نمونه موشن گرافیک

ویدیوی موشن گرافیک مینیمالیستی چیست؟ + 3 مثال ویدیویی

ویدیوی موشن گرافیک مینیمالیستی میتونه ابزار بازاریابی مفیدی باشه. اما اونها دقیقا چه هستن و چه جوری ساخته میشن؟ ما توی این مقاله با مثال این رو براتون توضیح میدیم.

مینیمالیسم توی صنعت ویدیوی موشن گرافیک به همون شکلی تعریف میشه که توی خیلی جاهای دیگه مثل معماری تعریف میشه (استفاده از حداقل عناصر بصری ممکن و حذف اطلاعات، اشیاء و رنگ های اضافی برای متمرکز کردن بیشتر بیننده تا حد امکان)

راه های مختلفی برای استفاده از سبک مینیمالیسم توی تولید ویدیوهای موشن گرافیکی وجود داره. شما می تونین به کمک مفاهیم واضح و قابل درک، با ایجاد پیام های بازاریابی کوتاه، با استفاده از یه سبک ساده و عناصر بصری واضح، یا حتی با ایجاد ویدیویی که شامل تمام جنبه های ذکر شده بالا باشه، به اون دست پیدا کنین.

بسط دادن یه مفهوم مینیمالیستی میتونه مشکل باشه، اما ارزش ریسک کردن رو داره. یه ویدیوی موشن گرافیک مینیمالیستی میتونه توی چشم افراد مختلف به شکلهای متفاوتی دیده بشه، اما برای کسایی که می‌خوان یه پیام ویدیویی بازاریابی مینیمالیستی تولید کنن، همیشه یه چیز وجود داره که نشون دادن اون ضروریه…… مفهوم!

 

چه جوری یه ویدیوی موشن گرافیک مینیمالیستی بسازیم؟

قبل اینکه درباره چه جوری ساختن یه ویدیوی موشن گرافیک مینیمالیستی صحبت کنیم، میخوام بهتون بگم که مینیمالیسم توی صنعت هنرهای بصری به شدت با مینیمالیسم توی صنعت بازاریابی ویدیویی متفاوت هستش. توی صنعت تولید ویدیو برای این سبک چند نکته کلیدی وجود داره که فراتر از ظاهر ویدیوها هستن و شامل متن، سبک، زمان بندی، تصاویر بصری و طراحی صدا میشن.

 

بیایین از اولین قدم طراحی یه ویدیو موشن گرافیک شروع کنیم، که فیلمنامه هستش.

برای ساختن یه متن ویدیوی موشن گرافیک مینیمالیستی باید سادگی رو توی عنصر کلیدی رعایت کنین. باید از این قانون ساده پیروی بشه، “کمتر، بیشتر است” و برای رعایت این قانون، فقط مهم ترین ایده هایی رو که می خواین توی پیام خودتون بگین، انتخاب میکنین. این کار شما رو توی مسیر درست برای ایجاد یه متن ویدیوی موشن گرافیک مینیمالیستی قرار میده.

 

سبک در ویدیوی موشن گرافیک مینیمالیستی

فکر کردن به مینیمالیسم بدون تصور جلوه های بصری واضح و خطوط مرتب، یه پالت رنگی اصلی و یک بوم تمیز (دیجیتال یا غیره) غیرممکنه!

 

 

به عنوان نمونه از سبک ویدیوی موشن گرافیک مینیمالیستی، ویدیوی Google Chrome Enterprise رو انتخاب کردیم. گوگل رنگ‌های زیادی توی برند خودش داره و طراحان این ویدیو هم با کمک تمام اون رنگ‌ها این ویدیو رو طراحی کردن و یه ویدیو ساده ولی در عین حال جذاب و گیرا!

نکته دیگه ای که می خوام به اون اشاره کنم، پس زمینه سفید ویدیو هستش. انتخاب پس زمینه سفید توی ویدیوها موشن گرافیک مینیمالیستی همیشه یه انتخاب برنده اس. مخصوصا که این برند خودش رنگ های زیادی برای استفاده توی ویدیو داشته.

این ویدیو از فیلمنامه مینیمالیسم هم استفاده کرده. متن های ویدیوهای تبلیغاتی سنتی نیاز به پاسخ به سؤالات مختلف درباره مشکل، راه‌حل، نحوه عملکرد محصول و فراخان دارن. اما با سبک مینیمالیستی، «شلوغ و پلوغ کردن» فیلمنامه با چیزهای مختلف اصلا کار درستی نیست. در عوض، باید یه نکته کلیدی رو انتخاب کنین، یه پیام قوی بسازین و با کمک اون بیننده رو جذب کنین.

همونطور که توی ویدیو میبینین، طراحان یه رویکرد عالی رو برای این ویدیو انتخاب کردن که تأثیر بسیار خوبی روی بیننده میزاره و به خوبی اونو جذب ویدیو میکنه تا این حس رو به بیننده بده که کروم تنها مرورگری هستش که باید ازش استفاده کنه و توی ویدیو میتونیم سادگی، وضوح و جذابیت سبک مینیمالیسم رو به خوبی ببینیم.

 

زمان بندی در ویدیوی موشن گرافیک مینیمالیستی

نکته بعدی که یه ویدیوی موشن گرافیک مینیمالیستی به اون نیاز داره زمان بندی خوب هستش. شما نمی تونین پیام تبلیغاتی خودتون رو با اطلاعات بیش از حد به مخاطبتون نشون بدین و صحنه های طولانی و طاقت فرسا توی ویدیو ایجاد کنین. برای یه ویدیوی موشن گرافیکی مینیمالیستی، هر چه ویدیو کوتاهتر باشه بهتره. سبک مینیمالیسم با خلاصه و کوتاه بودن هر چیزی پیوند نزدیکی داره.

 

 

برای نمونه، من این ویدیوی خاص از شرکت Mailchimp رو انتخاب کردم، شما می‌تونین تمام ویدیوهای موشن گرافیک شرکت Mailchimp رو ببینین و دقت و سادگی و سبک مینیمالیسم رو توی همه ویدیوهای موشن گرافیکی کوتاه این شرکت به خوبی مشخصه. ویدیوهای تبلیغاتی این شرکت نمونه‌ عالی توی این زمینه هستن که میتونین زمان‌بندی عالی رو توی این ویدیوهای موفق به خوبی ببینین.

چیزی که این ویدیو به ما نشون میده اینه که توی 30 ثانیه به خوبی بیننده هارو جذب ویدیو کرده و توی ذهن مخاطب موندگار شده. یکی دیگه از درس های مینیمالیستی که میتونیم از برند Mailchimp یاد بگیریم، پالت رنگ استفاده شده توی ویدیو هستش. طراحان این ویدیو فقط با دو رنگ (زرد و مشکی) ویدیو رو طراحی کردن که با این کار نشون دادن که حتی با گزینه های رنگی کم توی ساخت ویدیو، میشه از نظر بصری ویدیو رو جذاب و خیره کننده کرد.

 

تصاویر در ویدیوی موشن گرافیک مینیمالیستی

همونطور که قبلاً هم گفتیم، وقتی درباره ویدیوهای موشن گرافیکی مینیمالیستی صحبت می کنیم، اکثر ما اونا رو فقط از نظر بصری ساده و بدون جزییات تصور می کنیم. اما همونطور که بالا هم گفتیم، تصویرها فقط یکی از مؤلفه‌ها برای ساخت این نوع ویدیوها هستن.

البته، تصویرها هم یه جنبه مهم توی ساخت ویدیو های موشن گرافیکی مینیمالیستی هستن و وقتی میخواین تصویرهای مینیمالیستی طراحی کنین، باید دنبال برداشتی تازه از نحوه طراحی محیط باشین.

اول باید همه چیزهای اضافی رو که ارزشی به پیام شما اضافه نمی کنن، حذف کنین. توی زندگی مدرن امروزی، که افراد دامنه توجه کمی دارن، ما نباید حواس بیننده‌هامونو به چیزهایی که تمرکز رو از پیام اصلی ویدیو دور میکنن، استفاده کنیم.

فرم هم خیلی مهمه، پس نکته بعدی که باید در نظر بگیریم به وجود آوردن اشیایی هستش که مکمل هم هستن. این شامل طراحی شخصیت ها و هر چیز دیگه ای میشه و باید همه اونا توی یه حال و هوای هماهنگ طراحی بشن. خطوط، رنگ و جرم سه چیز هستن که باید با هم هماهنگ و یکسان باشن تا در آخر یه ترکیب ارگانیک و کاربردی بسازن.

منحصر به فرد بودن سومین نکته مهم برای یه ویدیوی موشن گرافیکی مینیمالیستی هستش. برای جلب توجه بیننده های ویدیو، این  ویژگی میتونه نقش مهمی ایفا کنه. پس حتما به این نکته توجه کنین.

 

 

دوست دارین ببینین رنگ، شکل و جرم چه جوری با هم کار می کنن تا یه ویدیو موشن گرافیکی مینیمالیستی ساخته بشه؟ فقط کافیه ویدیوی شرکت Airbnb رو که بالا قرار دادیم ببینین. همونطور که میبینین، هر عنصر توی این ویدیو توی یه رابطه نزدیک و به صورت هماهنگ باهم ساخته شدن و آخر این نوع از ویدیوها، همیشه توجه بیننده به پیام اصلی ویدیو معطوف میشه.

 

صدا در ویدیوی موشن گرافیک مینیمالیستی

اگر به دقت توجه نکنین، ممکنه حتی به فکرتونم نرسه که چه جوری طراحی صدا میتونه درک بیننده از پیام تبلیغاتی شما رو تغییر بده. استفاده از سبک مینیمالیسم توی طراحی صدا به اندازه بقیه نکته ها توی ساخت این سبک از ویدیوها مهمه. با صدای نامناسب، یا پر سر و صدا، هر کاری که برای ساخت یه ویدیو انجام دادین رو هدر میدین. صدا باعث میشه تاثیر ویدیو روی بیننده و جذب اون به حداکثر برسه، هیچ وقت این ویژگی رو نادیده نگیرین. پس، صدایی رو انتخاب کنین که پیام شما رو بتونه بهتر برسونه و سبک مینیمالیستی ویدیو شمارو کامل کنه.

 

سخن پایانی

امیدوارم این مقاله براتون مفید بوده باشه و اطلاعات خوبی از این مقاله یاد گرفته باشین. اگه میخواین یه ویدیو موشن گرافیکی مینیمالیستی برای خودتون یا مشتریتون بسازین و مشکل دارین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.

اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک مینیمالیستی قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.

آزاده کریمی

سلام! من آزاده کریمی، معمار و علاقه‌مند به یادگیری و کشف چالش‌های جدید هستم. به همین دلیل از نوشتن مقالات، لذت می‌برم.🌟

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. به نظر منم سبک مینیمالیستی یکی از محبوبترین ها و جذاب ترین هاست و بسیار مورد استفاده هنرمندان و مبلغان قرار گرفته
    متشکر از مقاله مفیدتون

  2. دوره هاتون بسیار متنوع هست اگه بتونید برای امثال من که تازه شروع کردن یه سیر آموزشی از توی آموزش هاتون مشخص کنید خیلی خوب میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا