ابزارهای افترافکت

ظاهر کردن لوگو با افکت scribble در افتر افکت | ساده و جذاب

ظاهر کردن لوگو با افکت scribble در افتر افکت | ساده و جذاب

فهرست مقاله

اضافه کردن پویایی به لوگوهای شما می تونه جذابیت بصری اونا رو به میزان قابل توجهی افزایش بده. یکی از راه های جذاب برای رسیدن به این هدف، استفاده از افکت scribble در افتر افکت هستش.

توی این مقاله قصد داریم در مورد افکت scribble در افتر افکت بهتون بگیم و شما رو راهنمایی کنیم تا با کمک این افکت جذاب یه ویدیو متفاوت بسازین. پس با ما همراه باشین.

افکت Scribble چیه؟

افکت scribble در افتر افکت یه تکنیک گرافیکی هستش که ظاهری خاص به ویدیوتون میده. این افکت خاص، خطوطی رو ایجاد می‌کنه که روی صفحه کشیده یا پاک میشه و عنصری از خلاقیت و حرکت رو به تصاویر یا لوگوهای ثابت اضافه می‌کنه.

افکت scribble در افتر افکت چی کار می کنه؟

توی افتر افکت، افکت scribble یا افکت خط خطی از طریق ترکیبی از انیمیشن کی فریم کلیدی و دستکاری ویژگی‌های ضخامت (stroke) به دست میاد. با متحرک کردن ویژگی‌های استروک شیپ لیر، می‌تونین فرآیند ترسیم خطوط رو شبیه‌سازی کنین و در نتیجه یه اثر خط‌ خطی جذابی رو به دست بیارین.

اهمیت اضافه کردن افکت Scribble در افتر افکت به لوگوها:

استفاده از افکت scribble  یا خط خطی برای لوگوها می تونه به طراحی اونا روح بده و لوگو رو برای مخاطبان ویدیو جذاب تر و به یاد ماندنی تر کنه. در واقع نمایش لوگو به روشی پویا باعث میشه که توجه بیننده به اون جلب بشه و تأثیری ماندگار روی اون بذاره.

راهنمای گام به گام اضافه کردن افکت Scribble به لوگوها در افتر افکت:

برای اضافه کردن افکت scribble به لوگو باید مراحلی رو طی کنین که این مراحل رو پایین براتون توضیح میدیم:

  • مرحله اول: قبل از استفاده از افکت scribble یا خط خطی، لوگوتون رو وارد نرم افزار افتر افکت کنین. اگه ادیتی هم نیاز داره توی همین مرحله انجام بدین.
  • مرحله دوم: یه کامپ جدید توی نرم افزار افتر افکت ایجاد کنین و مطمئن بشین که با ابعاد و تنظیمات لوگوی شما مطابقت داره.
  • مرحله سوم: توی قسمت تایم لاین نرم افزار کلیک راست کنین و به قسمت New  رفته و گزینه Solid  رو میزنین.
  • مرحله چهارم: حالا محدوده ای که میخواین لوگو نمایش داده بشه رو با ماسک انتخاب کنین.
  • مرحله پنجم: حالا باید به Solid تون افکت scribble بدین.
  • مرحله ششم: برای این که لوگوتون رو داخل این افکت ظاهر کنین کافیه که پارامتر end  رو از صفر تا صد کی فریم بزنین. برای تغییر قطر خط خطی هاتون هم میتونین پارامتر Stroke Width رو بیشتر کنین.

به همین راحتی لوگو با کمک افکت scribble در افتر افکت ظاهر شد. ویدیو این آموزش رو میتونین سمت چپ تصویر ببینین.

نکاتی برای تقویت افکت scribble در افتر افکت:

توی ادامه این مقاله نکاتی برای تقویت افکت scribble در افتر افکت رو بهتون میگیم.

  • آزمایش با سبک‌ها و رنگ‌های مختلف: یکی از راه‌های تقویت افکت scribble  یا افکت خط خطی، آزمایش با سبک‌ها و رنگ‌های مختلف هستش. ضخامت‌ها، بافت‌ها و شکل‌های مختلف خط رو برای این افکت امتحان کنین تا بتونین جلوه‌های بصری منحصربه‌فردی ایجاد کنین. علاوه بر این، میتونین از طیف گسترده ای از رنگ ها برای این کاراستفاده کنین تا به انیمیشن تونشادابی و شخصیت اضافه کنین.
  • ترکیب افکت scribble با سایر تکنیک های انیمیشن: برای به حداکثر رسوندن تأثیر افکت scribble میتونین از ترکیب اون با سایر تکنیک های انیمیشن استفاده کنین. مثلا، می‌تونین موشن بلر، ترنسفورمنشن های مقیاس، یا تنظیمات شفافیت رو برای اضافه کردن عمق و بعد به انیمیشن تون وارد کنین. افکت های مختلف رو آزمایش کنین تا تصاویری جذاب ایجاد کنین که مخاطبان شما رو مجذوب خودش کنه.
  • استفاده از حالت‌های ماسک و ترکیب: راه دیگه ای که برای تقویت افکت scribble دارین استفاده از حالت‌های ماسک و ترکیب اونا برای ادغام یکپارچه با لوگو یا ترکیبتون هستش. با استفاده از ماسک ها، می تونین کنترل کنین که کدوم قسمت های طراحی شما تحت تأثیر افکت scribble قرار بگیره و امکان سفارشی سازی دقیق رو هم فراهم می کنین. علاوه بر این، میتونین حالت های ترکیبی رو آزمایش کنین تا جلوه های پوششی جالبی ایجاد کنین و زیبایی کلی انیمیشن خودتون رو افزایش بدین.

به طور کلی، با پیروی از این نکات و آزمایش تکنیک های مختلف، می تونین افکت scribble در افتر افکت رو  به صورت حرفه ای و خاص ایجاد کنین و انیمیشن های پویا و از نظر بصری خیره کننده ای بسازین که تاثیری موندگار روی مخاطبان تون بذارین.

سوالات متداول:

می تونم افکت scribble رو برای هر نوع لوگو اعمال کنم؟

بله، افکت scribble رو میتونین برای انواع مختلف لوگوها بدون در نظر گرفتن پیچیدگی یا طراحی اونا استفاده کنین.

استفاده از افکت scribble در افتر افکت سخته؟

با اینکه ممکنه برای استفاده از این افکت نیاز به تمرین و آزمایش داشته باشین اما این افکت پیچیدگی خاصی نداره و با همین آموزش بالا و با کمی صبر و زمان به راحتی قابل انجامه.

می تونم افکت scribble رو برای هماهنگی بیشتر با برندم سفارشی سازی کنم؟

بله! افکت scribble گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی داره و به شما امکان میده اون رو با سبک و ترجیحات منحصر به فرد برند تون تنظیم و طراحی کنین.

منابعی برای کمک به تسلط روی افکت scribble در افتر افکت وجود داره؟

بله، آموزش ها و منابع آنلاین زیادی وجود داره که راهنمایی های گام به گام رو برای ایجاد و اصلاح افکت scribble در افتر افکت  ارائه میدن. فقط کافی توی نت یه سرچ ساده کنین تا به این منابع دسترسی پیدا کنین.

می تونم از افکت scribble برای اهداف دیگه ای به جز لوگو استفاده کنم؟

قطعا! افکت scribble  یه افکت همه کاره اس و می تونین برای انواع مختلف گرافیک و انیمیشن ازش استفاده کنین. این افکت به شما امکان میده خلاقیت خودتون رو به روشی خاص بروز بدین و ویدیویی جذاب و منحصر به فرد تولید کنین.

سخن پایانی:

گنجوندن افکت scribble توی لوگوهای شما می تونه  جذابیت بصری اونا رو افزایش بده و مخاطبان شما رو مجذوب خودش کنه. با پیروی از راهنمای گام به گام و آزمایش تکنیک های مختلف، می تونین خلاقیت خودتون رو آزارد کنین و جان تازه ای به طرح هاتون بدین.

امیدواریم از توضیحات درباره افکت scribble در افتر افکت اطلاعات کافی به دست اورده باشین. اگه سوالی داشتین همین پایین از ما بپرسین.

راستی اگه دنبال ویدیوهای آموزش افتر افکت و پروژه آماده افتر افکت هستین ما میتونیم بهتون کمک کنیم چون کلی آموزش های خفن توی این زمینه داریم. اگه هم میخواین توی حرفه موشن گرافیک متخصص بشین ولی نمی‌دونین از کجا شروع کنین، موشن گورو بهتون کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین.

فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برین، اونجا کلی ویدیو آموزش موشن گرافیک داریم تازه آموزش سینما فوردی و آموزش استوری موشن هم داریم که آموزش های فوق العاده عالی و کاربردی هستن. پس منتظر چی هستین همین الان شروع کنین!

اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیکت رو ثبت کنین.

با دادن امتیاز به این مقاله، خودتون پنج تا ستاره بگیرین!

Rating 4.18 from 11 votes

3 دیدگاه برای “ظاهر کردن لوگو با افکت scribble در افتر افکت | ساده و جذاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تلفن همراه *

آموزش پیشنهادی موشن گورو

این مقالات هم پیشنهاد میشه!!!

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 5 دقیقه است