های مختلف
[ux_image id=”15917″]
حالا که ویدیو موشن گرافیک تون رو ساختین، باید چیکار کنین؟ باید این مرحله رو حتی قبل از شروع ساخت موشن گرافیک تون برنامه ریزی کرده باشین. برای انتشار و تبلیغ موفق باید:
یه طرح بازاریابی ایجاد کنین:
از قبل برنامه ریزی کنین که چه جوری از ویدیوی موشن گرافیک تبلیغاتی که میسازین میخواین استفاده کنین. مشخص کنین که کدوم کانال ها برای تبلیغات بهتر و موثرترن و بیننده ویدیو بعد از دیدن اون چه کاری باید انجام بده.
مشخص کنین که مشتری موقع دیدن ویدیوی شما توی یه کانال رسانه ای توی کدوم مرحله قرار می گیره و طبق اون برای جذب بهتر مشتری برنامه ریزی کنین:
کانالهای تحویل – جست و جو کنین که کدوم رسانههای اجتماعی (یا کانالها) به کسب و کار شما مرتبط میشن.
فراخوان سفارشی – بسته به کانال رسانه و محل حضور مشتری، فراخان ویدیو میتونه متفاوت باشه.
مدت زمان های مختلف – 2 تا 3 گزینه برای زمان پخش ویدیوتون برنامه ریزی و تست کنین. ببینین توی هر کانال (وب سایت، فیس بوک، لینکدین، یوتیوب و …) کدوم بهتر کار می کنن. ممکنه توی کانال های مختلف محدودیت هایی داشته باشین.
البته میتونین هر ویدیوی تبلیغاتی رو توی وبسایتتون قرار بدین و یادتون نره که اون رو بالای سایت و جایی که کامل دیده بشه، قرار بدین.
یه وبسایت میزبانی ویدیو انتخاب کنین:
شما می خواین ویدیوی موشن گرافیکتونو توی YouTube آپلود کنین چون یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ هستش. اما برای ابزارهای تجاری پیچیده مثل پخش کننده مارک، جمع آوری ایمیل از ویدیو، جاسازی توی ایمیل یا ادغام CRM، بهتره از گزینه های میزبانی ویدیوی تجاری پولی استفاده کنین. توصیه می کنم Vimeo، Wistia و Vidyard رو بررسی کنین.
[ux_image id=”15919″]
گام دهم ساخت موشن گرافیک: پیگیری کردن نتایج
پنجاه سال پیش دیوید اوگیلوی، یکی از پدرخوانده های تبلیغات، گفت: “هرگز آزمایش کردن رو متوقف نکنین و تبلیغات شما همیشه باید پیشرفت کنه”. از اون زمان تا حالا هیچ چیز تغییر نکرده و منظورم اینه که مردم هنوز مثل قبلا رفتار میکنن و بعد از انتشار ویدیو اونو پیگیری نمیکنن، حتی اگه این مهمترین عامل برای گرفتن نتیجه بهتر باشه!
ما 2 تا ویدیوی تقریباً یکسان رو آزمایش کردیم و نتیجه این کار توی فیس بوک 25 درصد تفاوت رو نشون داد. می تونین باور کنین؟
بنابراین از هر ابزاری که دارین برای بهبود ویدیوتون استفاده کنین. کارهایی که می تونین با ویدیوی خودتون برای بهبود عملکردش انجام بدین رو پایین براتون لیست کردیم:
- از کانال های مختلف مثل لینکدین، فیس بوک، یوتیوب استفاده کنین.
- موقع ساخت ویدیو تبلیغاتیتون عناوین مختلف، CTAها و مخاطبان (جنسیت، سن، علایق) رو آزمایش کنین و ROI (نرخ بازگشت سرمایه) رو اندازه بگیرین.
- توی وب سایت خودتون: موقعیت ویدیو رو تغییر بدین، رنگ نماد پخش رو تغییر بدین، از دکمه های مختلف تماس به اقدام و متن های فراخوان مختلف توی ویدیو استفاده کنین.
- نسبت تصویر – توی کانالهای مختلف ابعاد ویدیو متفاوته، حواستون به این موضوع باشه.
- روزهای مختلف هفته (حتی ساعات مختلف) رو برای جذب بیشتر مخاطب امتحان کنین.
برای بررسی نتایج ویدیو تبلیغاتی و میزان عملکرد و موثر بودن اون میتونین از تجزیه و تحلیل YouTube استفاده کنین. گوگل آنالیتیک و بقیه میزبانی های تجاری پولی هم ابزارهای تحلیلی قوی دارن.
نکته خیلی مهم:
پیوند YouTube رو تو فیس بوک به اشتراک نگذارین. فیس بوک، لینکدین یا هر کانال دیگه ای به محتوای لینک های خارجی اولویت کمی میدن. در عوض ویدیوتونو مستقیماً توی هر کانال آپلود کنین.
سخن پایانی
امیدواریم از این مقاله جامع درباره نحوه ساخت موشن گرافیک که خیلی هم میتونه بهتون کمک کنه، لذت برده باشین. موشن گورو توی زمینه ساخت موشن گرافیک تجربه زیادی داره و تحقیقات زیادی درباره همه روش هایی ساخت موشن گرافیک که بهتون گفتیم انجام دادیم. اگه سوال دیگه ای در این مورد دارین، زیر همین مقاله ازمون بپرسین.
اگه میخواین ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی برای خودتون ویا مشتریتون بسازین و مشکل دارین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.
اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.
عالیه، یه مقاله ضروری برای موشن گرافیست .ممنون
چقدر جامع و کامل توضیح دادین 👌🏻🌹
نکات زیادی رو یاد گرفتم ، ممنون از مقالات مفید و کاربردیتون❤
چقدر خوب كه ويديو هم گذاشتيد
واقعن خوب و درجه یک توضیح داده بودید
کیف کردم 👍🏻
ستتون درد نکنه واقعا مطلب خیلی عالی هست
وبسایت شما نریتور هم دارد یا فقط موشن گرافیک تولید میکنید ؟
بله سفارش گویندگی موشن گرافیک هم قبول میکنیم.
توی تلگرام به آیدی
@motionguru_support
پیام بدید
نکات خیلی خوبی میشه از این مقاله یاد گرفت ممنون از شما
ممنون که فهرست مراحل ساخت ویدیوی موشن گرافیک تهیه کردید. باعث میشه مراحل اصلی را به ترتیب انجام بدیم و فراموشی ایجاد نشه.
این لیست رو باید سیو کرد قبل از انجام پروژه تک تک مراحل و نکات رو کنترل کرد و انجام داد. تشکر
خیلی مفید بود من این را به دوستانم ارسال می کنم تا از سردر گمی ساخت موشن گرافی نجات پیدا کنند.
خیلی خوب بود تک تک مراحل رو خوب توضیح دادید ممنونم