نمونه موشن گرافیک

10 نمونه از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک یوتیوب که باید حتما ببینید

ما تو این مقاله 10 نمونه از بهترین ویدیوهای موشن گرافیک یوتیوب که برای معرفی یه شرکت یا برند هستن رو بهتون معرفی میکنیم. ما هر نمونه رو با جزییات براتون توضیح میدیم تا بتونین نکته هاشو یاد بگیرین و توی ساخت ویدیوهاتون ازشون استفاده کنین.

برندهای موفق برای اینکه محصولات یا خدمات خودشون رو به افرادی زیادی معرفی کنن از یوتیوب استفاده میکنن. هر صفحه اصلی توی یوتیوب یه فضا برای یه ویدیوی معرفی داره. شرکت‌ها از فضای معرفی صفحه اصلی یوتیوبشون به‌عنوان یه نمای کلی برای اسم تجاریشون، نشون دادن محصول جدیدشون یا گفتن پیام برندشون استفاده می‌کنن.

تو این مقاله، بهتون نشون میدیم که ویدیو موشن گرافیک یوتیوب برند های مشهور چه ویژگی هایی داره. بعد از دیدن این ویدیوها و خوندن نکته هاشون میتونین ازشون برای ساخت موشن گرافیک یوتیوب برند خودتون یا مشتریتون الهام بگیرین.

 

1. ویدیو موشن گرافیک یوتیوب The Watch Standard

ساعت استاندارد یه سایت خرید و فروش اینترنتی هستش که به طور خاص برای علاقه مندان به ساعت طراحی شده. افراد میتونن از این پلتفرم برای خرید و فروش ساعت های لوکسشون استفاده کنن.

این شرکت سعی کرده توی ویدیوی صفحه اصلی کانال یوتیوبش از تصویرهایی استفاده کنه تا اعتماد مخاطباشو جلب کنه. چون مخاطباش به یه سایتی نیاز دارن که بتونن بهش اعتماد کنن. طراحان این ویدیوی موشن گرافیک یوتیوب با کمک انیمیشن جذاب، موسیقی پس‌زمینه آرامش‌بخش و صدایی صمیمانه گوینده به خوبی مخاطبارو جذب این ویدیو کردن.

کسایی که میخوان از این سایت استفاده کنن و ساعت بخرن باید مطمئن باشن که با یه فروشنده آگاه و قابل اعتماد روبه رو هستن که طراحا سعی کردن این ویژگی رو با تصویرهای خاص توی ویدیو به مخاطبشون نشون بدن. کانال یوتیوب برای هر برندی یه فضای عالی برای جلب اعتماد مخاطبا و جذب اونا برای خرید یه محصول یا استفاده از خدمات هستش.

 

2.ویدیو موشن گرافیک یوتیوب Google Maps

Google Maps از یه ویدیو  موشن گرافیک یوتیوب توی صفحه اصلیش استفاده می‌کنه تا به مخاطباش نحوه عملکرد و ویژگیهای خاص گوگل مپ مثل نحوه جمع‌آوری داده‌ها، ذخیره تاریخچه جستجوها، و ارائه توصیه‌های فردی توسط نقشه ها رو نشون بده.

ویدیوی موشن گرافیک یوتیوب این شرکت به کاربرای Google Maps اطلاعات مهمی درباره جمع آوری داده ها، که یکی از مهم ترین موضوع ها توی فناوری هستش، ارائه می ده. وقتی که یه بیننده یوتیوب با صفحه Google Maps توی این پلتفرم روبرو میشه، به طور خودکار ویدیو براش پخش میشه.

Google با کمک این ویدیو به کاربراش نشون میده که چه جوری داده‌های موجود توی گوگل مپ می‌تونن به اونا کمک کنن. بیننده های این ویدیو ویژگیهای این برنامه رو با کمک شخصیت انیمیشنی بامزه و نشون دادن رابط کاربری برنامه به خوبی درک میکننن. بیننده ها میتونن رستوران های مختلف و مکان اون رو روی نقشه ببینن و انتخابش کنن و نقشه ها میتونن دارای تاریخچه جستجو و حتی توصیه هایی از مکانی که میخوایم بریم رو به ما بدن و حتی ترافیک مسیر و بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد رو هم به ما نشون میدن.

 

3.ویدیو موشن گرافیک یوتیوب Microsoft Windows 11

مایکروسافت از ویدیو موشن گرافیک یوتیوب برای معرفی محصول جدید خودش استفاده میکنه. ویدیو معرفی این محصول که ویندوز 11هستش خیلی جذابه!

طراحان این ویدیو برای معرفی این محصول از ادغام دنیای واقعی با سیستم عامل جدید استفاده کردن تا با این روش، ارتباط نزدیک ماکروسافت با مردم رو نشون بده. با کمک کار جذاب CGI، کاراکتر به داخل سیستم میره تا از بازی، هنر و کلاس رقص لذت ببره، ولی در آخر ویدیو نشون داده میشه که کاراکتر کنار سیستم نشسته و داره از اون استفاده میکنه.

زنده نشون دادن ویژگی ها و کاراکتر داخل سیستم عامل به جذب بهتر مخاطب و فروش بیشتر سیستم عامل جدید کمک می کنه و به عنوان یه معرفی عالی برای ویدیو صفحه اصلی یوتیوب مایکروسافت عمل می کنه.

 

4.ویدیو موشن گرافیک یوتیوب Zocdoc

Zocdoc از یه تبلیغ سنتی به سبک تلویزیونی برای نشون دادن یه مشکل و ارائه محصول خود به عنوان راه حل استفاده می کنه. شخصیت توی ویدیو از ناحیه کمر آسیب میبینه و بعد نمیتونه یه دکتر خوب پیدا کنه. اینجاست که Zocdoc بهش کمک میکنه تا هم دکتر خوب پیدا کنه و قیمتاشو با هم مقایسه کنه وهم وقت ویزیت بگیره.

گوگل و مایکروسافت از موشن گرافیک برای نشون دادن رابط کاربریشون توی ساخت ویدیو استفاده کردن ولی Zocdoc یه کار متفاوتی کرده. ما توی این ویدیو موشن گرافیک یوتیوب میبینیم که شخصیت گوشی خودش رو برمیداره، نظرات رو درباره هر پزشک توی این پلتفرم میخونه، یه پزشک رو انتخاب می کنه و یه قرار ملاقات رو توی چند ثانیه رزرو می کنه که این نشون میده که این برنامه چه قدر آسون و مفید هستش.

این ویدیوی معرفی صفحه اصلی یوتیوب، کوتاه، دقیق، و خیلی تاثیرگذاره! فقط توی 30 ثانیه، بیننده ها دقیقاً متوجه میشن که Zocdoc چه کاری انجام میده و چه جوری به اونها کمک میکنه.

5.ویدیو موشن گرافیک یوتیوب Shopify

Shopify از ویدیوی معرفی صفحه اصلی یوتیوبش برای نشون دادن یه نمای کلی از خدمات اصلیش و معرفی کردن بعضی از ویژگی های جدیدش استفاده میکنه. یه ویدیوی موشن گرافیکی 90 ثانیه ای که به Shopify کمک میکنه تا ویژگیهای جدید و کمتر شناخته شده خودش رو به مخاطباش معرفی کنه.

Shopify کار خیلی جذابی برای جذب مخاطباش توی این ویدیو انجام داده. توی این ویدیو نشون داده میشه که کارآفرینان از این پلتفرم برای فروش محصولاتشون استفاده می کنن. این ویدیو نشون میده که صاحب های شغل های مختلف به راحتی میتونن  فروشگاه آنلاین خودشون رو ایجاد و اداره کنن. بعد با معرفی ویژگی های جدید پلتفرم مثل دادن وام، خرده‌فروشی و پرداخت آسون و امن ، مخاطباشو مشتاق تر میکنه که از این پلتفرم برای کسب و کارشون استفاده کنن.

این ویدیوی یوتیوب اطلاعات مفیدی رو به کاربران جدید Shopify و حتی صاحبان شغل هایی که قبلاً از این پلتفرم استفاده میکردن، ولی از همه ویژگی‌هاش آگاه نبودن، میده. طراحی خوب یه ویدیو، برای معرفی کردن ویژگی های خاص یه پلتفرم به کاربرا، اونم برای ویدیو معرفی توی یوتیوب، یه راه حل خیلی خوبی برای جذب بیشتر مخاطب هستش.

6.ویدیو موشن گرافیک یوتیوب Pinterest

Pinterest ویژگی جدید خودش رو که پین کردن ایده هستش، توی ویدیوی صفحه اصلی یوتیوبش به نمایش میذاره. همه پینترست رو به عنوان یه پلتفرم اصلی رسانه‌های اجتماعی، میشناسن و نحوه کار با اونو به خوبی بلدن. بخاطر همین طراحان این ویدیو تصمیم گرفتن که توی ویدیو کانال یوتیوب این پلتفرم، ویژگی جدیدش رو به مخاطباش معرفی کنن.

یه ویدیوی شاد با صحنه‌های کوتاه بدون صدای گوینده یا یه متن سنگین، کاملاً روح خلاقانه این پلتفرم و ویژگی جدید هیجان‌انگیزش رو به مخاطبا نشون میده. طراحا برای طراحی این ویدیو از محتوای تولید شده توسط کاربرا با پالت های رنگی هماهنگ با اونا کمک گرفتن تا مخاطباشونو جذب این ویدیو کنن و ویژگی جدید این پلتفرم رو به اونا معرفی کنن.

7.ویدیو موشن گرافیک یوتیوب Intuit Mint

یوتیوب توی بازاریابی یه برند میتونه خیلی تاثیرگذار باشه و میشه از یوتیوب برای معرفی برند به افراد بیشتر و جذب اونا کمک گرفت. یه مثال عالی از این بازاریابی و جذب مخاطب بیشتر، ویدیوی Intuit Mint هستش که بالا میتونین اونو ببینین. اسم و پالت رنگ برند به خوبی توی ویدیو مشخص هستش.

تمام صحنه های ویدیویی Intuit با رنگ‌بندی خاص برند پوشونده شده و شخصیت‌های توی ویدیو نحوه استفاده از این سرویس رو برای نظم بخشیدن به امور مالی به مخاطبا به خوبی نشون میدن. این ویدیو ساده اس اما هر بار که افراد مختلف ویدیو کانال یوتیوب این برند رو میبینن، یه برند قوی و قابل اعتماد بهشون معرفی میشه.

 

8.ویدیو موشن گرافیک یوتیوب Chipotle

Chipotle با نشون دادن یه داستانی در مورد کشاورزی پایدار توجه بیننده های یوتیوب رو به خودش جلب می کنه. این ویدیو هم نشون دهنده کشاورزی و طبیعی بودن محصولات و هم رستوران و غذای این برند هستش. ویدیوی معرفی کانال یوتیوب این برند به خوبی پیام این برند رو به مخاطبا نشون میده.

تصویرهایی از پانل‌های خورشیدی، توربین‌های بادی و تکنیک‌های کشاورزی جدید برای مخاطب هایی که محیط زیست براشون مهمه، خیلی جذاب میتونه باشه. این برند با کمک انیمیشن توی ویدیو موشن گرافیک یوتیوبشون به مخاطباشون، خانواده کوچک و بامزه ای رو نشون میدن که کشاورز هستن. مخاطبا به خوبی میتونن با شخصیت های ویدیو ارتباط برقرار کنن و از شرکتی که به مزرعه های کوچک و سازگار با محیط‌ زیست کمک میکنه، حمایت کنن.

 

9.ویدیو موشن گرافیک یوتیوب Airtable

برندهایی که دنبال بزرگ کردن کسب و کارشون هستن میتونن از ویدیو صفحه اصلی یوتیوب خودشون برای نشون دادن ارزش برندشون به مخاطباشون استفاده کنن. Airtable از یه ویدیوی موشن گرافیک برای اینکه به مخاطباش نشون بده که چه جوری نرم افزارش میتونه به شرکت های مختلف برای افزایش بهره وریشون کمک کنه، استفاده کرده.

اگر میخواین مخاطبانتونو رو به کمک یه رابط نرم افزاری راهنمایی کنین، استفاده از انیمیشن توی ویدیوتون خیلی میتونه بهتون کمک کنه. با استفاده از انیمیشن میشه همه جنبه های برنامه رو به مخاطبا نشون داد و گفت که جه چوری این ابزار میتونه تو کمتر از دو دقیقه برای کاربرا مفید باشه. Airtable از شخصیت‌های کارتونی توی ویدیو استفاده میکنه تا مفیدترین ویژگی‌های پلتفرم رو به خوبی توضیح بده و مخاطبارو تا اخر ویدیو همراه خودش نگه داره.

ویدیوهای موشن گرافیکی یه انتخاب عالی برای معرفی برند توی کانال یوتیوب هستن، به خصوص اگه محصول چندتا ویژگی مفید داشته باشه. نرم افزار Airtable خیلی سریع و راحت و با روش های مختلف میتونه کارهاتون رو آسون کنه و بهره وریتون رو بالا ببره که توی ویدیو هم به خوبی این ویژگی ها نشون داده شده.

 

10.ویدیو موشن گرافیک یوتیوب Canva

ویدیوی موشن گرافیک یوتیوب برند Canva خیلی جذابه. Canva با تعریف کردن یه داستان و نشون دادن اینکه چه جوری میتونین از یه پلتفرم ساخت محتوا استفاده کنین، به خوبی شما رو جذب ویدیو و مشتاق برای استفاده از این پلتفرم میکنه.

توی این ویدیو، یه دفترچه خاطرات دیجیتالی با صدای یه پدربزرگ دوست داشتنی به خوبی نحوه کار این پلتفرم رو به ما نشون میده و این بهترین راه برای نشون دادن پتانسیل های این پلتفرم میتونه باشه. این ویدیو خیلی ساده به کمک ضبط کردن صفحه نمایش و صدای گوینده ساخته شده اما خیلی خوب میتونه این پلتفرم قدرتمند رو به مخاطبا معرفی کنه.

این ویدیو موشن گرافیکی به کمک داستان گویی، پیام برند رو هم به مخاطبا به خوبی میرسونه.

 

سخن پایانی

ویدیوی صفحه اصلی کانال یوتیوب خیلی مهمه چون اولین چیزی که توی یوتیوب مخاطبا اونو میبینن این ویدیو هستش که میتونه مخاطب رو مشتاق کنه که از محصول یا خدمات برند استفاده کنه. ممکنه شانس دومی برای نشون دادن ویژگی های خاص برند یا معرفی برندتون به مخاطباتون نداشته باشین، پس ویدیویی توی کانال یوتیوبتون بذارین که به خوبی بتونه افراد زیادی رو برای خرید محصول یا استفاده از خدماتتون جذب کنه.

اگر توی تولید یه ویدیو برای صفحه اصلی کانال یوتیوبتون مشکل دارین و قصد یادگیری موشن گرافیک رو دارین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونید با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.

اگر هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.

آزاده کریمی

سلام! من آزاده کریمی، معمار و علاقه‌مند به یادگیری و کشف چالش‌های جدید هستم. به همین دلیل از نوشتن مقالات، لذت می‌برم.🌟

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. تبلیغ کانوا عالی بود. اینکه توسط یک فرد مسن روایت شده به مخاطب این پیام رو میده حتی کسانی که خیلی به تکنولوژی روز آشنایی و تخصص ندارن راحت میتونن با سایت کار کنن. بابت حس نوستالژی که با عکس های قدیمی ایجاد کرد مخاطب تشویق میشه تا انتهای ویدیو رو ببینه.

  2. تمام نمونه ها عالی بودند. ویدیوی Google Maps از مورف های کاربردی استفاده شده بود. سپاس بابت تهیه مجموعه ای از بهترین نمونه های موشن گرافیک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا