10 نمونه از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک کارتونی

توی این مقاله، 10 نمونه از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک کارتونی رو بهتون معرفی میکنیم تا نحوه استفاده از تبلیغات به سبک کارتونی رو برای یه بازاریابی خوب بهتون نشون بدیم.
هر ویدیو سبک، حس و حال و هدف متفاوتی دارن، پس میتونین نکته هاشونو یاد بگیرین و توی ساخت ویدیو موشن گرافیکی بعدی خودتون یا مشتریتون ازش استفاده کنین.
لطفا موقع دیدن این نمونه ها این موارد رو در نظر بگیرین:
- ما سعی کردیم نمونه های متنوعی رو براتون تو این لیست بزاریم تا از هر کدوم نکته های جدید یاد بگیرین.
- نمونه ها با رتبه بندی خاصی قرار نگرفتن و ترتیب خاصی ندارن.
- ما هرچند وقت یه بار مقاله های جدیدی براتون منتشر میکنیم. پس توی سایت ثبت نام کنید تا از اونا باخبر بشین.
1. موشن گرافیک کارتونی Laird Superfood
اولین ویدیوی موشن گرافیک کارتونی ما برای Laird Superfoods هستش. این برند توی تولید محصولات گیاهی که از مواد کاملاً طبیعی به وجود اومدن، تخصص داره. با دیدن ویدیو خیلی سریع میتونین تشخیص بدین که مخاطب های هدفش از مناطق گرمسیری هستن. Laird مخاطباشو کسایی در نظر گرفته که برای تغذیه خودشون ارزش قائلن و غذاهایی میخورن که طبیعی و ارگانیک باشه.
توی این ویدیو برای گوینده از یه سرآشپزی که توی تولید محصولات گیاهی کمک می کنه و موسیقی پس زمینه با تم گرمسیری، استفاده شده. توی ویدیو تصاویری از موج سواری و افرادی که در حال ورزش هستن و تصاویری از جزیره رو میبینیم. بیننده با دیدن این ویدیو کاملا متوجه میشه که محصولات این شرکت دارای پروتئین هستن و از میوه های استوایی توی تولید اونا استفاده شده و این محصولات توسط افرادی تولید میشه که دقیقا میدونن دارن چیکار میکنن.
ویژگی های این ویدیو که میتونه به شما کمک کنه:
- سبک ویدیو کاملا با مخاطبانش هماهنگی داره، مثل حال و هوای جزیره، افرادی که ورزش میکنن، منظره های گرمسیری.
- استفاده کردن از سرآشپز توی ویدیو یه تصمیم حساب شده برای بالا بردن اعتبار و اعتماد مخاطب هستش.
- Laird از یه ویدیو کوتاه ولی پر از اطلاعات ارزشمند برای معرفی محصولاتش استفاده کرده.
2. موشن گرافیک کارتونی Juni Learning
یکی از مهمترین مزایای استفاده از تبلیغات به سبک کارتونی، درگیر کردن مخاطب با ویدیو هستش. ویدیوی Juni Learning یه کار جذابی رو برای جذب بیننده های ویدیوش انجام داده. متن، تصویرهای استفاده شده و سرعت ویدیو موشن گرافیکی این شرکت، تونسته به خوبی بیننده هاشو تا اخر ویدیو همراه خودش نگه داره.
مخاطب های Juni Learning رو والدین تحصیل کرده ای تشکیل میدن که به تحصیل فرزندشون اهمیت میدن. ویدیو با بیان کردن یه مشکل شروع میشه و میگه که سیستم مدارس دولتی به طور کامل فرزند شما رو برای کالج یا بازار کار آماده نمی کنن و بعد از اون Juni راه حلی رو در قالب پلتفرم یادگیری ویدیویی خودش ارائه میده.
ساختن یه ویدیوی موشن گرافیک کارتونی برای معرفی محصول و جذب مخاطبان هدف این شرکت عالیه و استفاده از کارتون باعث میشه که این پلتفرم برای کودکان سرگرم کننده و لذت بخش به نظر برسه.
ویژگی های این ویدیو که میتونه به شما کمک کنه:
- سرعت بالای ویدیو، بیان کردن یه مشکل و ارائه راه حل اون، بیننده رو توی 30 ثانیه با موفقیت جذب ویدیو میکنه.
- استفاده کردن از رنگ ها و تصاویر هماهنگ با مخاطبان هدف و موضوع ویدیو.
- استفاده کردن از یه جمله جذاب اول ویدیو «فرزند شما نمیتونن همه چیز رو توی مدرسه یاد بگیرن” والدین رو توی 5 ثانیه جذب خودش میکنه.
3. موشن گرافیک کارتونی Bath & Body Works
این شرکت خودمراقبتی با کمک ویدیو موشن گرافیک کارتونی خط تولید پاییزی خودش رو توی این ویدیو به صورت جسورانه ای معرفی می کنه. Bath & Body Works بیننده های ویدیوشو توی یه روز پاییزی، از دید یه روباه به سفری توی جنگل می بره. ما تصویرهای آرامش بخشی توی این ویدیو میبینیم که ما رو انقدر جذب خودش میکنه تا برای بو کردن محصولات، صفحه نمایش رو نزدیک صورتمون کنیم.
ساختن یه ویدیو موشن گرافیکی تبلیغاتی بدون صدای گوینده میتونه خیلی خطرناک باشه. شما وقتی میتونین از این روش استفاده کنین که مطمئن باشین که محصول شما میتونن بدون هیچ توضیحی، مخاطبارو جذب کنن. بیشتر ویدیوهای با این ویژگی، ویدیوهای تبلیغاتی موفقی نیستن ولی بیننده های این ویدیو با محصولات Bed & Body Works آشنا هستن و پس بخاطر همین میتونه این ویدیو برای این شرکت یه ویدیو تبلیغاتی کارآمد باشه.
ویژگی های این ویدیو که میتونه به شما کمک کنه:
- ویدیو موشن گرافیکی کارتونی میتونه به خوبی محصولاتی مثل عطر رو به کمک داستان سرایی به مخاطب معرفی کنه.
- تو این ویدیو با کمک تصویرهای خاص، ارزشمند بودن این برند به مخاطب نشون داده شده.
- این شرکت محصولات جدید هر فصلشو با ویدیوی موشن گرافیکی به سبک کارتونی معرفی میکنه.
4.موشن گرافیک کارتونی Matchbox
شرکت جذاب ماشینهای اسباببازی Matchbox از ویدیو موشن گرافیک کارتونی برای انتقال ایده های جدید این برند با مخاطباش، استفاده میکنه. وقتی یه برند توی سطح جهانی شناخته شده باشه و باید خلاق باشه تا بتونه مشتریان خودش رو حفظ کنه. Matchbox توی این ویدیو به خوبی با مخاطبانش ارتباط برقرار میکنه و به اونا نشون میده که چه جوری این شرکت با زمان همگام شده و محصولات مدرنی رو تولید میکنه و محصولاتی که توی جهان باعث شهرت این برند شده رو، توی ویدیو به مخاطباش نشون میده.
ویدیو موشن گرافیک کارتونی Matchbox با نشون دادن تصویرهایی برای جلوگیری از آلوده کردن محیط زیست مخاطب هایی که حامی محیط زیست هستن رو هدف قرار میده. با کمک نشون دادن تصاویر کارتونی و سفر ماشین اسباببازی، بیننده رو همراه خودش میکنه. Matchbox با استفاده از مواد بازیافتی، حمل محصولات با قایق و حذف بسته بندی های غیر ضروری، برند خودش رو حامی محیط زیست نشون داده و از رقباش جدا میکنه. این ویدیو با ورود خودرویی به گاراژ تموم میشه که نمادی از مدل کسبوکار دایرهای شرکت هستش که مشتریانش میتونن اسباببازیها رو به شرکت برگردانن تا دوباره با اون مواد اسباب بازی جدیدی ساخته بشه.
ویژگی های این ویدیو که میتونه به شما کمک کنه:
- توی ویدیوی 90 ثانیه ای Matchbox درباره تغییر مدل کسب و کارش، حرف های زیادی به مخاطباش زده. 90 ثانیه زمان مناسبی برای نشون دادن هدف و پیام شرکت به مخاطب ها هستش.
- صدای گوینده این ویدیو، به خوبی انتخاب شده و یه صدایی جذاب و به نظر آینده نگری میاد، که کاملاً با حال و هوای یه شرکت قدیمی که با آینده همسو هستش، هماهنگی داره.
- گذاشتن یه شعار جذاب و هماهنگ با حال و هوای ویدیو موشن گرافیک کارتونی. “جعبه کبریت، رانندگی به سوی آینده ای بهتر”
5. موشن گرافیک کارتونی Duolingo
یکی از ویژگی های خوب ویدیو موشن گرافیکی تبلیغاتی به سبک کارتونی اینه که محدودیتی نداره. توی 30 ثانیه، Duolingo، ما رو با کمک طلسم و گوشی هوشمند به سراسر جهان می بره. استفاده از تصویرهای کارتونی به Duolingo کمک میکنه تا احساس هیجان انگیز سفر رو به خوبی به تصویر بکشه و ارزش و ویژگی های منحصر به فرد پلتفرمش رو به روشی عالی، به طور مؤثر به مخاطباش انتقال بده.
Duolingo یه اسم شناخته شده هستش و نیازی نداره بگه که چه کاری انجام میده. پس بجای معرفی خودش توی ویدیو، هدفش اینه که به شما بگه که چه جوری میتونید از این برنامه برای رفتن به مکانهای جدید، امتحان کردن غذاهای عجیب و غریب و ملاقات با افراد جدید استفاده کنین.
ویژگی های این ویدیو که میتونه به شما کمک کنه:
- استفاده کردن از گوشی توی صحنه های مختلف کار خیلی حرکت موثری بوده.
- استفاده کردن کمتر از کلمات و نشون دادن بیشتر تصویرهای جذاب.
- به مخاطب نشون میده که چه جوری میتونه از همه جنبه های محصول استفاده کنه.
6. موشن گرافیک کارتونی Cadbury Chocolate
Cadbury Chocolate از ویدیو موشن گرافیکی تبلیغاتی به سبک کارتونی استفاده کرده تا یه داستان خیلی جذابی رو روایت کنه. توی این ویدیو از مونتاژ سبک کمدی رمانتیک آمریکایی برای نشون دادن دوستی بین این برند با اورئو استفاده شده.
توی این ویدیو تبلیغاتی به سبک کارتونی از حداقل صدا استفاده شده، اما این ویدیو به خوبی تونسته یه داستان خطی رو روایت کنه و به هدفش که ترغیب کردن بیننده برای امتحان شکلات جدید هست، برسه.
ویژگی های این ویدیو که میتونه به شما کمک کنه:
- استفاده از انیمیشن توی ویدیو تبلیغاتی کمک میکنه تا طراحان به تکه های آب نبات و شکلات زندگی و احساسات بدن.
- استفاده کردن از داستان سرایی جذاب برای معرفی یه محصول جدید.
- استفاده از موسیقی و جلوه های صوتی به جای گوینده.
7. موشن گرافیک کارتونی Airbnb
همه افراد Airbnb رو که یه پلتفرم اجاره مکان برای تعطیلات هست رو میشناسن، اما کاربرانی که از این برنامه استفاده نکردن، نمیدونن که این تجربه چقدر میتونه جذاب باشه و کار شما رو راحت کنه. ویدیوی موشن گرافیک کارتونی این برند تونسته به خوبی ویژگیهایی از پلتفرم رو که شناخته شده نیستن رو به مخاطبا نشون بده، مثل رزرو تایید شده، بررسی سفر و تماس مستقیم با مکانی که اتاق اجاره شده.
Airbnb از این ویدیوی تبلیغاتی کارتونی برای نشون دادنه تجربه کاربر استفاده میکنه. استفاده از انیمیشن به طراحان این ویدیو کمک کرده تا رابط کاربری، تجربه مصرف کننده و یه موقعیت مکانی واقعی رو، برای ترسیم تصویری واضح از اجاره مکان با Airbnb به مخاطبا نشون بدن.
ویژگی های این ویدیو که میتونه به شما کمک کنه:
- استفاده کردن از متن موشن گرافیکی توی اول و آخر ویدیو برای نشون دادن اسم برند و موندگاری اون توی ذهن مخاطب.
- ترکیب کردن رابط کاربری برنامه با صحنه های مختلف ویدیو.
- استفاده کردن از صداهای مختلف برای نشون دادن نگرانی های مشترک و نحوه حل مشکلات با کمک این پلتفرم.
8. موشن گرافیک کارتونی ChildLine
ChildLine یه خدمات تلفنی مشاوره برای کودکان توی انگلستان هستش که از یه موشن گرافیک کارتونی احساسی برای ساختن یه ویدیو تبلیغاتی استفاده کرده تا افراد رو برای آگاهی از سلامت روان کودکانشون ترغیت کنه. ساختن تبلیغات ویدیویی برای موضوعات حساس خیلی چالش برانگیزه و ChildLine برای نشون دادن این موضوع نگران کننده کار جذابی انجام داده.
خیلی از نمونه هایی که نشون داده شد یه فضای شاد و پرنشاط و خوشبینی، داشتن و توی ویدیو احساسات رو به خوبی نشون میدادن. نشون دادن احساسات توی ویدیو، برای معرفی کردن محصولات یا خدمات خیلی تاثیرگذاره، به خصوص درباره کودکانی که اعتماد به نفس پایینی دارن. ChildLine توی ویدیوش به خوبی مشکل و راه حلش رو خیلی مخفی و پنهانی به مخاطباش نشون داده.
ویژگی های این ویدیو که میتونه به شما کمک کنه:
- استفاده کردن از یه سبک انیمیشنی مناسب با برند.
- انتخاب یه آهنگ آشنا که حال و هوای ویدیو و موضوع مورد نظر توی ویدیو رو به خوبی به تصویر بکشه.
- استفاده کردن از انیمیشن و تصویر های کارتونی تا به بیننده حتی تاریک ترین موضوعات رو نشون بدین.
9. موشن گرافیک کارتونی Heinz Beanz
لوبیا یه مواد غذایی هستش که خیلی وقتا از اون استفاده میکنیم ولی یه غذای هیجان انگیز و جذابی نیستش. Heinz برای معرفی محصول جدید خودش، Heinz Beanz، از یه ویدیو موشن گرافیک کارتونی استفاده کرده. این ویدیو، یه ویدیو شخصیت محور هستش و به جای محصول واقعی، به علاقه مرد داستان به لوبیا و به اشتراک گذاشتن اون با خانوادش تمرکز داره.
استفاده از شخصیت ها توی ویدیو تبلیغاتی باعث جذب مخاطب به ویدیو میشه. تنها نقطه ضعف این روش اینه که زمان ویدیو تبلیغاتی زیاد میشه. کارتون Heinz Beanz طولانی ترین ویدیو تبلیغاتی کارتونی از بین نمونه های ما هستش که زمان ویدیوش بالای 3 دقیقه اس.
ویژگی های این ویدیو که میتونه به شما کمک کنه:
- استفاده کردن از شخصیت ها برای ایجاد رابطه عاطفی با مخاطبان ویدیو.
- شکستن فرمت ویدیوهای تبلیغاتی معمولی 30، 60، 90 ثانیه ای. (روش های موثری وجود داره که ویدیو تبلیغاتی برند طولانی تر بشه که یکی از اونها، استفاده از یه داستان شخصیت محور هستش.)
- به جای ویژگیها، مزایا، کاربردهای محصول، نشون بدیم که چه جوری این محصول به ما حس خوب میده.
10.موشن گرافیک کارتونی Coca-Cola
متخصصان بازاریابی کوکاکولا مجبور نیستن که همیشه یه محصول جدید رو به بازار معرفی کنن. هدف اصلی بازاریابی این شرکت معرفی برندش به مردم هستش. این شرکت از شما میخواد به جای اینکه موقع خرید فکر کنین که چه نوشیدینی بخرین، به این فکر کنین که فقط باید برندش کوکاکولا باشه.
توی ویدیوی تبلیغاتی این شرکت از ترکیبی از انیمیشن و لایو اکشن استفاده شده تا داستانی رو روایت کنه که باعث شناخت شدن بهتر این برند بشه.
ویژگی های این ویدیو که میتونه به شما کمک کنه:
- استفاده کردن از انیمیشن و داستان سرایی برای بالا بردن ارزش یه محصول شناخته شده.
- ترکیب انیمیشن و لایو اکشن توی ویدیو تبلیغاتی
- استفاده از تبلیغات و موشن گرافیک کارتونی برای شناخت شدن بهتر یه برند
سخن پایانی
استفاده کردن از ویدیو موشن گرافیک کارتونی برای تبلیغ یه محصول یا خدمات و یا حتی شناخته شدن بهتر یه برند، میتونه از ویدیوهای لایو اکشن موثرتر باشه چون احساسات، عواطف و خیلی از چیزهایی که توی واقعیت نمیتونیم اونارو نمایششون بدیم توی ویدیوهایی به سبک کارتونی قابل نمایش هستن. استفاده از انیمیشن توی بازاریابی میتونه خیلی خیلی موثر باشه.
امیدواریم از دیدن نمونه ها لذت برده باشین و بتونین از نکته هاشون توی ساخت ویدیو موشن گرافیک کارتونی برای خودتون یا مشتریتون استفاده کنین.
اگه میخواین از این سبک توی ویدیو موشن گرافیکیتون استفاده کنین اما نمیدونین از کجا باید شروع کنین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا این سبک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.
اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی به سبک کارتونی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.
عالی بود 👌🏻👌🏻
برای طراحی موشن سه بعدی پیشنهادتون C4d یا مایا؟
قطعا سینمافوردی خیلی بهتره
ممنون واقعا
خسته نباشید
عالی بود ممنونم
عالی بود، لطفا نمونه هایی برای موشن های ساده بذارید
چقدر موشن گرافیک میتونه به بیان مطلب وجلب رضایت مشتری کمک کنه 😍😍
واقعا مطالبتون عالیه
خداقوت بابت تولید محتوای خیلی خوبتون اون موشن لوبیا واقعا ایده جذابی بود
ایده های نوینی بودند …
ویدیو کنسرو لوبیا عالی بود با اینکه یک مقدار از استاندارد زمانی معمول بیشتر بود اما خسته کننده نبود