آموزش رایگان موشن گرافیک

چگونگی استفاده از محتوای ویدیویی برای شرکت های B2B

توی این مقاله سعی میکنیم به شما یاد بدیم که چه جوری محتوای ویدیویی برای شرکت های B2B میتونن به شفاف‌تر کردن پیام‌هامشون به مخاطبانشون کمک کنن و چرا باید از محتوای ویدیویی برای شرکت های B2B استفاده بشه.

مزایای زیاد محتواهای ویدیوی توی سال‌های اخیر به‌طور قطعی ثابت شده، پس من دیگه لازم نیستش اینو براتون توضیح بدم که چرا باید از محتوای ویدیویی برای شرکت های B2B یا توی هر کسب و کار دیگه ای استفاده کنین (به طور خلاصه میتونم بگم که، تقریباً از هر نظر این کار خیلی مؤثر هستش و می‌تونین نمونه های زیادی از ویدیوهای موثر و کارآمد رو توی دنیای امروزی ببینین). از این گذشته، من فکر میکنم اگه به این موضوع علاقه مند نبودین، قطعا وارد این صفحه نمیشدین و خوندن این مقاله وسوستون نمیکرد.

اما دونستن اینکه باید از محتوای ویدیویی برای شرکت های B2B استفاده کنین به شما کمک نمی‌کنه تا بفهمین چه جوری باید از اونا استفاده کنین. داشتن یه مسیر خلاقانه می‌تونه جلوی تجزیه و تحلیل شما رو بگیره و تلاش شما رو بی نتیجه کنه. انتخاب یه جهت و تمرکز روی اون برای ساخت یه محتوای ویدیویی برای شرکت های B2B خیلی مهم هستش. توی دنیای B2B، همونطور که می بینم، یکی از بهترین راه ها برای تبلیغات استفاده از محتواهای ویدیویی برای شرکت های B2B هستش.

حالا نکته مهم اینه که چه جوری این ویدیو میتونه به شما کمک کنه پیام خودتون رو واضح تر کنین و چرا باید روی این نوع از محتوای ویدیویی برای شرکت های B2B سرمایه گذاری کنین. این چیزیه که ما توی این مقاله میخوایم بهتون بگیم پس بیاین شروع کنیم.

 

پیچیدگی کار توی شرکت های b2b

[ux_image id=”18993″]

بیشتر دنیای B2C مربوط به تولید انبوه اقلام عمومی میشه. روابط بین فروشنده ها و خریدارها عمدتاً موقتی و ساده هستش. به کسی فکر کنین که یه کالای الکترونیکی مصرفی رو از آمازون می‌خره. به دلیل فروش اون کالا، آمازون مسئولیتی نداره که همه سؤالاتی رو که خریدار درباره اون کالا داره رو بعد از خرید اون برطرف کنه و جواب بده. این کارو احتمالاً میتونه موتورهای جستجو برای اون افراد انجام بدن.

با این حال، شرکت های B2B، معمولا به طور قابل توجهی پیچیده تر هستن. خدمات و محصولات ارائه شده توی این شرکت ها به احتمال زیاد عناصر سفارشی هستن که به طور خاص برای مشتریان خاص آماده شدن و وقتی که اون مشتری ها درباره عناصر سفارشیشون سؤالاتی دارن، نمی تونن جوابشونو از موتورهای جستجو بگیرن، چون هیچ کس دیگه ای دقیقاً توی موقعیت اونا نیستش. اونا باید برای رسیدن به جواب سوالشون سراغ خود شرکت برن.

بدیهیه که این برای دو طرف، چه شرکت و چه مشتری خاص اون شرکت مشکل هستش. مشتری ها باید با پشتیبانی شرکت در ارتباط باشن و شرکت های B2B باید زمان ارزشمند خودشون رو صرف حل مسائلی کنن که ممکنه خیلی ساده و پیش پا افتاده باشه. اگه از یه پلتفرم تجارت الکترونیک قوی B2B استفاده کنن و شکایات رو با استفاده از ابزارهای داخلی خدمات مشتری حل کنن، این مشکل تا حدودی کم میشه.

با این حال، برای مشتری همیشه آسون نیستش که مشکلاتش رو به راحتی بگه. به دلیل نداشتن دانش کافی درباره محصول یا خدماتی که با اون مشکل داره، ممکنه توی برقراری ارتباط با فروشنده با مشکل مواجه بشه. در واقع ابزارها نمی تونن دانش و بینش، مشتری رو جبران کنن.

 

چرا محتوای ویدیویی برای شرکت های B2B برای ساده تر کردن کارهاشون مناسبن؟

[ux_image id=”18994″]

با درک این مشکل، ممکنه بلافاصله قبول کنین که قدم بعدی برای شرکت‌های B2B اینه که محتوای آموزنده گسترده‌ای رو درباره هر چیزی که ارائه میدن (با رعایت الزامات خاص مشتریان خودشون) تولید کنه.

بهترین مشاغل B2B منابع آموزشی آنلاین زیادی رو میسازن که خریدارها رو درباره محصول یا خدمات خودشون مطلع کنن. در واقع، طیف وسیعی از پلتفرم‌های متمرکز B2B وجود داره که بخش‌های اختصاصی وبلاگ، منابع و محتوا رو صرفاً به همین دلیل ارائه می‌کنن. توی شرکت های B2B، آموزش مشتری ها حیاتی هستش و کسب و کار شما باید به عنوان بخشی از تجارت الکترونیک و ارائه آنلاین شما، به این نیاز پاسخ بده.

اما چرا محتوای ویدیویی برای شرکت های B2B بهترین گزینه برای توضیح یه محصول یا خدمات هستش؟

خوب، پایگاه‌های دانش می‌تونن انواع محتواها رو تولید کنن و مطمئناً یه مقاله یا پادکست آموزنده ارزش زیادی هم داره.

اما محتوای ویدیویی برای شرکت های B2B بهترین گزینه هستش چون دیدن چیزها به شکلی که هستن و به صورت واقعی خیلی کارآمدتر و بهتر هستش. بیایین یه مثال بزنیم.

مبلمان به سبک Ikea رو تصور کنین که باید اون رو سرهم کنین. می‌تونین دفترچه راهنمای دستورالعمل رو بخونین، اما اگه یکی از نمودارها رو نشناسین، چی؟ اگه یکی از مراحل برای شما نامشخص باشه و به سادگی نتونین درک کنین که قرار چه کاری انجام بدین، اون وقت چی میشه؟

حل این مشکل توی یه راهنمای منتشر شده خیلی سخته چون فقط یه متنه که ممکنه اصلا یه جاهاییشو متوجه نشیم. نویسنده ها نمی‌تونن به افرادی که اصطلاحات فنی رو میدونن تکیه کنن، پس باید واژه‌نامه‌ها رو توی متن بگنجونن و با صبر و حوصله توضیح بدن که اجزای مختلف چیه و حتی در این صورت هم، مردم باز هم برای فهمیدن ممکنه به مشکل بخورن. نوشتن فنی، یه مهارت مهم توی این کار هستش.

حالا تصور کنین که یه ویدیوی اسمبلی دارین. دیگه نیازی نیستش که هیچ کدوم از اصطلاحات فنی رو بدونین یا بفهمین که نمودارها به چه معنا هستن، چون می تونین به سادگی روند مونتاژ رو بینین و مثل اون انجامش بدین. اگه قسمتی وجود داره که کاملاً متوجه اون نشدین، می‌تونین به عقب برگردین و دوباره اون رو ببینین تا زمانی که توی ذهن شما بمونه و بتونین انجامش بدین.

 

نحوه تشخیص سریع موضوع برای تولید محتوای ویدیویی برای شرکت های B2B

[ux_image id=”18996″]

از نظر عملی، تولید محتوای ویدیویی این روزها واقعاً ارزون و آسون شده. اگه شما گوشی هوشمند دارین؟ تبریک میگم شما آماده فیلمبرداری و تولید ویدیو هستین.

ممکنه گوشی شما کیفیت فوق‌العاده بالایی برای فیلمبرداری نداشته باشه، اما میشه قطعا باهاش فیلمبرداری کرد و ویدیو ساخت. اگه محتوای ویدیویی شما خوب باشه، حتی یه ویدیوی ضبط شده با یه تلفن قدیمی هم ارزش دیدن رو داره.

بخش سختش اینه که بفهمین چه محتوایی رو باید تولید کنین و برنامه ریزی کنین که چه جوری این کارو باید انجام بدین. (مثل نوشتن فیلمنامه و جمع آوری وسایل)، اما چون این کار رو برای مشتریان فعلی یا مشتری های آینده تون میخواین انجام بدین، باید درباره موضوع ها فکر کنین و باید حتما تحقیق کنین.

سعی کنین برای فهمیدن موضوع های لازم برای تولید محتوای ویدیویی برای شرکت های B2B، کارهای زیر رو انجام بدین:

 

برای تولید محتوای ویدیویی برای شرکت های B2B، سوابق پشتیبانی خودتون رو بررسی کنین تا ببینین به طور کلی چه درخواست هایی دریافت می کنین

آیا درباره یه ویژگی خاص سؤالات زیادی از شما میشه؟  اگه مدام درباره چیزی از شما سؤال میشه، واضحه که باید درباره اون توضیحاتی داده بشه، پس می تونین یه راهنمای ویدیویی تهیه کنین و توی زمانتون برای توضیح این مشکل به مشتریهاتون صرفه جویی کنین.

 

برای تولید محتوای ویدیویی برای شرکت های B2B، از دنبال کننده های شبکه های اجتماعیتون بپرسین که دوست دارن چه آموزش هایی ببینن

این واقعیته که اگه درباره چیزی از شما سوال نشه به این معنی نیستش که مشتری های شما مشکلی ندارن. اونا ممکنه ندونن چه جوری باید اون مشکل رو حل کنن و یا نمیدونن که باید از کی سوالشونو بپرسن. اگه با فالوورهای خودتون ارتباط بگیرین، ممکنه متوجه بشین که اونا پیشنهادهای خوبی برای این کار دارن.

 

برای تولید محتوای ویدیویی برای شرکت های B2B، از وب‌سایت‌ های تجاری بازدید کنین تا ببینین چه محتوایی دارن

اگه رقیب کاری شما راهنمای ویدیویی درباره چیزی داره، احتمالا دلیل خوبی برای این کار وجود داره. البته نباید از کسی کپی کنین، اما اگه فکر می‌کنین می‌تونین راهنمایی بهتری از اون راهنمایی که رقیبتون درست کرده، انجام بدین، راه خوبیه که بخشی از ترافیک سایت اون رو به دست بیارین.

وقتی که موضوع های خودتون رو برای درست کردن محتوای ویدیویی آماده کردین، فقط باید از اونا فیلم بگیرین و ویدیوها رو توی YouTube، Vimeo و یا هر پلتفرم دیگه ای که فکر می کنین مفیده، قرار بدین و حتی می تونین اون هارو توی سایت خودتون هم قرار بدین و پیوندهای داخلی برای هدایت افراد به سمت بخش پشتیبانی خودتون بگذارین.

[ux_image id=”18997″]

 

سخن پایانی

اگه از یه پلتفرم B2B خوب استفاده می کنین، ساختن سایتی که مشتری ها رو از صفحه اصلی به وبلاگ یا بخش منابع شما هدایت می کنه، ساده هستش. با این حال، استفاده از ویدیوها رو دست کم نگیرین. ساختن یه ویدیوی توضیحی توی صفحه سایت به سرعت به خریداران احتمالی آموزش میده تا قبل از اینکه سؤال برای اونها به وجود بیاد به جواب اون برسن.

استفاده از محتوای ویدیویی برای شرکت های B2B انتخاب خوبی برای رفع سردرگمی مشتری و به حداقل رسوندن زمان و منابع پولی مورد نیاز برای خدمات پشتیبانی هستش. یه فیلم آموزشی که توی چند ساعت فیلم‌برداری میشه، می‌تونه برای سال‌های آینده برای شما مفید باشه، پس چه دلیلی میتونین داشته باشین که ساختن محتوای ویدیویی رو برای کسب و کارتون امتحان نکنین؟

اگه این مقاله رو دوست داشتین، اونو با دوستاتون به اشتراک بزارین و اگه سوالی داشتین زیر همین مقاله از ما بپرسین.

یادتون نره که، اگه میخواین ویدیو موشن گرافیک برای خودتون و مشتریتون بسازین و مشکل دارین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.

اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.

آزاده کریمی

سلام! من آزاده کریمی، معمار و علاقه‌مند به یادگیری و کشف چالش‌های جدید هستم. به همین دلیل از نوشتن مقالات، لذت می‌برم.🌟

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا