چگونه از اینفلوئنسر مارکتینگ برای رشد برند خود استفاده کنیم؟
اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از بهترین راه ها برای ایجاد و افزایش آگاهی برای یه برند هستش. هر برندی بهتره یاد بگیره چه جوری از بازاریابی ویدئویی اینفلوئنسر یا همون اینفلوئنسر مارکتینگ، برای رشد برند خودش استفاده کنه.
شما به استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برای رشد برندتون فکر کردین؟ به نظر من که ایده عالیه!
همونطور که احتمالاً شنیدین، اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین راه برای ایجاد و افزایش آگاهی برای برندتون هستش. برای شرکتهای جدید و نوپا اینفلوئنسر مارکتینگ، میتونه باعث افزایش فروش، تبلیغات و اتفاقات مثبت بشه.
جدا از اینا، این استراتژی میتونه خیلی هم متنوع باشه، چون میتونه یه مسابقه، یه جایزه، یه ویدیوی آموزشی باشه یا یه ویدیوی مقایسه محصول عالی و جذاب و یا حتی یه کمپین ارجاع برای به دست اوردن فروش بیشتر! واقعاً امکان رشد برند شما با کمک اینفلوئنسر مارکتینگ خیلی زیاده، بنابراین بیایین بریم ببینیم چه جوری میتونیم این کار جذابو به بهترین شکل ممکن انجام بدیم.
اینفلوئنسر مارکتینگ و ساخت برند: آمار
وقتی میگیم اینفلوئنسر مارکتینگ و یا همون بازاریابی ویدیویی روشی اثبات شده برای ایجاد یه برند و رشد اون هستش، شواهد زیادی برای اثبات اون هم داریم.
خیلی از کسبوکارها بازاریابی ویدیویی از جمله اینفلوئنسر مارکتینگ، برای ایجاد نتایج شگفتانگیز برای برندشون انجام دادن. بنابراین، آمارهای زیادی درباره نحوه عملکرد استراتژی های بازاریابی ویدیویی و ایجاد بازگشت سرمایه وجود داره. همچنین دلایلی وجود داره که چرا اینفلوئنسر مارکتینگ (بازاریابی ویدیویی) برای ساخت برند عالی هستش که این دلایل شامل موارد زیر میشه:
- ویدیو به طور متوسط شناخت برند رو برای مخاطبا تا 54 درصد بهتر میکنه.
- 80 درصد از خریداران آنلاین با دیدن «ویدیو یه برند» توی یوتیوب با اون برند آشنا میشن.
- 84 درصد از مشتریان آنلاین ترجیح میدن از طریق ویدیوهای یه برند با اون برند تعامل داشته باشن.
- 25 درصد از مشتریان میگن که علاقه خودشون رو به برندی که بازاریابی ویدئویی (اینفلوئنسر مارکتینگ) انجام نمیده از دست میدن.
- 83 درصد از بیننده های ویدیوی آنلاین اگه واقعاً از اون لذت برده باشن، احتمالاً اون ویدیوی برند رو با افراد دیگه به اشتراک میذارن.
فوق العاده اس،نه؟ معلومه گه هست!
وقتی صحبت از بازاریابی دیجیتال (اینفلوئنسر مارکتینگ) و ساخت برند میشه، هیچ محتوای دیگه ای به پای ویدیو نمیرسه. الان، بیایین ببینیم چه جوری میتونیم باعث رشد برندمون با کمک این روش بشیم.
نحوه استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ برای رشد برندها
با کمک تجربه تعدادی از برندها برای بازاریابی ویدیویی و اینفلوئنسر مارکتینگ، این شش راه برای ایجاد آگاهی از برند رو مشخص کردیم که توی ادامه این مقاله یکی یکی توضیحشون میدیم.
1. معرفی محصول با یه ویدیوی جعبه گشایی
توی یه ویدیوی جعبهگشایی محصول (خود محصول معمولاً توسط یه برند به اینفلوئنسر داده میشه)، یه اینفلوئنسر از خودش فیلم میگیره که محصولی رو باز میکنه و درباره اولین برداشتش از محصول، ویژگیهای محصول، موارد استفاده و امتیازات برند (ارسال رایگان و غیره) صحبت میکنه.
مثال:
میا میپلز (Mia Maples)، یه اینفلوئنسر مارکتینگ زیبایی هستش که ویدیوی جعبه گشایی پایین رو برای Jeffree Star Mystery Boxes ساخته. اون محتویات جعبهها رو نشون میده، برداشتهای خودش رو از اونا به اشتراک میذاره و توصیههایی برای افرادی که ممکنه این محصول براشون مفید باشه رو میگه. (قسمتی از ویدیو جعبه گشایی میا میپلز رو براتون میذارم تا با این روش آشنا بشین.)
اینفلوئنسرها ویدیوهای جعبه گشایی ایجاد می کنن تا به فالورهای خودشون کمک کنن درباره محصولات جدید اطلاعات خوبی به دست بیارن یا تصمیم بگیرن که آیا یه محصول ارزش خرید داره یا نه. به همین دلیله که این نوع از ویدیوها با جزئیات، عمیق و حاوی اطلاعات مفید زیادی برای کاربران هستن.
جعبهگشایی ویدیوها فرصتی برای افزایش آگاهی از محصولات جدید برندهای نوپا هستش. خیلی از اینفلوئنسرها دوست دارن محصولات رو به این شکل بررسی کنن و اگه مطمئن باشن که مخاطبانشون ممکنه به اون محصول علاقه مند باشن، با کمال میل جعبه گشایی محصولی از یه برند نوپا رو قبول میکنن.
2. نحوه استفاده از محصول با یه ویدیوی «چگونه»
یه ویدیوی “چگونه” اساساً یه آموزش گام به گام استفاده از محصول هستش. اینفلوئنسر نحوه استفاده از یه محصول رو در حالی که خیلی از جزئیات مفید اون رو توضیح میده نشون میده. بنابراین بیننده میتونه بلافاصله با اطمینان اون رو سفارش بده.
برای برندهای نوپا و تازه تاسیس، ویدیوهای اینفلوئنسر «چگونه باید» راهی عالی برای:
- آشنا کردن مشتریان با محصول جدید
- نشون دادن ارزش واقعی محصول
- نشون دادن دستورالعمل های دقیق درباره نحوه استفاده و بهره مندی از محصول
- توضیح اینه که چرا این محصول (یا نام تجاری) بهتر از محصول رقبا هستش
ویدیوهای “چگونه” توی صنعت زیبایی، تناسب اندام و مواد غذایی رایج ترین نوع هستن. برای مثال، خیلی از برندهای آرایشی جدید اینفلوئنسرها رو استخدام می کنن تا نشون بدن که چه جوری میشه از محصولاتشون به روش های خلاقانه استفاده کرد.
اما سایر صنایع هم میتونن از این روش استفاده کنن. مثلا، توی این ویدیو به اسم «چگونه یک پلنر (planner) برای دانشگاه راه اندازی کنیم»، یه اینفلوئنسر نحوه استفاده از یه نرم افزار مدیریت رمز عبور آنلاین و یه برنامه کیف پول دیجیتال رو توضیح میده! (قسمتی از این ویدیو اینفلوئنسر مارکتینگ رو میتونین پایین ببینین.)
این نکات مربوط به برنامه ریزی مطالعات قبل از آموزش هستش، بنابراین دانشجویانی که علاقه مند به مدیریت زمان خودشون برای درس و سخنرانی هستن، این ویدیو براشون مفید هستش.
به این ترتیب، برند محصول خودش رو، به روشی ارگانیکتر به مشتریانش نشون میده. این یه استراتژی موثر برای برندهای جدید هستش که افراد رو نسبت به محصولاتشون و مزایای اونا آگاه میکنن، بنابراین اگه قصد بازاریابی ویدیویی اینفلوئنسر رو دارین، قطعاً یه ویدیوی “چگونه” رو در نظر داشته باشین.
نکته خیلی مهم: از اینفلوئنسر انتخابی خودتون درباره انواع ویدیوهایی که می تونه بسازه بپرسین. به عنوان مثال، اونا می تونن به شما توصیه کنن که راهنماهایی رو امتحان کنین، که شبیه به آموزش هستن و به همون اندازه هم آموزشی هستن.
3. تبلیغ برند با یه مصاحبه تخصصی یا پرسش و پاسخ
مصاحبه تخصصی یا پرسش و پاسخ ویدیویی که توی اون یه اینفلوئنسر مارکتینگ میتونه به سؤالات مربوط به محصولات شما جواب بده، یه روش خیلی موثره. برخلاف سؤالات مصاحبه ویدیویی شغلی، که تخصص مصاحبه شونده بررسی میشه، هدف سؤالات توی این مصاحبه نشون دادن مزایای محصول مورد نظر هستش.
به عنوان مثال، میتونین درباره مشکلی که مشتریانتون با اون دست و پنجه نرم می کنن صحبت کنین و از یه اینفلوئنسر بخواین توضیح بده که محصول شما چه جوری به حل مشکلش کمک می کنه. تمرکز روی نیازهای مشتری نکته خیلی مهمی هستش. توی ادامه این مقاله نحوه انجام مصاحبه های تخصصی و پرسش و پاسخ برندها رو براتون گذاشتیم.
- یه نظرسنجی از مشتریان تهیه کنین تا به مشکلات مشتریان رسیدگی کنین و برای ویدیو هم ایده بگیرین
- لیستی از سوالات رو بر اساس نیاز و مشکلات مشتری ها در نظرسنجی ایجاد کنین
- فهرست سوالات رو با اینفلوئنسر به اشتراک بذارین تا اونا بتونن پاسخ های مفیدی برای سوالات پیدا کنن
- با کمک اینفلوئنسر ویدیو رو ضبط کنین
بریم یه مثال بزنیم:
سوزان یارا (Susan Yara) یه اینفلوئنسر مارکتینگ مراقبت از پوست هستش که به سؤالات فالوورهاش درباره مراقبت از پوست جواب میده. حتی با وجود اینکه برند خاصی در طول ویدیو فاش نمیشه.(قسمتی از این ویدیو اینفلوئنسر مارکتینگ رو میتونین پایین ببینین.)
بهترین اینفلوئنسرهایی که میتونین انتخاب کنین، کسایی هستن که توی این زمینه تخصص دارن. به عنوان مثال، اگه میخواین یه مجموعه لاک ناخن رو تبلیغ کنین، به دنبال اینفلوئنسرها باشین که متخصص پوست یا ناخن هستن.
مشتریان زمانی با ویدیو یا برند شما درگیر و همراه میشن که شما از یه متخصص توی همون زمینه کمک بگیرین و اونا هم به اون متخصص اعتماد می کنن. بنابراین، با تخصص و پیشینه اینفلوئنسرهای انتخاب شده برای کارتون آشنا بشین تا بهترین مورد رو برای معرفی برند جدید خودتون انتخاب کنین.
4. به اشتراک گذاری محصولات با یه ویدیوی مسابقه
این نوع ویدیوها، ویدیوهایی هستن که به شما کمک می کنن تا مشتریان خودتون رو درباره نحوه استفاده از محصولات خودتون آموزش بدین. هرچه ویدیوی شما آموزنده تر باشه، شانس بیشتری برای جذب مخاطبا با محصول و برندتون دارین.(قسمتی از این ویدیو اینفلوئنسر مارکتینگ رو میتونین پایین ببینین.)
ایده های ساده برای مسابقات رسانه های اجتماعی:
- برای برنده شدن لایک/کامنت/فالو کنین
- دوستاتون رو تگ کنین
- بهترین کپشن برنده میشه
- مسابقه مبتنی بر چیزهای ناشناخته
- مسابقه مشتری آفرینی
5. ساکت کردن رقبا با ویدیوی مقایسه محصول
نگران نباشین، ما رقبای شما رو کباب نمی کنیم. عینی و مثبت نگه داشتن چیزها تاکتیک بهتریه تا مشتریان احساس کنن که باید برند شما رو انتخاب کنن. با کمک بازاریابی اینفلوئنسر مارکتینگ دو راه برای نشون دادن اینکه محصول شما بهتره وجود داره:
- بهترین ویژگی های محصولات خودتون رو توی یه محصول رقیب به همون شکل برجسته کنین
- محصول خودتون رو در کنار محصول رقیب مقایسه کنین
مثال:
آرون روتن (Aaron Rutten)، اینفلوئنسر که آموزشهای هنر دیجیتال رو انجام میده، این ویدیو رو تهیه کرده که توی اون بهترین تبلتهای طراحی رو مقایسه میکنه.(قسمتی از این ویدیو اینفلوئنسر مارکتینگ رو میتونین پایین ببینین.)
اینفلوئنسر منتخب شما احتمالاً توی گذشته بعضی از محصولات رو مقایسه کرده، بنابراین حتماً درباره تجربه این کار ازش سوال کنین. به احتمال زیاد، اونها می تونن شما رو بر اساس نتایج کمپین های قبلیشون راهنمایی کنن. صرف نظر از رویکردی که توی این کار دارین، مطمئن بشین که اینفلوئنسر دلایل روشنی برای انتخاب محصول شما در آخر ویدیو به مخاطبا ارائه میده.
6. اجرا کردن برنامه های ارجاع
اینفلوئنسر مارکتینگ محرک اصلی فروش ارجاعی هستش. به همین دلیله که خیلی از برندهای جدید با اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی تماس می گیرن تا فروش سریعی داشته باشن. طبق یه مطالعه اخیر توییتر، یه کمپین تأثیرگذار با پیوندهای ارجاع میتونن امتیاز زیر رو کسب کنن:
- + 61٪ برای مطلوبیت نام تجاری
- + 88٪ برای خرید
با این حال، این نتایج تنها زمانی قابل دستیابی هستش که برندها به اینفلوئنسرها اجازه بدن به تصویر خودشون وفادار بمونن و علاقه دنبال کنندگان رو توی مرکز توجه نگه دارن.
مثال:
فیلیپ دیفرانکو (Philip DeFranco)، اینفلوئنسر با 6.3 میلیون دنبال کننده، اخیراً توی ویدیو پایین با Nord VPN همکاری کرده. این برند برای دیفرانکو یه کد تخفیف 68٪ برای یه طرح 2 ساله به اضافه 4 ماه اضافی رایگان ارائه کرده، با 30 روز ضمانت بازگشت وجه، معامله خیلی خوبیه. تمام کاری که بینندگان باید انجام می دادن اینه که به یه لینک تبلیغاتی (nordvpn.com/phil) برن و کد رو وارد کنن.(قسمتی از این ویدیو اینفلوئنسر مارکتینگ رو میتونین پایین ببینین.)
کد تبلیغاتی رایج ترین استراتژی برنامه ارجاع برای برندهای نوپا هستن. بیایین هر مرحله رو یه بار دیگه مرور کنیم:
- به یه اینفلوئنسر یه کد تبلیغاتی منحصر به فرد بدین
- یه صفحه برای کمپین ایجاد کنین تا مشتریان بتونن کد رو اعمال کنن
- اینفلوئنسر کد تبلیغاتی و جزئیات رو توی ویدیوش توضیح میده
برای موثرتر کردن کمپین، به ساخت یه ویدیوی اضافی برای وب سایت فکر کنین. این تاکتیکیه که Nord VPN با DeFranco انجام دادن. اونها یه بررسی ویدیویی بسیار کوتاه با اینفلوئنسر رو فیلم گرفتن که بعداً به وب سایت شرکت اضافه کنن.
توی این ویدیو، اون قبل از هر چیز خودش رو به عنوان یه مشتری معرفی می کنه که با این کار اعتبار کمپین هم زیاد میکنه.
اینفلوئنسر مارکتینگ: خلاصه
بازاریابی ویدئویی اینفلوئنسر یه استراتژی محبوب برای ایجاد یه برند قوی و ایجاد فروش بیشتر هستش. چرا خیلی از برندها توی صنایع مختلف به اون متکی هستن؟ پاسخ ساده اس: چون این استراتژی کار می کنه.
اگه علاقه مند به شروع سفر توی دنیای جذاب بازاریابی ویدئویی هستین، با خیال راحت یه استراتژی رو از فهرستی که براتون گذاشتیم انتخاب کنین و امتحانش کنین. موفق باشید 🙂
سخن پایانی:
امیدوارم که از این مقاله نهایت استفاده رو ببرین و براتون مفید بوده باشه و بتونین بازاریابی ویدیویی عالی برای برندتون داشته باشین و نهایت استفاده از این روش ببرین. ولی فراموش نکنین که یکی از راه های بسیار عالی برای بازاریابی و تبلیغات، ویدیوهای موشن گرافیک هستن.
پس اگه میخواین یه ویدیو موشن گرافیکی موثر بسازین ولی مشکل دارین و نمیدونین از کجا شروع کنین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.
اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.
ممنون بابت این نوع معرفی محصول جالب و به روز بود
به نظرم ویدیوهایی که نحوه استفاده از محصول را توضیح می دهند، به مخاطب بیشتر کمک می کنند تا آگاهانه خرید انجام دهند نه صرفا خرید احساسی.
دیدم که در اینستاگرام فاکتور مسابقه خیلی به شناخته شدن یک برند و جذب فالوور کمک می کنه انگار این راه یک راه تضمینیه تشکر از مطالب کاربردیتون
توضیح در مورد نقات قوت و کلیدی بودن فواید یک محصول و اینکه چطور این موارد رو در قالب موشن گرافیک جمع کرد می تونه عالی باشه برای رزومه ی یک اینفلوئنسر
مطلب مفیدی بود برای کسانی که قصد تولید محتوا دارن