آموزش های متفرقه

چجوری بازاریابی یوتیوب رو شروع کنیم؟

اگه دنبال این هستین که توی پلتفرم یوتیوب، کانال اختصاصی خودتون رو داشته باشین تا بتونین محبوبیت برند خودتون رو زیاد کنین و درواقع میخواین بازاریابی یوتیوب خودتون رو شروع کنین. پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله رو همراه ما باشین.

 

چجوری بازاریابی یوتیوب خودمون رو شروع کنیم؟

طبیعتا شما هم دوست دارین تا مثل خیلی از برندهای دیگه، کانال یوتیوب خودتون رو داشته باشین و باراریابی یوتیوب خوبی اونجا داشته باشین. باید بگم بهتون که فکر شما اشتباه نیست و اتفاقا مسیر درستی رو پیش رو گرفتین. یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ توی دنیاس که معمولا ویدیوهایی که توش منتشر میشن، می تونن تاثیر خیلی زیادی روی موفقیت کسب و کارها داشته باشن.

این پلتفرم چیزی حدود 1.9 میلیارد کاربر فعال داره و چالشی که شما باهاش مواجه هستین هم تقریبا مربوط به همین موضوع میشه. این چالش اینه که شما چجوری می تونین توجه بخش زیادی از این کاربرا رو به خودتون و کسب و کارتون توی یوتیوب جذب کنین و درواقع بازاریابی یوتیوب خوبی داشته باشین؟

به هر حال این موضوع یه چالش تعریف میشه و اینکه اصلا چجوری کاربر رو بتونین جذب ویدیوهای تبلیغاتی تون هم بکنین هم توی جای خودش مهمه. اما شما تنها نیستین و خیلی ها علاقه دارن که این روال و راه و رمز های کار با یوتیوب و بازیابی یوتیوب رو یاد بگیرن. برای درک بهتر این موضوع پیشنهاد می کنم که تا آخر این مقاله با ما همراه باشین:

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی مخاطب هاتون رو درک کنین

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی مخاطب هاتون رو درک کنین 

نه فقط برای یوتیوب، بلکه هر بازاریابی با شناخت مخاطب شروع میشه؛ البته شناخت درست مخاطب. بعد از اینکه شما حساب تجاری خودتون رو توی یوتیوب راه اندازی کردین، خود یوتیوب اطلاعات کمی درباره کانال شما و نحوه رفتار مخاطب هاتون، در اختیار شما قرار میده.

این اطلاعات شامل مواردی مثل میانگین زمان تماشا، مرتب‌سازی تماشاگران بر اساس جنسیتشون و جمعیت کشور، تعداد بازدیدها، درآمدهایی که در نهایت ایجاد می‌کنین و میزان تعامل بین ویدیوهاتون میشه. شما باید بدونین که مخاطب های هدف شما کیا هستن و از اون مهم تر از کدوم کشور میان!

اما فقط این موارد کافی نیستش. شما باید خیلی اطلاعات بیشتری درباره ی مشتری هاتون و عکس العمل هایی که نسبت به شما دارن، به دست بیارین. مثلا اینکه:

  • چه زمانی ویدیوهای شما به طور مکرر دیده میشه؟
  • بیشترین تعداد مخاطب شما توی کجاها هستن؟
  • بیننده های شما چند ساله هستن؟
  • جنسیت اکثر بیننده ها و مخاطبین شما چیه؟

شما با تحلیل این سوالا، خیلی راحت تر می تونین استراتژی بازاریابیتون رو طراحی کنین و بازایابی یوتیوب بهتری داشته باشین. البته نه فقط طراحی کنین؛ بلکه متوجه بشین که کجای کار شما مشکل داره و اون مشکلات رو برطرف کنین. خوب این اطلاعات داده های کمی داستان بازاریابی یوتیوب بود اما درباره ی داده کیفی، داستان کاملا متفاوته.

اینجا شما باید مستقیما برین سراغ نظرات و کامنت هایی که زیر پست ها و ویدیوهای شما گذاشته میشن. اینجا دقت کنین که کدوم ویدیو بازدید بیشتری خورده و کدوم ویدیو، طرفدارای کمتری داشته. این به شما کمک می کنه متوجه بشین که مسیر بازاریابی یوتیوب شما باید به کدوم سمت بره.

 

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی از یوتیوبرهای مورد علاقتون ایده بگیرین

همه ما می دونیم که وقتی قراره یه چیزی رو یاد بگیریم، باید سراغ دوره ها و کسایی بریم که توی اون زمینه تخصص دارن و حرفه ای کار می کنن. برای بازاریابی یوتیوب هم همین داستان صدق می کنه. شما باید سراغ کسایی برین که از طریق یوتیوب کسب درآمد و امرار معاش می کنن. مطمعنا هیچ کسی به اندازه اونا نمی تونه زیر و بم کار با یوتیوب رو بلد باشه.

پس این دفعه که رفتین سراغ ویدیوها و صفحه ی یوتیوبرهای محبوب تون، از خودتون بپرسین که چه چیزی توی کار این یوتیبرها وجود داره که برای شما جذابه. کارهای اونارو زیر نظر بگیرین. اصلا مهم نیستش که اون یوتیوبر دقیقا تو همون زمینه ای فعالیت کنه که شما فعالیت می کنین. مهم اینه که اون بازخورداری مثبت خیلی زیادی گرفته و حالا داره از این روش کسب درآمد می کنه.

مطمئن باشد با این کار، خیلی چیزا دست تون میاد که می تونین برای بازاریابی یوتیوب خودتون ازش استفاده کنین. البته یادتون نره که توی تموم این زیر نظر گرفتن ها و ایده گرفتن ها، شما نهایتا باید با سبک و ماهیت تجاری خودتون کار کنین تا بتونین عملکرد منحصر به فرد خودتون رو داشته باشین.

 

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی رقابت خودتون رو بررسی کنین

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی رقابت خودتون رو بررسی کنین

این که هر کسی می خواد توی میدون رقابت، موفق باشه، یه موضوع کاملا بدیهیه. اصلا شما کمتر کسی رو می تونین پیدا کنین که از موفقیت توی رقابت های مختلف خوشش نیاد. این خوش اومدن فقط کافی نیست شما باید یه سری اطلاعات و کارهای رقابتی رو هم تحلیل کنین. این تحلیل ها به شما کمک می کنن تا بازاریابی یوتیوبی خوبی داشته باشین.

برای بررسی اطلاعات عملکرد رقیباتون توی یوتیوب، شما مسیر سختی رو پیش ندارین. چون خوشبختانه همه چیز توی یوتیوب واضحه و شما راحت می تونین برداشت ها درستی از استراتژی رقیب تون دریافت کنین. مثلا شما خیلی راحت می تونین تشخیص بدین که کدوم ویدیوی رقیب شما بیشتر از بقیه ویدیوها لایک می خوره و مورد توجه قرار میگیره.

یا مثلا با خوندن کامنت هایی که به این ویدیوها داده میشه، کامل دست تون میاد سلیقه مخاطب شما چیه و شما باید چه استانداردهایی رو رعایت کنین. در واقع اینجوری میشه که شما از تجربه های رقیب تون استفاده می کنین، بدون اینکه این وسط ضرر و زیانی رو متقبل شده باشین.

 

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی ویدیو بسازین

خوب طبیعتا شما برای اینکه بتونین بازاریابی یوتیوب خوبی داشته باشین به محتوای درست و اصولی هم نیاز دارین. ساخت ویدیو و چجوری ساختنش، یکی از مهم ترین مواردیه که توی این مسیر باید بهش دقت بشه.

شما باید سعی کنین که ویدیوهای استاندارد و خوش ساختی رو تولید کنین. البته که باید توی این مسیر دقت کافی رو هم داشته باشین تا ویدوتون بخاطر ماهیت برند خودتون بالا بیاد نه بخاطر مطرح کردن موارد بی ربط به برند و محتویات زرد. پس حواستون باشه که این مرحله واقعا جدیه و باید بهش دقت بشه.

 

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی مدت زمان ویدیو مهمه

حقیقتا باید بدونین که هیچ فرمول دقیقی برای جذب دائمی مخاطب وجود نداره. یعنی عموما ما نمی تونیم هیچ بازه و محدوده زمانی رو مشخص کنیم و بعد بگیم که اگه شما توی همین محدوده زمانی ویدیو بسازین، حتما موفق میشین. چرا؟

چون وضعیت هر برند و وضعیت هر ویدیو با ویدیوی دیگه با هم فرق دارن. یعنی راهکاری که ممکنه برای برندهای مختلف مفید بوده برای شما اصلا اون کارایی رو نداشته باشه. با این تفاسیر بازم مهم که طول و مدت زمان ویدویی که میسازین چقدر باشه. یوتیوب پر ویدیوهایی هست که برندهای مختلف برای کسب و کار خودشون ساختن و اونارو منتشر کردن.

بررسی این ویدیوها نشون میده که به صورت کلی، ویدیوهایی که زیر پنج دقیقه بودن، بازخورد بیشتری داشتن و بیشتر مورد توجه قرار گرفتن. البته این موضوع برای شروع کار شماس. بعدها که تعداد مخاطباتون بیشتر شد، دست تون برای کم و زیاد کردن زمان ویدیو بازتره. اما توی شروع کار، بهتره که ویدیوی شما کوتاه، ساده و شامل اطلاعات و سرگرمی باشه.

 

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی، هر چند وقت یک بار پخش زنده داشته باشین

اگه ویدیوهای لایو فیس بوک و اینستاگرام رو دیده باشین، متوجه میشین که اهمیت ویدیوهای زنده داره روزبه روز بیشتر و بیشتر میشه. ببینین درسته که ویدیوهای از قبل طراحی و برنامه ریزی شده، خیلی جذاب هستن و طرفدارهای خیلی زیادی هم دارن اما به عنوان کسی که قراره فوت و فن های بازاریابی یوتیوب رو یاد بگیره، شما باید بدونین که ویدوهای زنده هم می تونه اثر خاص خودشو بذاره و جذابیت خودشو داره. یکی از جذابیت های ویدیوهای زنده اینه که بین شما و مخاطب تون اشتراک لجظه ای ایجاد می کنه.

یعنی مخاطب شما دقیق توی اون قسمت از روز یا شب با شما شریک میشه و این تعامل باعث میشه که شما احساس نزدیکی بیشتری با مخاطب خودتون پیدا کنین. این احساس نزدیکی، طبیعت انسان را غلغلک میده و عواطف اون نسبت به شما و کسب و کارتون، مثبت می کنه. پس روی این موضوع فکر کنین که هر از چندگاهی یه ویدوی زنده توی این پلتفرم داشته باشین.

بررسی ها نشون میدن که دامنه توجه انسان یه چیزی حدود هشت ثانیه هستش. خوب؛ طبیعتا ما با این هشت ثانیه نمی تونیم کاری کنیم اما بقیه چیکار می کنن؟ بقیه میان از این هشت ثانیه طلایی استفاده می کنن و توی چند ثانیه کل ویدیورو می بندن. یعنی روی این هشت ثانیه اول فکر می کنن تا بتونن برای بقیه ویدیو مخاطب رو با خودشون همراه کنن و این راهکار نتیجه ی خوبی هم داده.

شما هم باید همینکارو کنین. اول اینکه ویدیوتون رو روی کمتر از پنج دقیقه ببندین و بعد سعی کنین که توی همین هشت ثانیه اول، مخاطب تون رو جذب کنین. در واقع، جلب توجه مخاطب شما خیلی خیلی اهمیت داره. این اهمیت تا حدیه که خود یوتیوب هم یه ویدیوی آموزشی کامل درباره اون منتشر کرده. کلا نکاتی که توی این ویدیو مطرح میشه خلاصش اینا هستن:

● برای تشویق کنجکاوی مخاطب، ویدیوهای خودتون رو با تیزر شروع کنین.
● با موضوع افتتاحیه لوگو تجاری خودتون برای مخاطباتوند جذابیت ایجاد کنین.
● سعی کنین که همین ابتدای کار، مخاطب رو با یه سوال درگیر کنین و یا مستقیما برید سر اصل موضوع.
● سعی کنین خلاصه ای کوتاه از اون چیزی که قراره توی ویدیو بهش پرداخته بشه، به مخاطب ارائه بدین.

 

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی روی تجهیزات مناسب سرمایه گذاری کنین

خوب این موضوع درسته که الان اکثر مردم گوشی های هوشمند دارن و دوربین اکثر این گوشی ها از یه کیفیت معقولی برخورداره. واسه همین طراحی و ساختن یه ویدیو، اونقدرها کار سختی نیستش و هر کسی می تونه با کمک دوربین گوشی که داره، ویدیو بسازه. اما این نهایت کیفیتی که شما می تونین ازش بهره ببرین نیستش.

اگه قراره که حرفه ای باشین و حرفه ای عمل کنین باید به فکر تجهیزات به روزتر و پیشرفته تر باشین. اینجوری کیفیت کار شما هم تا حد خیلی زیادی بالاتر میره. مثلا یکی از مهم ترین تجهیزاتی که حتما باید بهش فکر کنین، تجهیزات ضبط صدا هستش. اصلا و اصلا روی میکروفن داخل گوشی خودتون حساب باز نکنین. تکنولوژی حذف نویز، یکی از مهم ترین چیزهایی که باید ازش برخوردار باشین. یادتون باشه که مخاطب شما باید صدای شما رو واضح و بدون هیچ مزاحمتی بشنوه.

موضوع بعدی اینه که شما به یه نرم افزار ویرایش با کیفیت بالا هم نیاز دارین. به زبان ساده، ویرایش خطی برای ویدیوهای YouTube شما، انتخاب خوبی نیستن. شما به یه نرم افزار ویرایشی نیاز دارین که بتونه کیفیت صدای شمارو صیقل بده، شکل شما رو روی یه صفحه سبز قرار بده، یا شاید حتی یه طرح چند لایه ایجاد کنه. یادتون باشه که اگه نرم افزار ادیت با کیفیتی داشته باشین، دست تون برای طراحی و تولید یه ویدیوی خفن بازتره و هزارتا کار و اکت می تونین به ویدیو اضافه کنین.

خوب ما تو ادامه این قسمت یه سری فرمت ها و فاکتورهای مجازی که خود یوتیوب برای ویدیوهاش تعیین کرده رو براتون لیست می کنیم. لطفا حواستون کامل به این فرمت ها باشه :

● فرمت های فایل: MPEG-2 یا MPEG-4. اما دومی مورد تاییدتره.
● وضوح ویدئو: در صورت امکان HD. 426×240 (240p)، 640×360 (360p)، 854×480 (480p)، 1280×720 (720p)، 1920×1080 (1080p)، 2560×1440 (1440p) و 1200×180p.
● نسبت تصویر: 16:9 و 4:3
● نرخ بیت صوتی: 128 کیلوبیت در ثانیه یا بهتر
● کدک صوتی: AAC، MPEG Layer II، یا Dolby AC-3
● فریم: . معمولاً تو حدود 24، 25، 30 یا گاهی اوقات 60 فریم در ثانیه – در صورت امکان.
● حجم فایل: حداکثر 128 گیگابایت
● طول ویدئو: حداکثر 12 ساعت.

 

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی سئوی یوتیوب رو رعایت کنین

خوب اینکه شما الان یه ویدیوی با کیفیت خفن رو طراحی و تولید کردین، برای کارتون کافی نیستش. شما باید بتونین این ویدیو رو سئو کنین و کاری کنین که مخاطب راحت بتونه اونو پیدا کنه.

این موضوع خیلی خیلی مهمه که ویدیوی شما چه جایگاهی توی سرچ های یوتیوب داره. سئوی یوتیوب می تونه ویدیوی شما رو به عرش برسونه و موفقیت خیلی خوبی رو براتون رقم بزنه. یادتون نره که توی بخش سئو، کلمات کلیدی نقش حیاتی دارن و نحوه استفاده از اون ها به موفقیت کانال YouTube شما کمک زیادی می کنه.

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی از YouTube’s autocomplete function برای سرچ کلمه کلیدی استفاده کنین

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی از YouTube’s autocomplete function برای سرچ کلمه کلیدی استفاده کنین

سرچ کلمه کلیدی خیلی موضوع مهمیه و هر بازاریاب دیجیتال حرفه ای تقریبا می دونه که باید چجوری این کار رو انجام بده. کلا پیدا کردن کلمات کلیدی برای یه پست یوتیوب، نمی تونه کار سخت و چالش برانگیزی باشه. بهترین کلمات کلیدی برای ویدیوهای شما به موضوع خود ویدیوی شما هم مربوط میشه. یادتون باشه که انتخاب یه کلمه کلیدی درست و خوب برای ویدیو، می تونه مسیر کسب و کار شما رو توی مسیر مثبتی قرار بده.

 

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی عناوین با کلمه کلیدی مناسب بنویسین

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی عناوین با کلمه کلیدی مناسب بنویسین 

یادتون باشه که یه عنوان عالی از دو بخش تشکیل میشه: یکی تیتر جذاب و وسوسه کننده و دوم کلمه کلیدی درست. نیازه بدونین که گوگل 50 یا 60 کاراکتر اول مطلب شما رو توی نتایج جستجو نمایش میده. پس سعی کنین که این امتیاز رو حفظ کنین و ازش نهایت استفاده رو ببرین.

یه حرکت هوشمندانه توی نوشتن عنوان اینه که از خود کلمه ویدیو هم برای عنوان تون استفاده کنین چون تقریبا همه آدما وقتی دنبال چیزی توی گوگل هستن و منحصرا منظورشون محتوای ویدیویی هستش، حتما خود کلمه ویدیو رو هم سرچ می کنن.

 

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی توضیحات رو با کلمات کلیدی بنویسین و لینک های داخلی مرتبط بذارین

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی توضیحات رو با کلمات کلیدی بنویسین و لینک های داخلی مرتبط بذارین 

سعی کنین که تمام اطلاعات مرتبط رو توی کادر توضیح ویدیوتون بذارین. در واقع با این کار شما یه توضیح برای ویدیوتون نوشتین که کلمه کلیدی هم توش به کار رفته شده. از لینک دادن نترسین و حتما از لینک های خارج برای بعضی از کلمه ها استفاده کنین.

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی ویدیو رو درست برچسب گذاری کنین

ببینین؛ درسته که یوتیوب تعامل کاربر رو توی رتبه بندی ها در نظر می گیره اما برچسب گذاری درست ویدیوی شما باعث میشه تا کسب و کارتون توی ابعاد جهانی هم شناخته و دیده بشه. برچسب گذاری مطلب توی یوتیوب باید طبق اصول انجام شه و این اصول رو خود یوتیوب توی دسته بندی های مختلف قرار داده و منتشر کرده. دقت کنین:

برچسب عمومی و رابطه محتوای ویدیویی: این برچسب یه نوع برچسب کلی هستش. اینجا شما به هیچ دانش و موضوع خاصی برای ایجاد تمایز مناسب بین برچسب ها نیاز ندارین. یه مثال خیلی واضحش اینه که مثلا یه ویدیو درباره رشد درختان بامبو ساخته شده. طبیعتا دو تا عبارت “درخت” و ” بامبو”، کلی ترین برچسب هایی هستن که برای این ویدیو به کار میرن.
• برچسب خاص و رابطه محتوای ویدیو: این برچسب مشخص می کنه که ویدیو درباره چه چیزی هستش. اینجا شما به دانش و آشنایی با موضوع برای ایجاد ارتباط نیاز دارین.برای این قسمت پیشنهاد میشه که اسامی خاص، نام ها، رویدادها، مکان ها، مکان های خاص رو در نظر بگیرین.
برچسب های مربوطه که به اقلیت پاسخ میدن: این برچسب ها برای گروه خاصی از افراد تنظیم میشن. این برچسب‌، نمونه های اصلاح شده هستن. (مثلاً شماره قسمت یک سری ویدیوهای YouTube) یا می تونن برچسب‌های خودارجاعی (مثل درخت بامبو من) باشن.
• برچسب‌های نامربوط: این برچسب‌ها ممکنه که فقط برچسب‌های جلب توجه یا کلمات غلط املایی باشن. توی اکثر مواقع وجود اونها می تونه اتفاقی باشه.
حقیقت اینه که شما بدون هیچ محدودیتی می تونین به ویدیوتون تگ اضافه کنین اما باید دقت کنین که تگ ها و برچسب هاتون مرتبط باشن تا بتونن کار کنن. برای این کار بد نیست که آموزش های آماده موجود توی خود یوتیوب رو ببینین. یادتون نره که دقیق باشین چون این قسمت تاثیر خیلی زیادی روی رتبه بندی شما داره. 

[title text=”برای یه بازاریابی یوتیوب عالی عکس ها رو سفارشی کنین”]

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی عکس ها رو سفارشی کنین

طبیعتا وقتی شما یه ویدیو رو توی یوتیوب آپلود می کنین، خود یوتیوب یه عکس رو برای کاور نمونه کوچیک و عکس ویدیو انتخاب می کنه. این موضوع ایرادی نداره اما اگه دوست دارین حرفه ای عمل کنین و نتیجه درست بگیرین، پیشنهاد می کنم که خودتون این ریز عکس هارو طراحی و انتخاب کنین.

 

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی درخواست همکاری کنین

این قسمت خیلی مهمه؛ وقتی که ویدیوی شما تموم میشه و یا اصلا همین شروع ویدیو، به مخاطب تون بگین که خواسته تون ازش چیه. بزارین بیننده متوجه بشه که شما چی میخواین و میخواین چیکار کنین. پس ازش درخواست کنین که لایک کنه، کامنت بده، به اشتراک بزاره و غیره. اگه به یوتیوبرهای مورد علاقتونم نگاهی کنین، متوجه میشین که اونا هم هر از چندگاهی یه خواسته هایی رو از مخاطباشون دارن. مثلا ازشون میشنوین که:

● اگه قبلاً توی کانال ما عضو نشدین برای دیدن ویدیوهای بیشتر حتما مارو فالو کنین.
● دکمه لایک رو بزنین، مشترک بشین و نظرات خودتون رو توی  بخش نظرات به من بگین.
● این ویدئو رو با دوستای خودتون به اشتراک بذارین تا اون ها هم از این مطالب استفاده کنن.
● حتما یه نگاه به لینک هایی که زیر ویدیو گذاشتم بندازین، به دردتون میخورن.

این حرف ها به مخاطب شما نشون میده که شما به نظرات شون احتیاج دارین و شمام یکی از خودشون هستین. نشون میده که نظراتشون برای شما مهمن و اینجوری می تونن راحت تر باهاتون ارتباط بگیرن.

 

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی، برای ویدیوهاتون برنامه ریزی داشته باشین و ثابت قدم باشین

ببینین؛ یوتیوب با 1.9 میلیارد کاربر فعال ماهانه، به عنوان یه شبکه تلویزیونی غول پیکر به مردم معرفی میشه. اگه بگیم که این پلتفرم از تلویزیون هم محبوب تره، دروغ نگفتیم. خیلی از مخاطب ها و مشترکین یوتیوب یا کانالهایی که طرفدارشون هستن مثل یه کانال تلویزیونی برخورد می کنن و همونقدر پیگیر هستن. کار شما چیه؟ شما هم باید مثل کانال تلویزیوین براشون برنامه تولید کنین.

اما نکته اینجاس که باید برنامه های خودتون رو برنامه ریزی کنین. مثلا اگه پنج روز هفته تون رو تولید محتوا می کنین، یه برنامه درست برای هر روز داشته باشین. مثلا دوشنبه برای داستان سرایی باشه. سه شنبه ها روزهای DIY هستن.

چهارشنبه وقت همکاری با بقیه یوتیوبرها هستش. پنجشنبه برای آشپزی و  جمعه ها به موکبنگ اختصاص داره. اما این برنامه ریزی ته داستان نیستش، شیرینیش به اینه که شما باید به این برنامه ریزی متعهد هم بمونین. ثبات شما توی این برنامه ریزی باعث میشه که مخاطب به شما اعتماد کنه و با برنامه شما پیش بره.

 

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی اگه نمی تونین به قولتون پایبند باشین، قول ندین

ببینین اگه میدونین که وقت شما این اجازه رو نمیده که به تمام برنامه هایی که میدین، پایبند باشین. این رو به مخاطب بگین و اصلا قول الکی بهش ندین. یعنی مثلا اگه می تونین فقط دو روز توی هفته فعالیت داشته باشین و ویدیو بگیرین، این رو به مخاطب بگین و به همین اصل پایبند باشین تا مخاطب شما تکلیفش مشخص باشه.

 

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی، ویدیوهای خودتون رو توی لیست های پخش سازمان یافته مرتب کنین

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی، ویدیوهای خودتون رو توی لیست های پخش سازمان یافته مرتب کنین

لیست پخش نا منظم کانال یوتیوب شما می تونه حوصله مخاطب تون رو سر ببره و اونو کلافه کنه. یادتون نره که شما نظم کانال و لیست پخش به مخاطب کمک می کنه تا راحتتر بتونه تو فضای کاربری کار کنه و با کسب و کار شما ارتباط بگیره. پس ویدیوهاتون بر طبق یه اصل لیست بندی و منتشر کنین.

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی، پروفایل یوتیوب تون رو تکمیل کنین

برای بهینه سازی کانال یوتیوبتون فقط سازماندهی ویدیوها نیستش که می تونه به کمک تون بیاد بلکه شما با تکمیل درست پروفایل تون هم می تونین این کار رو انجام بدین. این کارها می تونه بهتون توی تکمیل کانال کمک کنه :
  • استفاده از یه کلمه کلیدی قوی توی بخش بایو
  • یه تصویر سفارشی برای بنر کانال (حداکثر 2 مگابایت؛ 2560×1440 پیکسل)، و یه عکس نمایه
  • مکان و اطلاعات تماس (برای تایید مشروعیت)
  • لینک دهی به وب سایت رسمی شما و همچنین نمایه های رسانه های اجتماعی شما.

البته شما می تونین یه فهرست کانال های ویژه هم درست کنین. با کمک این فهرست، مخاطبای شما می تونن به ویدیو یوتیوبرهای دیگه که موضوع فعالیت شون مثل موضوع فعالیت شماس، دسترسی داشته باشن.

شاید با این قابلیت شما فکر کنین که داری برای رقیباتون یه تبلیغ غیر مستقیم می کنین ولی در اصل اینجوری نیست، شما باید یادتون باشه که یوتیوب یه انجمنه که شبکه سازی با کانال های مختلف میتونه درهای جدیدی از فرصت های دوستی رو به روی شما باز کنه. البته شما باید حواستون باشه که این معرفی ها جوری نباشه که رقیب تون از شما جلوتر بره؛ باید جوری باشه که شما بتونین با هم همکاری کنین.

 

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی، همکاری داشته باشین

وقتی صحبت از همکاری میشه، شما دو تا راه جلوی پاتون هستش؛ راه اول اینه که با یه فرد و یا برندی هم سطح خودتون همکاری کنین و راه دوم اینه که با میکرواینفلوئنسرها همکاری کنین. مورد اول این فرصت رو به شما میده تا با سازنده های دیگه ای که علایق مشابهی دارن، دوستی برقرار کنین. با هم گفتگو و همکاری کنین و از بین این همکاری ایده ها جدیدی رو بیرون بکشین.

اما مورد دومی به شما کمک می‌کنه که حین بازاریابی با مجموعه عظیم دیگه ای از مخاطبای هدف، یه رابطه واقعی ایجاد کنین. به علاوه، اگه بازاریابی شما به درستی انجام بشه، حتی ممکنه که شاهد افزایش قابل توجه فروش و بازگشت سرمایه خودتون هم باشین. البته توی یه همچین مشارکتی، بهتره که کنترل کار رو به اینفلوئنسر انتخابی خودتون بسپارین.

 

برای یه بازاریابی یوتیوب عالی مسیر پیشرفت رو پیدا کنین و خودتون رو با اون وفق بدین

قرار نیستش وقتی به یه حدی از پیشرفت رسیدین، روی صندلی خودتون بشینین و دستاتون رو به سینه بزنین و دیگه هیچ کاری نکنین. نه؛ یادتون باشه که همیشه پله های بالاتری برای پیشرفت وجود داره و شما نباید خیلی سریع به چند تا فالوور قانع باشین.

اتفاقا شما باید بدونین که وقتی تعداد فالوورهاتون توی یوتیوب بالاتر میره، تازه چالش های جدی شما شروع میشه. حالا شما باید محتوایی تولید کنین که فالوورهای شما رو همراه نگه داره. این موضوع هم مستلزم نظارت مستمر و یه فرآیند مداوم برای درک دوباره و دوباره مخاطبای شماس. شما باید دائم موارد زیر رو چک کنین:

● تغییرات قابل توجه توی تعداد مشترکین، بازدیدهای ویدیو و لایک و دیسلایک ها
● بررسی اکثریت بازخوردها
● مخاطبای جدید و در حال تغییر
● منبع ترافیک ویدیو و پخش ویدیو شما
● انواع دستگاه هایی که برای دیدن محتوای شما استفاده میشن
با چک کردن این فاکتورها شما ایده‌ها و فرصت‌های زیادی پیدا می کنین که به کمک اونا می تونین ویدیوهای جدیدتری بسازین.

سخن آخر

اگه به تموم این سال ها نگاه کنین، متوجه میشین که ویدیوها بهترین ابزارهای تبلیغات بودن و هستن و در واقع یکه تاز این میدون معرفی میشن. حالا این ویدیوها می تونن انواع مختلفی داشته باشن از ویدیوهای زنده و لایو اکشن گرفته تا موشن گرافیک ها و غیره. با توجه به این موضوع در حال حاضر فقط یوتیوبه که به عنوان بهترین و مطمئن ترین و پرطرفدارترین بستر برای انتشار محتواهای ویدیویی معرفی میشه.
این موضوع باعث میشه که میلیاردها کاربر، دائما از این پلتفرم حمایت کنن. در واقع یوتیوب یکی از بزرگ ترین واگن های قطار اینترنت هستش. درسته که عرصه رقابت برای تولید محتوای ویدیویی خیلی تنگه و موفق شدن تو این زمینه، به تخصص زیادی نیاز داره. اما این موضوع کاملا شدنیه و امکان پذیره. کافیه که شما:
● درک درستی از مخاطبای خودتون داشته باشین
● از YouTubers مورد علاقه خودتون ایده بگیرین
● رقیباتونو تحت نظر داشته باشین
● ویدیوهاتون رو متناسب با ترجیحات مخاطبای خودتون ایجاد کنین
● حواستون به سئوی یوتیوب باشه
● برای ایجاد اعتماد، برنامه بارگذاری ثابتی داشته باشین
● کانال YouTube خودتون رو بهینه کنین
● آماده همکاری با اینفلوئنسرهای دیگه باشین
توی مسیر پیشرفت، هوشیار و ثابت قدم بمونین
خوب حالا که متوجه شدین ویدیوهای تبلیغاتی شما تا چه اندازه می تونن روی پیشرفت شما تاثیر بذارن. بهتره همین الان شروع کنین. ما توی موشن گورو می تونیم بهتون کمک کنیم که یه موشن گرافیک جذاب و درست حسابی برای برندتون بسازین و اونو منتشر کنین. علاوه بر این، این شرایط رو هم فراهم کردیم تا شما راحت بتونین که متخصص موشن گرافیک خفن بشین؛ با کمترین و خیلی وقتا با هیچ هزینه ای.
پس اگه شما دوست دارین که اطلاعات و دانش خودتون رو درباره ی موشن گرافیک زیاد کنین. مجموعه ی ما دوره های خیلی کاملی رو آماده کرده که می تونه بهتون کمک کنه. آموزش موشن گرافیک رایگان به زبان فارسی، دوره آموزش افتر افکت رایگان، آموزش فوق حرفه ای موشن گرافیک موشن گورو، دوره های خیلی خفنی هستن که شما می تونین با کمک اون ها پیشرفت خیلی زیادی تو این مسیر داشته باشید و سوالات خودتون و از پشتیبانای ما بپرسین.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. نکات خیلی جذاب بودند من هم یه پیشنهاد دارم، کار گروهی کردن در زمینه یوتیوب هم جذاب هست هم تعداد فیلم ها بالا میره و این خودش کمک کننده هست.

  2. ممنون از نکات خوبتون. عالی و مفید بود لطفا بازم از این دست مقاله ها برای یوتیوب و بقیه شبکه های اجتماعی قرار بدید❤

  3. آموزش داخل هر زمینه ای مثل خوندن و نوشتنه تمومی نداره دریای اطلاعات برای افرادی که دنبال دانش و پیشرفت هستن انتها نداره پس نباید قانع به کم شد و باید در مسیر پیشرفت فعالیت کرد

  4. خیلی خوب بود راجع به پلتفرم یوتیوب اطلاعات کمی داشتم ، سپاس از مقاله عالیتون خانم لنگرودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا