3 راهی که به کمک اون ها می تونید محتوای خودتون رو موشن گرافیک کنید!
چرا نیازه که برای تولید محتوای برند خودمون از موشن گرافیک استفاده کنیم؟
شما می تونید با کمک موشن گرافیک، یه لایه ی جدید رو به هویت و تعریف برند خودتون اضافه کنید. اصلا بزارید اینطوری بگیم که موشن گرافیک میتونه درک اطلاعات برندتون رو برای مخاطب، آسون تر کنه. البته که نه فقط درک مطالب، بلکه کمک می کنه افراد راحت تر بتونن برند شمارو و خدمات تون رو به یاد بیارن. در واقع یه محتوای موشن گرافیکی مسیر تبلیغات رو برای برند شما هموارتر می کنه.
خیلی جالبه بدونید که اکثر مخاطبا، حدود 95 درصد از یک ویدیوی تبلیغاتی رو درک می کنن و خیلی راحت پیام این داستان رو دریافت می کنن اما برای محتوای متنی این اتفاق ممکنه حدودا ده درصد اتفاق بیوفته!
همین موضوع ظاهرا ساده، می تونه موشن گرافیک رو به یه استراتژی خیلی موثر برای برقراری ارتباط برند با مخاطب تبدیل کنه. همه می دونیم که محتواهای موشن گرافیکی پر از جلوه های بصری هستن؛ این جلوه های بصری خیلی راحت تو ذهن مخاطب نقش می بندن و درک اون رو از خدمات و محصولات بالا می برن. شاید باور نکنین ولی موشن گرافیک می تونه به برند شما، شخصیت بده. شخصیتی که بیننده و مخاطب می تونه خیلی راحت با اون ارتباط بگیره و درکش کنه، که این مهم ترین رسالت یک استراتژی تبلیغاتی تعریف میشه!
ببینید؛ خیلی سادست! وقتی مخاطب ویدیو و موشن گرافیک شمارو میبینه، به نسبت یه محتوای متنی، بیشتر باهاش ارتباط می گیره. همین موضوع باعث میشه که درگیر جریانی بشه که شما سازندش بودی. این درگیری هم به راحتی می تونه اطلاعات خیلی زیادی از برند و محصولات به مخاطب بده و یه مشتری بالقوه رو به یه مشتری بالفعل تبدیل کنه. که طبیعتا چی از این بهتر؟!
دنباله ی داستان اهمیت موشن گرافیک توی تولید محتوا، پلتفرم توییتر طبق یه سری بررسی ها اعلام کرده که محتواهایی که با جلوه های بصری همراه هستن، مثل همین ویدیو ها و موشن گرافیک ها، حدودا 10 برابر بیشتر از محتواهای ساده ی متنی تعامل میگیرن. این موضوع یکی از مهم ترین مزیت های شگفت انگیز وجود موشن گرافیک توی محتوای شماست!
ببینید؛ موشن گرافیک یه بستر خیلی خفنه که شما می تونی عکسها، تصویر، گرافیک و متن رو باهم توش جا بدی و ترکیب کنی. نتیجه ی این ترکیب هم اکثر اوقات، یه داستان انیمیشنی جذاب میشه که حال بیننده رو خوب می کنه. اما برای ساختن یه موشن گرافیک خفن، نیازه که شما ایده رو توی قالب سوال با خودتون مرور کنین. بریم سراغ سوالا!
سوال اول : شما می خوای چشم بیننده چه چیزی رو دنبال کنه؟
سوال دوم : آیا نیازه که محتوا انیمیشن باشه؟ اگر بله، سرعت حرکت محتوا باید چقدر باشه؟
سوال سوم : گرافیک و انیمیشن شما باید چه سبکی باشن؟
توی ادامه ی مقاله، ما سه تا راه ساده و سریع رو برای استفاده از موشن گرافیک، بررسی می کنیم. بعدش چنتا نمونه صنعتی رو برای شما به اشتراک می زاریم که می تونه برای ساختن کمپین بعدی برند شما الهامبخش باشه. بزن بریم :
استفاده از Callouts توی محتوا
یکی از راه های مورد علاقه من برای شناسایی و بولد کردن اشیاء یا اطلاعات خاص، استفاده از Callouts هست. پلتفرم هایی مثل اینستاگرام و برنامه های رسانه های اجتماعی دیگه، چندین گزینه داخلی برای اضافه کردن متن و اشیاء متحرک به ویدیوی ها طراحی کردن. چرا شما یه همچین چیزی رو برای برند و محتوای خودتون طراحی نکنید؟
به مثال بالا نگاه کنید؛ مشتری ما یه طرح ساده و مدرن می خواست که توی اون بازسازی های جدید محل، تبلیغ بشن. برای همین ما سعی کردیم که توی طراحی از خطوط ساده تر استفاده کنیم و از رنگ هایی استفاده کنیم که با نام های تجاری مورد نظرشون، متناسب باشن. حالا مثلا اگه مشتری به دنبال این بود که یه سری آثار تاریخی رو معرفی کنه، طبیعتا ما از فونت ها، حاشیهها و گرافیکهای پیچیدهتری استفاده می کردیم. اما خوب این طراحی برای سلیقه و خواسته ی مشتری ما، کارسازتر بود.
کلا برای اینکه شما بتونی رد تحرک رو توی تصویر ببینید، دو تا راه حل وجود داره. استفاده از ردیاب دوربین سه بعدی، اولین راهه و دومین راه استفاده از گزینه “Track Motion” در زیر تب “Tracker” توی این محتوا هست. انتخاب ما توی این مثال، گزینه دوم بود چون توی این مورد نیازی به فراخوانی برای شمایل سه بعدی نداشتیم.
متحرک کردن پیام ها برای جذب بیننده
یکی از راه های جذاب برای اینکه کل محتوای شما متحرک بشه، اینه که شما متن پیامتو متحرک کنی. دست شما توی تنظیم زمان حرکت پیام ها بازه و می تونی اینقدر حرفه ای این کار رو انجام بدی که بیننده و مخاطب درگیر محتوا بشه. برای اینکه خروجی کار تر و تمیز و موفقیت آمیز در بیاد، بهتره که متن تون رو به پارت های کوتاه تقسیم کنین و هر بار یک الی دو کلمه رو روی اسکرین بالا بیارین. این کار باعث میشه که بیننده کلافه نشه و خیلی راحت بتونه پیامتونو دریافت کنه. برای درک بهتر این موضوع، بهتره یه نگاهی به تبلیغ << پلک نزن>> شرکت اپل بندازیم. این تبلیغ یکی از خفن ترین انیمیشن های اقتصادی هست که سرعت و حرکت پیام به شدت شمارو با خودش درگیر می کنه!
یکی از بارزترین ویژگی های این تبلیغ، سادگی و کوتاه بودن پیام هایی هست که قرار به مخاطب برسه. به کوتاهی جملات و محو شدنشون توی ویدیو دقت کنید. حالا تصور کنین که همه ی این جمله ها و عبارت های کوتاه قرار بود توی یه تصویر و یه متن نمایش داده بشه؛ چقدر درک این موضوع و گرفتن پیام برای مخاطب می تونست حوصله سربر و طاقت فرسا باشه. درسته؟!
پس نتیجه میگیریم که زمان بندی درست و سادگی طراحی این انیمیشن از درخشان ترین ویژگی های اون تعریف میشه!
اضافه کردن چند نمونه استیکر و برچسب به محتوا
یادتون باشه که استیکرها یکی از جذاب ترین راه هایی هستن که می تونن مخاطب رو درگیر کنن. وقتی از استیکرها توی محتواهاتون استفاده می کنین، ناخواسته، جذابیت استراتژی رو بالا می برید. GIPHY یکی از بهترین روش هایی هست که شما با کمک اون می تونین یه عالم استیکر رو توی محتواتون اضافه کنین. یکی از خوبی های GIPHY اینه که خیلی راحت با اینستاگرام ادغام میشه و کار رو براتون راحت تر می کنه.
Furry Little Peach، هنرمند محبوبی هست که توی یوتیوب استرکرهای gif سفارشی درست می کنه تا مخاطباش بتونن از اون ها توی اینستاگرامشون استفاده کنن. تمامی این استیکرها توی پست های خودش و حتی پست های هنرمندای دیگه دیده میشه. چرا؟ چون هنر اون طوری هستش هست که با هر موضوع اجتماعی جور در میاد و همه مخاطبا خیلی راحت می تونن از استیکراش برای جذاب تر کردن محتواهاشون استفاده کنن. همین موضوع باعث شده که کمپانی های خیلی بزرگی از هنر اون برای معرفی برندشون کمک بگیرن.
شما می تونین برای استفاده از این استیکرها، اون ها رو توی یه برنامه معمولی تصویر سازی و طراحی کنین و بعد با کمک افتر افکت یا فتوشاپ، اون ها رو متحرک کنین. بن ماریوت، هنرمندی هست که یه آموزش عالی از نحوه انیمیشن سازی یکی از تصاویر Furry Little Peach رو توی یوتیوب منتشر کرده.
اگه فک می کنید که هنوز هم داستان تاثیر موشن گرافیک توی موفقیت محتوا، پیچیدست و شما نمی تونی به راحتی از این ترفند استفاده کنی! چن تا گزینه ی دیگه هم وجود داره که ما اون ها رو توضیح میدیم :
یاد گرفتن طراحی موشن گرافیک برای برند خودتون
سعی کنید که خودتون و مجموعه تون، طراحی یهموشن گرافیک برای برند خودتون رو یاد بگیرید. مثلا مجموعه های آموزشی خیلی مختلفی هستن که می تونن به شما تبلیغات دیجیتال، رسانه های اجتماعی و طراحی وب رو آموزش بدن. این مجموعه ها صفر تا صد کار رو به شما آموزشی می دن و به شما کمک می کنن که نسبت به رقیباتون، خیلی موفق تر ظاهر بشین. حضور حرفه ای شما توی این میدون، می تونه به شناخته تر شدن برندتون کمک خیلی زیادی کنه. به نظر ما اگه دنبال ارتقای مهارت های تیم خودتون هستید، حتما روی این گزینه فکر کنید.
یه متخصص موشن گرافیک برای تیمتون استخدام کنید
وب سایت های مختلفی وجود دارن که شما میتونی درخواست خودتون رو برای استخدام یه متخصص موشن گرافیک، اونجا ثبت کنی. توی این وب سایت ها، افراد متخص از سراسر دنیا رزومه میفرستن و شما خیلی راحت می تونی با یه متخصص کاربلد لینک بشید. وب سایت creativecareers.io، یکی از بهترین گزینه ها برای این کار هست.
Furry Little Peach خیلی کارای خفنی داره