10 نمونه موشن گرافیک 30 ثانیه ای عالی

دنبال ایده برای یه موشن گرافیک 30 ثانیه ای هستین؟
توی این مقاله 10 نمونه از بهترین موشن گرافیک 30 ثانیه ای رو آوردیم که یه ویدیو تبلیغاتی عالی هستن و میتونین برای ایده گرفتن از اونا استفاده کنین.
موشن گرافیک 30 ثانیه ای وقتی نتیجه عالی میدن که بدونین چطوری به خوبی اونارو بسازین. ما 10 نمونه عالی رو انتخاب کردیم و توضیح میدیم که چرا اونا عالی هستن و برای بازاریابی خیلی خوب عمل می کنن. مطمئناً از این موشن گرافیک ها ایده های خوبی میتونین بگیرین.
بزن بریم!
1.موشن گرافیک 30 ثانیه ای با من تماس بگیرید
این ویدیو فوراً شما رو جذب خودش میکنه. اول از همه، اونا از یه سلبریتی مناسب برای این کار استفاده می کنن – ایشون مایک تامپکینز هستن. البته، فقط به این دلیل که یه سلبریتی توی تبلیغات تجاری هستش، باعث فروش بیشتر نمیشه. اما استفاده از یه سلبریتی بی فایده هم نیستش، در اصل حضور مایک تامپکینز پیام رو بهتر به مخاطب ها میرسونه.
بعد از دیدن سلبریتی، انیمیشنی شگفت انگیز که با حرکت و جزئیات زیبا اجرا شده رو میبینین و بهترین قسمتش اینه که اونا میتونن تمام مزایای برنامه خودشون رو فقط توی 30 ثانیه با یه داستان جذاب که یه فرد مشهور اونو بیان میکنه، توضیح بدن. خیلی عالی و جذابه!
راه هایی که این ویدیو میتونه بهتون ایده بده:
- جذب فوری با تصاویری زیبا و خیره کننده
- استفاده هوشمندانه از یه سلبریتی
- گفتن در مورد مزایا محصول یا خدمات توی سراسر طول داستان
2.موشن گرافیک 30 ثانیه ای برنامه Varpet
اپلیکیشن های موبایلمون اینروزا بخش بزرگی از زندگی ما هستن و شرکت هایی که ویدیویی توی اپ استور یا اندروید پلی مارکت دارن، نرخ تبدیل(تبدیل بیننده به مشتری) خیلی بهتری دارن.
مردم اصولا تنبل هستن یا بهتره بگیم دوس ندارن چیزی رو قبل از دونستن مزایای اون دانلود کنن و همچنین علاقه ای به خوندن حروف و توضیحات کوچیک از صفحه موبایلشون ندارن. به همین دلیله که موشن گرافیک های آموزنده و اونایی که به افراد اطلاعات خوبی میدن و افراد رو متقاعد می کنن برنامه ای رو دانلود کنن، مردم علاقه بیشتری به دیدنشون دارن و تاثیر خیلی بیشتری روشون میزاره.
ویدیوی اپلیکیشن Varpet یه نمونه عالی هست. این موشن گرافیک به مشکل اصلی می پردازه _ وقت زیادی که برای پیداکردن یه کارگر حرفه ای تلف میشه_ بعد درباره راه حل و مزایا صحبت می کنه و قبل از تموم کردن ویدیو به یه فراخوان قوی برای اقدام میپردازه. این یه راه حل کلاسیک و موثره و نتیجه چیه ؟ افزایش 10-15٪ دانلود برنامه Varpet.
راه هایی که این ویدیو میتونه بهتون ایده بده:
- تصاویری جذاب
- توضیح کامل مزایا
- یه فراخوان قوی برای اقدام
- نتیجه گرا بودن بدون خسته کننده بودن
3.موشن گرافیک 30 ثانیه ای برنامه Neat Streets
این موشن گرافیک 30 ثانیهای یه نمونه شگفتانگیز از خرج کردن عاقلانه پول برای ساخت اون هستش. منظور من اینه که اینروزا شرکت های زیادی رو میبینیم که روی تولید یه ویدیو گرون قیمت سرمایه گذاری می کنن و هدف اصلی یه موشن گرافیک که ساده سازی و توضیح دادن هستش رو فراموش می کنن. من معتقدم که این ویدیو حدود 3000 تا 4000 دلار قیمت داره، اما کار خودشو خیلی بهتر از ویدیوهایی که 10 برابر این قیمتشونه انجام داده. حالا باهم بررسی میکنیم
- آیا توضیح میده که برنامه اش چه کاری رو انجام میده؟ بررسی!
- آیا با مخاطب هدفش صحبت میکنه؟ بررسی!
- آیا یه قلاب عالی برای جذب مشتری وجود داره؟ بررسی!
- درباره یه فراخوان قوی برای اقدام چطور، صحبت میکنه؟ بررسی!
بچه ها، پول خودتونو عاقلانه خرج کنین و یادتون باشه، هدف اصلی یه موشن گرافیک توضیح دادن اون چیزی که انجام میدین و شروع یه مکالمه هستش.
راه هایی که این ویدیو میتونه بهتون ایده بده:
- ساده ولی موثر بودن
- نتایج عالی با بودجه کم
4.موشن گرافیک 30 ثانیه ای اپلیکیشن هی یو
قول کمک به مردم برای صرفه جویی در زمانشون، یه رویکرد کلاسیکه که تاریخ انقضا نداره مخصوصا زمانیکه که از تلف شدن وقت شما توی صف میتونه جلوگیری میکنه. این مشکلیه که همه ما همیشه داریم. در حال حاضر، محصولات زیادی وجود دارن که وعده صرفه جویی در زمان رو میدن ولی ساخت یه ویدیوی متمایز از جمعیت مثل ویدیو بالا یه چالش هستش.
راه حلی که این ویدیو استفاده میکنه سادست ولی درعین سادگی خیلی قویه. یه شروع جذاب با بازی کلمات و تشبیه های دیدنیِ، غرق شدن ببینده توی شن های زمان رو داره. بعد از اون وقتش میرسه که از زمانتون استفاده بهتری کنین ( گذروندن وقت روی چیزهای سرگرم کننده توی زندگی). صرف نظر از اینکه ثانیه چندم دیدن ویدیو هستین، این کار حداقل شما رو نگه می داره تا ببینین محصول چیه، درسته؟
راه هایی که این ویدیو میتونه بهتون ایده بده:
- بازی هوشمندانه با کلمه ها برای جلب توجه لحظه شروع
- استفاده از تشبیه های بصری
5.موشن گرافیک 30 ثانیه ای ترمینال آکسون
بعد از دیدن این ویدیوی بازاریابی 30 ثانیه ای، ممکنه احساس کنین که مجبورین اونا رو امتحان کنین. یا حداقلش این احساسو داشته باشین که این شرکت میتونه اون چیزی رو که میگه انجام بده.
من به عنوان یه کارشناس بازاریابی ویدئویی، مدتی به این فکر کردم که چه چیزی توی این ویدئو هست که باعث میشه نتیجه بده. چرا مجبورم ازش استفاده کنم، حتی اگر در منطقه ای زندگی کنم که تحت پوشش خدمات اونا نیست؟
بعد از مدتی فهمیدم که نقطه قوت ویدیو، موسیقی اون هست. موسیقی کل فضای اون دسته از افراد سرسخت و قابل اعتمادی رو که کامیونهای بزرگ رو مدیریت میکنن و 24 ساعته رانندگی میکنند، در دست میگیره تا زنجیره جلب توجه ما ادامه داشته باشه.
این یه مرد سرسخت توی یه جاده خالیه و برای هر چالشی که پیش بیاد آمادست. یه قطعه موسیقی خوب و قوی خیلی میتونه توی ویدیو های بازاریابی کمک کننده باشه.
راه هایی که این موشن گرافیک 30 ثانیه ای میتونه بهتون ایده بده:
- قدرت استفاده از موسیقی خوب و مناسب
6.موشن گرافیک 30 ثانیه ای AllTrails Pro
چیزی که ما درباره این ویدیو دوست داریم اینه که شما رو با “چیزهای بد” نمی ترسونه که مثلا اگه برنامه اونا رو دانلود نکنین فلان اتفاق میفته. بلکه روی همه چیزای خوبی که دریافت میکنین مثل لذت، ماجراجویی و یه سفر امن، تمرکز داره.
یکی دیگه از انتخاب های مفهومی عالی این ویدیو، شخصیت اصلی اون هستش. اونا با استفاده از یه دختر جوان، به وضوح نشون میدن که هر کسی میتونه با این برنامه در امنیت باشه. از اونجایی که همیشه قبل از هر سفری موضوع ایمنی مطرح میشه، شرکت تولیدی با مقابله کردن با مخالفت های احتمالی کار بزرگی انجام داده.
راه هایی که این ویدیو میتونه بهتون ایده بده:
- مفهوم مثبت به جای منفی (استفاده از تاکتیک های ترس و غیره)
- رسیدگی به اعتراضات بدون اینکه واضح باشد
7.موشن گرافیک 30 ثانیه ای برمودا
برای فروش کالاهای لوکس چطوری توی مردم حس نیاز ایجاد می کنین؟ اگه اهل برمودا هستین، این ایده که تجملات میتونه بدون پرداخت هزینه بالای مالکیت متعلق به شما باشه، میتونه ایده خوبی باشه.
اونا درباره 2 روز شادِ زندگیِ صاحب یه قایق صحبت می کنن: خرید قایق و فروش اون. بعد به شما میگن که میتونین بدون هرگونه مشکلی ، مثل تعمیر و نگهداری و خرج کردن هزاران پول، لذتی رو که اونا(صاحبان قایق) ندارن، داشته باشین. نمیدونین چطور اون قایق رو تهیه کنین یا اونو هدایت کنین؟ مشکلی نیست، اونا این مشکل رو براتون برطرف میکنن!
یکی دیگه از چیزایی که ما توی این ویدیو دوست داریم اینه که یه دعوت به عمل وجود نداره. اونا نمیگن شما باید همین الان اقدام کنین یا فوراً کاری انجام بدین در عوض بهتون میگن که میتونین فرد عاقلی باشین که انتخاب درستی میکنه.
بااین روش به معنای واقعی کلمه برای شما حس نیاز ایجاد میکنن. منظور من اینه که شما واقعاً به این سرویس نیازی ندارین، اما داستان ویدیو نیازی رو درونتون ایجاد میکنه که نمی دونستین اون نیازو دارین، و بعدش راه حلی که ناگهان متوجه میشین اونو میخواین جلوتون ظاهر میشه!
راه هایی که این ویدیو میتونه بهتون ایده بده:
- ایجاد نیاز
- وادار کردن بیننده به استفاده از تخیل و ساختن یه تصویر ذهنی
- آیتم های نیازمند اقدام
- نحوه استفاده از دعوت به عمل توی یه ویدیو بازاریابی
8.موشن گرافیک 30 ثانیه ای Veruna Clean
ما همیشه به چیزی که عجیبه یا چیزایی که نمی شناسیم توجه بیشتری می کنیم. این از غریزه ما برای زنده موندن از دوران انسان های نخستین ناشی میشه. توی اعماق وجودمون، تا وقتی که اون چیزی رو که بهش نگاه می کنیم رو درک و پردازش نکنیم، احساس امنیت نمی کنیم. البته، ما اینجا نشستیم و از یه موشن گرافیک متحرک میترسیم، اما محتوا با استفاده از ناخودآگاهمون مارو جذب میکنه.
من مطمئن نیستم که شرکت سازنده ویدیو قصد ایجاد این مفهومو برای ویدیویش داشته یا نه، ولی وقتی که صدا وجود نداره و شما نیاز به جلب توجه یه شخص دارین، توی رسانه های اجتماعی کاملاً اینکار نتیجه میده. مفهوم دیگه ای که توی این ویدیو خیلی عالیه، مفهوم پازل هست. این مفهوم با تحریک شما برای یادآوری جزئیات زمانی که یه پازل رو حل میکردین عالی نتیجه میده. به همین دلیله که بعضی از ویژگی های بازاریابی شما رو به فکر وا میداره و اونا رو به خوبی به خاطر میارین.
راه هایی که این ویدیو میتونه بهتون ایده بده:
- با غریزه شما صحبت میکنه
- از تعامل برای آشنایی شما با محصول استفاده میکنه
9.موشن گرافیک 30 ثانیه ای Instapay 30 Second Explainer
بعضی وقتا برای ایجاد یه پیام بازاریابی موفق مخصوصا توی یه موشن گرافیک 30 ثانیه ای نیازی به پرداختن زیاد به جزییات ندارین. بلکه باید تا حد امکان پیام بازاریابی شما ساده باشه. این چیزیه که توی این ویدیو انجام شده. ا
ونا فقط درباره مزایای اصلی محصول به روشی ساده و به سبک ساده بدون استفاده از عبارتای پیچیده و تصاویر فانتزی صحبت کردن. فقط یه پیام واضحه، البته اینکار همیشه نتیجه نمیده، به خصوص وقتی که نیاز به جلب توجه دارین. بهرحال، اگه به دنبال ویدیویی برای استفاده توی مراحل بعدی بازاریابی خود هستید، این کار کاملاً میتونه نتیجه بده.
راه هایی که این ویدیو میتونه بهتون ایده بده:
- سادگی
- استفاده مناسب برای مراحل خاص فروش و بازاریابی
- نیازمند اقدام
- استفاده از یه موشن گرافیک توی قیف فروش
10.موشن گرافیک 30 ثانیه ای سکه
وقتی همه شرکتهای صنعت شما از یه سبک برای ارتباطات خودشون استفاده میکنن، اگه شما هم از اون سبک استفاده کنین این ریسک زیادیه که پیام شما اون وسط گم بشه. The Guys from Coind تصمیم موثری گرفت چون همه شرکت های بلاک چین از یه سبک طراحی آینده نگری استفاده می کنن. ما دلیل هارو درک می کنیم، اما دیگه موثر نیستش. این گروه اینو فهمیدن. استاد تبلیغاتی سر جان هگارتی توصیه می کنن: “وقتی اونا زیگ می کنن، شما زاگ کنین” و همیشه وقتی نتیجه میده که بدونین چطور این کار رو به درستی انجام بدین.
راه هایی که این ویدیو میتونه بهتون ایده بده:
- اونو به روش دیگه ای انجام بدین. وقتی اونا زیگ می کنن، شما زاگ کنین.
حرف آخر
امیدواریم این مقاله الهام بخش شما برای موشن گرافیک های 30 ثانیه ای بوده باشه. درست مثل هر بخش بازاریابی دیگه ای، یه موشن گرافیک یه ابزاره. باید به درستی ساخته شه و سپس برای یه کار مناسب به روش درست استفاده بشه.
اگه شما میخواین یه ویدیو موشن گرافیکی تبلیغاتی 30 ثانبه ای برای کسب و کار خودتون بسازین و توی ساختش مشکل دارین و نمیدونین از کجا شروع کنین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.
اگر هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.
ممنون از مقاله خوبتون، موشن های انتخابی نمونه های عالی برای ایده گرفتن هستن.
من تازه عضو سایت شدم ، و تازه یادگیری افترافکت رو شروع کردم
ان شاءالله با آموزش های خوبتون بتونیم ما هم یکی از اینا بسازیم
ممنون خیلی عالی
فقط لطفا یه مقاله هم در مورد نمونه های داخلی بگذارید ممنون میشم
هم کوتاه هم جذاب
عالی و حرفه ای بودند 🤩🤩🤩
و همچنین ممنون بابت تحلیل های خوبتون
نمونه ها خیلی خوب بودند تشکر
موشن گرافیک سکه انگار دو تا صدای گوینده داشت من متوجه صحبت هاشون نشدم اما سبک اجرای کارشون خیلی خوب بود.
موشن گرافیک VERUNA CLEAN قشنگ تصویرش کرده بود