10 نمونه از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک مؤسسات آموزشی
توی این مقاله 10 نمونه از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک مؤسسات آموزشی رو بهتون معرفی میکنیم. همون طور که میدونین جوونها به راحتی جذب محتواهای ویدیویی موشن گرافیکی میشن و به اونا علاقه دارن و موسسه های آموزشی هم هدفشون جذب این افراد هستش.
مؤسسات آموزشی برای بازاریابی دیجیتال خودشون بیشتر از ویدیوهای موشن گرافیکی استفاده میکنن. این کار اونا یه دلیل منطقی داره چون جوون ها یکی از بزرگترین مخاطبان ویدیوها هستن و هر سال از بازاریابی به سبک متنی و سنتی دورتر میشن. چه راهی بهتر از استفاده از ویدیوهای موشن گرافیکی جذاب و سریع برای جلب توجه مخاطبای جوون تر وجود داره؟
بیاین با هم نگاهی به بعضی از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک موسسات آموزشی بندازیم تا نکته های استفاده شده تو اونا رو یاد بگیریم و توی ساخت ویدیو موشن گرافیکی برای خودمون یا مشتریمون ازشون استفاده کنیم.
1. ویدیو موشن گرافیک مؤسسات آموزشی: Hutch Thinks Big1
استفاده از حیوانات توی ویدیو موشن گرافیکی تبلیغاتی یا هر محتوای بازاریابی دیگه ای، به دلایل مختلفی که تو ادامه این مطلب بهتون میگم، یه روش خیلی موثر و کارآمدی هستش. اول اینکه، این یه راه عالی برای معرفی هویت برند هستش و دومین دلیلم اینه که، این روش باعث ایجاد علاقه و احساس مثبت توی مخاطب و جذب بهتر اون میشه.
ویدیو موشن گرافیکی “Hutch Thinks Big” برای حمایت کردن از رویداد “24 Hour Impact Giving Day” و کمک به دانشگاه شیکاگو برای جمع آوری بودجه طراحی شده. توی این ویدیو یه سنجاب کوچک به عنوان شخصیت اصلی، بیننده رو جذب این ویدیو موشن گرافیکی 50 ثانیهای میکنه و با موفقیت اونها رو متقاعد میکنه تا توی جمعآوری کمک مالی برای دانشگاه شیکاگو ازش حمایت کنن.
2.ویدیو موشن گرافیک مؤسسات آموزشی: Become a hero from home
از ویدیو موشن گرافیک مؤسسات آموزشی جدا از تبلیغات، برای گسترش آگاهی درباره اتفاقات خاص میتوان استفاده کرد. یه مثال عالی برای این ویدیوهای موشن گرافیک مؤسسات آموزشی، ویدیوی موشن گرافیک «توی خونه بمونین تا قهرمان باشین» هستش که توسط دانشگاه آکسفورد برای جمعآوری داوطلبان برای شرکت توی آزمایش درمانی علیه کووید-19 ایجاد شده.
اونها با استفاده از لحن مثبت و صدای خوشبینانه سعی کردن بیننده ها رو جذب این ویدیو کنن. با توجه به منفی بودن همه چیز درباره بیماری کووید-19، قطعا به وجود آوردن یه ذهنیت مثبت میتونه کار سختی باشه. اما طراحا با استفاده از یه رویکرد حرفهای، این ویدیو رو به یه ویدیوی موشن گرافیکی قانعکننده تبدیل کردن که خیلی از مردم رو متقاعد کنه که توی این کمپین شرکت کنن و به برای پیدا کردن یه درمان برای این بیماری کمک کنن.
3.ویدیو موشن گرافیک مؤسسات آموزشی: Blue Engine: A Path to College Readiness
یه ویدیوی موشن گرافیکی میتونه به ما کمک کنه راهحلهایی رو برای حل یه مشکل به مردم ارائه بدیم، اما هدف اصلی این ویدیوها ایجاد هیجان توی مخاطب و بالا بردن اشتیاق اونها برای گرفتن اطلاعات بیشتر درباره پیشنهاد و یا پیام توی ویدیو هستش. بنابراین، خیلی مهمه که ویدیوهای موشن گرافیکی برای مخاطب جذاب باشه و کنجکاوی اونو برای گرفتن اطلاعات بیشتر تحریک کنه.
