نمونه موشن گرافیک

10 تا نمونه عالی از تبلیغات موشن گرافیک

قبل از هر چیزی نیازه بدونین که تبلیغات موشن گرافیکی دست شرکت ها رو برای طراحی و ساختن آگهی های تبلیغاتی باز می زارن. ما توی ادامه این مقاله، 10 نمونه از بهترین تبلیغات موشن گرافیکی رو براتون آوردیم تا با کمک اونا بتونید، توی تبلیغات بعدیتون، قوی تر عمل کنین.

موشن گرافیک این امکان رو به طراحای تبلیغاتی میده تا بتونن توی یه بستر خیلی بزرگ تر و متنوع تری با محصول جدید و ایدوئولوژی های مختلف آشنا بشن و از اونا استفاده کنن. همونطور که اول متن هم بهش اشاره کردیم، قصد ما از نوشتن این محتوا، اینه که ده تا ویدیوی تبلیغاتی موشن گرافیک خفن رو بهتون نشون بدیم. بعد دیدن این ویدیوها، شما کاااملا درک می کنین که موشن گرافیک و پتانسیلی که داره، چه تاثیر مثبتی توی نتیجه کار تبلیغات کار شما میتونه بذاره!

 

1.موشن گرافیک دفتر وکالت استارکس

مهم ترین اصل یه تبلیغ خوب، پرانرژی بودن اونه. موشن گرافیک این انرژی و پتاانسیل رو به تبلیغ شما میده. در واقع طراحا می تونن با کمک موشن گرافیک، از روش های خلاقانه برای شرح یه روایت و ارائه راه حل استفاده کنن.

به ویدیوی تبلیغاتی قانون استارکس یا همون دفتر وکالتی استارکس نگاه کنید، توی این ویدیو طراح اومده و از انیمیشن برای شخصیت دادن به سایه هایی استفاده می کنه که شکل بدهی ها هستن. اما به محض اینکه قهرمان داستان به دفتر وکالت استارک پناه می بره، سایه ها عقب نشینی می کنن.

حقیقتا یه همچین تبلیغ خفنی، اگه قرار باشه که به صورت اکشن پیاده سازی بشه، یه بودجه مالی و انسانی خیلی زیادی رو مطلبه اما دقت کنید، موشن گرافیک این امکان رو فراهم می کنه که مجموعه و برند مورد نظر، سطح تبلیغات خودش رو تا یه حد خیلی ایده آلی بالا ببره. البته که این کار هم توی مقایسه با هزینه ی بقیه ی راهکارهای تبلیغاتی، با کمترین هزینه انجام میشه.

 

2.موشن گرافیک پورشه

برندهای خییلی بزرگ مثل پورشه، به جای اینکه بخوان توی تبلیغ تمرکزشون رو روی فروش محصولشون بزارن، به ایجاد یه احساس توی بیننده فکر می کنن و این خیلی خیلی چیز مهمیه. این کار با موشن گرافیک به راحتی قابلیت اجرا داره اما به شرطی که ایده هم خوب باشه.

به این تبلیغ نگاه کنین، عرض 30 ثانیه شما به یکی از بزرگ ترین نمایندگی ها توی معروف ترین بزرگراه کالیفرنیا میرین. تصاویر متحرک باورنکردنی، صدای آروم و موسیقی پس‌ زمینه‌ی شاداب، چیزهایی هست که پورشه برای انتقال حس و حالی که مد نظرشه استفاده می کنه. استفاده از موشن گرافیک، جذابیت تبلیغ و برند شمارو تا حد خیلی زیادی بالا می بره. در واقع شاید بهتر باشه یه بار دیگه به این ویدیو 30 ثانیه ای که پورشه برای شما طراحی کرده، نگاهی بندازین!

 

3.موشن گرافیک بیمه NEXT

همه ما می دونیم که صنعت بیمه، یه صنعت خیلی سخت و در عین حال رقابتیه. در واقع هیچ کس دوست نداره برای این خدمات پول بده ولی همه هم به اون احتیاج دارن. یه شرکت بیمه برای اینکه بتونه خودی نشون بده، باید از هزاران هزار شرکت دیگه که همین خدمات رو ارائه میدن، جلو بزنه.

بیمه NEXT توی این ویدیو افرادی رو مخاطب قرار داده که کسب و کارای خیلی کوچیک دارن. این برند با تمرکز روی این افراد، کمی خاص تر عمل کرده. موشن گرافیک به مشاغل و برندهایی مثل بیمه next کمک می کنه که یه سرویس خسته کننده و پیش و پا افتاده رو به عنوان یه سرویس ضروری و خیلی مهم، معرفی کنن.

[ux_video url=”https://motionguru.ir/blog/wp-content/uploads/2022/06/10-great-examples-of-motion-graphics-ads-next.mp4″]

4. موشن گرافیک Corcoran (کوکوران)

کوکوران اسم یه مجموعه و شرکت املاک و مستغلات توی نیویورکه که بازار خاص خودش رو داره. استفاده از ویدیو موشن گرافیکی توی این رشته، می تونه با نشون دادن ویدیوها و نماهای خیلی باحالی از زندگی های مجلل توی موقعیت های مکانی خیلی خفن، دل هر کسی رو ببره.

اگه قرار باشه که شما یه تبلیغ موشن گرافیکی خیلی خفن داشته باشید، اول باید بازار هدفتون رو شناسایی کنید و توی تبلیغتون هم، همون بازار رو مخاطب قرار بدین. مثلا درسته که Corcoran تو کل نیو انگلند فعالیت می کنه، اما این کمپین به طور خاص برای افرادی هست که به دنبال خرید ملک تو منطقه همپتونز هستن؛ این میشه یه هدف گذاری درست و حسابی!

تو این ویدیو طراح اومده طی یه حرکت خیلی خفن، صحنه هایی با شکوه از منطقه ی همپتونز رو به مخاطب نشون میده. صحنه هایی که می تونه جمعیت ثروتمند رو برای خرید ملک توی اون منطقه، تحریک کنه.

 

5. موشن گرافیک برند Chase

چیس اسم یه شرکت تجاری خیلی بزرگه که سطح فعالیت جهانی داره. این مجموعه با ارائه ی محصولات نوآورانه و خدمات خاص، هنوز هم تو کل دنیا بی رقیبه. موشن گرافیک پایین یکی از تبلیغات این برنده که توی اون، قراره یکی از محصولاتش به نام کارت وام ” اولین” برای بچه ها رو معرفی کنه.

طبیعتا عرضه و معرفی یه محصول خاص مثل کارت اولین چیس، نیاز به کمپین تبلیغاتی قوی داره. به همین خاطر، طراح تبلیغات معمولا باید روی مزیت های محصول برای معرفی اون، تمرکز کنه. ویدیوی بالا هم همین کار رو میکنه.

این آگهی تجاری، مزیت های استفاده از محصول جدید رو برای والدین و بچه ها توضیح میده و این کار رو با موشن گرافیک انجام داده. مهم ترین ویژگی که موشن گرافیک داره، اینه که سرعت انتقال داده و اطلاعات محصول و خدمات رو بالا می بره. یعنی تا مخاطب به خودش بیاد، همه چیز خیلی تر و تمیز و شسته رفته، توی ذهنش نقش بسته؛ به این میگن معجزه موشن گرافیک!

6.موشن گرافیک اسکای تی وی (Sky TV)

Sky TV، یه شرکت بریتانیاییه که تو زمینه ی تامین و فروش انواع کابل، اینترنت و تلفن فعالیت می کنه. این برند یه تبلیغ 30 ثانیه ای موشن گرافیک برای معرفی کار خودش ارائه داده و توی این تبلیغ، سعی کرده پیام خودش رو به ساده ترین شکل ممکن ارائه بده. همه ی مردم بریتانیا، اسکای تی وی رو میشناسن. پس اصلا لزومی نداره که مجموعه بخواد خودشو خدماتش رو معرفی کنه.

ولی ویدیوی بالا یه ویدیو 30 ثانیه ای هست که حول محور یه پیشنهاد تبلیغاتی جدید با نرخ پایین به مدت 3 سال، میچرخه. اسکای نیوز درک کرده که کاهش هزینه ها و سرگرمی ها، دو دغدغه ی خیلی مهم در اقشار مختلف یک جامعه تعریف میشه. به همین خاطر اومده از موشن گرافیک به عنوان یه پروسه ی سرگرم کننده و در عین حال کم هزینه برای تبلیغ خودش استفاده کرده. گرافیک این ویدیو خیلی سادست و از رنگ های روشن برای ساختش استفاده شده که خدمات جدید با رنگ های خاص دیگه ای از زمینه، جدا شدن.

 

7. موشن گرافیک Nestle NatureNes (نستله)

نستله یه شرکت تولید کننده انواع خوراکیه که توی کل دنیا طرفدار داره. البته خیلیا که این برند رو به عنوان یه برند مواد غذایی سالم نمیشناسن. ویدیوی پایین یه تبلیغ از برند نستله هست. توی این ویدیو، نستله اومده از قابلیت موشن گرافیک برای معرفی محصولش استفاده کرده.

شما توی این ویدیو میبینید که نستله داره ارتباط محصول خودش رو با رویدادهای موجود در طبیعت نشون میده. این تبلیغ یک گشت و گذار بی نظیر در طبیعته که به واسطه ی این گشت و گذار، معرفی محصول هم به بهترین شکل ممکن انجام میشه. نگاه کنید؛ این موشن گرافیک هست که تونسته انواع غذاهای طبیعی و تصویرای رنگارنگ از طبیعت رو تو قشنگ ترین حالت به تصویر بکشه.

در واقع تو این ویدیو، شما توی کالبد محصول میرید و همه چیز رو حس می کنید. انتقال احساس؛ همون چیزی که موشن گرافیک خیلی راحت می تونه از پسش بر بیاد.

 

8.موشن گرافیک Coca Cola (کوکاکولا)

گرافیک متحرک یکی از بهترین راه ها برای معرفی یه برنده. همه ی ما کوکاکولارو میشناسیم و میدونیم که این برند تسلط خیلی خیلی زیادی روی تولید انواع نوشیدنی داره. کوکاکولا یه برند معروف جهانیه و از طریق بازاریابی استراتژیک، کمپین های تبلیغاتی به یاد ماندنی و معرفی درست و به موقع برند، تونسته به این موقعیت دسترسی پیدا کنه.

موشن گرافیک بالا، اینو میخواد بگه که تمرکز کوکاکولا فقط و فقط روی تولید انبوه نیست، بلکه براش مهمه که چه ادم هایی از محصولات اون استفاده می کنن. خوشبختانه این موشن گرافیک به خوبی تونسته از عهده ی این کار بر بیاد؛ کافیه فقط پلی کنید!

 

9. موشن گرافیک Oreo

یکی از مهم ترین مزیت های ویدیو موشن گرافیکی اینه که به شما امکان داستان سرایی میده. کاری که برند Oreo توی این ویدیوی موشن گرافیک به خوبی انجام داده. اون اومده و از معروف ترین هیولاهای کارتونی برای معرفی برند خودش استفاده کرده. تمام این هیولاها توی این ویدیو Oreo میخورن و بعدش دیدگاهشون نسبت به زندگی تغییر می کنه. همین آگهی موشن گرافیک 30 ثانیه ای، تونسته توی قالب یه داستان آشنا و ساده، به بهترین شکل ممکن، پیام برند رو به مخاطب برسونه.

 

10.موشن گرافیک Mailchimp

این روزها، تمام کسایی که مسئول شغل های مختلفی هستن، نیاز دارن که از پلتفرم های بازاریابی مختلفی برای معرفی برندشون استفاده کنن. Mailchimp یه شرکت بازاریابی ایمیلیه. توی ویدیوی پایین، این شرکت خیلی هوشمندانه نشون میده که هر تجارتی، فارغ از ماهیتی که داره، به Mailchimp برای بازاریابی کارش نیازمنده.

این ویدیو مارو با شخصیت های مختلفی آشنا می کنه که هر کدومشون یه کار مخصوص به خودشون رو انجام میدن. این تنوع شخصیتی در قالب کاریکاتور متحرک، فقط و فقط با کمک موشن گرافیکه که امکان پذیره. پیشنهاد می کنیم که ببینید و لذت ببرید.

 

سخن آخر

یادتون باشه که موشن گرافیک به عنوان یه ابزار تبلیغاتی، می تونه بستر مناسبی رو برای شناخت برند، معرفی محصولات جدید، ارائه پیشنهادهای وسوسه انگیز یه برند، تبلیغات سریع و تاثیر گذار و غیره فراهم کنه. امیدواریم که این نمونه های خیلی معروف جهانی به اندازه کافی براتون جذاب بوده باشن. تا حدی که شما بتونید ازشون برای ساخت ویدیوی تبلیغاتی بعدیتون، ایده بگیرین.

اگه یادتون باشه بهتون گفتیم که موشن گرافیک ها یکی از برترین انواع ویدیوهای تبلیغاتی هستن. خبر خوب ما برای شما اینه که شما می تونین با کمترین هزینه خودتون یاد بگیرین که برای بردنتون موشن گرافیک درست کنین. برای این کار کافیه که به وبسایت ما مراجعه کنین. تیم موشن گورو این افتخار رو داره که از صفر تا صد کار، متعهدانه و صادقانه کنار شما وایسه و شمارو راهنمایی کنه.

مجموعه ی ما دوره های خیلی کاملی رو آماده کرده که می تونه بهتون کمک کنه. آموزش موشن گرافیک رایگان به زبان فارسی، دوره آموزش افتر افکت رایگان، آموزش فوق حرفه ای موشن گرافیک موشن گورو، دوره های خیلی خفنی هستن که شما می تونین با کمک اون ها پیشرفت خیلی زیادی تو این مسیر داشته باشین و سوالات خودتون و از پشتیبانای ما بپرسین.

نوشته های مشابه

‫9 دیدگاه ها

  1. صادقانه تا الان داخل سایتتون نیومده بودم و صرفا در اینستا دنبالتون میکردم و الان میبینم محتوای سایت بسیار عالی و کاربردیه : )

  2. خیلی جذاب بود احسنت، این فیلم ها را از کجا گیر میارید تا بریم ما هم ببینیم و تجربه کسب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا