نمونه موشن گرافیک

10 نمونه ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی عالی

ما تا به حال ویدیوهای موشن گرافیک تبلیغاتی زیادی رو بهتون نشون دادیم و توی این مقاله هم قصد داریم 10 تا از بهترین ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی رو بهتون معرفی کنیم. هر ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی که ما توی این مقاله قرار دادیم رویکرد متفاوتی دارن و قطعا میتونن توی ساخت و ایده پردازی برای ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی بعدی شما کمک کننده باشن.

ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی معمولا اجزای خیلی موثر توی یه کمپین بازاریابی موفق هستن. استفاده از یه سبک ویدیویی برای بازاریابی و تبلیغات به سازمان‌ها و شرکت ها کمک می کنه تا مستقیماً با مخاطب هدفون صحبت کنن و راه‌حل منحصربه‌فردی و عالی برای مشکلی که زندگی اونارو تحت تأثیر ارائه بدن.

ما 10 مورد از بهترین ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی رو از بعضی از شناخته شده ترین برند ها توی صنایع مختلف جمع آوری و آماده کردیم. قطعا شما هم بعد از تماشای ویدیوها و خوندن توضیحات اونا، متوجه میشین که ویدیوهای موشن گرافیک تبلیغاتی چقدر میتونن مؤثر باشن. همچنین میتونین نکات موجود توی ویدیو ها رو یاد بگیرین و توی ساخت ویدیو بعدیتون ازشون استفاده کنین.

 

1. ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی The Watch Standard

اولین مثال ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی ما از یه پلتفرم فروش ساعت دست دوم گرون قیمت به اسم، The Watch Standard هستش. این ویدیو یکی از کوتاه‌ترین ویدیو های ما هستش که تایمش کمتر از 40 ثانیه اس. با این حال، توی این بازه زمانی کوتاه، این شرکت فرآیند پلتفرمش رو به عالیترین شکل ممکن توضیح میده.

ساخت یه ویدیو موشن گرافیک که مخاطباتون رو درگیر خودش کنه، خیلی مهمه. می‌تونیم بگیم که انیماتورها توی این ویدیو مخاطبا رو با کمک لحن و صدای گوینده، تصاویر واضح و یه فیلمنامه و سناریو سطح بالا، جذب خودشون کردن.

 

2. ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی NPR Invisibilia – The Power of Expectations

NPR یه ویدیو موشن گرافیک طولانی هستش که به طور عمیق و کامل درباره یه موضوع پیچیده صحبت می کنه. موضوع این ویدیو جذابه. با این حال، در فضای مجازی و تعاملات آنلاین معمولا، میانگین دامنه توجه انسان کم هستش.

سازندگان این ویدیو با قرار دادن چندین راوی توی ویدیو مخاطبا رو به خوبی جذب ویدیو کردن. این تکنیک باعث میشه ویدیو های بلند کوتاه تر نشون داده بشن.

پس از ایجاد محتوا و ویدیو طولانی نترسین. با اینکه توی ویدیوهای طولانی حفظ توجه کاربر چالش برانگیز و مشکل هستش، اما با کمک روش های خاص میتونیم مخاطب ویدیو رو تا آخر ویدیو همراه خودمون نگه داریم. پس تا زمانی که راه هایی برای سرگرم نگه داشتن مخاطبا داشته باشیم، ویدیوهای بیش از چند دقیقه هم می تونن خیلی مفید و موثر باشن.

 

3. ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی Purple

خیلی از ویدیوهای موشن گرافیک عالی از طنز برای درگیر نگه داشتن مخاطبا استفاده می کنن. Purple نمونه عالی از این روش هستش که همچنین ثابت می‌کنه که وقتی صحبت از انیمیشن میشه کمتر می‌تونه بیشتر هم باشه همون شعار مینیمالیسم که میگه Less is More.

تماشای مجموعه‌ای از حیوانات اغراق‌آمیز و نامعقول توی ویدیو که روی تشک بنفش راحت خوابیدن، نشون میده که فناوری اختصاصی این شرکت قطعا میتونه انسان‌ها رو راضی کنه. انیمیشن ساده به Purple کمک کرده تا پیام ویدیوش رو به شیوه ای سرگرم کننده و طنز گونه به مخاطبا ارائه بده تا بتونه موثرتر باشه.

 

4.ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی Google Wallet

توی این ویدیو گوگل رویکرد ساده ای رو برای توضیح Google Wallet در نظر گرفته، اما از یه مثال بسیار موثر و واقعی که مقایسه یه کیف پول قدیمی، نامرتب و پر با رابط کاربری ساده Google هستش، استفاده کرده.

میدونیم که یکی بهترین روش ها برای جذب مخاطب دادن راه حل یه مشکل هستش که توی این ویدیو هم همین اتفاق افتاده و در کنارش ویژگی های کمتر شناخته شده Google Wallet هم توضیح داده شده.

همچنین اگه توجه کرده باشن همه ویدیوهای بازاریابی Google دارای پس‌زمینه سفیدی هستن که تاکیدشون روی رنگ لوگو و ایکون برند گوگل (سبز، زرد، قرمز و آبی) هستش. استفاده از یه پس زمینه سفید ساده برای همه ویدیوهای بازازیابی گوگل یه تکنیک ساده اس ولی باعث میشه مخاطبا سریع باهاش ارتباط بگیرن و به یاد مابقی ویدیو های گوگل که به همین شکل هست هم بیوفتن.

 

5. ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی Grammarly

دستیار تایپ مبتنی بر ابر و هوش مصنوعی، Grammarly، نمونه ویدیویی موشن گرافیک بعدی ما هستش. ما این ویدیو رو انتخاب کردیم چون نشون میده که چه جوری میشه از یه محصول آموزشی تو موقعیت‌های مرتبط و واقعی استفاده کرد.

Grammarly نحوه عملکرد سرویس خودش رو با کمک یه سری مبادلات متنی عجیب و خنده دار از 2 همکار توضیح میده. انتخاب یه رابطه شخصی نشون میده که این محصول می‌تونه توی موقعیت‌هایی غیر از ایمیل‌های کاری هم برای غلط‌گیری املا مفید باشه.

 

6. ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی TED-Ed

این ویدئوی موشن گرافیک TED-Ed به این سوال پیچیده جواب میده، “چرا ما بیابان رو با پنل های خورشیدی نمی پوشونیم.” توی حدود 5 دقیقه، راوی درباره نحوه عملکرد پنل های خورشیدی، تکامل فناوری، و اینکه چه جوری پوشش کل اکوسیستم توی پانل های جاذب گرما به شدت آب و هوا رو تغییر میده، توضیح میده.

در حالی که ویدیو نسبت به سایر ویدیوهای معمول موشن گرافیکی طولانی و دارای موضوع بسیار پیچیده ای هستش اما سازنده های ویدیو کار بزرگی انجام دادن و نکات اصلی رو توی یه ویدیوی آنلاین قابل هضم فشرده کردن.

اگه برای دستیابی به مشتریان جدید نیاز به توضیح یه موضوع پیچیده دارین، انیمیشن یه گزینه عالی برای این کار هستش چون به شما آزادی میده تا تنظیمات و مفاهیم مختلف رو به راحتی به تصویر بکشین.

 

7.ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی University of Wisconsin Madison

ویدیو موشن گرافیک بالا از دانشگاه ویسکانسین-مدیسون هستش. انیماتورها توی این ویدیو از تصاویری روشن همراه با متن استفاده کردن تا توضیح بدن که چه جوری میشه به سلامت با کمک سیاست، سیستم و محیط (PSE) دست پیدا کرد.

استفاده از متن یه تکنیک سودمند هستش که برای درک بهتر نکات موجود توی ویدیو استفاده میشه. این ویدیو از متن متحرک برای اعلام هر جنبه از تغییرات PSE و برجسته کردن عباراتی استفاده می کنه که مخاطبارو جذب ویدیو میکنه. به عنوان مثال، سازندگان این ویدیو برای افزایش آگاهی درباره برابری سلامت و تشویق به اقدام برای سلامت و سلامتی، بر اصطلاحات “غذا ناامن” و “جامعه” با متن تاکید کردن.

 

8.ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی Minima

بلاک چین یه فناوری جدید هستش که میتونه مخرب هم باشه و با صحبت درباره جنبه مخرب اون میشه واکنش عاطفی از مخاطبا دریافت کرد. Minima از یه لحن انقلابی و خاص برای جذب مخاطبان هدف و علاقه مند کردن اونا به پلتفرم استفاده کرده.

صرف نظر از محصول یا خدماتی که تبلیغ می کنین، جذابیت برای مخاطبا خیلی مهمه. ویدیوی Minima این کار رو از طریق لحن و نوشتن متن انجام داده. این شرکت با استفاده از زبان، حس فوریت رو توی ویدیو ایجاد کرده و شور و اشتیاق یه حامی بلاک چین رو توی مخاطبا ایجاد می کنه.

 

9.ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی Spline

Spline یه مثال عالی از داستان سرایی با کمک یه شخصیت مرکزی هستش. این تکنیک توی ویدیوهای موشن گرافیک توضیحی به دلایل زیر خیلی عالیه:

  • به شناسایی مشکل کمک می کنه – منحنی یادگیری شیب دار توی نرم افزار مدل سازی سه بعدی
  • با بینندگان ارتباط برقرار می‌کنه – شخصیتی مرتبط رو نشون میده که در حال مبارزه هستش
  • توضیح میده که محصول یا خدمات چه جوری کار می کنن – تماشا کنین که شخصیت با Spline به مشکل غلبه می کنه

قهرمان داستان ما مبارزات طراحان مبتدی مدل سازی سه بعدی رو از طریق یه قیاس نشون میده و بعد نمونه هایی مستقیم از نحوه کار نرم افزار رو به ما نشون میده. انتخاب این رویکرد بسیار مؤثرتر و کار آمدتر از شناسایی رقبا و ارائه راه حل هستش.

 

10.ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی Plastic Pollution Coalition

شخصیت پردازی معمولاً توی ویدیوهای موشن گرافیک استفاده میشه. ما بالا توی نمونه سوم حیواناتی با شکل مسخره و خاص رو که روی تشک بنفش خوابیده بودن دیدیم. با این حال، آلودگی پلاستیک با نشون دادن یه بطری آب پلاستیکی یکبار مصرف و شکسته خیلی جالب و جذاب و این روش رو به سطح کاملا جدیدی می بره.

استفاده از این تشبیه روشی عالی برای ایجاد علاقه درباره یه موضوع و ایجاد امید برای مخاطبایی که احساس درماندگی می کنن هستش. پس یادتون باشه که میتونین از شخصیت پردازی توی ویدیوهاتون برای ایجاد ارتباط با مخاطبا، توضیح ارزش محصول یا خدمات خودتون یا شناسایی یه مشکل رایج استفاده کنین.

 

سخن پایانی:

الان که 10 نمونه عالی از ویدیو موشن گرافیک تبلیغاتی رو دیدین، میتونین تکنیک هاشو بردارین و برای ساخت ویدیو موشن گرافیک خودتون ازشون استفاده کنین. ما توضیحات کاملی در مورد تکنیک های استفاده شده توی همه ویدیو ها دادیم، پس امیدواریم که این مقاله براتون مفید بوده باشه و بتونین نهایت استفاده رو ازش ببرین. خوشحال میشیم نظرتون رو درباره این مقاله به ما بگین. اگه سوالی هم داشتین همین پایین از ما بپرسین.

یادتون باشه اگه میخواین یه ویدیو موشن گرافیکی موثر بسازین ولی مشکل دارین و نمیدونین از کجا شروع کنین، موشن گورو به شما کمک میکنه تا موشن گرافیک رو سریع و تخصصی یاد بگیرین. فقط کافیه به قسمت محصولات آموزشی سایت برید، اونجا کلی آموزش رایگان داریم. آموزش موشن گرافیک جامع هم داریم که میتونین با اون به یه موشن دیزاینر همه فن حریف تبدیل بشین.

اگه هم برای کسب و کارتون نیاز به یه ویدیو موشن گرافیک قوی دارین، همین امروز سفارش موشن گرافیک خودتونو ثبت کنین.

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. ویدیوی بنفش خیلی خلاقانه بود اینکه یک شتر بتونه کاری رو انجام بده که تا حالا هیچ شتری نتونسته انجام بده چه خوب ایده ها به ذهن شون میرسه

  2. ترکیب موشن گرافیک با ویدیو رئال خیلی جالب و جذاب میشه چون همون زندگی خودمون هست که یک مقدار بهش المان گرافیکی اضافه شده

  3. این مقاله پر بود از مثال های جذاب من شماره هشت رو خیلی بیشتر از بقیه دوست داشتم

  4. شماره هشتم بصورت نقاشی دیجیتال بود فکر کنم خروجی درآوردن از همچین کاری خیلی تجربه ی زیادی رو می خواد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا