کمپین های بازاریابی ویدیویی تعطیلات، دنیای بازاریابی را طوفانی میکند! + 5 نمونه موردی

توی این مقاله درباره کمپین های بازاریابی ویدیویی تعطیلات افسانه ای صحبت می کنیم. تعطیلات (برای بیشتر مردم) فرصت خوبی برای بازاریابی و بازاریابی ویدیویی هستش.
چه، چهارم جولای باشه، چه روز شکرگزاری یا کریسمس یا هر چیز دیگه ای، اگه حال و هوای شادی داشته باشه، احتمالا زمان خوبی برای فروش و بازاریابی هستش.
جای تعجب نیست که چرا هر کسب و کاری توی این زمان تخفیف های زیادی میزاره و این کار باعث خوشحالی خریداران و فروشنده ها میشه و توی باطن و به صورت پنهان مکانیزمی اجرا میشه که کل چرخه بیزیس و تجارت رو میتونه تقویت کنه که به اون بازاریابی میگن.
ما نمی تونیم بگیم که هر فروش نتیجه یه کمپین بازاریابی هستش، اما وقتی تبلیغات درست انجام بشه واقعاً این کار باعث میشه فروش بیشتر بشه. به عنوان یه بازاریاب، همه ما از این موضوع آگاه هستیم و به احتمال زیاد، همه ما تلاش کردیم تا کمپین بازاریابی خودمون رو با کمک پتانسیل تجاری که توی تعطیلات وجود داره، راه بندازیم و از این فرصت استفاده کنیم.
بعد از تعطیلات هم، بعضی از برندها با استفاده از ویدیوی کمپین بازاریابی تعطیلات خودشون کاملاً اهداف بازاریابیشون رو به نتیجه دلخواهشون میرسونن. توی این مقاله درباره کمپین های بازاریابی ویدیویی تعطیلات افسانه ای قراره صحبت کنیم. بیاین ببینیم چه چیزی می تونیم از اونها یاد بگیریم.
کمپین های بازاریابی ویدیویی تعطیلات که دنیای بازاریابی را طوفانی میکند!
چه برای یه کمپین بازاریابی ویدیویی فیس بوک باشه و چه برای رفتن به یوتیوب، یه تبلیغ ویدیویی عالی، همیشه نتیجه خوبی داره و ما درباره بهترین کمپین های بازاریابی ویدیویی تمام دوره ها میخوایم صحبت کنیم، توی این مقاله لیستی از 5 کمپین بازاریابی ویدیویی کریسمس وجود داره که همه ما می تونیم نکته های خوبی از اونها یاد بگیریم.
1. کمپین بازاریابی ویدیویی مایکروسافت – اجازه بدین صلح روی زمین باشه
این تبلیغ بازاریابی ویدیویی کریسمس که توی سال 2015 منتشر شد. با اینکه رقابت طولانی مدتی بین اپل و مایکروسافت وجود داشت ولی مایکروسافت توی این تبلیغ از اپل استفاده کرده.
شعار این تبلیغ، همونطور که به نظر میرسه، آوردن صلح هستش. این تبلیغ با پخش کیبورد موزیکال روی تبلت مایکروسافت شروع میشه و بعد کارمندای مایکروسافت به سمت خیابان پنجم (دفتر اپل) حرکت می کنن.
اونا اونجا جمع میشن و به همراه بچه ها سرود می خونن و میگن: “بگذار صلح روی زمین باشه و بگذار از من شروع بشه”.
متوجه موضوع شدید، درسته؟
این یه پیام شیرین و لذت بخشی هستش، موافقین نه؟
این یه کمپین بازاریابی ویدیویی هستش که توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده که تقریباً همه اون رو دوست دارن.
چه چیزی می تونیم از این کمپین بازاریابی ویدیویی تبلیغاتی شگفت انگیز یاد بگیریم؟
با اومدن فصل جشن و شادی، همه توی حال و هوای شاد و خوشحالی هستن. هیچ کس نمی خواد و علاقه نداره که توی این زمان، درباره رقابت ها صحبت کنه. ما به عنوان تبلیغ کننده و بازاریاب باید این رو درک کنیم.
همانطور که مایکروسافت گفت، بگذار صلح وجود داشته باشه و بگذار از من شروع بشه، این پیام یه احساس گرم و مبهمی رو ایجاد میکنه که باعث شادی بیشتر توی فصل جشن و شادی میشه. این مثل دست دوستی دادن میمونه. چیزی که همه اونو میپسندن و تحسینش میکنن.
2. کمپین بازاریابی ویدیویی 12000 مینی معجزه Westjet
جشنواره ها جشن احساسات هستن. این چیزیه که فضای جشن رو گرم و شاد می کنه. به نظر میرسه وست جت این موضوع رو به خوبی درک کرده.
توی دسامبر 2015، برای جشن کریسمس توی کانادا، وست جت تصمیم گرفت 12000 معجزه رو انجام بده. واقعاً منظور اونا از معجزه چی بوده؟
خوب، اونا تصمیم گرفتن برای 12000 نفر توی 24 ساعت با روش های مختلف کریسمس رو شادتر کنن. از کمک های مالی گرفته تا بلیط های ورودی به دیزنی لند، اونها همه نوع کاری انجام دادن.
این حرکت زیبای اونا لبخند بزرگی رو روی چهره 12000نفر آورد و قطعا کریسمس اون افراد رو یه کمی شادتر کرد.
توی ویدیو کارمندهای وست جت رو میبینیم که برای گسترش شادی توی کمپین بازاریابی ویدیویی کریسمس دست به کارهای مهربانانه و زیبایی به صورت تصادفی می زنن.
در حالی که اونا از اول میخواستن 12000 معجزه رو انجام بدن، تعداد نهایی از 31000 تا هم گذشته که این یه حرکت عالی و شگفت انگیزی هستش.
این کار مطمئناً یه تصویر عالی توی ذهن مردم از این برند میسازه و اونا با ویدیویی که از این حرکتشون ساختن تونستن به خوبی با دیدنش به همه، حس شادی و خوشحالی رو منتقل کنن.
چه چیزی می تونیم از این کمپین بازاریابی ویدیویی تبلیغاتی شگفت انگیز یاد بگیریم؟
مهم نیست که چه مناسبتی باشه، شادی مثل یه بیماری مسری انتقال پیدا میکنه و قطعا هم باید همین طوری باشه.
وست جت تگ «آرزو کن» رو با این حرکتش به سطح جدیدی ارتقا داد. اونا هزاران لبخند رو روی چهره مردم به وجود اوردن و به عنوان بیننده برای من دیدن این اتفاق لذت بخش و دوست داشتنی بود.
صحبت درباره نحوه بازاریابی محصولات این شرکت، کاملاً مشهود بود. اولاً کار اونا یه کار خوب بود. دوم اینکه اونا شیرین و دوست داشتنی بودن. سوم، اونا دست و دلباز بودن و به هر کسی که تونستن هدیه دادن. هدایایی که شامل بلیط هواپیما WestJet رایگان هم میشد.
این کار باعث شد، صدها و هزاران نفر از خدمات Westjet استفاده کنن و اون رو دوست داشته باشن. این حرکت تونست مشتری های جدید زیادی رو برای این شرکت جذب کنه و شهرت خوبی رو برای این شرکت به عنوان یه شرکت هواپیمایی دست و دلباز که معتقد به انجام معجزه و کمک به مردمه، به وجود بیاره.
پس، ما می دونیم که مردم همیشه از حرکت های مهربانانه، قدردانی و تشکر میکنن. اگه شرکت شما چنین کارهایی رو انجام بده، اونا احساس نزدیکی بهش می کنن.
3. کمپین بازاریابی ویدیویی جان لویس – انتظار طولانی
باید بپذیریم که این یکی از بهترین و نابغه ترین ایده های کمپین بازاریابی ویدیویی، این ویدیو هستش. این تبلیغ با انتظار کودک برای مدت طولانیی شروع میشه. من دوست دارم شما اول این ویدیو رو ببینین و بعد ادامه مطلب رو بخونین.
نحوه نمایش این ویدیو به شکل خاصیه که بیننده ها رو به خوبی فریب میده تا باور کنن که بچه منتظر کسی مثل پدرش هستش (که بعداً دوباره نشون میده که بچه هنوز منتظره، پس نه منتظر پدرش نیست!) یا شایدم کس دیگه مثل بابانوئل!
اما وقتی بعد از شام، بچه به رختخوابش میره و روز کریسمس و اول صبح از خواب بیدار میشه و به والدینش هدیه میده، یه دفعه همه چیز معلوم میشه و بعد تگ لاین ظاهر میشه. “جان لوئیس: برای هدایایی که نمی تونین برای دادنش صبر کنین.” فوق العاده شیرین و دوست داشتنیه! فوق العاده خلاق و جذابه!
نحوه شروع و پایان این ویدیو باعث تعجب میشه و آدم رو به فکر فرو میبره.واقعا زیباس!
چه چیزی می تونیم از این کمپین بازاریابی ویدیویی تبلیغاتی شگفت انگیز یاد بگیریم؟
این ویدیو شگفت انگیز واقعا هر بیننده ای رو جذب خودش میکنه و به فکر فرو مبیره که این بچه منتظر چیه و چرا اینجوریه!
استفاده از بچه و استفاده از حرکت های معمول بچه ها مثل انتظارشون برای انجام یه کار، به خوبی این ویدیو رو جذاب و در عین حال مبهم کرده. جوری که هیچ کس انتظار نداره که اخر ویدیو بچه منتظر دادن هدیه کریسمس به پدرو مادرش بوده باشه. چون همیشه این داستان برعکسه و دور از انتظار! فکر کنم یه همچین بچه ای آرزو هر کسی باشه.
این ترفند استفاده شده که میشه اسمش رو غافلگیری گذاشت، خیلی خوب انجام شده و باعث شده ویدیو توی ذهن مخاطب به خوبی موندگار بشه.
4. کمپین بازاریابی ویدیویی Lenovo – لذت بخشش
جشن و شادی زمانیه که کسی رو خوشحال کنیم. توی این تبلیغ بازاریابی ویدیویی، لنوو هم همین موضوع رو به تصویر کشیده. ماجرا با پیرمردی فقیر شروع میشه که داره یه اسب چوبی میسازه که بعدش اونو به یه دختر کوچکی میده که به اون لبخند می زنه.
دختر احساس خوبی از این کار پیرمرد فقیر میگیره، تصمیم میگیره برای اون درخت کریسمس و هدیه کریسمس تهیه کنه و براش ببره.
کنار جایی که پیرمرد توی پیاده رو خوابیده، دختر هدیه ای رو با یه درخت کریسمس قرار میده که درخت کریسمس این داستان با کمک تب Lenovo Yoga 3 Pro ایجاد شده. این کار باعث میشه که عابران دیگه ای که دارن از اون پیاده رو رد میشن هم جذب این داستان بشن و به پیرمرد هدیه کریسمس بدن.
بعد این پیرمرد فقیر از خواب بیدار میشه و صفحه نمایش میگه: «توی این فصل تعطیلات کمی شادی ایجاد کنیم».
این ویدیو خیلی جذابه و نحوه نمایش و ترویج احساس کریسمس توی این ویدیو هم دلگرم کننده و زیبا هستش. پیشنهاد میکنم که حتما این ویدیو رو همین الان ببینین تا شما هم شاد بشین.
چه چیزی می تونیم از این کمپین بازاریابی ویدیویی تبلیغاتی شگفت انگیز یاد بگیریم؟
تعطیلات و فصل های جشن و شادی همیشه موقع هدیه دادنه. لذت و شادی که بین کسی که هدیه رو میده و کسی که هدیه رو میگیره، تقسیم میشه و این قابل مقایسه با هیچ لذتی نیستش.
لنوو توی این کمپین بازاریابی ویدیویی از یه عبارت شگفتانگیز استفاده کرده که با محصول اونها به خوبی همخوانی داره.
“توی این فصل تعطیلات کمی شادی ایجاد کنیم”.
این شعار بهتر از هر شعار دیگه یا هر کار دیگه ای برای بازاریابی اونا تونسته موثر باشه چون این شعار شامل محصول اونا هم شده، پروژکتور توی ویدیو که برای به وجود آوردن درخت کریسمس استفاده شده به کمک تبلیت لنوو مدل Yoga Tab 3 که یه پروژکتور داخلی داره، ایجاد شده.
5. کمپین بازاریابی ویدیویی Glade – بزرگترین هدیه
“Glade”، تولید کننده خوشبو کننده های اتاق توی سال 2015 یه ایده تبلیغاتی عالی برای کریسمس ارائه کرد.
این تبلیغ با پیرمردی شروع میشه که توی خونه اش تنها نشسته و توی همسایگی اون زوج جوانی هستن که کریسمس رو با هم جشن گرفتن و خیلی خوشبخت و شاد هستن.
این کلیپ بیننده ها رو به داخل خونه پیرمرد می بره و عکس همسر فوت شده اون رو که همه جای خونه هستش، رو نشون میده. کاملاً واضحه که این پیرمرد توی این فصل جشن تنها هستش و این خیلی غم انگیزه.
پیرمرد داستان همه کارهایش رو به تنهایی انجام میده، یه روز عصر آماده میشه تا برای مدتی بیرون بره. وقتی تنها به سمت ماشینش میره، خانم همون زوج خوشبختی که توی همسایگیشون زندگی میکنه، اون رو می بینه و ناراحتش میشه.
اون تصمیم می گیره خونه پیرمرد رو با وسایلی که داره برای کریسمس تزیین کنه تا اونو توی شادیشون سهیم کنه و خوشحالش کنه.
پیرمرد وقتی به خانه برمی گرده، میبینه که درب خانه اش با چراغ های کریسمس تزئین شده و خیلی خوشحال میشه.
ویدیو همینجا تموم میشه و میگه که احساس شادی کنیم. این ویدیو ایده عالی داشت، درسته؟ این ویدیو رو حتما ببینین، حتما دوسش خواهین داشت.
این ویدیو واقعاً دلگرم کننده اس. راهی عالی برای انتقال احساسات هستش. خوشحال کردن بقیه و ساختن یه فضای کریسمس و شاد برای کسایی که اونو دارن فراموش میکنن. واقعا زیباس!
چه چیزی می تونیم از این کمپین بازاریابی ویدیویی تبلیغاتی شگفت انگیز یاد بگیریم؟
این کمپین بازاریابی ویدیویی یه نمونه کامل از همدلی و همدردی هستش. درک احساسات واقعی یه نفر معنای زیادی داره.
Glade با این ویدیو سعی کرده به این نکته اشاره کنه که اونا چه جوری مشتری هاشونو درک می کنن و اونا میدونن که مشتریهاشون چه چیزی رو دوست دارن. اما به جز این موضوع، اونا به نکته ای قوی درباره چه جوری شاد کردن مردم اشاره کردن. مطمئناً اونا می تونن به خوبی با مشتریهایی مثل همین مشتری توی ویدیوشون ارتباط برقرار بگیرن.
یه راه خوب هم برای افزایش تعامل با مشتریها، دادن این پیام به مشتری ها هستش که شرکت نیازهای مشتریهاشو به خوبی درک می کنه.
سخن پایانی
همونطور که دیدین میتونیم از مثال های بالا نتیجه بگیریم که فصل کریسمس برای رشد یه برند و به دست آوردن محبوبیت بین مردم فرصت خیلی عالی هستش که این باعث فروش بیشتر یعنی سود بیشتر میشه. حالا به جای کریسمس میتونه هر مناسب و عید دیگه ای رو هم در نظر گرفت و ازش برای این کار استفاده کرد.
با نگاهی به همه ویدیوهای بالا، چیزی که می تونیم ازشون یاد بگیریم اینه که احساسات همیشه برای مردم اهمیت دارن و وقتی که فصل جشن و شادی هستش، میشه به راحتی احساس شادی مردم رو تحریک کرد.
اینجاست که یه کمپین بازاریابی ویدیویی عالی شروع میشه. فقط باید رشته های قلب مردم رو توی مکان و زمان مناسب بکشین. این کار تأثیر طولانی مدتی داره و خیلی هم ساده هستش.
اگه این مقاله رو دوست داشتین، اونو با دوستاتون به اشتراک بزارین و اگه سوالی داشتین زیر همین مقاله از ما بپرسین.
اگه میخواین ویدیو موشن گرافیک برای خودتون و مشتریتون بسازین و مشکل دارین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.
اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.
چه مقاله زیبایی ،قلب آدم با دیدن این تصاویر زیبا و هم دوستی ها ،شاد میشه.ممنون برای ارائه زیبا
چقدر حس خوب به آدم میداد :*)
ماکروسافت همیشه خلاق و پیشرو ..
واقعا شگفت انگیز بودن …
ممنون از مقاله خوبتون، نکته ای که به نظرم اگه تو مقالات همه دوستان رعایت بشه بهتره، اینه که وقتی مقاله ای تالیف یا ترجمه میشه در هر صورت باید براساس مخاطب سنجی منتشر بشه، اگر این مقاله تالیفه باید با زیست بوم مخاطبانش همخوانی داشته باشه و اگه ترجمه است؛ که البته چیزی از ترجمه ای بودن این مطلب در انتهای مقاله اشاره نشده، هم همینطور، ابتدای مقاله برای تعطیلات به کریسمس و چهارم جولای و … اشاره شده که اگه این باتعطیلات خودمون عوض میشد بهتر بود، حتی به اصالت اثر هم کمک بیشتری میکرد. بازهم تشکر از مطالب مفیدتون
تشکر از نمونه های زیبا برای ایده گرفتن خیلی خوبند