ویدیوی موشن گرافیکی «موتور آبی: مسیری برای آمادگی دانشگاهی» یه ویدیو آرامش بخشه و مخاطب رو به برنامههای آموزشی خودش علاقه مند میکنه. همه ساختار ویدیو (صداگذاری،گوینده ، سبک و راه حل های رنگی ) جوری انتخاب شدن تا بیننده هارو با خودش همراه کنه و مشتاق کنه تا اطلاعات بیشتری درباره این موضوع کسب کنن.
4.ویدیو موشن گرافیک مؤسسات آموزشی: Salesforce University
موسسات آموزشی نیاز دارن که همیشه تو همه زمینه ها به روز باشن و با زمان همراه باشن چون بیشتر با جوون ها سر وکار دارن و استفاده از ویدیو موشن گرافیکی که محتوای بصری دارن، برای همه نسل ها به خصوص جوون ها، جذاب هستش و معمولا این افراد ویدیوها رو به محتوای نوشتاری ترجیح میدن.
برای ایجاد ویدیوهای موشن گرافیک موسسات آموزشی، استفاده از محتوایی که برای مخاطبا مناسب باشه، خیلی مهم هستش. طراحا برای دانشگاه Salesforce این ویدیوی موشن گرافیکی جذاب و قانعکننده رو طراحی کردن و حتما این ویدیو تونسته یه ویدیو موفق توی این زمینه باشه.
5.ویدیو موشن گرافیک مؤسسات آموزشی: Royal Road University Vision
یکی دیگه از راههای جذب مخاطب برای موسسات آموزشی، نشون دادن چشم انداز و ویژگی های خاص آموزش اونا به مخاطبا هستش و این روش رو میتونیم توی ویدیو موشن گرافیکی تبلیغاتی دانشگاه رویال رود ببینیم.
طراحان این ویدیو با ترکیب استاپ موشن و انیمیشن، داستانی رو تعریف می کنن که هدف دانشگاه رو از یادگیری به مخاطبا نشون میده. سنگریزه توی این ویدیو نماد دانشگاه رویال رود (Royal Road University) هستش و توی ویدیو نشون داده میشه که چه جوری رشد میکنه، تغییر میکنه و دانشجوهاشو به سمت موفقیت هدایت میکنه.
ترسیم شکل های مختلف اطراف سنگریزه به ایجاد درک عمیق تر از ارزش ها و سنت های دانشگاه کمک می کنه و با این روش، پیام این برند بهتر روی مخاطب تاثیر میذاره.
6.ویدیو موشن گرافیک مؤسسات آموزشی: Touro University
اگه میخواین ویدیو موشن گرافیکی جذابتری داشته باشین، یا میخواین ایدههای پیچیده رو به شکلی قابل درک به مخاطبانتون توضیح بدین، میتونین از انیمیشن استفاده کنین.
دانشگاه تورو (Touro University) توی ویدیو موشن گرافیکیش با استفاده از رنگهای تند (برند دانشگاه خودش)، یه ویدیوی کوتاه ۱۹ ثانیهای ساخته تا به مخاطبانشون پیامی روشن درباره اینکه چرا دانشجویان باید اونها رو انتخاب کنن، بدن. استفاده از یه ویدیو موشن گرافیکی کوتاه 19 ثانیه ای، باعث میشه که همه این ویدیوی رو تا آخر ببینن.
7.ویدیو موشن گرافیک مؤسسات آموزشی: York University
دانشگاهها و مؤسسات آموزشی میتونن از ویدیوی موشن گرافیکی تبلیغاتی هم برای معرفی دانشگاه و هم برای کمک به دانشجویان توی مسیر تحصیل و زندگی دانشگاهی و سازماندهی آموزش خود استفاده کنن.
نشون دادن فضای دانشگاه با کمک شخصیتهای انیمیشنی توی این ویدیوی موشن گرافیک کمک کرده تا همه چیز برای مخاطب های ویدیو واقعی و قابل اعتماد به نظر برسه. این شکل از ویدیوها میتونه هم یه ویدیوی آموزنده برای دانشجویان فعلی دانشگاه درباره نحوه مدیریت زمان توی موقع یادگیری باشه و هم میتونه برای بقیه مخاطبای ویدیو به عنوان محتوای بازاریابی عمل کنه و این نشون میده که این دانشگاه چه جوری به دانشجوهاش اهمیت می ده.
این ویدیو (York University) موشن گرافیکی با سرعت بالا و حس و حال خوشایند، توجه هر بیننده ای رو به خودش جلب میکنه و برای اونا جذاب و مشتاق کننده هستش.
8.ویدیو موشن گرافیک مؤسسات آموزشی: Syracuse University: Welcome
یکی از اولین چیزهایی که بیننده وقتی داره یه ویدیو رو میبینه به اون توجه میکنه، تصویرها هستن و میتونیم بگیم ویدیوهای موشن گرافیکی تبلیغاتی از بین هزاران نمونه ویدیوهای تبلیغاتی به عنوان بهترین ها شناخته میشن که طراحی منحصر به فرد و چشمگیر دارن.
ویدیوی “دانشگاه سیراکیوز: خوش آمدین” دارای طراحی خاص و برجسته ای هستش که میتونه هر بیننده ای رو از همون اول ویدیو جذب خودش کنه. این ویدیو موشن گرافیکی یه کمی طولانی هستش (طراحا کمتر پیش میاد که ویدیوی بازاریابی 2 دقیقه ای طراحی کنن) ولی این باعث نمیشه که بیننده ازش خسته بشه چون توی این ویدیو طراحا از ترکیب انیمیشن با تصاویر جذاب و اضافه کردن مصاحبه به ویدیو، ویژگی دادن که هر ثانیه این ویدیوی موشن گرافیکی رو جذاب تر می کنه.
9.ویدیو موشن گرافیک مؤسسات آموزشی: When Worlds Collide
طراحا برای دانشگاه هنر زوریخ این ویدیو موشن گرافیک مؤسسات آموزشی فوق العاده جذاب رو طراحی کردن. ویدیو این تبلیغ از ترکیب لایو اکشن با تصاویر بصری خاص ایجاد شده و دیدن این ویدیو هر بیننده ای رو 50 ثانیه جذب خودش میکنه.
نکته خیلی مهمی که این ویدیو موشن گرافیکی داره اینه که شناختن مخاطبان هدف و علایق اونا، از پیام ویدیو برای موثر بودن تبلیغ مهم تر هستش. این ویدیو بهتون نشون میده که چه جوری انتخاب دقیق گوینده و بهترین لحن برای صحبت با گروه هدف، عالی ترین راه ممکن برای ارتباط با اونا هستش.
10.ویدیو موشن گرافیک مؤسسات آموزشی: Help Us Build A School For Girls In Africa
مؤسسات آموزشی برای کمک به جوامع مختلف برای ساختن آینده ای بهتر نیاز به حمایت دارن. این ویدیو موشن گرافیک مؤسسات آموزشی، برای حمایت از جمع آوری کمک های مالی برای مدرسه Npili ساخته شده. طراحا برای این مدرسه یه ویدیوی فوقالعاده تاثیرگذار طراحی کردن که ویدیو به مخاطبا توضیح میده که چرا باید به بچههای گینه کمک مالی کنیم تا به مدرسه برن و مدرک بگیرن.
توی بعضی از ویدیوهای موشن گرافیکی نشون دادن جنبه های انسانی موضوع میتونه تاثیر خوبی روی بیینده ویدیو داشته باشه. طراحا توی طراحی ویدیوی مدرسه Npili هم دقیقاً این کار رو انجام دادن تا بتونن افراد بیشتری رو برای حمایت و کمک مالی جذب کنن.
سخن پایانی
امیدوارم تونسته باشین نکته های خوبی از این نمونه ویدیوهای موشن گرافیک مؤسسات آموزشی یاد بگیرین و توی ذهنتون سپرده باشین که چه جوری طراحای این ویدیوها از سبک، طراحی و پیام مناسب که میتونه ابزار موثری برای موسسات آموزشی و بازاریابی اونا باشه، استفاده کردن.
اگه میخواین یه ویدیو موشن گرافیکی موثر بسازین ولی مشکل دارین و نمیدونین از کجا شروع کنین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.
اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.
اینکه یک چیزی را می گذاشتند سوژه گفتگو داخل موشن گرافیک مثلا سنگ را وسیله ای شده بود برای گفتگو برام جالب بود و اینکه میشه از بی ارزشترین چیزها کارایی زیادی گرفت.
شماره پنج انگار موشن گرافیک و استاپ موشن رو ترکیب کردند تشکر جالب بود
شماره 8 عالی بود چطوری نمونه های دیگه ای شبیه شماره 8 رو پیدا کنیم ؟ میشه سایت های بیشتری رو معرفی کنید برای دیدن موشن گرافیک ؟
شماره 4 از نظر من روون تر و جذاب تر بود و مخاطب رو بیشتر درگیر خودش می کرد
ویدوی سنجابه خیلی جالب بود. سنجاب در مکان ها و مشاغل مختلف. کلا شخصیت محوری داشتن داخل ویدیو مخصوصا حیوانات خیلی کار رو جالب میکنه ممنون