ابزارهای افترافکت

شروع آموزش موشن گرافیک در افترافکت

شروع آموزش افترافکت در موشن گرافیک

فهرست مقاله

موشن گرافیک یا گرافیک متحرک حرفه‌ای است که این روزها زیاد به چشم می‌خورد و علاقه‌مندان زیادی را به سمت خود می‌کشاند. بسیاری دوست دارند این حرفه را یاد گرفته و برای کسب و کارهای خود مورد استفاده قرار دهند. شروع کار با موشن گرافیک چگونه است و باید چه کرد؟ موشن گرافیک رشته‌ای است که اصول طراحی گرافیک را با استفاده از انیمیشن و جلوه‌های تصویری در ساخت فیلم و تولید ویدئو ترکیب می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم به شما مسیر شروع کار با موشن گرافیک را بگوییم. با ما همراه باشید…

شروع کار با موشن گرافیک

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، پس به دنبال روشی برای یادگیری موشن گرافیک هستید. با ۵ مرحله‌ای که در اینجا به آن اشاره می‌کنیم، شما هم می‌توانید خودتان موشن گرافیک را انجام دهید.

مرحله ۱: استفاده از مجموعه ابزار

برای شروع در موشن گرافیک ابتدا باید ابزارهای مورد نیاز برای ایده پردازی را بیاموزید. می‌خواهیم تصاویر خود را بسازیم و در سایت مورد استفاده قرار دهیم مسلما باید از Adobe Photoshop استفاده کنیم. این خود بهترین ابزار برای تصاور پیکسلی است. در مقالات قبلی درباره بهترین ابزارها و نرم افزارهای طراحی موشن گرافیک صحبت کردیم.
کسانی که از قبل با فضای کاری Adobe آشنا هستند، می‌توانند به Adobe After Effects وارد شوند. Adobe After Effects ابزار انیمیشن 2D (و 2،5D) است. به شما امکان می‌دهد صحنه‌های ساده‌ای ایجاد کنید و بلافاصله آنها را متحرک سازید. این ابزار همچنین جلوه‌ها و گزینه‌های متنوعی را برای جذابیت کار به شما ارائه می‌دهد.

شروع کار با موشن گرافیک

مرحله ۲: کتابخانه بصری

در حالی که از ابزارهای لازم برای ایجاد موشن گرافیک استفاده می‌کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که به دنبال GIF های زیبا، فیلم، هنر، موسیقی و مناظر خیره کننده‌ای باشید که بر جذابیت کار می‌افزاید. بسیاری از اوقات دیده می‌شود که از خاطرات برای طراحی استفاده می کنند. حتی اگر یک موشن گرافیست خوب باشید، بدون ایجاد کتابخانه بصری، نتیجه خوبی نخواهید گرفت و این امر کاملا به مهارت شما در خلق آثار بستگی دارد.

مرحله ۳: اصول انیمیشن

بعد از اینکه مدتی را در Adobe After Effects گذراندید و دوازده طراحی موشن گرافیک تماشا کردید، اکنون بهتر است با اصول انیمیشن توسط دیزنی، فرانک توماس و اولی جانستون آشنا شوید. اصول انیمیشن 12 متغیر است که به شما کمک می‌کند تا انیمیشن خود را پویاتر و بیشتر از همه، لذت بخش‌تر ببینید و از طرفی شروع کار با موشن گرافیک را به بهترین شکل داشته باشید. اصول انیمیشن به شرح زیر است:

طراحی موشن گرافیک

  1. کشش و خمیدگی
  2. پیش بینی
  3. صحنه سازی
  4. مستقیم به جلو و ژست گرفتن
  5. عمل را دنبال کنید و همپوشانی کنید
  6. سهولت
  7. قوس
  8. اقدام ثانویه
  9. زمان سنجی
  10. اغراق
  11. نقاشی جامد
  12. درخواست

مرحله ۴: کنجکاو باشید

به نظر اگر نسبت به هر چیزی که می‌بینید کنجکاو باشید، در شروع کار با موشن گرافیک سریع یاد می‌گیرید. باید از خود بپرسید چگونه ساخته می‌شود؟ چرا هنرمند این اثر را خلق کرده است؟ معنای عمیق‌تر این قطعه چیست؟ بسترهای نرم افزاری مانند holdframe.com بارگیری فایل‌های پروژه را بسیار آسان می کند. آنها را تقسیم کرده و فریم به فریم از میان آنها عبور کنید. اما قبل از هر کاری با نحوه ایجاد انیمیشن‌ها آشنا شوید و از دانش جمع آوری شده برای ساخت خود استفاده کنید.

مرحله ۵- تحقق بخشی

این مهمترین مرحله در مورد چگونگی شروع کار با موشن گرافیک است. برای موفقیت در این زمینه واقعاً باید عاشق کاری باشید که انجام می‌دهید. این فقط یک کار نیست، بلکه یک اشتیاق است، یک روش زندگی است. گاهی اوقات از شما خواسته می‌شود پروژه‌های مختلفی انجام دهید یا با مشتریانی وحشتناک کار کنید. فقط به یاد داشته باشید، این بخشی از کار است و در نهایت شما می‌توانید هر آنچه خودتان می‌پسندید انجام دهید تا کار به نحو عالی تحقق یابد.

تحقق بخشی

نکته سریع: بسیاری معتقدند که بهترین کار شما هنگام کار روی پروژه‌های شخصی نمایان می‌شود. اگر احساس می‌کنید از پروژه‌هایی که به شما سفارش داده می‌شوند، ناراضی هستید، شروع به خلق آنچه دوست دارید کنید و پروژه‌هایی که بیشتر با شما و روحیاتتان سازگار است انتخاب کنید.

لزوماً کار مشتری نیست که باعث بهبود مهارت شما می‌شود. این کار شخصی است که باعث ایجاد مهارت در شما خواهد شد و مشتریان شما را برای آن در نظر می‌گیرند.

مرحله جایزه: بگویید، گوش دهید و همکاری کنید

اخیرا این موضوع را دریافتیم که بعد از مدتی ممکن است به موارد بالا دست پیدا کنید، اما ارزش واقعی تنها در دانستن ابزارها یا تمرین نیست. این در درون مردم نهفته است. دوستان، خانواده، عشق زندگی شما و بسیاری از هنرمندان بزرگ آنجا. با آنها صحبت کنید و از آن‌هاه نظر بخواهید، کاری را که انجام می‌دهید دوست داشته باشید و تجربیاتتان را به اشتراک بگذارید. به توصیه‌ها و داستان‌های آنها گوش فرا دهید. چون روزی ممکن است آن یک داستان زندگی بعدی شما باشد که فیلم کوتاهی بر اساس آن می‌سازید. همیشه به دنبال جذب نظر باشید تا بتوانید خلاقیت خود را به کار ببندید.

فعالیت هایی که می‌ توان با موشن گرافیک انجام داد

از آنجا که موشن گرافیک به مهارتهایی از دو رشته جداگانه نیاز دارد، برای کسی که می‌خواهد در صنایع خلاق کار کند، ساده‌ترین گزینه نیست. اما نکته مثبت این است که افراد زیادی این کار را انجام نمی‌دهند و این بدان معنی است که اگر شما در زمینه طراحی موشن گرافیک مهارت کسب کنید، پیدا کردن کار در طیف وسیعی برای شما فراهم است:

  • آژانس‌های تبلیغاتی
  • آژانس‌های طراحی
  • فروشگاه‌های توسعه وب
  • استودیوهای انیمیشن
  • شرکت های بازی های ویدیویی
  • شرکت های تلویزیونی
  • استودیوهای فیلم
  • و از همه مهم‌تر کسب و کار شخصی

فعالیت هایی که می‌ توان با موشن گرافیک انجام داد

هر چه دنیا دیجیتالی‌تر می‌شود و ارتباطات و دستگاه‌های اینترنتی سریعتر می‌شوند، تقاضا برای موشن گرافیک بیشتر می‌شود. بنابراین زمان بسیار خوبی است و می‌توانید با کمک آموزش موشن گرافیک این حرفه را بیاموزید و شروع به کار کنید.

طراحی موشن گرافیک

به طور خلاصه، در این مقاله ما در مورد ۵ مرحله و یک مرحله به عنوان جایزه، در مورد چگونگی شروع کار با موشن گرافیک به شما گفتیم. ابتدا با ابزارهای مورد نیاز برای متحرک‌سازی آشنا شوید. دوم، کتابخانه بصری خود را ایجاد کنید. سوم، اصول انیمیشن را بیابید. چهارم، کنجکاو باشید! پنجم، از روند کار لذت ببرید. و آخر اینکه گوش دهید و همکاری کنید.

2 دیدگاه برای “شروع آموزش موشن گرافیک در افترافکت

  1. blank
    احمدی گفته:

    سلام و ممنون از مقاله خوبتون. یکی از چالش ها همین کتابخانه بصریه که در طول زمان باید حل شه. اگه تو سایتتون یه بخش هم برای همین مورد قرار بدین عالیه. به صورت بسته های مختلف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

آموزش پیشنهادی موشن گورو

این مقالات هم پیشنهاد میشه!!!

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است