آموزش رایگان موشن گرافیک

چرا نباید ویدیوهای تبلیغاتی و موشن گرافیک ارزون بخریم؟+ 6سوال متداول

موشن گرافیک ارزون؟! به نظرتون موشن گرافیک ارزون خوبه یا نه؟؟؟ اصلا موشن گرافیک ارزون میتونه کارآمد باشه؟! بیاین این مقاله رو با یه ضرب المثل قدیمی شروع کنیم که میگه «هر چقدر پول بدی همونقدر هم آَش می خوری.» حقیقت اینه که این موضوع واقعا موضوعه درستیه. پس بیاین این ضرب المثل رو به ویدیوهای تبلیغاتی و موشن گرافیک تعمیم بدیم. بیاین با هم بررسی کنیم که چرا نباید برای ویدیوهای تبلیغاتی و موشن گرافیک ارزون پول بدیم.

همه ی ما دور و بر خودمون تبلیغات مختلفی میبینیم که میگن شما می تونین با کمترین هزینه، ویدیوهای تبلیغاتی داشته باشین. به عنوان کسی که سالهاست توی این زمینه و تبلیغات داره فعالیت میکنه، می خوام بهتون بگم که اگه بودجه شما به طراحی و تولید ویدیوهای تبلیغاتی و موشن گرافیک استاندارد نمیرسه، بهتره راه های تبلیغاتی دیگه رو انتخاب کنین. خیلی واضح بخوام بهتون بگم، منظورم اینه که بهتره شما اصلا ویدیوی تبلیغاتی برای کسب و کارتون نداشته باشین تا اینکه بخواین یه نمونه ارزون و بی کیفیت رو براش منتشر کنین.

 

منظور از ویدیوهای توضیح دهنده و موشن گرافیک ارزون چیه؟

قبل از هر چیزی، نیازه شما به عنوان صاحب یه برند و صاحب یه کسب و کار، اینو بدونین که ویدیوهای تبلیغاتی مهم ترین و پرکاربردترین و محبوب ترین و موثرترین ابزارهای تبلیغاتی هستن. پس طبیعیه که خیلی ها و یا اصلا همه دوس داشته باشن که این راه رو برای تبلیغ کسب و کار، خدمات و محصولشون انتخاب و امتحان کنن.

حالا که متوجه این موضوع شدیم، بهتره توی جواب سوال بالا اینو هم بدونین که یه ویدیوی تبلیغاتی و موشن گرافیک ارزون، فقط تصاویر با کیفیت پایین یا تجهیزات کم و ارزون و بی کیفیت نیستش، بلکه یه ویدیوی تبلیغاتی و موشن گرافیک ارزون یعنی، بازاریابی بی کیفیت، پیام تبلیغاتی اشتباه و قلاب ها و محرک های فروش خیلی ضعیف و ناکارآمد!

حقیقتا اگه بخوایم کلی نگاه کنیم، یه ویدیوی بازاریابی اگه با دقت طراحی و تولید نشه، می تونه یه فاجعه ی اقتصادی رو برای اون برند یا شرکت رقم بزنه.

 

 

بزارین بیشتر براتون توضیح بدم:

وقتی که یه شخص و یا یه مجموعه تبلیغاتی به شما پیشنهاد می کنه که ویدیوی تبلیغاتی شما رو با کمترین هزینه طراحی و تولید کنه. شک نکنین که شما با یه قالب و الگوی آماده و ثابت و تکراری طرف هستین. قالبی که خیلی برندها قبلا ازشون استفاده کردن و حالا قراره همین الگو و داستان برای برند شما هم تکرار بشه. پس چیز خاص یا یونیکی این وسط وجود نداره. خوب حالا بیاین تصور کنیم که شما با تکراری بودن الگو و قالب، مشکلی ندارین و می تونین باهاش کنار بیاین، باشه.

اما داستان برند شما چی؟ حرفی که میخواین منحصرا به مخاطب تون بزنید، چی؟ درخواستی که از مخاطب مهم خودتون دارین، چی؟ اینا هم می تونه تکراری باشه؟ نه! هرگز!

[ux_image id=”20991″]

 

چرا ارزش یه ویدیوی تبلیغاتی یا موشن گرافیک به پولش بستگی داره؟

ببینین این حقیقت دنیای تجارته. خیلیا فکر می کنن که مثلا ساختن یه موشن گرافیک تبلیغاتی فقط با چنتا کلیک ساده روی چنتا دکمه امکان پذیره ولی من به عنوان یه فرد فعال توی این زمینه، بهتون میگم که توی واقعیت واقعا این طور نیستش. در واقع ویدیوهای تبلیغاتی و موشن گرافیک، پروژه هایی هستن که به 6 تا 10 نفر نیاز دارن تا هر کی یه کار رو به صورت کاملا تخصصی انجام بده.

شما برای یه پروژه ی تبلیغاتی به یه حساب کاربری، تهیه کننده و سرمایه گذار، بازاریاب، مدیر خلاق، تصویرگر، انیماتور، یه هنرمند صدابردار، نویسنده، طراح صدا و ویراستار و هزار و یه نفر دیگه نیاز دارین. همه ی این آدما باید کنار هم کار کنن تا یه پروژه تبلیغاتی ویدیویی توی یه زمان محدود مثلا 6 هفته ای تموم بشه. خوب طبیعیه که این همه تخصص و این همه آدم و این همه وقت، نیاز به هزینه داره. بدون هزینه هیچ کسی حاضر نیستش تخصص و مهارتش رو به شما بفروشه.

 

اگه واقعا بودجم برای تبلیغات کم باشه باید چیکار کنم؟

همه چیز به هدف شما بستگی داره. مثلا آسون ترین کاری که میتونین خودتون انجام بدین اینه که یه کانال YouTube ایجاد کنین. از یه ضبط کننده صفحه استفاده کنین و محصول یا برنامه خودتون رو به کاربراتون نشون بدین و درباره مزایای محصول یا برنامتون باهاشون صحبت کنین.
البته دقت کنین که شما باید یه برنامه و اسکریپت ویا همون سناریو قوی داشته باشین. اگه از مهارت خودتون توی این کار مطمئن نیستین، پیشنهاد من اینه که هرگز این کار رو انجام ندین چون یه ویدیوی بد به کسب و کار شما آسیب میزنه.

 

 

ببینین شما برای یه ویدیوی توضیح دهنده و موشن گرافیک به یه مجموعه و گروه این کاره نیاز دارین تا ویدیوی ساده شمارو ویرایش کنه، براش حرکت و گرافیک طراحی کنه و استانداردش کنه. همین مراحل ساده هم نیاز به پول داره. اگه واقعا نمی تونین توی این بخش هم هزینه ای کنین، بهتره که اصلا ایده ویدیوهای تبلیغاتی رو کنار بزارین.

[ux_image id=”19049″]

 

خوب بیاین این ایده رو هم بررسی کنیم. اگه بودجه شما خیلی کمه، من فک می کنم که اونا بتونن تا یه جای کار شما رو راه بندازن. مثلا در این حد که یه انیمیشن متنی ساده، پوستر ساده و بنر خیلی ابتدایی و تکراری رو برای شما طراحی کنن. تا اینجای کار درسته ولی اونها که نمی دونن نقاط قوت برند شما چیه؟ چیه که برند شمارو خاص می کنه. اصلا مشکل چیه و چجوری باید بیان بشه و برند شما چجوری می تونه این مشکل رو حل کنه!

مطمئن باشین که ویدیویی که شما به ازای پرداخت پول کم دریافت می کنین به هیچ وجه نمی تونه باعث پیشرفت مجموعه و کسب و کار شما بشه. اصلا خیلی وقت ها این مجموعه ها از نرم افزارها و ویدیوهای آماده ای که توی گوگل وجود داره برای برند شما استفاده می کنن. یعنی عملا کاری برای شما انجام نمیدن و ده برابر از شما پول میگیرن.

 

 

اگه با ویدیو موشن گرافیک ارزون قیمت مشکل نداشته باشم چی؟

مطمئناً، این تصمیم برای برند و کسب و کار شماست. ولی فقط توجه داشته باشین که هر بار که یه مشتری روی دکمه پخش ویدیو کلیک می کنه، این شرکت شماست که نمایش داده میشه. این ویدیو یه جورای ماهیت برند شماست و اگه یه ویدیوی بی کیفیت و یه موشن گرافیک ارزون باشه، مطمئنا همین حس رو درباره برند شما به مشتری القا می کنه. ببینین که دوست دارین چه تصوری از شما توی ذهن مخاطبتون وجود داشته باشه!

 

سوالات متداول

[آیا ویدیوهای تبلیغاتی و موشن گرافیک ارزون می تونن ابزار بازاریابی خوبی باشن؟

جواب این سوال به خواسته شما بستگی داره. اگه شما یه ویدیوی حاضر و آماده در حد تولدت مبارک هایی که وجود دارن میخواین، خوب طبیعتا تاثیری که میخواین نمی تونه روی بازاریابی شما و برندتون داشته باشه. اما اگه یه چیز درست و حسابی و سفارشی شده مد نظرتونه، بله می تونه ابزار خوبی برای بازاریابی شما باشه.

 

از کجا می تونم یه ویدیوی تبلیغاتی و موشن گرافیک ارزون و مقرون به صرفه تهیه کنم؟

شما باید تحقیق کنین و مجموعه های معتبری که میشناسین رو سبک و سنگین کنین و بعد ببینین که کدوم کمپانی با شرایط شما می تونه کار کنه.

 

ممکنه ویدیوی موشن گرافیک ارزون ولی با کیفیت بالا وجود داشته باشه؟

بله ممکنه؛ اما این هم نیاز به تحقیق داره. مثلا یه سری از مجموعه ها هستن که سود کار رو پایین میارن تا ترافیک کاری بالاتری داشته باشن. یا اصلا بعضی از مجموعه ها توی محیط های جغرافیایی هستن که هزینه هاشون به نسبت پایین تره!

[ux_image id=”19048″]

 

چجوری می تونم کار تولید رو جوری پیش ببرم که هزینه هام کمتر بشن و یه ویدیو موشن گرافیک ارزون داشته باشم؟

ببینین کلا دو تا عامل هستش که تاثیر خیلی زیادی روی هزینه های طراحی و تولید ویدیوی تبلیغاتی میزاره؛ سبک و مدت زمان ویدیو. برای مدیریت هزینه ها، پیشنهاد ما به شما یه ویدیوی کوتاه 60 ثانیه ای (بهترین مدت زمان برای ویدیو تبلیغاتی) به سبک موشن گرافیک دوبعدی هستش. این مدل ویدیوها یکی از مؤثرترین سبک هایی هستن که برای تولید ویدیوهای توضیح دهنده شرکتی استفاده میشن.

 

آیا هزینه های پنهان هم توی پروسه ی تولید ویدیو موشن گرافیک وجود دارن؟

اگه برنامه تولید و استراتژی شما درست و استاندارد طراحی شده باشه، هزینه پنهانی وجود نداره. شما باید بدونین که دقیقا چی میخواین. اگه شما تسلط خوبی روی استراتژی برند خودتون نداشته باشین، مواردی مثل تغییرات برنامه ریزی نشده، تجدیدنظرها یا تاخیرها برای شما هزینه بردار میشن. پس نیازه که همین اول کار، همه چیز رو با شرکت و مجموعه ای که مورد نظرتونه هماهنگ کنین و روش به توافق برسین.

 

نتیجه گیری – چرا نباید ویدیوی تبلیغاتی و موشن گرافیک ارزون داشته باشیم؟

رُک و راست؛ شرکت و برند و زحمات شما چیزهای ارزونی نیستن که بخواین از تبلیغات و موشن گرافیک ارزون براشون استفاده کنین و تمام زحماتتون رو به باد بدین. شما نیاز دارین که سفارشی و به سبک برند خودتون و با ماهیت اصلی خودتون با مخاطبتون ارتباط بگیرین نه یه ماهیت و سبک تکراری که همه از اون برای ارتباط گرفتن با مخاطباشون استفاده کردن و میکنن!

 

حرف آخر

توی بحث سوالات متدوال ما از این صحبت کردیم که نیاز شما اینه که روی استراتژی برند خودتون تسلط داشته باشین. مثلا برای طراحی و ساختن یه موشن گرافیک تبلیغاتی برای برند خودتون، بهترین کار اینه که شما هم زمینه و اطلاعات کافی از این کار و پروسه ای که قراره انجام بشه داشته باشین. ما توی مجموعه موشن گورو نه تنها برای ساختن موشن گرافیک های تبلیغاتی تون به شما کمک می کنیم، بلکه دوره های خیلی زیادی رو به صورت رایگان و با هزینه های خیلی کم تدارک دیدیم که به شما کمک می کنه تا خودتون هم دست به کار بشین.

پس اگه شما دوست دارین که اطلاعات و دانش خودتون رو درباره ی موشن گرافیک زیاد کنین. مجموعه ی ما دوره های خیلی کاملی رو آماده کرده که می تونه بهتون کمک کنه. آموزش موشن گرافیک رایگان به زبان فارسی، دوره آموزش افتر افکت رایگان، آموزش فوق حرفه ای موشن گرافیک موشن گورو، دوره های خیلی خفنی هستن که شما می تونین با کمک اون ها پیشرفت خیلی زیادی تو این مسیر داشته باشین و سوالات خودتون و از پشتیبانای ما بپرسین.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. این درسته که هرچقدر پول دهیم آش می خوریم اما گاهی یک پروژه جدید برای خود طراح چالش برانگیز هست و قبول میکنه طراحی را انجام دهد. الزاما هر پروژه ارزان قیمتی به معنای بد بودن پروژه نیست

  2. ویدیوهای تبلیغاتی مهم ترین و پرکاربردترین و محبوب ترین و موثرترین ابزارهای تبلیغاتی هستن و موشن گرافیک ارزون یعنی، بازاریابی بی کیفیت، پیام تبلیغاتی اشتباه و قلاب ها و محرک های فروش خیلی ضعیف و ناکارآمد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا