7 نکته برای ساخت ویدیو موشن گرافیک شرکت های نوپا
اگه 7 نکته برای ساخت ویدیو موشن گرافیک شرکت های نوپا رو بدونین، دیگه ساخت یه ویدیو موشن گرافیک عالی برای این نوع از شرکت ها، براتون کار سختی نمیتونه باشه. به همین دلیل توی این مقاله این هفت نکته رو بهتون میگیم تا بتونین به بهترین صورت یه ویدیو عالی برای خودتون یا مشتری تازه کارتون بسازین.
ویدیو موشن گرافیک شرکت های نوپا باید به چه سوال های پاسخ بده؟
توی مقاله های قبلی وبسایتمون، به طور طولانی درباره اهمیت استفاده از ویدیوی تبلیغاتی برای تجارت ها و شرکت های مختلف صحبت کردیم. مهم نیستش که کسب و کار شما چیه. گوگل باشین یا یه قصاب توی یه محله، بازاریابی ویدیویی نه تنها برای شما مفیده، بلکه برای رشد کسب و کار شما خیلی ضروری هستش.
بدون شک، تولید ویدیو موشن گرافیک شرکت های نوپا حتی از ویدیوهای موشن گرافیک برای کسبوکارهای دیگه توی مراحل دیگه رشد هم ارزشمندتر هستش. ویدیو موشن گرافیک میتونه درباره یه کمپین جدید اطلاعات بده، پیامهای برند رو تقویت کنه و یا خیلی کارهای دیگه ای رو انجام بده.
اگه یه شرکت تازه کار یا نوپا هستین و با این فرض کار میکنین که هیچکس شما رو نمیشناسه. قطعا یکی از اهداف اصلی شما اینه که شناخته بشین.
به همین دلیله که ویدیو موشن گرافیک برای شرکت های نوپا خیلی مؤثر و مفید هستش و معمولا ویدیو موشن گرافیک اولین برداشت وسیعی هستش که مردم از شرکت تازه تاسیس میتونن داشته باشن.
احتمالاً متوجه شدین که، ما یه شرکت تولید ویدیو موشن گرافیک هستیم که توی این زمینه تخصص داریم و توی این مقاله میخوایم بگیم که هر شرکت تازه تاسیس و نوپا به یه ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی عالی نیاز داره تا به اهداف بازاریابیش توی کوتاه مدت بتونه برسه.
هر نوع کسب و کار آنلاینی که داشته باشین، از صفحه فیس بوک گرفته تا یه وب سایت و یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی، به محتوایی برای کسب و کارتون نیاز دارین و جذاب ترین اون محتواها برای مشتریان شما و مخاطبان شما (تا حد زیادی) ویدیو هستش.
اما فقط دانستن اینکه به یه ویدیو نیاز دارین و تصمیم به تولید اون بگیرین، کافی نیستش. شما لازمه که بدونین که توی ویدیوی تبلیغاتیتون باید چه چیزهایی بگین و چه کارهایی انجام بدین تا بازدهی بهتری داشته باشین و به نتیجه دلخواهتون برسین. برای دونستن این نکات ادامه این مقاله رو همراه ما باشین.
1. شما کی هستین؟
بدیهیه که اسم کسب و کارتون باید توی ویدیو موشن گرافیکتون آورده بشه اما چیزی که مهمه اینه که ماموریت شرکت شما چیه و شرکت شما چه معنایی و چه کاری توی صنعت داره انجام میده. این چیزیه که باید توی ویدیو موشن گرافیک شرکت های نوپا گفته بشه.
من از چندتا از شرکت های نوپا این سوال ساده رو پرسیدم و جواب های کاملا متفاوتی گرفتم. خیلی وقتا درباره اینکه مرز بین برند و محصول کجا هستش، تفاوت وجود داره و اینکه چه جوری میتونیم اینو نشون بدیم هم خیلی مهمه. این چیزی نیستش که فقط برای شرکت های نوپا چالش برانگیز باشه، این موضوع برای همه شرکت ها مهم و چالش برانگیزه!
[ux_image id=”19793″]
2. پیام اصلی که مردم باید از ویدیو موشن گرافیک شرکت های نوپا دریافت کنن، چیه؟
پاسخ به این سوال تقریباً همیشه با کیفیت پیام ویدیو موشن گرافیک شرکت های نوپا، هماهنگی و مطابقت داره.
شما به یکی دو جمله مختصر و فشرده نیاز دارین تا بتونین پیامتون رو به مخاطبتون برسونین. هرچه جمله های شما برای معرفی برند، خدمات یا محصول شما مناسب تر و بهتر باشه، میتونه ویدیوی بهتر و موثرتری با کمک اون ساخته بشه.
ویدیوهای موشن گرافیک به ویژه برای صنایعی که فناوری پیچیده دارن مثل بلاک چین، هوش مصنوعی یا روباتیک هم خیلی مناسب هستن.
اگه بتونین درباره استفاده از Kubernetes برای تقویت یادگیری ماشینی برای خودکارسازی الگوریتمهای داده کاوی بلاک چین توی یکی دو جمله توضیح بدین و سرمایهگذاران با این که درک کمی از اون دارن بتونن با اون ارتباط بگیرن و هیجانزده بشن، کار خیلی عالی انجام دادین.
3. لحنی که میخواین با اون برندتون رو معرفی کنین، چیه؟
به لحن ها یا احساساتی که توی ویدیو نشون داده میشه، خیلی خوب فکر کنین. لحن و احساسات توی ویدیو خیلی مهم هستن.
بیایین یه مثال بزنیم. سکوت بره ها!
احساس ترس توی این فیلم از ابتدا تا انتهای اون وجود داره و چیزهای زیادی توی این فیلم وجود داره مثل رنگ ها و موسیقی دلهره آور، که به این حال و هوای دلخراش کمک می کنه. اگه یادتون باشه نقطه اوج این فیلم، معمولا با سایه های ضعیف توی تاریکی نشون داده میشه. پس به خوبی میشه با دادن ویژگی های خاص به یه فیلم یا ویدیو احساسات خاصی رو به مخاطب منتقل کرد.
پس باید سعی بشه که مردم یا همون مخاطب ویدیو از دیدن ویدیو موشن گرافیک شما احساس ناامیدی نکنه و از دیدن ویدیوی شما احساس خوبی بهش دست بده و حس کنجکاوی توش باید تحریک بشه تا به دنبال اطلاعات بیشتر درباره اون برند بره و اون برند توی ذهنش موندگار بشه.
ما همیشه از مشتری های خودمون میپرسیم که میخوان چه لحن و احساسی رو توی ویدیوشون منتقل کنن و بعد شروع به ساخت ویدیو برای اونا میکنیم. موسیقی، رنگ، سرعت صدا، صدای گوینده، حتی طول ویدیو همگی مهم هستن. همه اینها توی دو سطح خودآگاه و ناخودآگاه به بیننده احساسات خاصی منتقل میکنن.
میشه گفت این دلیل مهم دیگه ای هستش که ویدیو موشن گرافیک شرکت های نوپا رو توی بازاریابی خیلی مؤثر و مفید کرده.
4. پیام ویدیو موشن گرافیک شرکت های نوپا، چیه؟
من توضیح این بخش رو با یه نکته شروع می کنم:
وقتی نوبت به این میرسه که بفهمین که چی می خواین بگین، یادتون باشه که هرچه کمتر بگین، بهتره. (همیشه میگن کم گوی و گزیده گوی چون در)
یکی از رایجترین اشتباهات توی ساخت ویدیو موشن گرافیک شرکت های نوپا، اینه که اونا به یه شرکت تولیدی ویدیو موشن گرافیک مراجعه میکنن و فهرستی از اطلاعات «ضروری» رو که میخوان توی ویدیوشون گفته بشه رو به اونا میدن. یه لیست بلندبالایی از حقایق، ویژگی ها و مزایایی شرکتشون!
یه فیلمنامه 150 تا 160 کلمه ای یه ویدیوی موشن گرافیکی شصت ثانیه ای با سرعتی مناسب رو ایجاد میکنه. اما این به این معنی نیستش که باید از اون 150 کلمه برای فهرست کردن ده ها ویژگی استفاده بشه. اگه این کارو انجام بدین قطعا ویدیوی خوب و کارآمدی از آب درنمیاد.
شما یه محصول عالی دارین و می خواین مردم درباره اون بدونن و اونو بشناسن. باید توی معرفی محصولتون هوشمندانه عمل کنین.
هیچ کس نمی خواد یه ویدیوی تبلیغاتی رو تماشا کنه که فقط مجموعه ای از اطلاعات خشک رو فهرست می کنه.
شما باید مخاطب رو سرگرم کنین و اونو جذب کنین و وادار کنین که محصول شما رو خریداری کنه.
اگه مخاطبا قسمت اولیه ویدیو شما رو ببینن و جذب اون بشن قطعا تا آخر ویدیو، همراه شما هستن البته اگه اونو خسته کننده نسازین.
پس پیام ویدیوی خودتون رو با یه پیام اصلی و دو تا چهار ویژگی فرعی برای پشتیبانی از اون پیام اصلی بسازین و سعی کنین تا حدامکان پیامتون رو ساده نگه دارین. یه پیام تاثیرگذار توی ویدیو (که مثل یه قلاب برای صید مخاطب میمونه) و یه CTA یا همون فراخوان قوی توی آخر ویدیو، برای ساخت یه ویدیو موشن گرافیک شرکت های نوپا کافی هستش.
5. چرا باید حواسمون به مخاطب های ویدیو موشن گرافیک شرکت های نوپا باشه؟
حتی اگه از نظر فنی شگفتانگیزترین ویدیویی رو بسازین که تا به حال ساخته شده، اگه بیننده رو از نظر احساسی جذب نکنین، فقط یه چیز زیبا هستش که باید به اون نگاه بشه و بعدش همه اونو فراموش میکنن مثل یه فیلم های هالیوودی که نقدهای زیادی هم بهشون میشه، میگن که «گرافیک باورنکردنی دارن. اما شما بعد از دیدنش، اونو فراموش می کنین.»
اگه مردم مجبور بودن برای دیدن ویدیوی موشن گرافیک شما پولی بپردازن و ممکن بود اون ویدیو براشون فراموششدنی بشه ولی این طور نیستش. شما نیاز دارین که توی مخاطب علاقه ایجاد کنین و اونو جذب محصول یا خدماتتون بکنین. جوری که شما و محصول و خدماتتون توی خاطرش موندگار بشه.
به همین دلیله که ما دوست داریم توی چند ثانیه اول محتوا با استعاره ها و قلاب های احساسی برای به دام انداختن مخاطب، کار کنیم. این کار به ویژه برای ایده های پیچیده و محصولات فناوری مهم هستش. همه ما با دیدن جدیدترین ابزارها، برنامه ها و ایده ها شگفت زده میشیم. ما موجودات احساسی هستیم و اگه چیزی وجود داشته باشه که پیام شما رو برای مخاطبان شما احساسی کنه و عواطف و احساسات اونو تحت تاثیر قرار بده، اون موقع اس که ویدیوتون تاثیری که روی مخاطب باید داشته باشه رو داره.
6. مخاطب هدف ویدیو موشن گرافیک شرکت های نوپا چه کسایی هستن؟
این سوال کمی متفاوت هستش، اما دونستنش ضروریه و معمولا هم نادیده گرفته میشه، پس فکر کردم که بهتره که توی این مقاله مطرحش کنم. یکی دیگه از تفاوتهای بسیار بزرگ بین ویدیوهای موشن گرافیک متوسط و ویدیوهای موشن گرافیک عالی، شناخت مخاطب و هدف قرار دادن اون هستش.
[ux_image id=”19797″]
این می تونه یه کم سخت باشه چون نکته ایه که تا به حال چندان به اون توجه نشده.
هر نوع محصولی که داشته باشین، باید دقیقا بدونین که برای چه کسی هستش و مخاطبش کیه. تقریباً همه خدمات یا محصولات خوب یا عالی مخاطب های خاص خودشون رو دارن. معمولا بنیانگذاران شرکت ها، وقتی توی بازار مشکلی رو دیدن و نتونستن راهحل مناسبی براش پیدا کنن، برای حل اون مشکل اقدام کردن و محصول یا خدماتی رو برای حل اون مشکل به وجود آوردن.
یادتون باشه که بازار هدف محصول شما ممکنه بازار هدف ویدیوی موشن گرافیک شما نباشه. موارد زیادی وجود داره که مخاطب هایی که خواهان یه محصول هستن، با کسایی که محصول براشون مناسبه یکسان نیستن!
اگه بهترین مسواک رو تولید کردین، اما سعی میکنین با ویدیوی خودتون به سرمایهگذاران دسترسی پیدا کنین، حداقل نیمی از محتواتون (یا بیشتر) کاملاً متفاوت از ویدیوی B2C خواهد بود. شما باید استراتژیهای کسبوکار، اهداف داخلی و اطلاعات جامعتری رو توی ویدیوتون به مخاطبانتون نشون بدین و فقط شصت ثانیه نشون دادن چهرههای خندان و اظهارنظر های مثبت برندینگ، برای این کار کافی نیستش.
این ویژگی توی بعضی از ویدیوهای B2B هم صدق می کنه.
ما ویدیوهای موشن گرافیک زیادی رو طراحی کردیم، مثلاً یه ویدیو یه رهبر فناوری اطلاعات رو جذب کرده و بعد باعث میشه اون محصول رو برای تصمیمگیران سطح C ارائه کنه و اون چیزی که شخص IT یا رئیس بخش خاص توی شرکت رو هیجان زده می کنه معمولاً با اون چیزی که مدیر عامل با اون جذب میشه متفاوت هستش، پس ویدیو برای هر کردوم از این اشخاص باید متفاوت طراحی بشه.
به همین دلیله که مشخص کردن مخاطب هدف برای ویدیو موشن گرافیک شرکت های نوپا یکی از مهم ترین سوالاتی هستش که باید به اون پاسخ داده بشه.
7. می خواین مخاطب ویدیو موشن گرافیک شما بعد از دیدن ویدیو چه کاری انجام بده؟
ویدیوهای موشن گرافیک شرکت های نوپا، نتیجه نهاییشون تفاوتهای زیادی با یه ویدیو معمولی داره. بعضی وقتا تنها چیزی که شما به دنبال اون هستین اینه که اسم کسب و کارتون رو توی ویدیو بیارین و درواقع کسب و کارتون رو به افراد معرفی کنین و این کار برای اینه که وقتی افراد محصول شما رو برای فروش توی یه تبلیغ فیس بوک یا جاهای دیگه می بینن قبلاً با اون آشنا شده باشن.
با این حال، خیلی وقتا شما دنبال این هستین که مردم رو وادار به اقدام کنین و یا میشه گفت دعوت به اقدام کنین. اینجاست که به یه CTA یا یه فراخوان قوی نیاز دارین.
اگه بتونین مخاطبانتون رو با دلیل موجهی برای اقدام هیجان زده کنین و بعد فراخوانی برای اقدام رو بدین قطعا به نتیجه دلخواهتون میرسین. فراخوان هایی مثل: از سایت 123.com دیدن کنین و یا برای دانلود برنامه رایگان ما روی اینجا کلیک کنین و غیره.
اگه فقط هدفتون معرفی کسب و کارتون هستش لازم نیست کاری رو انجام بدین اما اگه میخواین مخاطبتون بعد از دیدن ویدیو موشن گرافیکتون اقدامی انجام بده باید آخر ویدیو اونو تشویق به این کار کنین و برای این کار مسیری واضح و آسون رو به اون نشون بدین.
[ux_image id=”19805″]
سخن پایانی
توی این مقاله دیدن که قبل از ساخت یه ویدیو موشن گرافیک شرکت های نوپا بهتره که به 7 سوال جواب بدین تا با اطلاعاتی که از پاسخ سوالاتتون به دست میارین بتونین ویدیو بهتر و کارآمدتری بسازین.
امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشه. لازمه این نکته رو هم بگم که وقتی شرکت ما با شما برای ساخت یه ویدیوی موشن گرافیک همکاریشو شروع میکنه، توی مراحل اولیه کار حتما همه موارد لازم پرسیده میشه تا با اطلاعات کافی و جامع درباره شما، برندتون، اهدافتون و غیره شروع به ساخت ویدیو بشه تا بتونیم همه جوره یه ویدیوی تبلیغاتیتون براتون بسازیم که با تجارت شما هماهنگ باشه.
یادتون نره که اگه میخواین ویدیو موشن گرافیک برای خودتون و مشتریتون بسازین و مشکل دارین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیراینر همه فن حریف تبدیل بشین.
اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.





واقعا مقاله مفیدی بود🤍🙏 ممنونم از موشن گورو
کامل و جامع ممنون .
کاش چندتا نمونه هم میگذاشتید
نکات تکمیلی خوبی گفته شد 👌🏼👌🏼👌🏼👌🏼
مخاطب هدف واقعا یه رکن اصلی هست که باید پیدا کنیم ممنونم اشاره کردید
از کجا برای یه موشن گرافیست شدن باید اقدام کنیم ؟ چه دوره ای پیشنهاد میکنیم اول ببینیم ؟
پیشنهاد میکنم از دوره های رایگان سایت مون شروع کنید
کاربردی و عالی بود ممنونم